Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

05-02-20: ΝΕΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΟΛΜΕ

H ιστοσελίδα μας έχει αλλάξει. Παρακαλώ πατήστε εδώ για να ανακατευθυνθείτε: https://www.olme.gr/

18-01-2020 Πανεκπ/κό συλλαλητήριο την Τρίτη 21/1 και 3ωρη στάση ενάντια στην ψήφιση του ν/σχ που εξισώνει τα Κολέγια με τα Δημ. Πανεπιστήμια

 Αθήνα, 18/1/20

 

Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο που εξισώνει τα ιδιωτικά κολέγια με τα Δημόσια Πανεπιστήμια! Όχι στις διατάξεις ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης!

H κυβέρνηση κατέθεσε αιφνιδιαστικά προς ψήφιση στη Bουλή νομοσχέδιο με νέες αρνητικές ρυθμίσεις που πλήττουν βάναυσα τη Δημόσια Εκπαίδευση.  Προχωρά στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων.

Η διάταξη αυτή ταυτίζει επαγγελματικά δικαιώματα με ακαδημαϊκά προσόντα και καταργεί στην ουσία τον υπεύθυνο για την ακαδημαϊκή ισοτιμία φορέα που είναι ο ΔΟΑΤΑΠ.

Στα βήματα προηγούμενων αντιεκπαιδευτικών μέτρων, τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων, που με τον ν.4635/30.10.2019 διαθέτουν πλέον επαγγελματική ισοτιμία με τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ, θα θεωρούνται και τυπικό προσόν μόνιμου διορισμού και πρόσληψης αναπληρωτών. Η κυβέρνηση  παρακάμπτει πλαγίως το άρθρο 16 που δεν μπορεί να αλλάξει με συνταγματική αναθεώρηση.

Η Ν.Δ αλλάζει τον καταστατικό χάρτη της εκπαίδευσης για να αποδώσει νέο πεδίο κερδοσκοπίας στην αγορά. Ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση, επιχειρηματίες και σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία, κατασυκοφαντεί κι επιτίθεται ποικιλοτρόπως στη δημόσια εκπαίδευση και με κάθε ευκαιρία. Η χρηματοδότησή της μειώνεται στον προϋπολογισμό του 2020, σχολεία παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς και φαντάροι διδάσκουν πληροφορική στην Κάσο.

Η ΟΛΜΕ καλεί τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, τους φοιτητικούς συλλόγους, την ΠΟΣΔΕΠ αλλά και όλους τους φορείς και τους πολίτες  να αντιδράσουν άμεσα ώστε να αποτραπεί η ψήφιση αυτού του απαράδεκτου νομοσχεδίου.  Για τους λόγους αυτούς η ΟΛΜΕ αποφάσισε:

Άμεση συνάντηση με την υπουργό Παιδείας.

Πρόταση για κοινή συνέντευξη τύπου ΟΛΜΕ – ΔΟΕ.

Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στα Προπύλαια την Τρίτη 21/1 στις 12.30 και πορεία στη Βουλή ενάντια στο νομοσχέδιο με 3ωρη στάση εργασίας 11πμ – 2μμ.

Την ίδια μέρα πανελλαδικά να γίνουν αντίστοιχες κινητοποιήσεις από τις τοπικές ΕΛΜΕ σε ΔΔΕ κ ΠΔΕ.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

17-12-2019 Συμμετοχή στην κινητ/ση συναδέλφων κοινών ειδικοτήτων – Διευκολυντική στάση

    Αθήνα, 17/12/19

 

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΑΔΕΛΦΩΝ

ΚΟΙΝΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

 

              Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, λαμβάνοντας υπόψη την κινητοποίηση των συναδέλφων των κοινών ειδικοτήτων Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης την Πέμπτη 19/12 το μεσημέρι στο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τον αποκλεισμό τους από τους μόνιμους διορισμούς της Ειδικής Αγωγής στην Α/θμια Εκπ/ση, καθώς και για την άρνηση του Υπουργείου Παιδείας στη σύσταση οργανικών θέσεων στις εν λόγω ειδικότητες στην Α/θμια, στηρίζοντας τα αιτήματά τους, κηρύσσει διευκολυντική στάση εργασίας για τους συναδέλφους που θέλουν να συμμετέχουν την Πέμπτη 19/12/2019 από τις 12.00 το μεσημέρι έως τις 14.00.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

17-12-2019 Συμμετοχή στην κινητοποίηση των απορριφθέντων υποψηφίων του ΑΣΕΠ

Αθήνα, 17/12/19

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στηρίζει το δίκαιο αίτημα των 1.000 και πλέον απορριφθέντων υποψηφίων του ΑΣΕΠ για επίτευξη νομοθετικής ρύθμισης ώστε να συμπεριληφθούν στους πίνακες των προκηρύξεων 1ΕΑ/2019, 2ΕΑ/2019 και 3ΕΑ/2019.

Η απόρριψή τους από τους πίνακες δε θα σημάνει μόνο τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία διορισμού αλλά τους αποκλείει και από την ενδεχόμενη πρόσληψή τους ως αναπληρωτές για τα επόμενα 3 χρόνια! Οι συνάδελφοι αυτοί ουσιαστικά μένουν εκτός εκπαίδευσης αφού ο τριετής αποκλεισμός θα σημάνει αυτόματα και την ραγδαία πτώση της σειράς τους στους πίνακες.

Η μη καταβολή παραβόλου των 3€ δεν έγινε με κάποιο δόλο. Οι συνάδελφοί μας ενώ κατέθεσαν κανονικά και εμπρόθεσμα όλα τα δικαιολογητικά τους και εξασφάλισαν ηλεκτρονικά το απαιτούμενο παράβολο ως τις 24 Μάη, όπως προβλεπόταν από τη συγκεκριμένη προκήρυξη, δεν πλήρωσαν το παράβολο αυτό ως την ημερομηνία αυτή, γιατί, όταν το εξέδιδαν, το σύστημα τους ενημέρωνε ότι έχουν περιθώριο πληρωμής του ως και 1,5 μήνα!

Είναι πραγματικά τραγικό μία παραπλανητική δυσλειτουργία του συστήματος να οδηγήσει συναδέλφους στην ανεργία!

Ζητάμε από τα αρμόδια Υπουργεία (Παιδείας, Οικονομικών, Εσωτερικών) να προχωρήσουν ΑΜΕΣΑ σε νομοθετική ρύθμιση και να συμπεριληφθούν όλοι οι υποψήφιοι στους πίνακες που έχουν απορριφθεί λόγω μη έγκαιρης καταβολής παραβόλου.

