Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

11-04-2019 Να δοθεί παράταση στις αιτήσεις για τις αποσπάσεις

Αθήνα, 11/04/2019

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά παράταση στις αιτήσεις για τις αποσπάσεις

  Μετά τις ελάχιστες μεταθέσεις (7%) οι συνάδελφοι μέσα στην αγωνία τους να έρθουν κοντά στη μόνιμη κατοικία τους αντιμετωπίζουν τώρα και την ακατανόητη στάση του Υπουργείου Παιδείας το οποίο έδωσε χρονικό όριο 5 ημερών (συμπεριλαμβανομένου και του Σαββατοκύριακου) για την συγκέντρωση όλων των εγγράφων που απαιτούνται για την συμπλήρωση αιτήσεων για τις αποσπάσεις.

Συγκεκριμένα χθες Τετάρτη 10/4//2019 το Υπουργείο με έγγραφό του ζητά από τους χιλιάδες ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αποσπαστούν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους μέχρι την Δευτέρα 15/4/2019!

Όλοι αυτοί οι συνάδελφοι μας θα πρέπει να ανατρέξουν σε υπηρεσίες του δημοσίου που έχουν τους δικούς τους χρόνους για την απόδοση όλων αυτών των εγγράφων. Απαιτούνται έγγραφα από Δήμους, ΚΕΠ, Υγειονομικές υπηρεσίες, κ.α. που η απόκτησή τους είναι αρκετά χρονοβόρα και γεμίζει άγχος τους συναδέλφους μας που προσπαθούν να τα προσκομίσουν.

Δεν είναι δυνατόν να δίνεται ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα για τις αιτήσεις αυτές.

Απαιτούμε λοιπόν υπευθυνότητα και κατανόηση από το Υπουργείο Παιδείας για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί από το Υπ. Παιδείας να ορίσει τώρα νέες ημερομηνίες κατάθεσης των αιτήσεων, διαστήματος 15 ημερών τουλάχιστον από 10/4/2019 έως 25/4/2019.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

22-03-2019 Εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ

Αθήνα, 22/03/2019

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΙΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

 

Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για «τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020 είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.

 Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.

Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.

 Με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
  • Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
  • Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
  • Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων  με  την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών  για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το σχέδιο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητάει την απόσυρσή του.

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ:

  •  ΓΣ των ΕΛΜΕ από 26/3 έως 29/3/2019 και ΓΣ Προέδρων το Σάββατο 30/3 (θα υπάρξει επόμενη ανακοίνωση για τον χώρο).
  • Προκήρυξη 24ωρης Απεργίας με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Την ημέρα της Απεργίας θα υπάρξει κεντρικό συλλαλητήριο της ΟΛΜΕ στην Αθήνα (Προπύλαια) και συλλαλητήρια από τις ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα. Εάν η έναρξη συζήτησης του νομοσχεδίου γίνει μέσα στις Αργίες του Πάσχα, η ΟΛΜΕ θα πραγματοποιήσει την 24ωρη Απεργία μέχρι τις 17/4.
  • Μετά την 24ωρη Απεργία συνεχίζουμε με νέα Απεργιακή κινητοποίηση.
  • Διοργάνωση τοπικών συλλαλητηρίων από τις κατά τόπους ΕΛΜΕ σε τόπο και χρόνο που αυτές θα ορίσουν. Παραστάσεις των ΔΣ των ΕΛΜΕ στις οικείες Περιφερειακές Δ/νσεις και ΔΔΕ.
  • Η ΟΛΜΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ για κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων.
  • Ανοιχτή επιστολή προς γονείς και μαθητές στην οποία θα περιγράφονται θέσεις της Ομοσπονδίας και θα εξηγείται η αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου στον προτεινόμενο νόμο.
  • Περιοδείες των μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ για στήριξη της κινητοποίησης. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης γονέων και μαθητών τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ που θα περιοδεύσουν στις περιοχές θα επιδιώξουν να προβάλλουν τις θέσεις του κλάδου στα τοπικά ΜΜΕ.
  • Νέες ΓΣ για εκτίμηση της κατάστασης.

             Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα υποστηρίξει τις θέσεις του κλάδου το επόμενο διάστημα με κάθε πρόσφορο τρόπο (συνέντευξη τύπου, παρεμβάσεις σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα και εφημερίδες, κ.ά.).

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

15-03-2019 Δελτίο τύπου για τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας

                                                          Αθήνα, 15/03/2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας (14/3/19)

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε εχθές κατόπιν αιτήματός του με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου παρουσία της Υφυπουργού κας Τζούφη και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων. Η συζήτηση διάρκειας 2 ωρών στράφηκε κυρίως γύρω από το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και άλλα ζητήματα που κατόπιν έθεσε η Ομοσπονδία.

 Αναλυτικότερα:

 Για το Νέο Λύκειο:

 Ο Υπουργός Παιδείας παρουσίασε στην Ομοσπονδία, επιδίδοντας και σχετικό 9σέλιδο φυλλάδιο, τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο που θα κατατεθεί προσεχώς στη Βουλή. Τα κύρια σημεία της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας παραμένουν ίδια με τις εξαγγελίες του Σεπτέμβρη του 2018.

Οι αλλαγές αφορούν:

  • στην εισαγωγή του μαθήματος των Λατινικών ως μαθήματος επιλογής,
  • στη μη προσμέτρηση του βαθμού του Απολυτηρίου για την 1η χρονιά εφαρμογής του συστήματος (2020) στην εισαγωγή των αποφοίτων στην Γ/βάθμια Εκπ/ση
  • στις Α δηλώσεις των μαθητών για τις σχολές προτίμησής τους για τον χαρακτηρισμό των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης, ότι θα γίνουν τον Οκτώβρη.

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέφρασε για άλλη μία φορά τις ενστάσεις και τις διαφωνίες του στο σχέδιο του υπουργείου και τοποθετήθηκε λέγοντας ότι με την πρόταση αυτή:

  •  Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.
  • Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου, και ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική μείωση της παραπαιδείας.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».
  • Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων  με  την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι πριν βγάλει το σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση θα συναντηθεί ξανά την επόμενη εβδομάδα με την Ομοσπονδία για συζήτηση και παρεμβάσεις.

 Η Ομοσπονδία θα μελετήσει τις γενικές θέσεις που περιλαμβάνει το σχέδιο του Υπουργείου και θα διαμορφώσει την απάντησή της.

Είναι αυτονόητο ότι αν το Υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του θα είναι μονόδρομος η άμεση απάντηση της Ομοσπονδίας με Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου το επόμενο διάστημα.

 Για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και γενικότερα:

  •  Το ΥΠΠΕΘ δεσμεύτηκε ότι η αναλογία των προσλήψεων-διορισμών θα είναι περίπου ίδια με την αναλογία των προσλήψεων αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.
  • Επίσης δεσμεύτηκε για τη συγκεκριμενοποίηση του τρόπου καθορισμού των οργανικών θέσεων στα τμήματα ένταξης της Β/βάθμιας Εκπ/σης.
  • Ανέφερε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι η προκήρυξη για τους 10.500 διορισμούς στη γενική παιδεία να είναι δεσμευτική και με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

 Για την ώρα έναρξης των μαθημάτων:

             Απάντησε ότι δεν υπάρχει οριστική απόφαση και ότι υπάρχει Επιτροπή Επιστημονικών και Κοινωνικών φορέων που εξετάζει το θέμα και στην οποία θα κληθεί άμεσα και η ΟΛΜΕ.

