Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

03-10-2019 Διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή

Αθήνα, 03/10/2019

 

                                                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                Την Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κα Νίκη Κεραμέως

                                                                                                Την Υφυπουργό Παιδείας

                                                                                                κα Σοφία Ζαχαράκη

                                                                                                Την Γεν. Γραμματέα ΠΕ

                                                                                                και ΔΕ

                                                                                                κα Αναστασία Γκίκα

 

ΘΕΜΑ: ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,

Κυρία Γενικέ,

 

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. εκφράζει για μία ακόμη φορά την ανησυχία του για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στο ζήτημα των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή.

Είχαμε από πολύ νωρίς επισημάνει την ανάγκη της  αποτύπωσης των πραγματικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Με επιστολή μας στις 4/9/2019 είχαμε ζητήσει:

  • Οι διορισμοί των μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή να γίνουν σύμφωνα με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως αυτή καταγράφηκε με τις προσλήψεις αναπληρωτών το τελευταίο σχολικό έτος.
  • Πριν την οριστικοποίηση των τελικών πινάκων να γίνει η κατανομή των θέσεων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία υπόνοια διαβλητότητας.
  • Να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας άμεσα στην ίδρυση οργανικών θέσεων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σήμερα, ένα περίπου μήνα μετά, όχι μόνον δεν έχει γίνει τίποτε, αλλά ούτε καν έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο ένα χρονοδιάγραμμα των απαιτούμενων ενεργειών.

Η απαράδεκτη καθυστέρηση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα αφήνει να δημιουργείται κλίμα καχυποψίας και υπονοιών για τη διαδικασία αλλά και για τις προθέσεις του Υπουργείου.

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας ζητά να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τη σύσταση οργανικών θέσεων και την κατανομή ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα που πρέπει να γίνει με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως καταγράφονται μέσα από τις προσλήψεις αναπληρωτών το τελευταίο έτος.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

16-09-2019 Σχετικά με την εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας για τη Συνδιδασκαλία

Αθήνα, 16/09/19

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας για τη Συνδιδασκαλία

 

Με  το άνοιγμα των σχολείων στις 10/9, το Υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο με τίτλο   «Διευκρίνιση για τη συνδιδασκαλία μαθημάτων στα Επαγγελματικά Λύκεια», με την οποία δίνεται οδηγία προς τα ΕΠΑ.Λ. για «Συνδιδασκαλία» κοινών μαθημάτων Ειδικοτήτων του ίδιου Τομέα, μαθημάτων Γενικής Παιδείας, καθώς  και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας των  ΕΠΑΛ.

Με την κίνηση αυτή το Υπουργείο δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων, οδηγεί σε δημιουργία μεγάλων και ανομοιογενών τμημάτων, σε υπεραριθμίες και μετακινήσεις συναδέλφων, και το σημαντικότερο, υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ΕΠΑΛ.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπίσει την έλλειψη καθηγητών στα σχολεία και  το μεγάλο αριθμό των κενών που δημιούργησαν  οι χρόνιες πολιτικές της αδιοριστίας και  των περικοπών στην Παιδεία.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου  Φ14/140291/Δ4/10-9-2019 περί συνδιδασκαλίας στα ΕΠΑΛ, την κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς και την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας  των ΕΠΑΛ.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

16-09-2019 Σχετικά με τις εγγραφές στα Εσπερινά σχολεία

Αθήνα, 16/09/19

 

Σχετικά με τις εγγραφές στα Εσπερινά Σχολεία

Το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζει για δεύτερη χρονιά να αντιμετωπίζει με απαράδεκτο τρόπο το ζήτημα της εγγραφής των ανηλίκων μαθητών στα εσπερινά σχολεία.

 Η περσινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3674/28-08-2018), που παραμένει σε ισχύ,  θέτει εμπόδια στην εγγραφή των ανήλικων μαθητών στα Εσπερινά Γυμνάσια-Λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ).  Συγκεκριμένα, απαιτεί από τους ανήλικους μαθητές να προσκομίσουν: α) αντίγραφο του βιβλιαρίου εργασίας (είναι απαραίτητη σύμφωνα με το νόμο η έκδοσή του, προκειμένου να εργαστεί κάποιος ανήλικος), β) εκτύπωση από το Σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ”, από την οποία προκύπτει η σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

Μία τέτοια απαίτηση στην ουσία αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για πολλούς ανήλικους μαθητές που είναι θύματα του καθεστώτος της ανασφάλιστης εργασίας αλλά και της απουσίας ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Οι ανήλικοι αυτοί μαθητές, που αντιμετωπίζουν σοβαρά κοινωνικά προβλήματα, δεν πρέπει να διωχθούν από το σχολείο.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί:

  • την άμεση απόσυρση των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης, που βάζουν εμπόδια στην εγγραφή των ανήλικων μαθητών και οδηγούν σε κλείσιμο τα εσπερινά σχολεία!
  • Την επαναφορά της διαδικασίας εγγραφής των ανηλίκων εργαζόμενων μαθητών με απλή βεβαίωση του εργοδότη.