Η ΟΛΜΕ στηρίζει την κινητοποίηση των συναδέλφων αύριο Τετάρτη 18/12 στις 16.00 μπροστά στη Βουλή.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

17-12-2019 Σχετικά με τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολ. μονάδων

Αθήνα, 17/12/19

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων

 

Σύμφωνα με την από 22/10/2019 εγκύκλιο 165494/ΓΔ4 του ΥΠΑΙΘ με τίτλο «Μεταβολές σχολικών μονάδων σχολικού έτους 2020-2021!», που αφορά «ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς» σχολείων αλλά και «καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ», οι ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ όλης της χώρας έπρεπε να καταθέσουν μέχρι 22/11 σχετικές προτάσεις και να τις κοινοποιήσουν και στους Δήμους. Αν και το έγγραφο αυτό στέλνεται κάθε χρόνο, φέτος τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά. Σύμφωνα με καταγγελίες ΕΛΜΕ, γονέων, μαθητών και τοπικών κοινωνιών έχουν ξεκινήσει διαδικασίες συγχωνεύσεων-υποβιβασμών οι οποίες ανακόπηκαν προσωρινά από κινητοποιήσεις των εμπλεκόμενων στις εξής τουλάχιστον περιπτώσεις:

  • 7ο ΓΕΛ και 8ο Γυμνάσιο Ν. Σμύρνης με 495 μαθητές, με στόχο να κλείσουν και να μεταφερθούν οι μαθητές σε διπλανά σχολεία, αλλά και συγχώνευση του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Ν. Σμύρνης με 301 μαθητές.
  • Λύκειο και Γυμνάσιο Ερυθρών με 155 μαθητές, με στόχο να συγχωνευτούν σε γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις. Ο δήμος Μάνδρας έχει πάρει αρνητική απόφαση.
  • Ανεπίσημες προτάσεις της ΠΔΕ Αχαΐας για να προσαρτηθούν ως λυκειακές τάξεις στα αντίστοιχα γυμνάσια το ΓΕΛ Κλειτορίας, το ΓΕΛ Δάφνης και το Εσπερινό ΓΕΛ Αιγίου με αρνητικές αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων.
  • 12 συνολικά σχολεία από τα Δίκαια έως την Σαμοθράκη, με πρόταση του ΔΙΔΕ Έβρου να συγχωνευτούν σε 6 Γυμνάσια με λυκειακές τάξεις. Έχει προκαλέσει αναστάτωση στον κόσμο και οι Δήμοι έχουν ταχθεί κατά των συγχωνεύσεων στο πλευρό τους.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ δηλώνει ότι δεν θα επιτρέψει καμία συγχώνευση, κλείσιμο, υποβιβασμό σχολείου. Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ να επαγρυπνούν για να μην περάσει άλλη μια φάση συρρίκνωση-κατάργησης των Δημόσιων σχολείων.

Για το αρχείο σε pdf .. εδώ

11-12-2019 Επίσκεψη της ΟΛΜΕ σε σχολείο φυλακών

Αθήνα, 11/12/2019

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΛΑΚΩΝ

Την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019 μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ και της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά πραγματοποίησαν από κοινού συνάντηση με εκπαιδευτικούς του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού (ανδρικών φυλακών Κορυδαλλού) και τη Συντονίστρια εκπαίδευσης των Γυναικείων Φυλακών Κορυδαλλού. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να αναδειχθούν τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν συνάδελφοι/-ισσες καθώς και μαθητές/-τριες του εν λόγω σχολείου, αλλά και γενικότερα το ζήτημα των Σχολείων στα Σωφρονιστικά Καταστήματα της χώρας.

Στο συγκεκριμένο χώρο, και με δεδομένο ένα νομοθετικό πλαίσιο, που πέρα από το γεγονός οτι επιδέχεται πολλές βελτιώσεις και έχει πολλά προβλήματα (τα οποία συζητήθηκαν κατά τη συνάντηση), επιτρέπει και βοηθάει στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου σχολικού δικτύου στις φυλακές, αναδείχτηκαν οι ανάγκες της άμεσης ίδρυσης σχολικής μονάδας στις γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού, της άμεσης στελέχωσης των Καταστημάτων Κράτησης Κορυδαλλός Ι (ανδρικές φυλακές) και Ψυχιατρείο, με Συντονιστές/-στριες Εκπαίδευσης, της πλήρωσης σε λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό ακόμα και στις ήδη υπάρχουσες σχολικές μονάδες, της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων των φυλακών (θρανία, βιβλία κτλ), καθώς και των  κατάλληλων χώρων και προσωπικού καθαριότητας, της λειτουργίας άμεσα τη φετινή χρονιά του δημόσιου ΙΕΚ των ανδρικών φυλακών (παρόλο που λειτουργούσε εδώ και χρόνια και διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές και εργαστήριο).

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με αφορμή την επίσκεψη αυτή τονίζει και πάλι οτι πρέπει να προχωρήσουν άμεσα τα αρμόδια Υπουργεία στα :

  • Υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα ορίζεται η έναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων και των χώρων όπου αυτές θα λειτουργούν εντός των σωφρονιστικών καταστημάτων, σύμφωνα με τις εισηγήσεις των συντονιστών – βάση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
  • Τοποθέτηση συντονιστών εκπαίδευσης στα 27 σωφρονιστικά καταστήματα στα οποία δεν πληρώθηκαν οι θέσεις, καθώς πάγωσαν οι διαδικασίες και μέχρι στιγμής έχουν καλυφθεί μόνο 6 θέσεις.
  • Επίσπευση της στελέχωσης από εκπαιδευτικούς και σαφή καθορισμό της διαδικασίας με την οποία θα πραγματοποιηθεί.
  • Λειτουργία Προγραμμάτων ελληνομάθειας για τους αλλοδαπούς κρατούμενους με παροχή πιστοποίησης.