Για το 25% των διαθέσιμων:

             Ο Υφυπουργός Παιδείας κα Τζούφη απάντησε σε αυτό ότι βάση του ν. 4472, το αίτημα της Ομοσπονδίας και των συναδέλφων που ήταν σε διαθεσιμότητα είναι δίκαιο, ότι υπάρχει συνεργασία μεταξύ των Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ και του Λογιστηρίου του Κράτους και προέτρεψε τους συναδέλφους που ήταν στη διαθεσιμότητα να προχωρήσουν σε αιτήσεις στις ΔΔΕ για την ικανοποίηση του αιτήματός τους.

 

Ίδρυση Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης:

             Σε προσεχές νομοσχέδιο ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι προβλέπεται η ίδρυση Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης (εξ αποστάσεως και δια ζώσης-μεικτό) για τους εκπαιδευτικούς.

 

Για τις σχολικές εκδρομές:

             Μετά τα τελευταία κρούσματα ασυνέπειας τουριστικών γραφείων που οργάνωναν σχολικές εκδρομές, με αποτέλεσμα τη ματαίωση των εκδρομών και την απώλεια των χρημάτων των οικογενειών των μαθητών, ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει το θέμα και πρότεινε από κοινού με την Ομοσπονδία να βρεθούν δικλείδες ασφαλείας για να μην υπάρξουν παρόμοια φαινόμενα.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

15-03-2019 Για την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ στην Γ/βάθμια Εκπ/ση

Αθήνα, 15/03/2019

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ στην Γ/βάθμια Εκπ/ση

 

Όπως είναι γνωστό τα τελευταία δύο χρόνια ο αριθμός των εισακτέων αποφοίτων ΕΠΑΛ καθορίστηκε σε ποσοστό 20% (τουλάχιστον) για τις σχολές ΑΤΕΙ και 5% επιπλέον των εισακτέων αποφοίτων ΓΕΛ για τις σχολές ΑΕΙ.

Από πέρυσι όμως υπάρχει μία διαδικασία σε εξέλιξη συγχωνεύσεων πολλών ΑΤΕΙ με ΑΕΙ της χώρας, αρχής γενομένης από το Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής πέρσι και προχωρώντας σε νέες συγχωνεύσεις. Αυτό έχει ως άμεση συνέπεια να τη μείωση των θέσεων των αποφοίτων ΕΠΑΛ που εισάγονται στις σχολές της Γ/βάθμιας Εκπ/σης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητεί:

  •  Να αυξηθεί το ποσοστό των αποφοίτων ΕΠΑΛ που εισάγονται στα τμήματα που προκύπτουν από τις συγχωνεύσεις ώστε ο συνολικός αριθμός τους να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό πριν τις συγχωνεύσεις.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

15-03-2019 Να αρθούν αδικίες σε βάρος των συναδέλφων ΤΕ1

Αθήνα, 14/03/2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Να αρθούν αδικίες για συναδέλφους κλάδου ΤΕ1

 

 

Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι/-ισσες του κλάδου ΤΕ1 της Β/θμιας Εκπ/σης που κατέχουν πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπ/σης (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ) και επίσης κάποιοι από αυτούς κατέχουν και μεταπτυχιακό τίτλο, τον οποίο απέκτησαν επειδή ακριβώς ήδη κατείχαν πτυχίο Γ/βάθμιας Εκπ/σης.

Με βάση τις έως τώρα κείμενες διατάξεις και εφαρμοστικούς νόμους οι συνάδελφοι αυτοί αποκλείονται από μία σειρά ευεργετικών διατάξεων που ισχύουν για όλους τους άλλους συναδέλφους στη Β/βάθμια Εκπ/ση.

Προς άρση αυτών των αδικιών το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ζητάει από το ΥΠΠΕΘ να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές (νόμων και διατάξεων) ώστε:

α) Όσοι συνάδελφοι/-ισσες κλάδου ΤΕ1 έχουν στην κατοχή τους πτυχίο Γ/βάθμιας Εκπ/σης (ΑΕΙ-ΑΤΕΙ) να μπορούν να διεκδικούν Διευθυντικές θέσεις στις σχολικές μονάδες της Β/βάθμιας Εκπ/σης.

β) Όσοι συνάδελφοι/-ισσες κλάδου ΤΕ1 έχουν στην κατοχή τους πτυχίο Γ/βάθμιας Εκπ/σης και Μεταπτυχιακό τίτλο συναφή με την ειδικότητά τους να τυγχάνουν της ίδιας μεταχείρισης με τους άλλους συναδέλφους (κλιμάκια, μόρια, κ.λπ.).

 

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

13-03-2019 Για τα γεγονότα στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς-Η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων των παιδιών

Αθήνα, 13/03/2019

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η  ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

 

Την ανεπάρκεια που παρουσιάζει σε ορισμένες περιπτώσεις η πολιτεία για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες την πληρώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα ίδια τα παιδιά.

Τα γεγονότα που διαδραματίζονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς και τις τελευταίες μέρες έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις, επιβεβαιώνουν την παραπάνω εκτίμηση.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου με μόνα εφόδια την επιστημοσύνη, την παιδαγωγική τους επάρκεια και το ειλικρινές ενδιαφέρον για τη δουλειά τους και για όλους τους μαθητές τους κλήθηκαν από την αρχή της χρονιάς  να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις.

Οι καλές προθέσεις των εκπαιδευτικών αποδεικνύεται  ότι δεν είναι αρκετές για να λυθούν προβλήματα που χρειάζονται διαφορετική μεταχείριση, εκπόνηση ειδικού προγράμματος και στήριξη από ειδικό προσωπικό και για αυτό σήμερα στο σχολείο έχει δημιουργηθεί μια έκρυθμη κατάσταση που πυροδοτεί συνεχώς εντάσεις σε καθηγητές, μαθητές και γονείς με απειλές, τρομοκρατία, μηνύσεις, και γενικά μια κατάσταση που δεν αρμόζει σε σχολείο που από τη φύση του αποτελεί χώρο καλλιέργειας ήθους και συνείδησης αποδοχής του διαφορετικού.