 

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

16-09-2019 Παρέμβαση προς το Υπ. Παιδείας για τους ΠΕ78

 Αθήνα, 16/09/19

                                                                             ΠΡΟΣ:

Την Υπουργό Παιδείας

Κα Νίκη Κεραμέως

Την Υφυπουργό Παιδείας

Κα Σοφ. Ζαχαράκη

την Γεν. Γραμματέα ΠΕ και

 ΔΕ του ΥΠΑΙΘ

Κα Αναστ. Γκίκα

 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Αξιότιμη Κυρία Υφυπουργέ,

Αξιότιμη Κυρία Γενικέ Γραμματέα,

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, αναγκάζεται να επανέλθει για πολλοστή φορά στο θέμα που έχει προκύψει με τους αποφοίτους του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών βάσει του άρθρου 39, παρ. 2γ του Ν. 3794/2009 και να διαμαρτυρηθεί για την ολιγωρία που έχει δείξει μέχρι στιγμής το Υπουργείο Παιδείας στην επίλυση του ως άνω θέματος.

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου τμήματος δεν έχουν συνάφεια ούτε διαθέτουν κανένα ακαδημαϊκό προσόν που να δικαιολογεί την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών). Παράλληλα, τονίζουμε, ότι με την ένταξη του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, είναι απαράδεκτο και ταυτόχρονα αντιεπιστημονικό, να δίνεται η δυνατότητα της διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος σε αποφοίτους του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής τη στιγμή μάλιστα που το γνωστικό αντικείμενο δεν εμπεριέχεται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του τμήματος. Επίσης, σας επισημαίνουμε ότι οι απόφοιτοι του ανωτέρω τμήματος δεν έχουν τη δυνατότητα από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο να διδάξουν στην Γενική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Με την ένταξή τους όμως στον κλάδο των ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) τους δίδεται η δυνατότητα, χωρίς κανένα ακαδημαϊκό εφόδιο, όπως προαναφέραμε, να διδάξουν όλα τα μαθήματα που ανατίθενται στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών).

Ζητάμε:

  • Άμεση επίλυση του προβλήματος με νομοθετική ρύθμιση, ώστε να αποκλειστεί κάθε δυνατότητα στους αποφοίτους του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής να εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) και ως προσωρινοί αναπληρωτές αλλά και ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί στη Γενική και Ειδική Αγωγή.
  • Ενόψει των 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή, πρέπει να ληφθούν όλα εκείνα τα κατάλληλα και πρόσφορα μέτρα ώστε να αποκλειστεί η οποιαδήποτε δυνατότητα διορισμού των αποφοίτων του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών).

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

10-09-2019 Σχετικά με την καταγγελία της ΕΛΜΕ Σιβιτανιδείου

Αθήνα, 10/09/2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την καταγγελία της ΕΛΜΕ Σιβιτανιδείου

 

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, μετά την καταγγελία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Σιβιτανιδείου για τις διαδικασίες, που υιοθετήθηκαν στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση των θέσεων του Διευθυντή και Υποδιευθυντών του Ι.Ε.Κ. της Σιβιτανιδείου, εκφράζει τη στήριξή του στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ και με βάση την πάγια  θέση του για διασφάλιση της δικαιοσύνης και της διαφάνειας σε όλες τις διαδικασίες προκηρύξεων θέσεων ευθύνης, καθώς και την προστασία των κανόνων ίσης μεταχείρισης και σεβασμού της εκπαιδευτικής κοινότητας, ζητάει  την:

 

Ακύρωση των προκηρύξεων και εκ νέου ανάρτησή τους με κριτήρια όμοια με αυτών της Γ.Γ.Ν.Γ.Δ.Β.Μ.

 

Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ αποτελεί η εναρμόνιση όλης της νομοθεσίας και των διαδικασιών της Σιβιτανιδείου με τις άλλες δημόσιες δομές εκπαίδευσης και κατάρτισης, όπως επίσης και των εργασιακών δικαιωμάτων και λειτουργιών, που αφορούν τους εκπαιδευτικούς (μεταθέσεις, αποσπάσεις, αρμοδιότητες Διευθυντή, λειτουργία ΠΥΣΔΕ, κ.α.).

 

Με βάση τα παραπάνω το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απαιτεί:

 

  • Εξομοίωση της νομοθεσίας του Ιδρύματος, που αφορά σε εκπαιδευτικά και υπηρεσιακά θέματα, με αυτή που διέπει όλες τις δημόσιες δομές εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  • Εφαρμογή της στ’ παρ. του άρθρου 51 του Ν. 4589/2018 (ΦΕΚ 13/Α/29-1-2019) από το παρόν ΔΣ της Σιβιτανιδείου περί διαδικασιών τοποθέτησης αιρετού εκπροσώπου στο ΔΣ της Σιβιτανιδείου.

 

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

05-09-2019 Αντισεισμική θωράκιση των σχολείων

Αθήνα, 05/09/19

 

 

ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

 

 

Με τον πρόσφατο σεισμό στην Αττική ήρθε ξανά στην επιφάνεια, με οξυμένο τρόπο, το πρόβλημα της αντισεισμικής θωράκισης ττων σχολικών κτιρίων. Σχολεία χαρακτηρίστηκαν ως ακατάλληλα και άλλα υπέστησαν υλικές ζημίες και χρήζουν επισκευών. Κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει ληφθεί ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με ασφάλεια στα σχολεία αυτά για μαθητές, εκπαιδευτικούς και άλλους εργαζόμενους, ενώ παραμένει μεγάλος ο αριθμός των σχολικών κτιρίων που δεν έχουν ελεγχθεί στοιχειωδώς για τυχόν φθορές.