Η παροχή εκπαίδευσης στα σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας με σοβαρές κοινωνικές και ανθρωπιστικές διαστάσεις και αναφαίρετο δικαίωμα των εγκλείστων γυναικών και ανδρών. Αποτελεί επίσης στήριγμα ψυχικό στον αγώνα των κρατουμένων για την αντιμετώπιση των δεινών του εγκλεισμού, καθώς και βασική συνιστώσα της διαδικασίας κοινωνικής επανένταξης και μη υποτροπής.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε επίσης να προχωρήσει σε :

  • Παράσταση διαμαρτυρίας στα αρμόδια Υπουργεία για την προώθηση των παραπάνω αιτημάτων
  • Πρόσκληση συναδέλφων που υπηρετούν στα σχολεία αυτά, για ενημέρωση και συντονισμό στις παραπέρα ενέργειες της Ομοσπονδίας
  • Επίσκεψη και σε άλλα σχολεία σωφρονιστικών καταστημάτων στη χώρα.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

 

 

23-11-2019 Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Τμήματα Ένταξης

 Αθήνα, 22/11/19

                                                                             ΠΡΟΣ:

Την Υπουργό Παιδείας

κα Νίκη Κεραμέως

Την Υφυπουργό Παιδείας

κα Σοφ. Ζαχαράκη

            την Γεν. Γραμματέα ΠΕ και

 ΔΕ του ΥΠΑΙΘ

κα Αναστ. Γκίκα

 

ΘΕΜΑ: Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Τμήματα Ένταξης

Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,

Κυρία Γενική Γραμματέα,

Σε συνέχεια των όσων καταθέσαμε στην Υφυπουργό Παιδείας κα Ζαχαράκη στην πρόσφατη μεταξύ μας συνάντηση θέλουμε να σας επισημάνουμε τα εξής:

  • Διαμαρτυρόμαστε για τις δυσμενείς ρυθμίσεις που προβλέπονται στην τελευταία νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης και αφορούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία τμημάτων ένταξης. Είναι ολοφάνερο ότι οι ρυθμίσεις αυτές είναι δυσμενείς για τη Β/βάθμια Εκπαίδευση. Επιπροσθέτως ο συντάκτης φαίνεται να αγνοεί βασικές παραμέτρους στη Β/βάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και ειδικότερα στην ειδικότητα ΠΕ04 (Φυσικοί, Χημικοί, κ.ά.)
  • Θεωρούμε ότι όλο οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες έχουν ίσα δικαιώματα στη μάθηση, και θεωρούμε άκρως απαραίτητη για την περαιτέρω εξέλιξη τους τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση χωρίς προσκόμματα ,όρους και προϋποθέσεις.
  • Η ειδική εκπαίδευση στην Β/βάθμια αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα υποστελέχωσης και λειτουργεί κυρίως με αναπληρωτές. Είναι επίσης γεγονός ότι μέρος μόνο των εχόντων ειδικής μέριμνας μαθητών υποστηρίζεται.

Κατόπιν τούτου το ΔΣ της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι είναι δίκαιο να υπάρξει ισοκατανομή των προσεχών διορισμών στην Ειδική Αγωγή μεταξύ της Α/βάθμιας και τη Β/βάθμιας Εκπαίδευσης.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

18-11-2019 Σχετικά με την τροπολογία για τα Τμήματα Ένταξης

Αθήνα, 18/11/19

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την τροπολογία για τα Τμήματα Ένταξης

 

Η Ομοσπονδία μας εδώ και μήνες ζητούσε επιτακτικά από το Υπουργείο Παιδείας, μεταξύ των άλλων αιτημάτων για την Ειδική Αγωγή, την σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, διαδικασία απαραίτητη για την πραγματοποίηση διορισμών στην Ειδική Αγωγή.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν είχε καμία ενημέρωση, ούτε για την ύπαρξη, ούτε για το περιεχόμενο της τροπολογίας και ως εκ τούτου δεν του δόθηκε ποτέ η δυνατότητα να τοποθετηθεί επί των προβλεπόμενων στην τροπολογία, πριν κατατεθεί στη Βουλή και ψηφιστεί.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, μετά από συνεδρίασή του και με βάση τα όσα περιλαμβάνονται στην ψηφισθείσα τροπολογία, ζητά:

  • Δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων αριθμεί κάτω των 300 μαθητών το όριο, βάσει του οποίου διαχωρίζονται τα σχολεία, να είναι οι διακόσιοι (200) μαθητές.
  • Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι (200) μαθητές, να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04. Η τοποθέτηση εκπαιδευτικών, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04 να γίνεται σε ποσοστό 50% ανά κλάδο.
  • Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι (200) μαθητές, να τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04.
  • Να συσταθούν άμεσα όλα τα Τμήματα Ένταξης, που πληρούν τις προϋποθέσεις και δεν έχουν συσταθεί ακόμη.
  • Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι η υλοποίηση των 4.500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή για το 2019, αριθμός σαφώς μικρότερος των πραγματικών αναγκών, έχει ήδη καθυστερήσει πολύ και καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει σ αυτούς το ταχύτερο δυνατόν. Λόγω όμως της καθυστέρησης που παρατηρείται στις διαδικασίες και με δεδομένο ότι οι μεταθέσεις για το 2019-20 πρέπει να ανακοινωθούν το Μάρτιο, στην περίπτωση που οι διορισμοί γίνουν μετά τις μεταθέσεις, θα πρέπει να προηγηθεί η ικανοποίηση των αιτήσεων μετάθεσης, που υποβάλλονται ως 25 Νοεμβρίου 2019.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

15-11-2019 Για τα γεγονότα στην ΑΣΟΕΕ

Αθήνα, 15/11/19


ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ – ΕΞΩ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ

 

 Καταγγέλλουμε την καταπάτηση του φοιτητικού ασύλου και τη βίαιη αστυνομική επίθεση στους αγωνιζόμενους φοιτητές με την εισβολή πάνοπλων αστυνομικών δυνάμεων των ΜΑΤ τη Δευτέρα 11/11, μέσα στο χώρο της ΑΣΟΕΕ.  Οι φοιτητές αντιδρούσαν  στη απαράδεκτη απόφαση της Συγκλήτου, μετά την εκκαθαριστική επιχείρηση της αστυνομίας και το σφράγισμα των πολιτικών στεκιών των συλλογικοτήτων  της ΑΣΟΕΕ, να κλείσει τη σχολή από τις 11 έως 17 Νοέμβρη ενόψει και της γιορτής του Πολυτεχνείου.

