Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

04-10-2017 5η Οκτώβρη: Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών

ΟΛΜΕ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

«Ο δάσκαλος όχι μόνο πρέπει να έχει γνώμη και πίστη για το έργο του, αλλά και υποχρέωση ιερή να τρέφει τη μέριμνα του μέλλοντος και να βοηθάει με όλη του τη δύναμη την καλυτέρευση του παρόντος»  (Δ. Γληνός)

Η παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών που καθιερώθηκε από την UNESCO το 1994 έχει ως στόχο την υποστήριξή τους και την αναγνώριση του έργου τους. Τις τελευταίες δεκαετίες η δημόσια εκπαίδευση βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης, όχι μόνο γιατί αποτελεί μία χρυσοφόρο αγορά για εκμετάλλευση, αλλά και επειδή η γνώση υπήρξε διαχρονικά ισχυρός προωθητικός παράγοντας προοδευτικών κοινωνικών ανατροπών. Δεν είναι επομένως τυχαίες οι πιέσεις που ασκούνται διεθνώς  για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, τον έλεγχο και την περιορισμένη διοχέτευσή της σε αυτούς που κυρίως την έχουν ανάγκη για να ανατρέψουν εκμεταλλευτικές συνθήκες και κοινωνικά κατεστημένα. Ο εκπαιδευτικός (τουλάχιστον όπως τον ξέραμε μέχρι σήμερα) αποτελεί ανασχετικό εμπόδιο, πράγμα που εξηγεί την προσπάθεια αποδόμησης του ρόλου και της συμβολής του σε προοδευτικές κοινωνικές αλλαγές.

Ο εκπαιδευτικός δεν είναι ένας απλός διαμεσολαβητής της γνώσης. Είναι ο παιδαγωγός που οραματίζεται, εμπνέει, αγωνίζεται. Είναι αυτός που καθοδηγεί το ταξίδι της  ανακάλυψης της ομορφιάς της γνώσης και της ζωής. Αυτός που   εμπνέει την αγάπη στις πανανθρώπινες αξίες, αυτός  που οραματίζεται και χρωματίζει το αύριο, αυτός που αμφισβητεί και αντιπαλεύει το άδικο, διαπλάθοντας ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί καταθέτουν καθημερινά την ψυχή τους μέσα στην τάξη, πολλές φορές σε αντίξοες συνθήκες, στηρίζοντας με αυταπάρνηση το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές του. Χωρίς ουσιαστική στήριξη και υποστηρικτικές δομές, ανταποκρίνονται σε πολλαπλάσιους ρόλους από αυτούς που απαιτεί το έργο τους. Εκτός από τα διδακτικά, έχουν διοικητικά και γραμματειακά καθήκοντα, παίζουν το ρόλο ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού, και φύλακα, ενώ ταυτόχρονα αναγκάζονται να μετακινούνται μέχρι και σε 5 σχολεία για να συμπληρώνουν ωράριο. Οι έλληνες εκπαιδευτικοί αμείβονται λιγότερο, ενώ εργάζονται περισσότερο και σε πιο δύσκολες και ελαστικές συνθήκες εργασίας από ό,τι οι περισσότεροι συνάδελφοί τους στις χώρες της Ευρώπης.

Η στοχοποίησή τους για την «αναποτελεσματικότητα» της εκπαίδευσης και τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών,  όπως και η λανθασμένη αντίληψη ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης θα αναβαθμιστεί μέσα από την αξιολόγησή τους,  διευκολύνει τον έλεγχο και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα αποκρύπτει τους κοινωνικούς και πολιτικούς παράγοντες που στην πραγματικότητα ευθύνονται για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης.