Από την ενημέρωση που έτυχε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ όταν επισκέφτηκε και συνομίλησε με το Σύλλογο Διδασκόντων προέκυψε ότι η Διεύθυνση του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων προέβησαν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπως:

  • Συνεχή έγγραφα προς την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης για έγκριση συνοδού καθηγητή, για απόσπαση ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού και πρόσληψη εκπαιδευτικών για παράλληλη στήριξη.
  • Συνεχείς προσκλήσεις Συμβούλων παιδαγωγικής ευθύνης, Συντονιστών Παιδαγωγικής Ευθύνης, σχολικών ψυχολόγων για ενημέρωσή τους σχετικά με τα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά όπως επίσης και για επιμορφωτική υποστήριξη των καθηγητών του σχολείου.
  • Συνεχείς αποστολές φακέλου εγγράφων προς όλους τους εμπλεκόμενους, ΠΔΕ, ΔΔΕ, Συντονιστές Παιδαγωγικής Ευθύνης και Ειδικής Αγωγής, για ενημέρωση και απάντηση στα αιτήματα του συλλόγου διδασκόντων.
  • Αίτημα από την έναρξη της χρονιάς προς το ΚΕΔΔΥ και στη συνέχεια προς το ΚΕΣΥ για εξατομικευμένο ειδικό πρόγραμμα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκτιμά ότι ακέραια την ευθύνη για το αδιέξοδο που έχει προκύψει, φέρει η Πολιτεία,  οι υπεύθυνοι και τα αρμόδια όργανά της, που άφησαν σχεδόν  μόνους τους εκπαιδευτικούς και ακολούθησαν την τακτική του «νίπτω τας χείρας μου» παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις για ενίσχυση και λύση. Και είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, ενώ δεν έχουν κάνει τίποτα ουσιαστικό μέχρι τώρα, να αναζητούν ευθύνες στο σχολείο και το προσωπικό. Υποστηρίζουμε ότι, όταν ένα σχολείο πρόκειται να δεχθεί μαθητές με ιδιαίτερες ανάγκες, πρέπει να προετοιμαστεί ανάλογα από την αρχή της χρονιάς και με ευθύνη της Πολιτείας.

Το  ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί:

α. Ειδικούς παιδαγωγούς που θα στηρίζουν τους μαθητές από την πρώτη μέρα των μαθημάτων. Επισημαίνουμε ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δημιουργούν ιδιαίτερες σχέσεις με τους δασκάλους τους και για αυτό επιβάλλεται οι καθηγητές ΕΑΕ να είναι μόνιμοι και όχι συμβασιούχοι, όπως συμβαίνει σήμερα.

β. Μόνιμη και συνεχή παρουσία στα σχολεία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να παρεμβαίνουν σε όφελος όλων των παιδιών.

γ. Κατάλληλη προετοιμασία του εκπαιδευτικού προσωπικού  και της Διεύθυνσης του σχολείου ώστε να απορροφούνται γρήγορα και αποτελεσματικά οι κραδασμοί που προέρχονται από  ιδιαίτερες συμπεριφορές.

δ. Σχετική ενημέρωση από τους εντεταλμένους της εκπαίδευσης για την προετοιμασία των μαθητών ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης και αντίδρασης σε περιπτώσεις ειδικών συμβάντων.

ε. Επίσης, ενημέρωση των γονέων του συνόλου των μαθητών για προσέγγιση των μαθητών με ειδικά χαρίσματα με ανοχή και ανθρωπιά.

Την ευθύνη σε ένα κράτος που ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται για τη μόρφωση ΟΛΩΝ των παιδιών ανεξαιρέτως, χωρίς διακρίσεις και κατηγοριοποιήσεις, την έχει η ίδια η Πολιτεία που πρέπει να έχει έτοιμο ολοκληρωμένο, πλήρες εξειδικευμένο και εξατομικευμένο σχεδιασμό για να υπηρετήσει αυτό το σκοπό. Οι ευθύνες δεν μπορούν να είναι ούτε των εκπαιδευτικών που «ματώνουν» στην τάξη τους καθημερινά – είτε αυτοί είναι γενικής παιδείας είτε ειδικής – ούτε των μαθητών, ούτε των γονιών τους.

Απαιτούμε από τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης :

  • Έστω και τώρα να πάρει την ευθύνη και με συγκεκριμένα μέτρα υποστήριξης και επαρκή στελέχη να δώσει λύση.
  • Να προστατεύσει τη Διεύθυνση του σχολείου, το σύλλογο των διδασκόντων και τους ειδικούς παιδαγωγούς που σήμερα διασύρονται και απειλούνται. Οφείλει επιτέλους να αντιληφθεί το ψυχολογικό βάρος και την απώλεια της ηρεμίας και της ψυχικής τους γαλήνης. Πρέπει να επανέλθει άμεσα η ηρεμία στη σχολική κοινότητα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση και στήριξή του στη Δ/νση και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου.

            Τέλος, θέλουμε να επισημάνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι τα ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα δεν λύνονται ούτε με απειλές ούτε με μηνύσεις. Η εκπαίδευσή μας πρέπει να στηρίζεται στη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

13-03-2019 Σχετικά με τα δελτία περιγραφικής αξιολόγησης

Αθήνα, 13/03/2019

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με τα δελτία περιγραφικής αξιολόγησης

 

Με το υπ’ αριθμόν έγγραφο 20116/Δ2/11-02-2019 έγγραφο της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ζητείται από τους εκπαιδευτικούς τάξης να συμπληρώσουν δελτία περιγραφικής αξιολόγησης για τους μαθητές που παίρνουν μέρος στην Ενισχυτική Διδασκαλία. Ο υπεύθυνος του Σχολικού Κέντρου Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης “λαμβάνει υπόψη του τα δελτία περιγραφικής αξιολόγησης στη σύνταξη της  ενδιάμεσης και της τελικής απολογιστικής έκθεσης αποτελεσμάτων  εφαρμογής της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, που υποβάλει στη Σ.Ο.Δ.Α.Ε. της οικείας Δ.Δ.Ε.”

Το ερωτηματικό που προκύπτει είναι από το γεγονός γιατί ζητείται η περιγραφική αξιολόγηση από τους συναδέλφους τάξης και όχι από τους συναδέλφους που διδάσκουν στην ενισχυτική διδασκαλία.

Ούτως ή άλλως οι εκπαιδευτικοί τάξης αξιολογούν την πρόοδο των μαθητών τους με τις συνήθεις διαδικασίες στο πλαίσιο του μαθήματός τους. Αντί να ζητούνται επιπρόσθετες περιγραφικές αξιολογήσεις, ουσιαστικότερο θα ήταν η ενισχυτική διδασκαλία να ξεκινά από το Σεπτέμβριο με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Επίσης επισημαίνουμε την απουσία της «πρόσθετης διδακτικής στήριξης» που θα μπορούσε από κοινού να συμβάλει αποτελεσματικά με εκείνη της ενισχυτικής διδασκαλίας στη στήριξη των μαθητών.