Μέσα στους χώρους της σχολής  απέκλεισαν για 2 ώρες τους φοιτητές, έριξαν δακρυγόνα, κροτίδες κρότου λάμψης, άνοιξαν κεφάλια φοιτητών με τα γκλομπς και προχώρησαν στους γύρω δρόμους σε πέντε προσαγωγές από τις οποίες η μία μετατράπηκε σε σύλληψη φοιτητή με σοβαρές κατηγορίες. Η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική, η αστυνομία δεν άφηνε τους τραυματίες να βγουν έξω, ούτε τα ασθενοφόρα να τους παραλάβουν. Οι εκατοντάδες διαδηλωτές που συγκεντρώθηκαν έξω από την ΑΣΟΕΕ, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τους τραυματισμούς και την αστυνομική καταστολή, δέχθηκαν αναίτιες επιθέσεις από τα ΜΑΤ. Όλοι μαζί φοιτητές, εργαζόμενοι απαίτησαν και πέτυχαν την αποχώρηση των αστυνομικών δυνάμεων μέσα κι έξω από τη σχολή.

Σε μια περίοδο που αναπτύσσονται μαζικοί αγώνες στις σχολές και συνολικότερα, η κυβέρνηση επιδιώκει να περάσει τους αντιδραστικούς  σχεδιασμούς στην εκπαίδευση και στην κοινωνία ενάντια σε νεολαία και εργαζόμενους,  χρησιμοποιώντας ακραίες αυταρχικές μεθόδους.

            Το Πανεπιστημιακό άσυλο είναι κατάκτηση του κινήματος! Η καταπάτησή του σημαίνει χτύπημα του αγωνιζόμενου φοιτητικού κινήματος και των κατακτήσεων όλων μας!

  • Κάτω τα χέρια από το άσυλο!
  • Έξω η αστυνομία από τις σχολές!
  • Να απαλλαγούν οι διωκόμενοι φοιτητές από κάθε κατηγορία!
  • Εδώ και τώρα να παρθεί πίσω η απόφαση της Συγκλήτου και να ανοίξει η ΑΣΟΕΕ.
  • Κάτω τα χέρια από τις κατακτήσεις φοιτητών, μαθητών, εργαζομένων!
  • Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλες και όλους!

 

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

 

11-11-2019 Σχετικά με τις δηλώσεις του υποψηφίου για τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ

Αθήνα, 11/11/2019

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με τις δηλώσεις του υποψηφίου για τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ

 

 

 

Με έκπληξη διαβάσαμε τις δηλώσεις του προτεινομένου για την θέση του Προέδρου του ΙΕΠ κ. Ι. Αντωνίου.

Ο κ. Αντωνίου απευθύνθηκε με τον πλέον απαξιωτικό τρόπο για τον ρόλο των συνδικάτων και των συνδικαλιστών όπως άλλωστε έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.

Ο ρόλος του Προέδρου ενός κατεξοχήν επιστημονικού θεσμού, όπως είναι αυτός του ΙΕΠ, που σκοπό έχει να εισηγείται τις κατευθυντήριες γραμμές στη Δημόσια Εκπαίδευση, τη βελτίωση του περιεχομένου και την ποιοτική αναβάθμισή της, αυτονόητο είναι ότι θα πρέπει να επιδιώκει την αμέριστη συμπαράσταση και συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα προκειμένου να εκπληρώσει αυτούς τους στόχους. Το αντίθετο δηλαδή από αυτά τα οποία  δηλώνει πριν καν επιλεγεί σε αυτή τη θέση ο κ. Αντωνίου. Στις δηλώσεις του αναφέρθηκε στην επιδίωξή του για την επαναφορά της «κανονικότητας» σε όλα τα επίπεδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Δηλαδή:

  • στην επαναφορά και επέκταση του θεσμού των προτύπων πειραματικών και της «αξιολόγησης» που ο ίδιος είχε επιβάλλει όταν ήταν μέλος της ΔΕΠΣ με τις περίφημες συνεντεύξεις
  • την επαναφορά της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και την κατηγοριοποίησή τους
  • την επαναφορά της ατομικής τιμωρητικής αξιολόγησης με ποσοστώσεις
  • την απομάκρυνση των αιρετών εκπροσώπων από τα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών Διοίκησης κ.λπ.

Όλα τα προηγούμενα χρόνια η ΟΛΜΕ ήταν αντίθετη με την «κανονικότητα» του κ. Αντωνίου και αγωνίστηκε:

  • για μια Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς για όλα τα παιδιά
  • για την επαναφορά των διαθεσίμων συναδέλφων της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης στα σχολεία
  • για την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που ποινικοποιούσε τους αγώνες των μαθητών
  • για την κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των εκπαιδευτικών
  • για την κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας
  • για την κατάργηση της τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης
  • για την αύξηση των δαπανών της Δημόσιας Εκπαίδευσης
  • για μόνιμους μαζικούς διορισμούς
  • για επαναφορά του ωραρίου στα πλαίσια του 2013

Δυστυχώς λοιπόν, είναι σε εμάς γνωστή η πορεία του κ. Αντωνίου και τον διαβεβαιώνουμε ότι η ΟΛΜΕ θα αγωνιστεί ενάντια στην επιβολή των απόψεων και των σχεδίων του.

Επειδή οι θέσεις του συγκεκριμένου υποψηφίου είναι μακριά από τις θέσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου,

Επειδή ο εν λόγω υποψήφιος αδυνατεί να κινηθεί με το απαραίτητο πνεύμα συναίνεσης που επιβάλλει η συγκεκριμένη θέση,

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, κρίνει ότι είναι ακατάλληλος για τη θέση του προέδρου του ΙΕΠ.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

06-11-2019 Να εξαιρεθούν τα σωματεία μας από την υποβολή δήλωσης για το «Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων”

Αθήνα, 06/11/19


Να εξαιρεθούν τα σωματεία μας από την υποβολή δήλωσης για το «Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων»

 

 Σύμφωνα με τον ν. 4557/2018 της προηγούμενης κυβέρνησης, που ενσωματώνει Οδηγία της ΕΕ τα ΔΣ όλων των συνδικαλιστικών οργανώσεων υποχρεούνται να καταγράψουν σε ειδική πλατφόρμα, με τίτλο “Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων”, τα ατομικά στοιχεία των μελών των προεδρείων τους. Η κυβέρνηση συνεχίζοντας την πολιτική αυτή, κι ενώ πριν λίγες μέρες ψήφισε τις αντισυνδικαλιστικές διατάξεις για προκήρυξη απεργίας με ηλεκτρονική ψηφοφορία, όρισε στα σωματεία ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των δηλώσεων αυτών αρχική την 1η Νοέμβρη και, κατόπιν πιέσεων την 28η Νοεμβρίου. Έπειτα ακολουθεί πρόστιμο 10.000€.