Η ποιότητα της εκπαίδευσης όπως δείχνουν οι έρευνες διεθνώς, αναβαθμίζεται με την αύξηση της χρηματοδότησης,  με  ολιγομελείς τάξεις, με πλήρη στελέχωση των σχολείων με μόνιμο εκπαιδευτικό, διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό, με εκσυγχρονισμό αναλυτικών προγραμμάτων, βιβλίων, διδακτικών μεθόδων και εποπτικών μέσων στηριγμένων στη σύγχρονη τεχνολογία, όπως και με δομές αντισταθμιστικής στήριξης των μαθητών. Η μονιμότητα της εργασιακής σχέσης των εκπαιδευτικών, ο πλήρης σεβασμός των εργασιακών τους δικαιωμάτων, η συστηματική επιμόρφωση, η οικονομική αναβάθμιση, και η συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων σε ένα δημοκρατικό σχολείο, είναι αναγκαίες επίσης προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση.

Οι ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές κατά τις τελευταίες δεκαετίες -και όχι μόνο κατά την 8ετία των μνημονίων-  δεν υλοποίησαν καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις. Για άλλη μία χρονιά η επέτειος της 5ης Οκτωβρίου,  βρίσκει τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση στη χώρα μας, να δοκιμάζονται από τη λαίλαπα των  μνημονιακών πολιτικών της μονομερούς λιτότητας και της ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών αγαθών, που οδηγούν στην παρά πέρα αποδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου, ενώ ταυτόχρονα  υποβαθμίζουν διαρκώς το επίπεδο ζωής και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Στην χρόνια υποχρηματοδότηση προστέθηκαν  τα μνημονιακά προαπαιτούμενα με αιματηρές περικοπές, αδιοριστία και ελαστικοποίηση  των εργασιακών σχέσεων,  ενώ δρομολογήθηκαν νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις και αντίστοιχες αναδιαρθρώσεις,  που καθόρισαν πολλές από τις πρόσφατες εκπαιδευτικές αλλαγές, αλλά και από αυτές που πρόκειται να ακολουθήσουν (Λύκειο, αυτονομία, αξιολόγηση, κλπ).

Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει την εμπειρία και τη δύναμη να εμποδίσει και να ανατρέψει την εφαρμογή αντιεκπαιδευτικών μέτρων και αντεργατικών πολιτικών, δημιουργώντας ρωγμές στο μνημονιακό μονόδρομο, μέχρι την τελική του ανατροπή. Είναι αναγκαίο ένα ισχυρό, ενωτικό κίνημα,  που θα πάρει με το μέρος του την κοινωνία και θα κερδίσει ξανά τους ίδιους τους συναδέλφους/ισσες και την ενεργό συμμετοχή τους στο Σύλλογό τους, στο σωματείο τους, στους κοινωνικούς αγώνες.

Έχουμε πίσω μας βαριά παρακαταθήκη. Ο Έλληνας εκπαιδευτικός, και σε συνθήκες  πολύ σκληρότερες από τις τωρινές, βρέθηκε πάντα στην πρώτη γραμμή, κάθε φορά που ο λαός μας έβγαινε μπροστά για να διεκδικήσει ψωμί, παιδεία, ελευθερία, εθνική ανεξαρτησία, κοινωνική προκοπή. Στην ιστορία της εκπαίδευσης υπάρχουν πολλά φωτεινά παραδείγματα όπως ο Δημήτρης Γληνός, ο Αλέξανδρος Δελμούζος, η Έλλη Αλεξίου, η Σοφία Μαυροειδή ?Παπαδάκη και πολλών άλλων εκπαιδευτικών,  που «δεν βολεύτηκαν», αλλά σηματοδότησαν τις αξίες και έδειξαν το δρόμο.

Σε αυτό το δρόμο έχουμε την  ευθύνη ως εκπαιδευτικοί να βαδίσουμε:

  • Για να διεκδικήσουμε την προστασία και τη διεύρυνση των κοινωνικών αγαθών και τη δίκαιη ανακατανομή του παραγόμενου πλούτου σε όφελος του λαού μας,
  • Για να υπερασπίσουμε τα εργασιακά ? ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά δικαιώματα για εμάς και για όλους τους εργαζόμενους, να υπερασπίσουμε το ίδιο το δικαίωμα στην εργασία,
  • Για να διεκδικήσουμε ένα πραγματικά 12χρονο ποιοτικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα αμβλύνει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες, θα παρέχει σε όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, πλατιά, στέρεη, κριτική γνώση, φέρνοντάς τα σε επαφή με την επιστήμη, την τεχνολογία, την Τέχνη, τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό, και θα αμφισβητεί το ρόλο του άβουλου θεατή και του άνεργου που επιφυλάσσει για τους νέους το σύστημα.
  • Για μια εκπαίδευση που θα βασίζεται στις ανθρωπιστικές αξίες, θα προάγει τα ανθρώπινα δικαιώματα, θα προωθεί την αλληλεγγύη προς κάθε άνθρωπο και προς όλους τους λαούς, και θα αντιμάχεται το ρατσισμό, τη μισαλλοδοξία, την ξενοφοβία και κάθε είδους διάκριση.

Τον αγώνα για ένα τέτοιο σχολείο, στο οποίο κανένας μαθητής/τρια, κανένας εκπ/κός δεν περισσεύει, καλούμε μαθητές/τριες και γονείς, ολόκληρη την ελληνική κοινωνία να τον δώσουμε μαζί, για να τον κερδίσουμε. Να προασπίσουμε τον  δημόσιο – κοινωνικό χαρακτήρα της Παιδείας, ανατρέποντας μνημονιακές πολιτικές και νεοφιλελεύθερα σχέδια, για να δώσουμε στα παιδιά  μας, σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά, την εκπαίδευση που έχουν ανάγκη και τους αξίζει.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

Κατασκηνώσεις 2016

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ

 ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε.

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2016

 

Συναδέλφισσες / συνάδελφοι,

Όπως γνωρίζετε, ο κλάδος μας αν και ο πολυπληθέστερος των δημοσίων υπαλλήλων, μέχρι σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας παιδιών σε κατασκηνώσεις όπως οι περισσότεροι άλλοι κλάδοι.

Θεωρούμε, ότι στις σημερινές συνθήκες, η εξασφάλιση κατασκηνώσεων για τα παιδιά των καθηγητών και των καθηγητριών αποτελεί αναγκαιότητα αλλά και μια πράξη αλληλεγγύης και στήριξης προς τους συναδέλφους/ισσες και ιδιαίτερα τους νεότερους (που έχουν και μικρότερα παιδιά) και που το εισόδημά τους έχει μειωθεί  δραματικά τα τελευταία χρόνια.

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. αποφάσισε να χρηματοδοτήσει και φέτος τη φιλοξενία 400 περίπου παιδιών ηλικίας 6-14 ετών για περίοδο 11 ημερών, σε παιδικές κατασκηνώσεις σε όλη την Ελλάδα με το ποσό των 200 ευρώ ανά παιδί.

Αναλυτικά:

  1. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλες/όλοι οι συναδέλφισσες/συνάδελφοι μόνιμοι και αναπληρωτές που έχουν καταβάλλει, στις Ε.Λ.Μ.Ε. που ανήκουν, τη συνδρομή τους για το έτος 2015-2016.
  2. Η επιλογή της κατασκήνωσης θα γίνει από τους γονείς. Καλύπτεται οποιαδήποτε κατασκηνωτική περίοδος επιλεγεί.
  3. Όσοι/όσες ενδιαφέρονται θα πρέπει να συμπληρώσουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά :

Στην ηλεκτρονική τους αίτηση θα επισυνάπτονται:

α)  Η βεβαίωση (σκαναρισμένη) από την αντίστοιχη Ε.Λ.Μ.Ε. ότι έχει πληρωθεί η συνδρομή για το 2015-16 και

β) Η κάρτα μέλους της Ο.Λ.Μ.Ε. (σκαναρισμένη).

Με κανένα άλλο τρόπο και σε καμία άλλη ηλεκτρονική διεύθυνση δεν θα γίνονται δεκτές οι αιτήσεις και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά.

  1. Η Ο.Λ.Μ.Ε. θα καλύψει το ποσό των 200 ευρώ για την κατασκηνωτική περίοδο των 11 ημερών.