Η εξασφάλιση σύγχρονων και ασφαλών δημόσιων σχολικών υποδομών, η λήψη άμεσα μέτρων για την αντιμετώπιση των ζημιών και τον έλεγχο των σχολικών μονάδων αφορά τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων. Αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας.

Διεκδικούμε:

  1. Να αποκατασταθούν έγκαιρα όλες οι φθορές που προκλήθηκαν. Να εξασφαλιστούν άμεσα κτιριακές εγκαταστάσεις (κρατικές, ΟΤΑ κ.α.), ώστε να λειτουργήσουν αυτή τη σχολική χρονιά τα σχολεία που κρίθηκαν ακατάλληλα.
  2. Να ελεγχθούν όλα τα σχολικά κτίρια. Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι (στατική επάρκεια – έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης κλπ) και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία.
  3. Να δρομολογηθεί άμεσα, με ευθύνη της Πολιτείας, η ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων, κατ’ αρχήν για όσα έχουν κριθεί ως ακατάλληλα. Όλα τα σχολεία πρέπει να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς (2003), που πρέπει να επικαιροποιηθούν, βάσει των δεδομένων των τελευταίων σεισμών (όχι πολυώροφα, επάρκεια σε προαύλια, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ.).
  4. Να εξασφαλισθούν χρηματοδότηση και επιστημονικό εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να ενισχυθεί αποφασιστικά ο προσεισμικός έλεγχος στα σχολεία σε μόνιμη και σταθερή βάση. Να σταματήσει η απαράδεκτη μετακύλιση της ευθύνης των ελέγχων στους εκπαιδευτικούς!!!
  5. Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
  6. Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή και η συντήρησή της, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

04-09-2019 Υπόμνημα προς την Υπ. Παιδείας για τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή

                                                                                                       Αθήνα, 04/09/2019

                                                                                                            ΠΡΟΣ:

                                                                                                Την Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κα Νίκη Κεραμέως

 

 

ΘΕΜΑ: ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

Κυρία Υπουργέ,

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ παρακολουθεί με έκδηλη ανησυχία τη μεγάλη καθυστέρηση στο ζήτημα των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή.

Ύστερα από τη συνάντηση με την Υφυπουργό Παιδείας κα Ζαχαράκη διαπιστώνουμε ότι είναι πολύ πιθανό οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή να πραγματοποιηθούν τα Χριστούγεννα, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των συγκεκριμένων σχολείων. Επίσης διαπιστώσαμε ότι σημαντικότατα ζητήματα, όπως η κατανομή των θέσεων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα παραμένουν ανοιχτά, προκαλώντας  εύλογες ανησυχίες.

Κυρία Υπουργέ,

 

            Eίναι γεγονός ότι το μόνιμο προσωπικό στα ειδικά σχολεία είναι είδος υπό εξαφάνιση, ενώ πάμπολλα τμήματα ένταξης δεν λειτούργησαν παρά τις πραγματικές ανάγκες.

            Παρά τα χρόνια προβλήματα της Ειδικής Αγωγής, ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την τελευταία σχολική χρονιά έγινε ένα μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση με την αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών ΕΑ, που προσελήφθησαν.

Είναι όμως προφανές ότι το μείζον ζήτημα της επαρκούς στελέχωσης όλων των δομών της ΕΑ δεν επιλύθηκε και εκατοντάδες μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες δεν έτυχαν της εκπαίδευσης που δικαιούνται σε μία ευνομούμενη δημοκρατική Πολιτεία.

            Παράλληλα καταγράφεται η αδράνεια των Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζουν επί τουλάχιστον μία δεκαετία  πλασματικά μειωμένες τις ανάγκες για προσωπικό στην Ειδική Εκπαίδευση στη Δευτεροβάθμια, μη ιδρύοντας τις απαιτούμενες οργανικές θέσεις.

            Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ διεκδικεί:

 

  • Οι διορισμοί των μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή να γίνουν σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, όπως αυτές καταγράφηκαν με τις προσλήψεις αναπληρωτών το τελευταίο σχολικό έτος.
  • Πριν την οριστικοποίηση των τελικών πινάκων επιβάλλεται να γίνει η κατανομή των θέσεων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία υπόνοια διαβλητότητας.
  • Να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας άμεσα στην ίδρυση οργανικών θέσεων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η κατάθεση τροπολογίας από την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία δεν ψηφίστηκε λόγω των πρόωρων εκλογών, κινείτο προς τη σωστή κατεύθυνση.

Σε κάθε περίπτωση το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δηλώνει ότι η εκπαίδευση των  παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αποτελεί σοβαρότατη υποχρέωση, που η Ελληνική Πολιτεία πρέπει να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και σοβαρότητα και σε όλο το εύρος της. Είναι αδιανόητο να προσφέρεται η απαραίτητη στήριξη στα πρώτα έτη της μαθητικής τους πορείας και το ελληνικό κράτος να τα εγκαταλείπει αβοήθητα, όταν αυτά περνούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

29-08-2019 Να λειτουργήσουν άμεσα τα σχολεία των σωφρονιστικών καταστημάτων

Αθήνα, 28/08/19

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Να λειτουργήσουν άμεσα τα σχολεία των σωφρονιστικών καταστημάτων

Η ίδρυση και λειτουργία σχολείων στα σωφρονιστικά καταστήματα είναι μια σημαντική πρωτοβουλία της πολιτείας, ώστε να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης, αλλά και των δυνατοτήτων ομαλότερης κοινωνικής ένταξης των αποφυλακιζόμενων. Όμως, τα σχολεία αυτά πρέπει να έχουν σταθερό προσωπικό και δομές για να μην εξαρτάται η λειτουργία τους από τη βούληση της εκάστοτε κυβέρνησης.

Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νόμου 4521/18:

  1. «1. Σε κάθε κατάστημα κράτησης και στο ίδρυμα αγωγής ανηλίκων αρρένων Βόλου ιδρύονται σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο ή Σ.Δ.Ε., ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ.), Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.), Δ.Ι.Ε.Κ. ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και Τμήματα εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας.
  2. Σε κάθε κατάστημα κράτησης επιλέγεται Σύμβουλος-Συντονιστής Εκπαίδευσης, μόνιμος εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τριετή θητεία…»

Οι συντονιστές εκπαίδευσης θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί εγκαίρως. Ωστόσο, αν και η σχετική εγκύκλιος προέβλεπε 33 συντονιστές, σε ισάριθμα σωφρονιστικά καταστήματα, μέχρι στιγμής έχουν καλυφθεί μόνο 7 θέσεις.

Απαιτούμε:

  • Να καλυφθούν τα κενά Συντονιστών στα υπόλοιπα 26 Σωφρονιστικά Καταστήματα, προκηρύσσοντας εκ νέου τις θέσεις.
  • Να υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη με την οποία θα ορίζεται η έναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων και των χώρων όπου αυτές θα λειτουργούν εντός των σωφρονιστικών καταστημάτων, σύμφωνα με τις εισηγήσεις των συντονιστών.
  • Να επισπευσθεί η στελέχωση από εκπαιδευτικούς και να ορισθεί επακριβώς η διαδικασία με την οποία θα πραγματοποιηθεί.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

28-08-2019 Για τις συνεδρίασεις των ΠΥΣΔΕ

Αθήνα, 28/08/2019

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για τις συνεδριάσεις των ΠΥΣΔΕ

Τo νέο σχολικό έτος ξεκινά και η εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παραμένει στάσιμη.

Εκτός από τους δικαιωθέντες δικαστικά επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008 που διορίστηκαν εφέτος δεν υπάρχουν διορισμοί εκπαιδευτικών, ενώ οι διαδικασίες των διορισμών των 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή έχουν καθυστερήσει και οι διορισμοί στην Γενική Αγωγή δεν έχουν ξεκινήσει.

Οι δαπάνες για την εκπαίδευση βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο και τα σχολεία λειτουργούν οριακά και χάρη στην αυταπάρνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Οι ελλείψεις σε εξοπλισμό και αναλώσιμα είναι μεγάλες. Η χρηματοδότηση για την Παιδεία παραμένει στο χαμηλό ποσοστό 2,9% του ΑΕΠ.

Το Υπουργείο Παιδείας μέσω προφορικών εντολών που δίνει σε ΔΔΕ και ΠΥΣΔΕ και με πρόσχημα τον προσδιορισμό των κενών για την πρόσληψη αναπληρωτών, καλεί τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να ακολουθήσουν μία στα όρια της νομιμότητας διαδικασία στην τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα:

  • Απαιτεί από τα ΠΥΣΔΕ να συνεδριάσουν τις τελευταίες ημέρες του Αυγούστου με κλειστά τα σχολεία, προκειμένου να ανακοινωθούν τα κενά με βάση τον καθορισμό τμημάτων του Ιουνίου και η τοποθέτηση σε αυτά των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση, έχουν αποσπαστεί, κ.λπ.Χωρίς, δηλαδή, να είναι  γνωστός ακόμη ο ακριβής αριθμός των μαθητών και των τμημάτων που θα συγκροτηθούν σε κάθε σχολική μονάδα.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ακολουθήσει τις νόμιμες διαδικασίες και τους Αιρετούς του Κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια να ακολουθήσουν τις διαδικασίες εκείνες που θα εξασφαλίσουν την δίκαιη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων αλλά και την πραγματικά ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

28-08-2019 Να δοθούν οι 9μηνες άδειες ανατροφής στους νεοδιόριστους

Αθήνα, 28/08/19

 

Να δοθούν άμεσα οι 9μηνες άδειες ανατροφής

σε όλες τις νεοδιόριστες και τους νεοδιόριστους συναδέλφους

 

Πολλοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008, που δικαιώθηκαν δικαστικά και διορίστηκαν το 2019 είναι γονείς ανήλικων τέκνων και δικαιούνται 9μηνες άδειες ανατροφής. Κάποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αρνούνται να τους χορηγήσουν αυτή την άδεια επικαλούμενες εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας του 2014, σύμφωνα με την οποία οι άδειες θα δοθούν στους συναδέλφους περικομμένες με βάση “αριθμητικό τύπο”.  (Φ351.5/43/67822/Δ1/5.05.2014).

 Όμως το ζήτημα της άδειας ανατροφής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ορίζεται ξεκάθαρα με σχετικές εγκυκλίους ήδη από το 2007, όπου  με την εγκύκλιο 74275/Δ2/10-7-2007 αναφέρεται ρητά ότι «Ο γονέας εκπαιδευτικός δικαιούται εννέα (9) μήνες άδεια με αποδοχές για ανατροφή παιδιού, εφόσον δεν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου [….] O χρόνος εργασίας του γονέα εκπαιδευτικού, εάν δεν κάνει χρήση της εννεάμηνης άδειας ανατροφής τέκνου, μειώνεται κατά δύο (2) ώρες την εβδομάδα, εφόσον έχει τέκνα ηλικίας έως δύο (2) ετών.”