 Αυτή η ΥΑ αντιμετωπίζει τα σωματεία ως “εγκληματικές οργανώσεις”, χώρους που γίνεται ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

 Η πολιτική αυτή επιβεβαιώνει πως η κυβέρνηση, ιδιαίτερα με τον «αναπτυξιακό νόμο» με τις αντεργατικές αντισυνδικαλιστικές διατάξεις, στοχεύει το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα. Θέλει να επιφέρει καίρια πλήγματα και να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους και όσους ασκούν τα δημοκρατικά τους δικαιώματα, όσους συνδικαλίζονται, όσους απεργούν και αγωνίζονται.

 Τα συνδικάτα λογοδοτούν αποκλειστικά στα μέλη τους, στους εργαζόμενους. Εργαζόμενοι και σωματεία δρουν και αγωνίζονται πάντα κάτω από το φως του ήλιου!

 To ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί από την κυβέρνηση να εξαιρέσει τα συνδικάτα από την απαράδεκτη, προσβλητική και προκλητική απόφαση.


Να εξαιρεθούν τα σωματεία μας από την υποβολή δήλωσης.

Κάτω τα χέρια από τα σωματεία!

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

06-11-2019 Λειτουργία του σχολείου της πακιστανικής Κοινότητας

Αθήνα, 06/11/2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Λειτουργία του σχολείου της πακιστανικής Κοινότητας

 

 Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στηρίζει τη λειτουργία του σχολείου της πακιστανικής Κοινότητας στο 144ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, για μαθήματα εκμάθησης της πακιστανικής γλώσσας σε παιδιά της κοινότητας. Ως γνωστόν το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων στην τελευταία του συνεδρίαση και παρά την θετική απόφαση της Σχολικής Επιτροπής, δεν προχώρησε στην παραχώρηση του χώρου.

Κάθε Κυριακή, εδώ και δύο χρόνια, που λειτουργεί το σχολείο υπάρχει μία πλούσια θετική εμπειρία για τους γονείς και τους μαθητές. Είναι αναφαίρετο το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στην εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή, φύλο, θρησκεία ή εθνικότητα.

Ζητάμε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων άμεσα, στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, να προχωρήσει στην παραχώρηση του χώρου του 144ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών ώστε να ξεκινήσουν και πάλι τα μαθήματα

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

06-11-2019 Ψήφισμα της ΓΣ των Προέδρων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της κοινων. ασφάλισης

Αθήνα, 06/11/2019

 

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ (2/11/19)

Εναντίωση σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Κοινωνικής Ασφάλισης

Η Γεν. Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ δηλώνει την αντίθεσή της σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Κοινωνικής Ασφάλισης και στη μετατροπή του αναδιανεμητικού χαρακτήρα της σε κεφαλαιοποιητικό σύστημα.

            Καλούμε την Κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε αυτές τις αρνητικές για τους εργαζόμενους αλλαγές.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

 

 

21-10-2019 Εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ

Αθήνα, 21/10/2019

                                                                                                                                                                                                                                                            ΠΡΟΣ:

                                                                                                Τις ΓΣ των ΕΛΜΕ

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΓΣ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΕΩΣ 2 ΝΟΕ 2019

 

 

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με ανοικτά σοβαρά προβλήματα για τα σχολεία και τον κλάδο. Παρόλο που οι δαπάνες για την εκπαίδευση παραμένουν ήδη χαμηλές και σε κάθε περίπτωση μακριά από το πάγιο αίτημα του κλάδου για 5% του ΑΕΠ, στο προσχέδιο του προϋπολογισμού προβλέπεται περαιτέρω μείωση των κοινωνικών δαπανών (παιδεία, υγεία, ασφάλιση) κατά 800 εκατομμύρια.

 Οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή καθυστερούν αδικαιολόγητα, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η κατανομή των θέσεων ανά βαθμίδα και ειδικότητα. Παράλληλα εκκρεμεί η σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης. Οι διορισμοί στην Γενική Αγωγή παραπέμπονται, σύμφωνα με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το 2021, χωρίς να διευκρινίζεται ούτε ο αριθμός των διορισμών, ούτε εάν τα κριτήρια διορισμών θα παραμείνουν τα ίδια.

            Μετά και τη Γ’ φάση αναπληρωτών τα κενά στην Β/θμια εκπαίδευση είναι 2.000.

Όσον αφορά στην εκπαίδευση προσφύγων, επιβάλλεται η ψήφιση ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου, που θα εξασφαλίζει πλήρως μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα προάγει πραγματικά τη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία, με έμφαση στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η άμεση στελέχωση όλων των δομών προσφυγικής εκπαίδευσης και ο νομοθετικός αποκλεισμός των ΜΚΟ από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών (μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, αυξημένο ωράριο κλπ) παραμένει εξαιρετικά δυσχερές. Οι τεράστιες μισθολογικές απώλειες που επέβαλαν οι μνημονιακές πολιτικές της τελευταίας δεκαετίας σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώθηκαν με το ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν οι γνωστές στρεβλώσεις και ανισότητες του ενιαίου μισθολογίου.

Τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης παραμένουν υψηλά και στις ήδη μειωμένες συντάξεις των μνημονιακών χρόνων προστέθηκαν επιπλέον μειώσεις για τους νέους συνταξιούχους σύμφωνα με το ν.4387.  Ταυτόχρονα υπάρχει ο κίνδυνος ιδιωτικοποίησης των επικουρικών συντάξεων.

Οι συνεχείς εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας μέσω δηλώσεων στα ΜΜΕ και στη Βουλή για θέματα της β/θμιας εκπαίδευσης όπως η βάση του 10, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας και το Εθνικό Απολυτήριο είναι αντίθετες με τις θέσεις του κλάδου.

Οι μέχρι τώρα εκπαιδευτικές πολιτικές αναπαράγουν τη βαθειά κρίση στην οποία εξακολουθεί να βρίσκεται η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί. Είναι κρίση περιεχομένου και προσανατολισμού του σχολείου, και εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με σοβαρές επιπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Η κατάσταση αυτή οξύνεται από την χρόνια υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης.

Ταυτόχρονα το συνδικαλιστικό κίνημα βρίσκεται σε κατάσταση παρατεταμένης απραξίας, με κύριο χαρακτηριστικό την αποχή των συναδέλφων από τις διαδικασίες του κινήματος.