Σημειώνουμε ότι για λόγους λογιστικής τάξης όπως και για λόγους που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των κατασκηνώσεων, οι γονείς πληρώνουν όλο το ποσό με την αποχώρηση των παιδιών τους από την κατασκήνωση και με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω και προσκομίζουν τα δικαιολογητικά στην ΟΛΜΕ για να πάρουν πίσω την επιδότηση από την ΟΛΜΕ.

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΜΕ

Οι γονείς:

α) Προσκομίζουν αυτοπροσώπως

ή

β) Στέλνουν στην Ο.Λ.Μ.Ε. με courier ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ (όχι συστημένα με ταχυδρομείο γιατί δεν μπορούν να παραληφθούν),-με δική τους χρέωση-, το εξοφλημένο πρωτότυπο τιμολόγιο που την αφορά (στοιχεία τιμολόγησης: ΟΛΜΕ, Συνδ. Οργάνωση, ΑΦΜ: 090056422, ΔΟΥ: Στ Αθήνας, Έδρα: Κορνάρου 2, 10563 Αθήνα), καθώς και φωτοτυπία της σελίδας του βιβλιαρίου με τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού τους (κατά προτίμηση ALPHA Bank), όπου θα κατατεθεί το ποσό της επιδότησης.

  1. Η επιλογή των παιδιών, εάν ο αριθμός ξεπεράσει τα 400, θα γίνει με ηλεκτρονική κλήρωση. Η κλήρωση θα γίνει στο όνομα των γονέων, ώστε αν υπάρχουν αδέλφια αυτόματα να κληρώνονται και αυτά.
  2. Η κλήρωση θα γίνει τη Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2016 και τα ονόματα θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα της Ο.Λ.Μ.Ε. (www.olme.gr), και σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες. Μέχρι την Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2016, αν κάποιοι από αυτούς που κληρώθηκαν, δεν επιθυμούν να στείλουν τα παιδιά τους στην κατασκήνωση, θα πρέπει να το δηλώσουν στο email της ΟΛΜΕ, olme@otenet.gr, ώστε να αντικατασταθούν από επιλαχόντες.
  3. Μέλη του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. και του Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αιτήσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Επειδή το Λογιστήριο της ΟΛΜΕ θα παραμείνει κλειστό κατά το μήνα Αύγουστο δεν θα γίνονται πληρωμές.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Παρακαλούμε να διαβαστούν με προσοχή:

* Στην προσπάθειά μας να επωφεληθούν από το κατασκηνωτικό πρόγραμμα συνολικά όσο περισσότεροι συνάδελφοι γίνεται, επισημαίνουμε ότι όσοι εκπαιδευτικοί των οποίων τα παιδιά κληρώθηκαν και πήγαν τις προηγούμενες χρονιές (2013, 2014, 2015) δεν μπορούν να συμμετέχουν στην τρέχουσα χρονιά.

Τυχόν αιτήσεις συναδέλφων των οποίων τα παιδιά επιλέχθηκαν και πήγαν δεν θα αξιολογηθούν.

** Στα δικαιολογητικά θα πρέπει να επισυνάπτονται σκαναρισμένα η Βεβαίωση της ΕΛΜΕ ότι έχει πληρωθεί η συνδρομή και Όχι η Απόδειξη Πληρωμής, καθώς και φωτοτυπία της Κάρτας Μέλους της ΟΛΜΕ και Όχι απλώς ο Αριθμός της Κάρτας Μέλους. Σε διαφορετική περίπτωση η αίτηση δεν θα αξιολογείται.

*** Παρακαλούμε να τηρηθούν αυστηρά οι προθεσμίες για την υποβολή των αιτήσεων. Εκπρόθεσμες αιτήσεις πέραν της Παρασκευής 10 Ιουνίου 2016, δεν θα γίνουν δεκτές.

**** Θερμή παράκληση: Σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης να δίνουν οι γονείς προσοχή στο ποσό που αναγράφει το τιμολόγιο.