Απαιτούμε από το Υπουργείο να αποσύρει το συγκεκριμένο έγγραφο! Καλούμε τους εκπαιδευτικούς τάξης να μην συμπληρώσουν τα έντυπα περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών τους και τους παρέχουμε συνδικαλιστική κάλυψη.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

 

 

27-02-2019 Σχετικα με τους «μη παρακολουθούντες» μαθητές των ΕΠΑΛ

Αθήνα, 27/02/2019

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με τους «μη παρακολουθούντες» μαθητές των ΕΠΑΛ

 

 

Την περίοδο αυτή ολοκληρώνεται το Α΄ τετράμηνο για όλα τα σχολεία της χώρας. Η Υ.Α. 10645/ΓΔ4/22-1-2018 (Β΄120) όπως συμπληρώθηκε με την εγκύκλιο του πρ. Υφυπουργού Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη 14184/Δ4/26-01-2018, αναφέρει τα ακόλουθα:

«Στην ειδική πράξη του Συλλόγου των Διδασκόντων κάθε Α’ τετραμήνου, εφόσον έχει διαπιστωθεί ότι το άθροισμα των απουσιών του/της μαθητή/τριας είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό απουσιών που χαρακτηρίζει τη φοίτηση ανεπαρκή, ο/η μαθητής/τρια χαρακτηρίζεται ως μη παρακολουθών/ούσα και δε λαμβάνεται υπόψη α) στα αριθμητικά δεδομένα του τμήματος για τις αναθέσεις των μαθημάτων, θεωρητικών και εργαστηριακών, καθώς και β) στον προγραμματισμό τμημάτων για το επόμενο σχολικό έτος, κενών και πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών. (Υ.Α. 103539/Δ4/24-06-2016 Β ́ 2081)».

Έτσι σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη τα ΕΠΑΛ βρίσκονται μπροστά σε μια νέα απειλή. Η εφαρμογή της παραπάνω εγκυκλίου θα φέρει αντιμέτωπα τα ΕΠΑΛ με ένα νέο κύμα συγχωνεύσεων τμημάτων και ειδικοτήτων στα μέσα της χρονιάς.

Η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης και το ενδεχόμενο κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων και τομέων θα σημάνει μοιραία την βίαιη ανακατανομή ακόμα και εκδίωξη μαθητών από το σχολείο που φοιτούν, με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Ταυτόχρονα η νέα μείωση των τμημάτων θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Τέλος, θα δημιουργήσει υποχρεωτικά και νέο κύμα εκτοπίσεων και μετακινήσεων εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο για να καλύψουν το πολύπαθο ωράριό τους.

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί:

  •  Τη Διοίκηση να μην προχωρήσει στην εφαρμογή της που θα δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στους μαθητές των ΕΠΑΛ και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε αυτά.
  • Τους συλλόγους διδασκόντωννα μην προχωρήσουν στη σύνταξη της ειδικής πράξης για τον χαρακτηρισμό των μη παρακολουθούντων μαθητών. Σε καμιά περίπτωση να μην δεχτούν τροποποίηση της ανάθεσης μαθημάτων και της κατανομής ωρών στη μέση της σχολική χρονιάς. Οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αποκλειστικά αρμόδιοι να προχωρήσουν στον χαρακτηρισμό φοίτησης στο τέλος της χρονιάς και ταυτόχρονα να αναθέσουν μαθήματα και κατανομή ωρών στους καθηγητές του σχολείου.
  • Τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσηςνα σταματήσουν τις προσπάθειες για την αύξηση των υπεραριθμιών.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

27-02-2019 Σχετικά με την εισαγωγή στα τμήματα Μουσικών Σπουδών

Αθήνα, 27/02/2019

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

 

Τέσσερις μήνες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις το Υπουργείο Παιδείας με τροπολογία στον Ν. 4589/2019 ( ΦΕΚ Α΄ 29-1-2019 ) γνωστοποιεί ότι οι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής σε τρία από τα πέντε συνολικά τμήματα, και συγκεκριμένα στα τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, θα ισχύσουν από φέτος – ενώ παραμένει ο παλιός τρόπος εισαγωγής στα άλλα δύο τμήματα μουσικών σπουδών.

Επίσης με την Υ.Α. ΦΕΚ 504 Β΄ 20-2-2019, τρεισήμισι μήνες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις, γνωστοποιεί στους μαθητές τι ακριβώς θα περιλαμβάνει η εξέταση των νέων πανελλαδικών μαθημάτων Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία, και Μουσική Αντίληψη και Γνώση.

Οι μαθητές μαθαίνουν στη μέση της σχολικής χρονιάς ότι θα εξεταστούν σε νέα αντικείμενα για τα οποία δεν έχουν προετοιμαστεί, ενώ το Υπουργείο τους «προτρέπει» να διαβάσουν από τα μουσικά εγχειρίδια της Δευτεροβάθμιας, στα οποία σημειωτέον δεν υπάρχει καμία ή ελάχιστες αναφορές για κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ. Μουσικής Τεχνολογίας, Ανάγνωσης Ανάλυσης Μουσικού Αποσπάσματος κ.τ.λ.).

Ακόμη και στα Μουσικά Σχολεία το μάθημα της Μουσικής Τεχνολογίας π.χ. είναι επιλεγόμενο και οι μαθητές δεν γνώριζαν από την αρχή της χρονιάς τη νέα ύλη ώστε να το επιλέξουν. Επίσης, μόλις λίγο μετά την λήξη του Α΄ τετραμήνου, οι μαθητές πληροφορούνται ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα προσμετράται στην συνολική βαθμολογία.

Με δεδομένα όλα αυτά, και για να μην υπάρξει ο αιφνιδιασμός των υποψηφίων, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει την άμεση απόσυρση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης για την εισαγωγή στα παραπάνω τμήματα, ώστε να μην εφαρμοστεί ο νέος τρόπος από φέτος.

Απαιτούμε επίσης η προετοιμασία στα εξεταζόμενα μαθήματα να γίνεται δωρεάν στο δημόσιο σχολείο με βιβλία και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών που να την εξασφαλίζει, καθώς και έγκαιρη πρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών που απαιτούνται για την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

01-02-2019 Σχετικά με τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

Αθήνα, 01/02/19

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης του ν. 4547/2018

 

Το Υπουργείο Παιδείας, με την εγκύκλιο 220703/Δ3, που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες στις 21/12/2018, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018), για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση.

Με βάση το άρθρο 11 παράγραφος 2 του ν. 4547 και την εγκύκλιο για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης προβλέπεται συγκεκριμένα ότι «….στις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ., συνιστάται για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών, η οποία υποστηρίζεται στο έργο της από το Κ.Ε.Σ.Υ., συγκροτείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και αποτελείται από το διευθυντή ή τον υποδιευθυντή του σχολείου, τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό επικοινωνίας με το Κ.Ε.Σ.Υ. και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος

Για να ασχοληθεί το ΚΕΣΥ με ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 11, παράγραφος 4β) πρέπει να έχει «αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»!

Στην ουσία, σε όσα σχολεία, με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, δε λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), που στην πράξη είναι ελάχιστες, οι εκπαιδευτικοί μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (στις οποίες το ένα μόνο μέλος – ο υπεύθυνος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ – έχει γνώσεις ειδικής αγωγής), αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν την πρώτη διάγνωση (;) και να διαμορφώσουν και να εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης! Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση!

Ο υπεύθυνος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ, που θα πρέπει να έχει γνώσεις ειδικής αγωγής, οφείλει να απευθυνθεί άμεσα στο ΚΕΣΥ προκειμένου να υπάρξει ασφαλής διάγνωση και στη συνέχεια να υποβληθούν εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης (ΕΠΕ). Εάν τα ΚΕΣΥ λόγω υποστελέχωσης αδυνατούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους, τότε εξ’ αντικειμένου ακυρώνεται η όλη διαδικασία.