Το νέο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει βασικό καθήκον να προβληματιστεί σοβαρά, ανοίγοντας την κατάσταση αυτή στον κλάδο και να δώσει τις αναγκαίες κατευθύνσεις για το σταδιακό ξεπέρασμα αυτής της κατάστασης, μέσα από την προσπάθεια συσπείρωσης του κλάδου σε αγωνιστική κατεύθυνση για τη λύση των προβλημάτων.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

 

  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
  • Μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με βασικό κριτήριο την προϋπηρεσία και εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών.
  • Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων.
  • Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων, που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου. Σταδιακή ανάκτηση των απωλειών. Καμία είσοδος των ιδιωτών στην επικουρική ασφάλιση. Καμία μείωση εισφορών στην κύρια σύνταξη των εργαζομένων.
  • Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Μετακίνηση του εκπαιδευτικού το πολύ μέχρι δύο σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου. Μείωση του ωραρίου κατά μία ώρα για κάθε επιπλέον μετακίνηση σε σχολείο πέραν των δυο.
  • Ανώτατο όριο 20 μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στα μαθήματα κατεύθυνσης και 10 στα εργαστήρια.
  • Θεσμική κατοχύρωση της κατάργησης της αξιολόγησης. Όχι στην επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων. Διασφάλιση της αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου με αποκλειστικά εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες.
  • Κατάργηση του καθηκοντολογίου και δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και την επιλογή διευθυντών, με κυρίαρχο το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων.
  • Ουσιαστική επιμόρφωση σε τακτική βάση όλων των εκπαιδευτικών.
  • Άμεση αναμόρφωση των βιβλίων και των αναλυτικών προγραμμάτων

Πρόγραμμα Δράσης

 -Περιφερειακές συσκέψεις.

-Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ για τους διορισμούς Ειδικής Αγωγής.

-Παραστάσεις διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ στις Περιφερειακές Διευθύνσεις για τα κενά, τα ολιγομελή και άλλα προβλήματα των σχολείων.

-Συλλαλητήριο στα Προπύλαια σε συνεννόηση με τη ΔΟΕ.

-Στήριξη των απεργιών της ΑΔΕΔΥ για αναπτυξιακό νόμο και προϋπολογισμο.

-Νέες έκτακτες ΓΣ του κλάδου με την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την β/θμια εκπαίδευση, που θα περιέχει ρυθμίσεις αντίθετες προς τις θέσεις του κλάδου για κλιμάκωση και οργάνωση  απεργιακών κινητοποιήσεων.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

14-10-2019 Επιστολή προς το Υπ. Παιδείας για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και την αναλογία διορισμών

Αθήνα, 14/10/2019

 

ΠΡΟΣ:

                                                                                                Την Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κα Νίκη Κεραμέως

                                                                                                Την Υφυπουργό Παιδείας

                                                                                                κα Σοφία Ζαχαράκη

                                                                                                Την Γεν. Γραμματέα ΠΕ

                                                                                                και ΔΕ

                                                                                                κα Αναστασία Γκίκα

 

ΘΕΜΑ: Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή – Αναλογία διορισμών

Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,

Κυρία Γενικέ,

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε, επισημαίνει τη μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση των πινάκων των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ που αφορούν τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Η καθυστέρηση αυτή, μεταθέτει συνεχώς το διορισμό των 4.500 εκπαιδευτικών σε απροσδιόριστο χρόνο.

Παράλληλα το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ανησυχεί, παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, για την ορθή, δίκαιη και αμερόληπτη κατανομή των 4.500 διορισμών και είναι υποχρεωμένο να τονίσει τα παρακάτω:

Έχουμε πολλές φορές επισημάνει ότι οι 4.500 διορισμοί, που έχουν αναγγελθεί, δεν καλύπτουν πάρα μέρος των αναγκών στις δομές ΕΑΕ και σε καμία περίπτωση το σύνολό τους για την πλήρη και ορθή λειτουργία τους. Ο αριθμός αυτός καλύπτει μόνον τις οργανικές ανάγκες των ΣΜΕΑΕ και των δύο βαθμίδων τόσο σε διδακτικό προσωπικό όσο και σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, των ΚΕΣΥ και μέρος μόνον των Τ.Ε.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία, οι ΣΜΕΑΕ της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης παρουσιάζουν αυτή τη στιγμή 1.800 κενά οργανικών θέσεων.

Αυτά τα  οργανικά κενά αφορούν αποκλειστικά τις οργανικές ανάγκες των αυτοτελών δομών (ΣΜΕΑΕ) και σε καμία περίπτωση των τμημάτων  Ένταξης ή των ΚΕΣΥ. Σημειώνουμε ότι στις ΣΜΕΑΕ της Δ.Ε. φοιτούν κατά 40% περίπου περισσότεροι μαθητές από τις αντίστοιχες της ΠΕ και είναι δεδομένο ότι η ΕΑΕ της ΔΕ έχει αυξημένες ανάγκες γιατί είναι νεώτερη  και συνεπώς κατά πολύ λιγότερο στελεχωμένη.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία επαναλαμβάνουμε ότι οι θέσεις που πρέπει να καλυφθούν στις ΣΜΕΑΕ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι λιγότερες από 1.800

Σε ότι αφορά μία κατανομή με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες της ΕΑΕ, η ΟΛΜΕ είχε συμφωνήσει – παραμερίζοντας συντεχνιακά συμφέροντα-,  αυτή να γίνει με βάση τις προσλήψεις αναπληρωτών του τελευταίου σχολικού έτους 2018-2019.

Θεωρούμε ότι οι διορισμοί πρέπει να αντιστοιχούνται πάντοτε στις πραγματικές μαθητικές ανάγκες.

Εάν οι μαθητές των ΣΜΕΑΕ δεν έχουν εκπαιδευτικούς απλά οι μαθητές αυτοί, δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο. Δεν παραγνωρίζουμε ούτε μειώνουμε τη μεγάλη σημασία των τμημάτων Ένταξης τα οποία κακώς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ελάχιστα σε σχέση με το πλήθος των σχολείων και το γεγονός ότι εκκρεμεί η σύσταση οργανικών θέσεων που έπρεπε ήδη να έχει γίνει.