Επιπρόσθετα, σε άλλα επίσημα απαντητικά έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας, που  αναφέρονται στην “Επιστολή Διαμαρτυρίας” των νεοδιόριστων συναδέλφων σχετικά με το θέμα, ξεκαθαρίζεται ρητά το δίκαιο και αδιαμφισβήτητο δικαίωμα όλων των νεοδιόριστων για χορήγηση της 9μηνης άδειας ανατροφής σε όλους όσοι το δικαιούνται βάσει των παραπάνω νόμων και εγκυκλίων.

      Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε:

  • Να χορηγηθεί άμεσα σε όλους τους δικαιούχους νεοδιόριστους συναδέλφους η εννιάμηνη (9μηνη) άδεια ανατροφής.
  • Να παρέχονται πάγια και σταθερά πλήρη δικαιώματα για τις οικογενειακές διευκολύνσεις και άδειες στους εκπαιδευτικούς γονείς.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

08-08-2019 Διορισμοί αναπληρωτών για το 2019-2020

Αθήνα, 08/08/2019

ΠΡΟΣ :

-           την Υπουργό Παιδείας

κα Νίκη Κεραμέως

                                                                        –           την Υφυπουργό Παιδείας

                                                                                    κα Σοφία Ζαχαράκη

  • τη Γεν. Γραμματέα ΠΕ και ΔΕ

κα Αναστ. Γκίκα

 

ΘΕΜΑ: Διορισμοί αναπληρωτών για το 2019-2020

Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,

Κυρία Γενικέ,

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκφράζοντας την αγωνία χιλιάδων αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών, και επισημαίνοντας την αναγκαιότητα για την έγκαιρη κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών ώστε να ξεκινήσει απρόσκοπτα η νέα σχολική χρονιά, ζητάει τα εξής:

  •  Να βγει άμεσα η προκήρυξη για την πρόσληψη αναπληρωτών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ώστε οι προσλήψεις όλων των αναπληρωτών να γίνουν αρχές Σεπτεμβρίου
  • Να λειτουργήσει ο OPSYD ώστε να προστεθούν οι προϋπηρεσίες του 2019 και να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αίτηση συνάδελφοι που δεν έκαναν για ιδιαίτερους λόγους αίτηση το 2018 και όσοι απέκτησαν επιπλέον προσόντα κατά το 2019
  • Να διευκρινιστεί για τους αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής εάν ο τρόπος πρόσληψής τους θα γίνει με βάση τον Ν. 4589/2019 ή με τον παλαιό τρόπο.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

08-08-2019 Για την κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου

Αθήνα, 08/08/2019

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για την κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου

 Το Πανεπιστημιακό Άσυλο έχει προκύψει από μακροχρόνιους σκληρούς αγώνες φοιτητών και εργαζομένων και είναι ιστορική κατάκτηση για κάθε δημοκρατικό πολίτη.  Κατοχυρώθηκε εμφατικά με τους αγώνες ενάντια στην 7χρονη χούντα και την ηρωική εξέγερση του Πολυτεχνείου. Διαφυλάττει τις ακαδημαϊκές ελευθερίες, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών χωρίς εξαιρέσεις.

Η ανάδειξη του ακαδημαϊκού ασύλου από την κυβέρνηση της Ν.Δ., ως πρώτου ζητήματος της εκπαιδευτικής της πολιτικής δηλώνει τη συστατική και ιδεολογική σχέση της με τα κατασταλτικά μέτρα στην επίλυση των σύνθετων εκπαιδευτικών προβλημάτων.

Αυτό που λείπει στα Πανεπιστήμια δεν είναι η αστυνομική επέμβαση, αλλά η επαρκής χρηματοδότηση όλων των αναγκών τους, η ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα τους, η πλήρης κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων. Τα πανεπιστήμια για να είναι «ασφαλή», πρέπει να προάγουν τη δημοκρατία και την ελευθερία, να ζωντανεύουν από τους φοιτητές, να είναι ανοιχτά στη συνδικαλιστική και πολιτική δράση, τον πολιτισμό και τους αγώνες λαού και νεολαίας.

Καλούμε την Υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση να αποσύρει την διάταξη που αφορά την κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου. Να προχωρήσει σε διάλογο με την Πανεπιστημιακή κοινότητα, τους εργαζόμενους και τους φοιτητικούς συλλόγους.

Υπερασπιζόμαστε το πραγματικό περιεχόμενο του πανεπιστημιακού ασύλου μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους και τα σωματεία των εργαζομένων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα!

 Όχι στην κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου!

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

08-08-2019 Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών-Πλήρη συνδ. δικαιώματα σε εκλεγμένους αναπληρωτές στο ΔΣ της ΟΛΜΕ

Αθήνα, 08/08/2019

 

Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών!

Πλήρη συνδ. δικαιώματα σε εκλεγμένους αναπληρωτές στο ΔΣ της ΟΛΜΕ

 

Στα Δ.Σ. των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών του Δημοσίου εκλέχτηκαν κατά την τελευταία 5ετία αναπληρωτές και αναπληρώτριες συνάδελφοι. Διεκδικούμε οι εκλεγμένοι αυτοί συνάδελφοι, καθώς και όλοι οι αναπληρωτές που εκλέγονται σε οποιοδήποτε όργανο του συνδικαλιστικού κινήματος, να έχουν πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα, όπως και οι μόνιμοι.