*****Η ΑΙΤΗΣΗ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΛΗΦΘΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΒΓΕΙ ΜΗΝΥΜΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ: “ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΑΣ”.

****** ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ ΣΚΑΝΑΡΙΣΜΕΝΗΣ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΜΕ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΜΕΛΟΥΣ ΣΑΣ, ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΣΤΕ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΗ TOΥΣ, ΚΑΝΤΕ ΤΑ .jpg ή .jpeg

ΠΡΟΣ ΕΛΜΕ και ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ: Η διαδικασία είναι αυτή που αναφέρεται παραπάνω και δεν θα γίνονται δεκτές συνολικές καταστάσεις βεβαιώσεων πληρωμής συνδρομής από τις ΕΛΜΕ. Ο κάθε συνάδελφος που κάνει αίτηση θα πρέπει να επισυνάπτει την προσωπική του βεβαίωση πληρωμής της συνδρομής του.

 

Κατασκηνώσεις 2016

Φόρμα αίτησης

Ονοματεπώνυμο Εκπαιδευτικού*
Αριθμός Μητρώου Εκπαιδευτικού*
Αριθμός Ταυτότητας*
Αριθμός Κάρτας Μέλους Ο.Λ.Μ.Ε*
Ε.Λ.Μ.Ε*
Αριθμός Τέκνων*
Ονοματεπώνυμα Τέκνων*
Τηλέφωνο (κατα προτίμηση κινητό)*
-
E-mail:*
Βεβαίωση συνδρομής Ε.Λ.Μ.Ε 2015*
Κάρτα Ο.Λ.Μ.Ε*

30-07-2015 Δημοσιεύματα στον τύπο

Για να δείτε δημοσιεύματα στον τύπο σχετικά με την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για την αύξηση του ωραρίου κ.λπ. σε pdf πατήστε … εδώ

09-07-2015 Τι έγραψε ο τύπος για το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Δείτε τα αποκόμματα τύπου ……. εδώ

16-06-2015 Δημοσιεύματα στον τύπο

Για να δείτε δημοσιεύματα στον τύπο για τις θέσεις και τις δράσεις της ΟΛΜΕ από 06/6/15 έως και 15/6/15 σε pdf πατήστε … εδώ

27-03-2015 Δημοσιεύματα στον τύπο

Για να δείτε δημοσιεύματα στον Τύπο από 20/3 έως 26/3/15 για τις παρεμβάσεις της ΟΛΜΕ στο θέμα της αναπλήρωσης μαθημάτων, κ.λπ. πατήστε …. εδώ 

20-03-2015 Δημοσιεύματα στον Τύπο

Για να δείτε ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ από 17-19 /3/15 ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ, ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ, ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ κ.λπ. σε pdf … εδώ

21-02-2015 Τι έγραψε ο τύπος για ΠΠΣ, μήνυση ΟΛΜΕ κλπ

Διαβάστε τι έγραψε ο τύπος για τα Πρότυπα Πειραματικά, τη μήνυση της ΟΛΜΕ για τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς κ.λπ. εδώ

22-01-2015 Δημοσιεύματα στον τύπο

Για να δείτε τι έγραψε ο τύπος για τις θέσεις και τις δράσεις της ΟΛΜΕ (από 19/01/2015 ? 22/01/15) σε pdf ? εδώ

19-01-2015 Δημοσιεύματα στον τύπο

Για να δείτε τι έγραψε ο τύπος για τις θέσεις και τις δράσεις της ΟΛΜΕ (από 13/01/2015 ? 18/01/15) σε pdf ? εδώ

12-01-2015 Δημοσιεύματα στον τύπο

Για να δείτε τι έγραψε ο τύπος για τις θέσεις και τις δράσεις της ΟΛΜΕ (από 17/12/2014 – 12/01/15) σε pdf ? εδώ

16-12-2014 Δημοσιεύματα στον τύπο για τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών

Για να δείτε δημοσιεύματα στον τύπο για τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών σε pdf … εδώ