Συνεπώς η ιεράρχηση που πρέπει να ακολουθηθεί για την κάλυψη των κενών στην ΕΑΕ με βάση τους 4.500 διορισμούς είναι η εξής :

  1. Κάλυψη όλων των οργανικών αναγκών των ΣΜΕΑΕ (διδακτικό προσωπικό, ΕΕΠ και ΕΒΠ)
  2. Κάλυψη όλων των οργανικών αναγκών των ΚΕΣΥ. Προς τούτο πρέπει να υπάρξει σε ΦΕΚ απλή συμπλήρωση της λέξης «διορισμός» η οποία κακώς αφαιρέθηκε σε νόμο πριν λίγους μήνες με αποτέλεσμα η στελέχωση στα ΚΕΣΥ να μην προβλέπεται να γίνεται με διορισμούς.
  3. Κάλυψη όσων περισσότερων οργανικών αναγκών των Τ.Ε. από όσες πιστώσεις περισσέψουν.

Αιτούμαστε μάλιστα να εγγραφούν τουλάχιστον 1.000 ακόμα πιστώσεις στο νέο προϋπολογισμό για το 2020 που θα συνταχθεί τον επόμενο μήνα, ώστε αυτές να δοθούν αποκλειστικά για τα Τ.Ε.

Υπενθυμίζουμε, ότι το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. επανειλημμένως έχει αιτηθεί συνάντηση με την Ηγεσία του Υπουργείου για το θέμα των μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Αιτούμαστε εκ νέου για άμεση συνάντηση, που να αφορά στο φλέγον θέμα των μόνιμων διορισμών και την ορθή κατανομή  τους.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

14-10-2019 Να αποσυρθεί άμεσα η Πράξη Νομοθ. Περιεχομένου για το ΚΕΘΕΑ

                                                                                                                                                                                                   Αθήνα, 14/10/2019

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

 

 Η ΟΛΜΕ συμπαραστέκεται με όλες τις δυνάμεις της στο δίκαιο αγώνα των εργαζόμενων, των γονέων και των εξυπηρετούμενων του ΚΕΘΕΑ (Κέντρα Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων) και απαιτεί την άμεση απόσυρση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία η κυβέρνηση της ΝΔ αλλάζει αυταρχικά και αναίτια την οργάνωση και διοίκηση του Οργανισμού καταργώντας το αυτοδιοίκητο και αντικαθιστώντας το εκλεγμένο και άμισθο Διοικητικό Συμβούλιο με ένα διορισμένο και έμμισθο!!!

Η ίδρυση του ΚΕΘΕΑ πριν από 37 χρόνια αποτέλεσε την απαρχή της ιστορίας της απεξάρτησης στη χώρα και έδωσε διέξοδο σε χιλιάδες ανθρώπους μέσα από προγράμματα απεξάρτησης και  κοινωνικής ένταξης που προσφέρουν ποιοτικές δημόσιες δωρεάν υπηρεσίες χωρίς διακρίσεις, αλλά και με προγράμματα πρόληψης σε συνεργασία με το δημόσιο σχολείο.

Το θεσμικό πλαίσιο αυτοδιοίκησης του ΚΕΘΕΑ, σύμφωνα με το οποίο το Διοικητικό Συμβούλιο εκλέγεται από μια ευρύτατη Γενική Συνέλευση, συμβάλλει στη διασφάλιση των ανθρωπιστικών χαρακτηριστικών στη λειτουργία του Οργανισμού και στη σύνδεση και αλληλεπίδρασή του με την κοινωνία. Κυρίως σηματοδοτεί όλο το μοντέλο της θεραπευτικής του πρότασης, αφού ο πυρήνας της αποτελεσματικότητάς του είναι η συμμετοχή, η δημοκρατική διαδικασία λήψης αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα και η διοικητική αυτοτέλεια των προγραμμάτων του.

Η αιφνίδια απόφαση του υπουργείου υγείας κλονίζει τον Οργανισμό συθέμελα, εισάγει την ανασφάλεια στους εργαζόμενους, στους θεραπευόμενους και στη μεταξύ τους σχέση και εγείρει πολλά ερωτήματα.

Πρέπει να καταγγελθεί ότι η κυβέρνηση, σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, αντιτίθεται στη λογική μιας “αυτοδιαχειριζόμενης κοινότητας” που έχει επιδείξει κορυφαίο έργο,  και επιχειρεί να την ελέγξει πολιτικά  με διορισμούς, ανοίγοντας το δρόμο για τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν θεραπείας της εξάρτησης και για τη δυναμική επέκταση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και στο χώρο αυτό.

Οι εκπαιδευτικοί στεκόμαστε πάντα αλληλέγγυοι στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και στους εργαζόμενους, υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά τους, όπως και όλων των ανθρώπων και αυτό διδάσκουμε στους μαθητές μας εντός και εκτός τάξης με τους αγώνες μας.

Απαιτούμε να μην αλλάξει η κυβέρνηση την οργάνωση και διοίκηση του Οργανισμού και το αυτοδιοίκητό του, αντικαθιστώντας το εκλεγμένο και άμισθο Διοικητικό Συμβούλιο με ένα διορισμένο και έμμισθο!

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

03-10-2019 Διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή

Αθήνα, 03/10/2019

 

                                                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                Την Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κα Νίκη Κεραμέως

                                                                                                Την Υφυπουργό Παιδείας

                                                                                                κα Σοφία Ζαχαράκη

                                                                                                Την Γεν. Γραμματέα ΠΕ

                                                                                                και ΔΕ

                                                                                                κα Αναστασία Γκίκα

 

ΘΕΜΑ: ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,

Κυρία Γενικέ,

 

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. εκφράζει για μία ακόμη φορά την ανησυχία του για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στο ζήτημα των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή.

Είχαμε από πολύ νωρίς επισημάνει την ανάγκη της  αποτύπωσης των πραγματικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Με επιστολή μας στις 4/9/2019 είχαμε ζητήσει:

  • Οι διορισμοί των μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή να γίνουν σύμφωνα με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως αυτή καταγράφηκε με τις προσλήψεις αναπληρωτών το τελευταίο σχολικό έτος.
  • Πριν την οριστικοποίηση των τελικών πινάκων να γίνει η κατανομή των θέσεων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία υπόνοια διαβλητότητας.
  • Να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας άμεσα στην ίδρυση οργανικών θέσεων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σήμερα, ένα περίπου μήνα μετά, όχι μόνον δεν έχει γίνει τίποτε, αλλά ούτε καν έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο ένα χρονοδιάγραμμα των απαιτούμενων ενεργειών.