            Ταυτόχρονα με την αταλάντευτη πάλη μας για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους, διεκδικούμε για τους συναδέλφους αναπληρωτές ίσα δικαιώματα με τους μονίμους (π.χ. εξίσωση όλων των τύπων αδειών, 12μηνη Συλλογική Σύμβαση,  κ.α.). Στο πλαίσιο αυτά διεκδικούμε, οι αναπληρωτές, να έχουν πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα, δηλαδή να τους εξασφαλίζεται όχι μόνο το δικαίωμα εκλογής αλλά και η δυνατότητα δράσης ως εκλεγμένοι στα δευτεροβάθμια συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών, αλλά και στην ΑΔΕΔΥ. Γι’ αυτό πριν χρόνια με αποφάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων μας επιβάλαμε την ντε φάκτο ισότιμη αναγνώριση των αναπληρωτών συναδέλφων μας όταν εκλέγονται ως αντιπρόσωποι στα συνέδρια των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, δηλαδή, σε μια περίοδο, που σε άλλες Ομοσπονδίες αποκλείονταν τελείως!

             Για να εξασφαλιστεί αυτή η ισοτιμία στη συνδικαλιστική δράση και για τους αναπληρωτές, πρέπει όποιοι αναπληρωτές εκλέγονται σε ΔΣ Ομοσπονδίας να μην χάνουν ούτε μια ημέρα προϋπηρεσίας.  Σήμερα, με βάση τον τρόπο που καταρτίζονται οι πίνακες των αναπληρωτών, ο χρόνος της συνδικαλιστικής τους άδειας δεν προσμετράται ως προϋπηρεσία για την ένταξή τους στους πίνακες κι αυτό χρειάζεται να αλλάξει. Δηλαδή, ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας να εκλαμβάνεται ως προϋπηρεσία, εκπαιδευτική και κυρίως διδακτική, η οποία είναι και η μόνη που προσμετράται στον πίνακα αναπληρωτών. Όσο παραμένει η υπάρχουσα κατάσταση, αποτελεί τιμωρία για τον συνδικαλισμένο αναπληρωτή/τρια και τελικά παρακώλυση της συνδικαλιστικής του δράσης!

Διεκδικούμε εδώ και τώρα πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς! Απαιτούμε από τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συνδικαλιστική δράση των αναπληρωτών συναδέλφων, που εκλέγονται στο ΔΣ της ΟΛΜΕ.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

 

05-06-2019 Υπόμνημα προς τον Υπ. Παιδείας για τον κλάδο ΤΕ1

Αθήνα, 05/06/2019

                                                                   ΠΡΟΣ:

                                                                                    Τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                    κ. Κων. Γαβρόγλου

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ του Δ.Σ. της  ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΥΠΠΕΘ

ΓΙΑ ΚΛΑΔΟ ΤΕ1

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ της 14/3/2019 για την άρση αδικιών σε συναδέλφους κλάδου ΤΕ1 στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην κατεύθυνση της ικανοποίησης των αναφερόμενων στην ανακοίνωση αυτή αιτημάτων,  το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προτείνει:

 

  1. Στο νόμο 4327/2015, άρθρο 17, παράγραφος 2.γ.ββ, και μετά τη φράση «Για τις θέσεις Διευθυντών Ε.Κ., …..και ΠΕ20», να προστεθεί η φράση: «Κατ εξαίρεση για τις θέσεις Διευθυντών Ε.Κ. υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ1, οι οποίοι κατέχουν οποιοδήποτε πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί ως προσόν για τον διορισμό τους, ή κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο συναφή με το αντικείμενο απασχόλησης τους ως υπαλλήλων».

 

  1. Στο νόμο 4354/2015, άρθρο 9, στο τέλος της παραγράφου 3 και μετά την περίπτωση δ., να προστεθεί περίπτωση ε., ως εξής: «ε. Επίσης εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ1 της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων, συναφών με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν».

 

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

 

16-05-2019 Η δράση της ΟΛΜΕ τη συνδ. περίοδο 2017-2019

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

11-04-2019 Να δοθεί παράταση στις αιτήσεις για τις αποσπάσεις

Αθήνα, 11/04/2019

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά παράταση στις αιτήσεις για τις αποσπάσεις

  Μετά τις ελάχιστες μεταθέσεις (7%) οι συνάδελφοι μέσα στην αγωνία τους να έρθουν κοντά στη μόνιμη κατοικία τους αντιμετωπίζουν τώρα και την ακατανόητη στάση του Υπουργείου Παιδείας το οποίο έδωσε χρονικό όριο 5 ημερών (συμπεριλαμβανομένου και του Σαββατοκύριακου) για την συγκέντρωση όλων των εγγράφων που απαιτούνται για την συμπλήρωση αιτήσεων για τις αποσπάσεις.

Συγκεκριμένα χθες Τετάρτη 10/4//2019 το Υπουργείο με έγγραφό του ζητά από τους χιλιάδες ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αποσπαστούν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους μέχρι την Δευτέρα 15/4/2019!

Όλοι αυτοί οι συνάδελφοι μας θα πρέπει να ανατρέξουν σε υπηρεσίες του δημοσίου που έχουν τους δικούς τους χρόνους για την απόδοση όλων αυτών των εγγράφων. Απαιτούνται έγγραφα από Δήμους, ΚΕΠ, Υγειονομικές υπηρεσίες, κ.α. που η απόκτησή τους είναι αρκετά χρονοβόρα και γεμίζει άγχος τους συναδέλφους μας που προσπαθούν να τα προσκομίσουν.