25-11-2014 Δημοσιεύματα στον τύπο για παρεμβάσεις της ΟΛΜΕ (24-25/11/14)

Για να δείτε τα δημοσιεύματα πατήστε εδώ

24-11-2014 Δημοσιεύματα στον τύπο

Για να δείτε τι έγραψε ο τύπος για  θέσεις και δράσεις της ΟΛΜΕ (από16/11-23/11/14) σε pdf … εδώ

17-11-2014 Δημοσιεύματα στον τύπο

Διαβάστε τα αποκόμματα του τύπου από 09/11/2014 έως 15/11/2014 … εδώ

10-11-2014 Δημοσιεύματα στον τύπο

Διαβάστε εδώ τα αποκόμματα του τύπου (5/11-8/11/14)

03-11-2014 Τι έγραψε ο τύπος για τις δράσεις και τις θέσεις της ΟΛΜΕ

Διαβάστε εδώ τα αποκόμματα του τύπου (25/10-3/11/14)

31-10-2014 ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΘΕΜΗ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ για τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας

            Σε σοβαρό ατόπημα υπέπεσε ο Υπουργός Παιδείας κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησης με το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

            Στην προσπάθειά του να υπηρετήσει τις επικοινωνιακές του σκοπιμότητες στοχοποίησε  και συκοφάντησε την ΟΛΜΕ και ευρύτερα το συνδικαλιστικό κίνημα ζητώντας «moratorium όσον αφορά τις εθνικές και θρησκευτικές εορτές καθώς και για τις επισκέψεις του σε σχολεία».

Η επικοινωνία και οι πολιτικές σκοπιμότητες έχουν τα όριά τους όταν μάλιστα δεν μπορείς να δώσεις λύσεις σε σοβαρά προβλήματα λειτουργίας των σχολείων, και ο Υπουργός σήμερα τα ξεπέρασε.

Η σημερινή στάση με τις συκοφαντίες και τα ψέματα για τη δράση της ΟΛΜΕ και η απαξιωτική και απαράδεκτη στάση του απέναντι σε μέλη του ΔΣ και στο συνδικαλιστικό κίνημα συνολικά δείχνει το πραγματικό πρόσωπο της κυβερνητικής πολιτικής που υπονομεύει καθημερινά τον Έλληνα εκπαιδευτικό και το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ….. ΕΔΩ

24-10-2014 Δημοσιεύματα τύπου για τις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ

Διαβάστε τι έγραψε ο τύπος για τις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ, 21-24/10/14

24-10-2014 Δήλωση του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θέμ. Κοτσιφάκη: Καμία συναίνεση με αυτή την πολιτική

ΔΗΛΩΣΗ

του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θέμ. Κοτσιφάκη:

Καμιά συναίνεση με αυτή την πολιτική!

            Ο Υπουργός Παιδείας χρησιμοποιώντας τα επικοινωνιακά του εργαλεία, διοχέτευσε στα ΜΜΕ πως «υπάρχει 70 ? 80% ταύτιση απόψεων με ΟΛΜΕ ? ΔΟΕ», «κρατάμε ψηλά τη σημαία του διαλόγου»,κ.λπ.

            Επειδή ο κ. Υπουργός ασχολείται με την προβολή του στα ΜΜΕ από την πρώτη μέρα που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας, και προσπαθεί να παρουσιάσει το προφίλ του «καλού» Υπουργού, είμαστε αναγκασμένοι να δηλώσουμε τα παρακάτω:

-          Δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει καμία συναίνεση των εκπαιδευτικών σε αυτή τη βάρβαρη πολιτική λιτότητας και περικοπών. Στη συνεχή μείωση των δαπανών για την παιδεία κάθε χρόνο. Πολιτική που υπηρετεί ο κ. Λοβέρδος, όσα φτιασιδώματα «δημοκρατίας και διαλόγου» να τους αποδώσει.