Η απαράδεκτη καθυστέρηση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα αφήνει να δημιουργείται κλίμα καχυποψίας και υπονοιών για τη διαδικασία αλλά και για τις προθέσεις του Υπουργείου.

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας ζητά να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τη σύσταση οργανικών θέσεων και την κατανομή ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα που πρέπει να γίνει με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως καταγράφονται μέσα από τις προσλήψεις αναπληρωτών το τελευταίο έτος.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

16-09-2019 Σχετικά με την εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας για τη Συνδιδασκαλία

Αθήνα, 16/09/19

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας για τη Συνδιδασκαλία

 

Με  το άνοιγμα των σχολείων στις 10/9, το Υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο με τίτλο   «Διευκρίνιση για τη συνδιδασκαλία μαθημάτων στα Επαγγελματικά Λύκεια», με την οποία δίνεται οδηγία προς τα ΕΠΑ.Λ. για «Συνδιδασκαλία» κοινών μαθημάτων Ειδικοτήτων του ίδιου Τομέα, μαθημάτων Γενικής Παιδείας, καθώς  και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας των  ΕΠΑΛ.

Με την κίνηση αυτή το Υπουργείο δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων, οδηγεί σε δημιουργία μεγάλων και ανομοιογενών τμημάτων, σε υπεραριθμίες και μετακινήσεις συναδέλφων, και το σημαντικότερο, υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ΕΠΑΛ.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπίσει την έλλειψη καθηγητών στα σχολεία και  το μεγάλο αριθμό των κενών που δημιούργησαν  οι χρόνιες πολιτικές της αδιοριστίας και  των περικοπών στην Παιδεία.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου  Φ14/140291/Δ4/10-9-2019 περί συνδιδασκαλίας στα ΕΠΑΛ, την κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς και την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας  των ΕΠΑΛ.

 Για το αρχείο σε pdf … εδώ

16-09-2019 Σχετικά με τις εγγραφές στα Εσπερινά σχολεία

Αθήνα, 16/09/19

 

Σχετικά με τις εγγραφές στα Εσπερινά Σχολεία

Το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζει για δεύτερη χρονιά να αντιμετωπίζει με απαράδεκτο τρόπο το ζήτημα της εγγραφής των ανηλίκων μαθητών στα εσπερινά σχολεία.

 Η περσινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3674/28-08-2018), που παραμένει σε ισχύ,  θέτει εμπόδια στην εγγραφή των ανήλικων μαθητών στα Εσπερινά Γυμνάσια-Λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ).  Συγκεκριμένα, απαιτεί από τους ανήλικους μαθητές να προσκομίσουν: α) αντίγραφο του βιβλιαρίου εργασίας (είναι απαραίτητη σύμφωνα με το νόμο η έκδοσή του, προκειμένου να εργαστεί κάποιος ανήλικος), β) εκτύπωση από το Σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ”, από την οποία προκύπτει η σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

Μία τέτοια απαίτηση στην ουσία αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για πολλούς ανήλικους μαθητές που είναι θύματα του καθεστώτος της ανασφάλιστης εργασίας αλλά και της απουσίας ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Οι ανήλικοι αυτοί μαθητές, που αντιμετωπίζουν σοβαρά κοινωνικά προβλήματα, δεν πρέπει να διωχθούν από το σχολείο.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί:

  • την άμεση απόσυρση των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης, που βάζουν εμπόδια στην εγγραφή των ανήλικων μαθητών και οδηγούν σε κλείσιμο τα εσπερινά σχολεία!
  • Την επαναφορά της διαδικασίας εγγραφής των ανηλίκων εργαζόμενων μαθητών με απλή βεβαίωση του εργοδότη.

 

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

16-09-2019 Παρέμβαση προς το Υπ. Παιδείας για τους ΠΕ78

 Αθήνα, 16/09/19

                                                                             ΠΡΟΣ:

Την Υπουργό Παιδείας

Κα Νίκη Κεραμέως

Την Υφυπουργό Παιδείας

Κα Σοφ. Ζαχαράκη

την Γεν. Γραμματέα ΠΕ και

 ΔΕ του ΥΠΑΙΘ

Κα Αναστ. Γκίκα

 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Αξιότιμη Κυρία Υφυπουργέ,

Αξιότιμη Κυρία Γενικέ Γραμματέα,

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, αναγκάζεται να επανέλθει για πολλοστή φορά στο θέμα που έχει προκύψει με τους αποφοίτους του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών βάσει του άρθρου 39, παρ. 2γ του Ν. 3794/2009 και να διαμαρτυρηθεί για την ολιγωρία που έχει δείξει μέχρι στιγμής το Υπουργείο Παιδείας στην επίλυση του ως άνω θέματος.

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου τμήματος δεν έχουν συνάφεια ούτε διαθέτουν κανένα ακαδημαϊκό προσόν που να δικαιολογεί την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών). Παράλληλα, τονίζουμε, ότι με την ένταξη του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, είναι απαράδεκτο και ταυτόχρονα αντιεπιστημονικό, να δίνεται η δυνατότητα της διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος σε αποφοίτους του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής τη στιγμή μάλιστα που το γνωστικό αντικείμενο δεν εμπεριέχεται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του τμήματος. Επίσης, σας επισημαίνουμε ότι οι απόφοιτοι του ανωτέρω τμήματος δεν έχουν τη δυνατότητα από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο να διδάξουν στην Γενική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Με την ένταξή τους όμως στον κλάδο των ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) τους δίδεται η δυνατότητα, χωρίς κανένα ακαδημαϊκό εφόδιο, όπως προαναφέραμε, να διδάξουν όλα τα μαθήματα που ανατίθενται στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών).

Ζητάμε:

  • Άμεση επίλυση του προβλήματος με νομοθετική ρύθμιση, ώστε να αποκλειστεί κάθε δυνατότητα στους αποφοίτους του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής να εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) και ως προσωρινοί αναπληρωτές αλλά και ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί στη Γενική και Ειδική Αγωγή.
  • Ενόψει των 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή, πρέπει να ληφθούν όλα εκείνα τα κατάλληλα και πρόσφορα μέτρα ώστε να αποκλειστεί η οποιαδήποτε δυνατότητα διορισμού των αποφοίτων του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών).

Για το αρχείο σε pdf … εδώ