Είναι προφανές ότι είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό να το κάνουν αυτό οι Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης! Κάτι τέτοιο, εκτός των άλλων, μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια για το ίδιο το παιδί! Η διαδικασία της αξιολόγησης διάγνωσης είναι έργο διεπιστημονικής ομάδας η οποία πρέπει να χαράσσει και τους άξονες της εκπαιδευτικής παρέμβασης!

Επιπλέον, όπως προαναφέραμε, ο νόμος 4547 προβλέπει ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων με τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, αφού αιτιολογημένα (!) αποδείξει ότι πήρε όλα τα αναγκαία μέτρα και δεν υπήρχε κάποιο αποτέλεσμα, στέλνει τον μαθητή στο ΚΕΣΥ για ατομική αξιολόγηση και αξιολογική έκθεση-γνωμάτευση! Κι επειδή ο χρόνος είναι πολύτιμος για την έγκαιρη εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες και η προαναφερόμενη διαδικασία είναι χρονοβόρα, στην ουσία εξαναγκάζονται οι οικογένειες των παιδιών αυτών να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση.

Το κράτος αντί να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά, και αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής! Η όποια άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση κάνει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πάντα προς όφελος του μαθητή, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση-διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής.

Θεωρούμε όμως ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και βαθιά αντιεπιστημονικό να εναπόκειται στους εκπαιδευτικούς  η διαδικασία της πρώτης διάγνωσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής, καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών, χωρίς την επιστημονική διάγνωση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ

Απαιτούμε την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα – και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο – η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της αξιολόγησης και κατ’ επέκταση της υποστήριξης.

Είναι προφανές ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν τις απαραίτητες επιστημονικές και εξειδικευμένες γνώσεις στην Ειδική Αγωγή ώστε να υποκαταστήσουν τις ομάδες επιστημονικής υποστήριξης όπου αυτές δεν υπάρχουν.

Συνεπώς η συγκρότηση των ομάδων επιστημονικής υποστήριξης δεν είναι δυνατή, καθώς δεν είναι σύμφωνη και με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

26/01/2019 Σχετικά με τη διεκδίκηση αναδρομικών 13ου και 14ου μισθού

Αθήνα, 26/01/2019

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με τη διεκδίκηση αναδρομικών 13ου και 14ου μισθού

 

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ μετά από εξαντλητική συζήτηση στην τελευταία συνεδρίασή του την Τετάρτη 23/1/2019 αποφάσισε τα ακόλουθα:

  •  Απαιτούμε πολιτική λύση για το ζήτημα της διεκδίκησης των αναδρομικών και ζητάμε από την ΑΔΕΔΥ να καλέσει σε παράσταση διαμαρτυρίας και συνάντηση άμεσα με τον Υπουργό Οικονομικών από τον οποίο να απαιτεί η Κυβέρνηση να αποδώσει τα αναδρομικά σε όλους του Δημοσίους Υπαλλήλους και όχι μόνον σε αυτούς που θα έχουν προσφύγει δικαστικά
  • Ζητάμε από την ΑΔΕΔΥ να ορίσει αγωνιστική κινητοποίηση την ημέρα εκδίκασης στην Ολομέλεια του ΣτΕ (1 Φεβρουαρίου 2019)
  • Ζητάμε επίσης από την ΑΔΕΔΥ να ορίσει νομικό εκπρόσωπο την ημέρα συζήτησης στην Ολομέλεια του ΣτΕ και επιφυλασσόμαστε να ορίσει και η ΟΛΜΕ νομικό εκπρόσωπο εάν το κρίνει απαραίτητο.

 Η απόφαση του ΣτΕ για την κατάργηση των Δώρων και του επιδόματος αδείας θα είναι οριστική και τελεσίδικη μετά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας την 1η/2/2019 και εφόσον κρίνει αντισυνταγματική την περικοπή αυτών θα αφορά όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους. Θυμίζουμε στους συναδέλφους ότι το Στ΄ Τμήμα του ΣτΕ στις 6/1/2019 έχει κρίνει ήδη αντισυνταγματική την περικοπή των Δώρων και του επιδόματος αδείας.

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι η δικαστική διεκδίκηση των αναδρομικών αποτελεί ατομική απόφαση. Δεν θα πάψουμε να διεκδικούμε πολιτική λύση και να αναδεικνύουμε τις ευθύνες της Κυβέρνησης που έως τώρα «κρύβεται» πίσω από αποφάσεις Δικαστηρίων και δεν αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη. Το συνδικαλιστικό κίνημα σε κάθε περίπτωση πέρα από την όποια έκβαση των δικαστικών αποφάσεων θα συνεχίζει να μάχεται ως αίτημα αιχμής για την διεκδίκηση των απωλειών των εργαζομένων και την επιστροφή των αναδρομικών.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

Για να δείτε τη Γνωμοδότηση της ΑΔΕΔΥ πατήστε … εδώ

26/01/2019 Να απαλλαγούν οι Διευθυντές των σχολείων από την υποχρέωση υποβολής «πόθεν έσχες»

Αθήνα, 26/01/2019

 

Να απαλλαγούν οι Διευθυντές των σχολείων από την υποχρέωση υποβολής «πόθεν έσχες»

 

«Στο άρθρο 1 παράγραφος 2β του νόμου «Επείγουσες ρυθμίσεις για την υποβολή δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και άλλες διατάξεις» , αναφέρεται ότι: «Ειδικότερα ως προς τις σχολικές επιτροπές, δήλωση περιουσιακής κατάστασης υποβάλλουν οι Πρόεδροι και οι διαχειριστές των τραπεζικών λογαριασμών αυτών».

Με αφορμή το γεγονός ότι πολλοί Δήμοι της χώρας ζητούν από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να καταθέσουν το ΑΦΜ τους και δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) ενημερώνουμε ότι οι Διευθυντές δεν διαχειρίζονται τους τραπεζικούς λογαριασμούς των Σχολικών Επιτροπών.

Θεωρούμε ότι η διάταξη αυτή αναφέρεται στα πρόσωπα που διαχειρίζονται κεντρικά και σε επίπεδο Δήμου τους τραπεζικούς αυτούς λογαριασμούς και όχι σε εκπαιδευτικούς που διαδραματίζουν ένα διαμεσολαβητικό ρόλο.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Εσωτερικών να παρέμβουν άμεσα ώστε να απαλλαγούν πλήρως από την υποχρέωση υποβολής «πόθεν έσχες» οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

26/01/2019 Σχετικά με τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Αθήνα, 26/01/2019


Σχετικά με τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)

 

 Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας επιτελούν ένα σημαντικότατο έργο που στόχο έχει την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού μέσα από την παροχή της δυνατότητας πρόσβασης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο μορφωτικό αγαθό..

Το τελευταίο όμως χρονικό .διάστημα η αδιαφορία της Πολιτείας και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες οδηγούν τον θεσμό των ΣΔΕ στην απαξίωση και τον ευτελισμό. Η καθυστέρηση στις πληρωμές και στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών και η διακοπή σχεδόν της χρηματοδότησής τους έχει κάνει προβληματική ακόμη και τη στοιχειώδη λειτουργία τους.