Δεν είναι δυνατόν να δίνεται ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα για τις αιτήσεις αυτές.

Απαιτούμε λοιπόν υπευθυνότητα και κατανόηση από το Υπουργείο Παιδείας για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί από το Υπ. Παιδείας να ορίσει τώρα νέες ημερομηνίες κατάθεσης των αιτήσεων, διαστήματος 15 ημερών τουλάχιστον από 10/4/2019 έως 25/4/2019.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

22-03-2019 Εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ

Αθήνα, 22/03/2019

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΙΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

 

Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για «τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020 είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.

 Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.

Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.

 Με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
  • Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
  • Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
  • Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων  με  την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών  για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το σχέδιο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητάει την απόσυρσή του.

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ:

  •  ΓΣ των ΕΛΜΕ από 26/3 έως 29/3/2019 και ΓΣ Προέδρων το Σάββατο 30/3 (θα υπάρξει επόμενη ανακοίνωση για τον χώρο).
  • Προκήρυξη 24ωρης Απεργίας με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Την ημέρα της Απεργίας θα υπάρξει κεντρικό συλλαλητήριο της ΟΛΜΕ στην Αθήνα (Προπύλαια) και συλλαλητήρια από τις ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα. Εάν η έναρξη συζήτησης του νομοσχεδίου γίνει μέσα στις Αργίες του Πάσχα, η ΟΛΜΕ θα πραγματοποιήσει την 24ωρη Απεργία μέχρι τις 17/4.
  • Μετά την 24ωρη Απεργία συνεχίζουμε με νέα Απεργιακή κινητοποίηση.
  • Διοργάνωση τοπικών συλλαλητηρίων από τις κατά τόπους ΕΛΜΕ σε τόπο και χρόνο που αυτές θα ορίσουν. Παραστάσεις των ΔΣ των ΕΛΜΕ στις οικείες Περιφερειακές Δ/νσεις και ΔΔΕ.
  • Η ΟΛΜΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ για κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων.
  • Ανοιχτή επιστολή προς γονείς και μαθητές στην οποία θα περιγράφονται θέσεις της Ομοσπονδίας και θα εξηγείται η αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου στον προτεινόμενο νόμο.
  • Περιοδείες των μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ για στήριξη της κινητοποίησης. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης γονέων και μαθητών τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ που θα περιοδεύσουν στις περιοχές θα επιδιώξουν να προβάλλουν τις θέσεις του κλάδου στα τοπικά ΜΜΕ.
  • Νέες ΓΣ για εκτίμηση της κατάστασης.

             Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα υποστηρίξει τις θέσεις του κλάδου το επόμενο διάστημα με κάθε πρόσφορο τρόπο (συνέντευξη τύπου, παρεμβάσεις σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα και εφημερίδες, κ.ά.).

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

15-03-2019 Δελτίο τύπου για τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας

                                                          Αθήνα, 15/03/2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας (14/3/19)

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε εχθές κατόπιν αιτήματός του με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου παρουσία της Υφυπουργού κας Τζούφη και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων. Η συζήτηση διάρκειας 2 ωρών στράφηκε κυρίως γύρω από το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και άλλα ζητήματα που κατόπιν έθεσε η Ομοσπονδία.

 Αναλυτικότερα:

 Για το Νέο Λύκειο:

 Ο Υπουργός Παιδείας παρουσίασε στην Ομοσπονδία, επιδίδοντας και σχετικό 9σέλιδο φυλλάδιο, τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο που θα κατατεθεί προσεχώς στη Βουλή. Τα κύρια σημεία της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας παραμένουν ίδια με τις εξαγγελίες του Σεπτέμβρη του 2018.

Οι αλλαγές αφορούν:

  • στην εισαγωγή του μαθήματος των Λατινικών ως μαθήματος επιλογής,
  • στη μη προσμέτρηση του βαθμού του Απολυτηρίου για την 1η χρονιά εφαρμογής του συστήματος (2020) στην εισαγωγή των αποφοίτων στην Γ/βάθμια Εκπ/ση
  • στις Α δηλώσεις των μαθητών για τις σχολές προτίμησής τους για τον χαρακτηρισμό των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης, ότι θα γίνουν τον Οκτώβρη.

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέφρασε για άλλη μία φορά τις ενστάσεις και τις διαφωνίες του στο σχέδιο του υπουργείου και τοποθετήθηκε λέγοντας ότι με την πρόταση αυτή:

  •  Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.
  • Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου, και ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική μείωση της παραπαιδείας.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».
  • Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων  με  την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι πριν βγάλει το σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση θα συναντηθεί ξανά την επόμενη εβδομάδα με την Ομοσπονδία για συζήτηση και παρεμβάσεις.

 Η Ομοσπονδία θα μελετήσει τις γενικές θέσεις που περιλαμβάνει το σχέδιο του Υπουργείου και θα διαμορφώσει την απάντησή της.

Είναι αυτονόητο ότι αν το Υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του θα είναι μονόδρομος η άμεση απάντηση της Ομοσπονδίας με Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου το επόμενο διάστημα.