-          Δεν συναινούμε σε καμία πολιτική που θέλει ομήρους, 16 μήνες τώρα τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, και απειλεί με απόλυση αρκετούς συναδέλφους. Δεν αποδεχόμαστε το παιχνίδι του «καλού» Υπ. Παιδείας που μας παραπέμπει στον «κακό» Υπ. Διοικ. Μεταρρύθμισης ή και το αντίστροφο. Όσοι υπηρετούν αυτή την πολιτική έχουν την ίδια ευθύνη.

-          Δεν συναινούμε στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις για το Λύκειο, όπως η τράπεζα θεμάτων και ο νέος τρόπος προαγωγής  που θα οδηγήσουν χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου.

-          Δεν συναινούμε στη διάλυση της ΤΕΕ, στη μετατροπή της σε κατάρτιση και μαθητεία, στην κατάργηση τομέων ? ειδικοτήτων και σχολείων.

-          Δεν συναινούμε στους μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, στην εργασιακή ομηρία των χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομισθίων συναδέλφων μας, που γυρίζουν στις εσχατιές της χώρας χωρίς να τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία και δεν διορίζονται.

-          Δεν συναινούμε στις συγχωνεύσεις ? καταργήσεις σχολείων και τμημάτων.

-          Δεν συναινούμε στις περικοπές των μισθών μας και θα μας βρουν απέναντι στα σχέδια τους για το νέο μισθολόγιο.

-          Δεν συναινούμε στην επιβολή της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων που θα οδηγήσει στη χειραγώγηση και την εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, τη διάλυση της συλλογικότητας και στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

-          Δεν συναινούμε στην παραμονή του συνόλου του νέου Πειθαρχικού Δικαίου που δημιουργεί συνθήκες φόβου και πειθάρχησης και μαζί με την αξιολόγηση υπονομεύει την αναγκαία παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού.

-          Τέλος, και πιο συγκεκριμένα, καμία «συμφωνία 70 – 80%» δεν υπήρξε με τον Υπ. Παιδείας στη συνάντηση για το πειθαρχικό.

Τα δικά μας αιτήματα είναι:

-          Να καταργηθεί όλο το πειθαρχικό νομοθετικό πλέγμα που υπονομεύει τη δημοκρατική λειτουργία της εκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση ζητούμε να καταργηθούν άμεσα:

-        η διάταξη που θέτει τον εκπαιδευτικό σε αργία με την απλή παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο και μάλιστα για το σύνολο των αδικημάτων και

-        η διάταξη που ορίζει ως αδίκημα την «αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας».

 Ο Υπουργός Παιδείας περιορίζεται, απ? ότι φαίνεται, σε μια πολύ μικρή παρέμβαση σε αυτό το Πειθαρχικό Δίκαιο, που απέχει πολύ από τις δικές μας προτάσεις, ακόμη και τις επιμέρους.

Αλλά το γεγονός ότι, χρησιμοποιεί κάποιες «συναντήσεις εργασίας» με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ για τις επικοινωνιακές του ανάγκες και μόνο, αυτό δεν προάγει κανένα διάλογο, αντίθετα, τορπιλίζει τις όποιες, έστω και επιμέρους συζητήσεις.

Δεν θα συναινέσουμε στην επικοινωνιακή τακτική του Υπ. Παιδείας.

Τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης απαιτούν άμεσες και μεγάλου εύρους ανατροπές στην εκπαιδευτική πολιτική.

Απαιτούνται:

Αύξηση των δαπανών για την παιδεία.

Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία.

Επαναλειτουργία των τομέων και ειδικοτήτων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν και επιστροφή όλων των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα στις θέσεις τους, καμία απόλυση εκπαιδευτικού.

Κατάργηση του ν. 4186 (τράπεζα θεμάτων, μεταγυμνασιακή κατάρτιση και μαθητεία, κ.ά.).

Μείωση του αριθμού μαθητών στην τάξη.

Ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων.

Ουσιαστική βελτίωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση

και πολλά άλλα σοβαρά ζητήματα που έχει αναδείξει το εκπαιδευτικό κίνημα.

 Αθήνα, 24/10/2014

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