Σύμφωνα με την καταγγελία Διευθυντών των ΣΔΕ της χώρας, «εδώ και ενάμιση έτος δεν έχει σταλεί καμία χρηματοδότηση για δαπάνες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία οποιασδήποτε σχολικής μονάδας», ενώ «οι προμηθευτές δεν έχουν εξοφληθεί ακόμα για προμήθειες μέσω εθνικών πόρων που αφορούν στο σχ. έτος 2015-2016».

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ:

  • συμπαραστέκεται στα δίκαια αιτήματα των Διευθυντών, των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων των ΣΔΕ και
  • απαιτεί από την πολιτική ηγεσία  του Υπουργείου και το ΙΝΕΔΙΒΙΜ την στήριξη των σχολείων και την άμεση λήψη όλων των μέτρων που απαιτούνται για την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας τους.

 

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

18-12-2018 Kινητοποίηση ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για το σύστημα διορισμών

 Αθήνα, 17/12/18

Kινητοποίηση ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για το σύστημα διορισμών

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,  έχοντας ως δεδομένα :

  • Τη συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο και την  εξαγγελία του συστήματος διορισμών άμεσα – με πιθανότερη ημερομηνία την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018,
  • Την αντίθεση της ΟΛΜΕ στο νέο σύστημα διορισμών – με βάση τις εξαγγελίες και ανακοινώσεις του ΥΠΠΕΘ, και τη θέση του 18ου Συνεδρίου της – ,
  • Την μη πραγματοποίηση της συνάντησης με τον Υπουργό Παιδείας, που ζήτησε η ΟΛΜΕ πριν τη συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο και παρά τις συνεχείς οχλήσεις του Προέδρου της Ομοσπονδίας,

Προχωράει στην διοργάνωση συλλαλητηρίου έξω από το Υπουργείο Παιδείας, στις 13.00 το μεσημέρι, την επόμενη ημέρα από την εξαγγελία, με παράλληλη κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας από 11.00 έως 14.00, και ζητάει άμεσα συνάντηση με τον κ. Υπουργό Παιδείας για το ζήτημα του συστήματος διορισμών.

 

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

10-12-2018 Για τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Γ. Γραμματέα του ΚΚΕ

Αθήνα, 10/12/2018

 

Συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ

 

Την Τετάρτη 5/12/2-018, κατόπιν αιτήματος της ΟΛΜΕ για συναντήσεις με όλα τα κόμματα, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Γενικό Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας (ΚΚΕ).

Στη συνάντηση αναπτύχθηκαν τα κύρια ζητήματα που η Ομοσπονδία έχει θέσει και πάνω στα οποία ζητάει τις θέσεις των κομμάτων.

Σ’ αυτά τα ζητήματα ο Γενικός Γραμματέας συμφώνησε με τις θέσεις της Ομοσπονδίας και συγκεκριμένα για :

  • τις δαπάνες για την παιδεία και την αύξησή τους,
  • τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς, όπου απάντησε ότι θα υποστηριχθεί  από το ΚΚΕ το αίτημα της ΟΛΜΕ για κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς,
  • τα εργασιακά, μισθολογικά και συνταξιοδοτικά των εκπαιδευτικών – ειδικά για το ωράριο είπε ότι θα πρέπει να επιστρέψει στα επίπεδα του 2013),
  • τις συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου και
  • την αναβάθμιση γενικότερα του δημόσιου σχολείου.

 Στο τέλος της συνάντησης εξέφρασε την άποψή του ότι θα πρέπει και τα άλλα κόμματα να ανταποκριθούν στο αίτημα της ομοσπονδίας για συναντήσεις,  καθώς επίσης και ότι θα πρέπει αυτές να γίνουν σε υψηλόβαθμο επίπεδο (όπως έγινε και με τον ίδιο).

 Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

28/11/2018 Ψήφισμα του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τις Εθνικιστικές επιθέσεις στα σχολεία

Αθήνα, 28/11/2018

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΣ ΟΛΜΕ

 

Αυτές τις ημέρες, τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έχουν μπει στο στόχαστρο εθνικιστικών και ακροδεξιών κύκλων. Πρόκειται για μια προσπάθεια που ξεκίνησε από τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου και την αμφισβήτηση του Πολυτεχνείου και συνεχίστηκε με πρόσχημα το Μακεδονικό ζήτημα κ.α. Αφού η πρώτη απόπειρά τους απέτυχε, επιδίδονται τώρα σε μια άνευ προηγουμένου πατριδοκαπηλία και προσπαθούν να σπείρουν στη νεολαία ακραίες αλυτρωτικές, μιλιταριστικές και εθνικιστικές αντιλήψεις. Καλούν από τα διαδικτυακά μέσα σε συντονισμό καταλήψεων σχολείων στις 29/11, με ανάρτηση πανομοιότυπων πανό και αναγραφή συνθημάτων με φασιστικά σύμβολα (μαιάνδρους και κέλτικους σταυρούς) κ.α.

Την ίδια στιγμή στοχοποιούν καθηγητές/τριες (π.χ. Βέροια), σχολεία (π.χ. Γέρακας) και ολόκληρες ΕΛΜΕ (π.χ. Ε΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής, Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης) που αντιστέκονται σε αυτή τους την προσπάθεια, καλώντας σε «διαπόμπευση» και σε άσκηση σωματικής βίας προς παραδειγματισμό. Πίσω από αυτούς τους σχεδιασμούς γίνεται όλο και περισσότερο φανερό ότι κρύβεται η οργάνωση της Χρυσής Αυγής, φασιστικές ομάδες όπως η νεοναζιστική ΕΣΑ,  εθνικιστικά και άλλα ακροδεξιά μορφώματα.

Η επίθεση του φασισμού στη νεολαία δεν είναι τυχαία. Επιδιώκουν να αποπροσανατολίσουν την αγωνιστική  ριζοσπαστικοποίησή της απέναντι στις πραγματικές αιτίες των προβλημάτων και να αποδυναμώσουν τους αγώνες της ενάντια στις πολιτικές της ΕΕ και των μνημονίων, στη διαρκή λιτότητα και στην ανεργία. Επιχειρούν να πείσουν τη νεολαία ότι για τα προβλήματα, φταίει η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός, ο γειτονικός λαός, οι πρόσφυγες, ο μετανάστης, ο «άλλος», ο διαφορετικός και να νομιμοποιήσουν έτσι στη συνείδηση της, το ξέπλυμα της Χ.Α.  ενόψει και των καταιγιστικών εξελίξεων σε βάρος της, στη δίκη της ως εγκληματικής οργάνωσης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει τα παραπάνω περιστατικά και δηλώνει απερίφραστα ότι θα φράξει το δρόμο σε όσους με πρόσχημα το μακεδονικό ζήτημα επιχειρούν να μετατρέψουν τον ευαίσθητο χώρο των σχολείων σε πεδίο εθνικισμού και μιλιταρισμού, καλλιεργώντας το διχασμό, το μίσος, το ρατσισμό και τις νεοφασιστικές αντιλήψεις. Σε όσους προσπαθούν να μεταστρέψουν την αγάπη κάθε λαού για μια ελεύθερη και δημοκρατική πατρίδα σε μίσος και εχθρότητα προς τους άλλους λαούς.

Οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τις καταστατικές αρχές της Ομοσπονδίας και την ουσία του εκπαιδευτικού έργου, έχουμε υποχρέωση να μιλήσουμε στους μαθητές μας για τη φιλία, την αλληλεγγύη και την ειρηνική συνύπαρξη των λαών, για το κοινό τους συμφέρον απέναντι στον ιμπεριαλισμό, το ΝΑΤΟ, στα μεγάλα πολυεθνικά μονοπώλια που προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη και την επιρροή τους στήνουν εθνικούς πολέμους και εμφύλιους σπαραγμούς σπέρνοντας το θάνατο και εξωθώντας τους λαούς στην προσφυγιά και τη μετανάστευση.  Οφείλουμε να  αποκαλύψουμε στα μάτια των μαθητών μας το πραγματικό πρόσωπο του εθνικισμού και του φασισμού, ώστε να γνωρίσουν  τις εικόνες ολέθρου από τις καταστροφές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τις θηριωδίες και τις εκτελέσεις, τα πεινασμένα παιδιά της Κατοχής, το Ολοκαύτωμα των Εβραίων, τα καμένα χωριά από τους Γερμανούς, το Δίστομο, την Κάνδανο, τον Χορτιάτη.

Είναι χρέος του κόσμου της εκπαίδευσης να υπερασπιστεί το σχολείο και τη νέα γενιά, να μην επιτρέψει  η πατριδοκαπηλία και η εθνικιστική τύφλωση να σπείρουν το διαιρετικό μίσος ανάμεσα στους μαθητές μας και να ξεπλυθούν πολιτικά οι δολοφόνοι του Π. Φύσσα. Να υπερασπιστούμε τη ζωή, την απαίτηση για μόρφωση, δουλειά, ελευθερία, ειρήνη και αλληλεγγύη με τους λαούς.

Από όλες αυτές εξελίξεις, προκύπτει ανάγκη για ενδυνάμωση του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείου με βάση τις αξίες του ανθρωπισμού, του Διαφωτισμού, της ανοιχτής κοινωνίας. Να αναδείξουμε τη βασική αποστολή της εκπαίδευσης για την προαγωγή μιας δίκαιης κοινωνίας χωρίς διακρίσεις και ανισότητες. Να διαπαιδαγωγούμε τους μαθητές μας στα ιδανικά της ελευθερίας και της δικαιοσύνης, της αλληλεγγύης και της αδελφοσύνης. Κάνουμε σαφές ότι τα σχολεία δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται για να υπηρετούν αντιεκπαιδευτικές αντιλήψεις και πρακτικές, που υπονομεύουν την κοινωνική αποστολή τους  και τη  λειτουργία τους.

Η ΟΛΜΕ θα πάρει πρωτοβουλίες και θα στηρίξει άμεσα τις πρωτοβουλίες των ΕΛΜΕ σε αυτή την κατεύθυνση. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τις ΕΛΜΕ και τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε συσκέψεις συλλόγων διδασκόντων, να οργανώσουν συζητήσεις με γονείς και μαθητικές κοινότητες, να αποκαλύψουν το φασιστικό και εθνικιστικό σχεδιασμό και τους κινδύνους που φέρνει, συζητώντας και για τη διεκδίκηση των σημερινών μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων της νέας γενιάς. Να προχωρήσουν σε έκδοση υλικών και εκδηλώσεις του εκπαιδευτικού κινήματος προς την κοινωνία, στην οργάνωση συγκεντρώσεων με δασκάλους, φοιτητές, εργατικά σωματεία και φορείς του μαζικού κινήματος σε όλες τις πόλεις, καθώς  και σε άλλες πρωτοβουλίες με χαρακτήρα αντιφασιστικό, αντιεθνικιστικό, αντιπολεμικό, αντιρατσιστικό.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

23/11/2018 Ανακοίνωση μετά τις συναντήσεις στο Υπουργείο Παιδείας

Αθήνα, 23/11/2018

Ανακοίνωση μετά τις συναντήσεις στο Υπουργείο Παιδείας

 

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε την  Πέμπτη 22/11 με παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας  προκειμένου να θέσει ζητήματα που αφορούν:

  • Την κατάσταση στην Ειδική Αγωγή μετά από την εξαγγελία για προσλήψεις και νέο  σύστημα διορισμών.
  • Τα κενά στις σχολικές μονάδες
  • Την σχεδιαζόμενη αλλαγή του ιδρυτικού νόμου των Μουσικών σχολείων
  • Τα σχολεία των φυλακών καθώς και σχολεία που χρήζουν άμεσης υποστήριξης με ΕΕΠ (Κοινωνικούς λειτουργούς  – ψυχολόγους).

Πραγματοποιήθηκαν δύο διαδοχικές συναντήσεις με τους Διευθυντές Ειδικής Αγωγής και Σπουδών Β/θμιας του Υπουργείου.

Στην πρώτη συνάντηση με το Προϊστάμενο της Διεύθυνσης  Ειδικής Αγωγής το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας έθεσε το ζήτημα της ανάγκης για άμεση σύσταση οργανικών θέσεων σε ΣΜΕΑΕ, καθώς και της κατανομής των θέσεων αυτών με  βάση το μαθητικό δυναμικό. Για μία ακόμη φορά τονίσαμε ότι   οι διορισμοί θα πρέπει να είναι τόσοι όσες και ανάγκες.

Από την πλευρά του Υπουργείου δόθηκε η διαβεβαίωση ότι θα ανοίξουν οργανικές μέχρι το τέλος του χρόνου σε ΣΜΕΑΕ και στα τμήματα ένταξης. Για τα τελευταία ειπώθηκε ότι αναζητείται ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογιστούν.

Από την πλευρά του Υπουργείου μας ανακοινώθηκε ότι το σύστημα διορισμών που θα είναι ενιαίο για Ειδική Αγωγή και Γενική παιδεία, θα δημοσιοποιηθεί σύντομα και θα στηρίζεται σε 3 πυλώνες: Προϋπηρεσία, Κοινωνικά κριτήρια, Ακαδημαϊκά Κριτήρια.

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ επανέλαβε  την  θέση της Ομοσπονδίας για το σύστημα διορισμών που είναι ψηφισμένη από το 18ο Συνέδριο του κλάδου και επέμεινε στην ανάγκη για 100% προστασία της προϋπηρεσίας.

Σε σχέση με τα σχολεία των φυλακών εξηγήσαμε ότι  είναι άδικη η αλλαγή που ζητά ειδικά προσόντα για τους μόνιμους που στελεχώνουν αυτά τα σχολεία και όχι για τους αναπληρωτές. Υπάρχουν όλα αυτά τα χρόνια αναπληρωτές στα σχολεία αυτά που τους πετά τώρα το σύστημα απέξω. Η απάντηση ήταν ότι  μέχρι τώρα οι προσλήψεις αυτές γινόταν από τους ΔΔΕ, με ειδική προκήρυξη. Τώρα όλες οι προσλήψεις γίνονται κεντρικά και γι’ αυτό προσλαμβάνονται για όλα τα σχολεία από τον ενιαίο πίνακα.