 Για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και γενικότερα:

  •  Το ΥΠΠΕΘ δεσμεύτηκε ότι η αναλογία των προσλήψεων-διορισμών θα είναι περίπου ίδια με την αναλογία των προσλήψεων αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.
  • Επίσης δεσμεύτηκε για τη συγκεκριμενοποίηση του τρόπου καθορισμού των οργανικών θέσεων στα τμήματα ένταξης της Β/βάθμιας Εκπ/σης.
  • Ανέφερε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι η προκήρυξη για τους 10.500 διορισμούς στη γενική παιδεία να είναι δεσμευτική και με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

 Για την ώρα έναρξης των μαθημάτων:

             Απάντησε ότι δεν υπάρχει οριστική απόφαση και ότι υπάρχει Επιτροπή Επιστημονικών και Κοινωνικών φορέων που εξετάζει το θέμα και στην οποία θα κληθεί άμεσα και η ΟΛΜΕ.

Για το 25% των διαθέσιμων:

             Ο Υφυπουργός Παιδείας κα Τζούφη απάντησε σε αυτό ότι βάση του ν. 4472, το αίτημα της Ομοσπονδίας και των συναδέλφων που ήταν σε διαθεσιμότητα είναι δίκαιο, ότι υπάρχει συνεργασία μεταξύ των Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ και του Λογιστηρίου του Κράτους και προέτρεψε τους συναδέλφους που ήταν στη διαθεσιμότητα να προχωρήσουν σε αιτήσεις στις ΔΔΕ για την ικανοποίηση του αιτήματός τους.

 

Ίδρυση Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης:

             Σε προσεχές νομοσχέδιο ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι προβλέπεται η ίδρυση Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης (εξ αποστάσεως και δια ζώσης-μεικτό) για τους εκπαιδευτικούς.

 

Για τις σχολικές εκδρομές:

             Μετά τα τελευταία κρούσματα ασυνέπειας τουριστικών γραφείων που οργάνωναν σχολικές εκδρομές, με αποτέλεσμα τη ματαίωση των εκδρομών και την απώλεια των χρημάτων των οικογενειών των μαθητών, ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει το θέμα και πρότεινε από κοινού με την Ομοσπονδία να βρεθούν δικλείδες ασφαλείας για να μην υπάρξουν παρόμοια φαινόμενα.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

15-03-2019 Για την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ στην Γ/βάθμια Εκπ/ση

Αθήνα, 15/03/2019

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ στην Γ/βάθμια Εκπ/ση

 

Όπως είναι γνωστό τα τελευταία δύο χρόνια ο αριθμός των εισακτέων αποφοίτων ΕΠΑΛ καθορίστηκε σε ποσοστό 20% (τουλάχιστον) για τις σχολές ΑΤΕΙ και 5% επιπλέον των εισακτέων αποφοίτων ΓΕΛ για τις σχολές ΑΕΙ.

Από πέρυσι όμως υπάρχει μία διαδικασία σε εξέλιξη συγχωνεύσεων πολλών ΑΤΕΙ με ΑΕΙ της χώρας, αρχής γενομένης από το Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής πέρσι και προχωρώντας σε νέες συγχωνεύσεις. Αυτό έχει ως άμεση συνέπεια να τη μείωση των θέσεων των αποφοίτων ΕΠΑΛ που εισάγονται στις σχολές της Γ/βάθμιας Εκπ/σης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητεί:

  •  Να αυξηθεί το ποσοστό των αποφοίτων ΕΠΑΛ που εισάγονται στα τμήματα που προκύπτουν από τις συγχωνεύσεις ώστε ο συνολικός αριθμός τους να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό πριν τις συγχωνεύσεις.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

15-03-2019 Να αρθούν αδικίες σε βάρος των συναδέλφων ΤΕ1

Αθήνα, 14/03/2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Να αρθούν αδικίες για συναδέλφους κλάδου ΤΕ1

 

 

Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι/-ισσες του κλάδου ΤΕ1 της Β/θμιας Εκπ/σης που κατέχουν πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπ/σης (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ) και επίσης κάποιοι από αυτούς κατέχουν και μεταπτυχιακό τίτλο, τον οποίο απέκτησαν επειδή ακριβώς ήδη κατείχαν πτυχίο Γ/βάθμιας Εκπ/σης.

Με βάση τις έως τώρα κείμενες διατάξεις και εφαρμοστικούς νόμους οι συνάδελφοι αυτοί αποκλείονται από μία σειρά ευεργετικών διατάξεων που ισχύουν για όλους τους άλλους συναδέλφους στη Β/βάθμια Εκπ/ση.

Προς άρση αυτών των αδικιών το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ζητάει από το ΥΠΠΕΘ να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές (νόμων και διατάξεων) ώστε:

α) Όσοι συνάδελφοι/-ισσες κλάδου ΤΕ1 έχουν στην κατοχή τους πτυχίο Γ/βάθμιας Εκπ/σης (ΑΕΙ-ΑΤΕΙ) να μπορούν να διεκδικούν Διευθυντικές θέσεις στις σχολικές μονάδες της Β/βάθμιας Εκπ/σης.

β) Όσοι συνάδελφοι/-ισσες κλάδου ΤΕ1 έχουν στην κατοχή τους πτυχίο Γ/βάθμιας Εκπ/σης και Μεταπτυχιακό τίτλο συναφή με την ειδικότητά τους να τυγχάνουν της ίδιας μεταχείρισης με τους άλλους συναδέλφους (κλιμάκια, μόρια, κ.λπ.).

 

Για το αρχείο σε pdf … εδώ