Στην πρώτη συνάντηση με το Προϊστάμενο της Διεύθυνσης  Σπουδών Β/θμιας  το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας έθεσε το ζήτημα των κενών που εξακολουθούν να υπάρχουν στις σχολικές μονάδες όλης της χώρας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μέχρι και σήμερα σχολικές μονάδες στις οποίες οι μαθητές της Γ Λυκείου δεν διδάσκονται  μαθήματα εξεταζόμενα στις Πανελλαδικές.

Από την πλευρά του Υπουργείου ειπώθηκε ότι  τα κενά αυτή τη στιγμή είναι 1.350 σε όλη τη χώρα. Τα περισσότερα είναι σε: ΠΕ 01, 02, 03, 04, 78, 80, 86. Υπάρχουν χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό για 1.000 προσλήψεις. Άνοιξε ο ΟΠΣΥΔ και θα γίνουν σύντομα προσλήψεις.

Σε σχέση με τις αλλαγές που προωθούνται στον ιδρυτικό νόμο των μουσικών σχολείων η Ομοσπονδία έθεσε όλα τα ζητήματα που θέτουν οι Σύλλογοι διδασκόντων των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων. Διατυπώσαμε την αντίθεσή μας σε όλες εκείνες τις ρυθμίσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε υποβάθμιση της μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας και σε απαξίωση των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων .

Από την πλευρά του Υπουργείου δόθηκαν κάποιες διευκρινίσεις και δεσμεύσεις για αλλαγές στο σχέδιο νόμου.

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ επιφυλάσσεται να συντονίσει δράσεις σε κάθε  ενέργεια της πολιτικής ηγεσίας που θα κινείται σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

26-10-2018 Ανακοίνωση σχετικά με ρυθμίσεις για τα σχολεία της Β/βάθμιας Εκπ/σης

Αθήνα, 25/10/2018

  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ρυθμίσεις για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ μετά και τις τελευταίες εξελίξεις και τη μη ικανοποίηση των αιτημάτων μας επανέρχεται στα παρακάτω ζητήματα:

  • Κάλυψη των υπαρχόντων κενών στα σχολεία της Δ.Ε. άμεσα
  • Άμεση απόσυρση των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης, που βάζουν εμπόδια στην εγγραφή των ανήλικων μαθητών και οδηγούν σε κλείσιμο τα εσπερινά σχολεία και επαναφορά της διαδικασίας εγγραφής των ανηλίκων εργαζόμενων μαθητών με απλή βεβαίωση του εργοδότη.
  • Δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μετεγγραφόμενων μαθητών από την Α’ Ημερησίου ΓΕΛ στα Εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για την τρέχουσα χρονιά (μεταβατικό στάδιο).
  • Δυνατότητα ελαστικής προσαρμογής ωρολογίου προγράμματος και διαλλειμάτων στα Εσπερινά σχολεία

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

11-10-2018 Σχετικά με χορηγικά προγράμματα στις σχολικές μονάδες

Αθήνα, 11/10/2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Χορηγικά προγράμματα στις σχολικές μονάδες

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ με αφορμή την έκταση που έλαβε στα ΜΜΕ το θέμα των χορηγιών σε σχολικές μονάδες και την απόφαση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας να αρνηθεί χορηγικά προγράμματα, επαναβεβαιώνει την αντίθεσή του στη λογική των χορηγιών από εταιρείες (βλ. ανακοίνωση 22/6/18) και επισημαίνει ότι η συντήρηση, ο εξοπλισμός, η λειτουργία και η στελέχωση του δημόσιου σχολείου είναι ευθύνη και υποχρέωση της Πολιτείας.

Τα τελευταία χρόνια η μειωμένη κατά 50% χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολικών μονάδων, τα προβλήματα σε εξοπλισμό και κτιριακές υποδομές καθώς και η υποστελέχωση σε προσωπικό έχουν δημιουργήσει εκρηκτικά προβλήματα. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικούς φορείς να μπαίνουν στο δημόσιο σχολείο.

            Το ΔΣ της ΟΛΜΕ είναι αντίθετο με την οποιαδήποτε προσπάθεια εμπορευματοποίησης της παιδείας που επιτυγχάνεται μέσω της προβολής και διαφήμισης πολυεθνικών εταιρειών και των χορηγιών κοινωφελών ιδρυμάτων.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ στηρίζει την ομόφωνη απόφαση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας στις 5/9/18 απέναντι στις επιθέσεις που δέχτηκε  κυρίως από ΜΜΕ και άλλους φορείς.

Καλούμε το εκπαιδευτικό κίνημα (εκπαιδευτικούς-γονείς-μαθητές) να διεκδικήσουν αγωνιστικά επαρκή κρατική χρηματοδότηση για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολείων.

Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων και τους συναδέλφους να μη διευκολύνουν διαφημιστικές καμπάνιες.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να παρέμβει άμεσα προκειμένου να μην επιτρέπει στις εταιρείες να εισέρχονται στους χώρους των σχολείων με το πρόσχημα χορηγικών προγραμμάτων.

 Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

04-10-2018 Σχετικά με ρυθμίσεις στα Εσπερινά ΓΕΛ

                Αθήνα, 04/10/2018

 

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ρυθμίσεις στα Εσπερινά ΓΕΛ

Α.        Όπως είναι γνωστό με το νόμο 4547/2018 τα Εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ  έγιναν τριετούς φοίτησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διδάσκεται η ύλη 4 σχολικών ετών σε 3 έτη Στα Εσπερινά ΕΠΑΛ για να εξισορροπηθεί αυτή η απώλεια αυξήθηκε ο αριθμός των ωρών από 25 σε 30 με παράλληλη αναδιαμόρφωση της ύλης ανά τάξη. Αυτό δε συνέβη στα Εσπερινά ΓΕΛ.

Β.        Επιπλέον με βάση το Φ251/157547/Α5/21-9-2018 έγγραφο του ΥΠΠΕΘ αδικούνται οι μετεγγραφόμενοι μαθητές από την Α΄ Ημερησίου ΓΕΛ που εντάσσονται στη Β’ Εσπερινού ΓΕΛ για την τρέχουσα σχολική χρονιά, αφού δεν τους επιτρέπει την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις ειδικές διατάξεις των Εσπερινών. Στην ουσία αυτοί οι μαθητές είναι οι τελευταίοι που δικαιούνται να έχουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διετή φοίτηση στο Εσπερινό ΓΕΛ έχοντας τελειώσει την Α΄ Ημερησίου ΓΕΛ και έχοντας καλύψει εξ ολοκλήρου την ύλη της πρώην Α’ και Β’ Εσπερινού ΓΕΛ.

Κατόπιν τούτων ζητάμε :

  • Την επέκταση του ωρολογίου προγράμματος και στα Εσπερινά ΓΕΛ στις 30 ώρες.
  • Τη δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μετεγγραφόμενων μαθητών από την Α’ Ημερησίου ΓΕΛ στα Εσπερινά ΓΕΛ για την τρέχουσα χρονιά (μεταβατικό στάδιο).

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