Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

22-06-2017 Μη πραγματοποίηση συνεδριάσεων Διευρυμένων Υπ. Συμβ. Επιλογής στις 3 και 4 Ιουλίου λόγω του 18ου Συνεδρίου

Αθήνα, 22/06/2017

 

                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Κων. Γαβρόγλου

 

 ΘΕΜΑ: Μη πραγματοποίηση συνεδριάσεων στα Διευρυμένα Υπηρ. Συμβούλια Επιλογής τις ημέρες διεξαγωγής του 18ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ

Κύριε Υπουργέ,

            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει από το Υπουργείο Παιδείας να δώσει οδηγία στα Διευρυμένα Υπηρεσιακά Συμβούλια Επιλογής να μην πραγματοποιηθούν συνεδριάσεις κατά το χρονικό διάστημα 3-4 Ιουλίου 2017, ημέρες διεξαγωγής του 18ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ, προκειμένου οι υποψήφιοι Διευθυντές και οι Αιρετοί του κλάδου – σύνεδροι να συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

21-06-2017 Καταγγελία για την κατάργηση ορισμένων ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ

Αθήνα, 20/6/17

 

ΠΡΟΣ:

τον Υπουργό Παιδείας

κ. Κων. Γαβρόγλου

 ΘΕΜΑ: Καταγγελία για την κατάργηση ορισμένων ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ

Κύριε Υπουργέ,

 Η μεροληπτική και σε βάρος της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης πολιτική του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να σταματήσει.

Μετά από καταγγελίες αρκετών ΕΛΜΕ της χώρας (Σερρών, Β Πέλλας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου κ.ά.) και ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι εγγραφές σε τομείς και ειδικότητες, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην κατάργηση ενεργών ειδικοτήτων στερώντας την ελεύθερη επιλογή των μαθητών στα ΕΠΑΛ αυτά.

Το Υπουργείο Παιδείας με την Υ.Α. Φ20/98094/Δ4 ΦΕΚ 2067 (Β) στις 15/6/2017 αποφάσιζε να αφαιρέσει ειδικότητες από κάποια ΕΠΑΛ της χώρας, οι οποίες μάλιστα λειτουργούσαν κανονικά, αναγκάζοντας μαθητές ή να εγκαταλείψουν το σχολείο ή να μετακινηθούν σε άλλα ΕΠΑΛ ακόμη και εκτός Νομών για να παρακολουθήσουν την ειδικότητα που επιθυμούν.

Κατόπιν επικοινωνίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου υπήρξε η δέσμευση ότι θα γίνει διόρθωση στο ΦΕΚ και θα προστεθούν οι συγκεκριμένες ειδικότητες στην ειδική πλατφόρμα εγγραφών των μαθητών των ΕΠΑΛ.

Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό και επείγον καθώς οι εγγραφές ολοκληρώνονται την Παρασκευή 23/6/2017 θα πρέπει άμεσα το Υπουργείο να τροποποιήσει την πλατφόρμα, να εκδώσει διορθωμένη την Υπουργική Απόφαση και να δώσει το δικαίωμα στους μαθητές να εγγραφούν στις ειδικότητες που επιθυμούν.

Για να δείτε το έγγραφο σε pdf … εδώ

02-06-2017 Παρέμβαση προς τον Υπ. Παιδείας για την ίδρυση Β΄ Λ.Τ. του 5ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου

Αθήνα, 2/06/2017

                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                Τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Κων. Γαβρόγλου

 

ΘΕΜΑ: Για την ίδρυση Β΄ Λυκειακής τάξης του 5ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου

Κύριε Υπουργέ,

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ ζητά από το Υπουργείο Παιδείας  τη λειτουργία της Β΄ Λυκειακής τάξης για τη νέα σχολική χρονιά 2017-2018 στο 5ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου για τους παρακάτω λόγους:

  1. Η λειτουργία της Α΄ Λυκείου στο 5ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου κατά τη φετινή χρονιά κάλυψε τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών του σχολείου με απόλυτο τρόπο και χωρίς να δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα.
  2.  Με  τη λειτουργία της Α΄ Λυκείου στο 5ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου η εκπαιδευτική κοινότητα ανταποκρίθηκε στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, όπως εκφράστηκε πέρσι, με την ίδρυση Λυκειακών τάξεων για να καλύψει ανάγκες της περιοχής. Οι λόγοι αυτοί συνεχίζουν να ισχύουν και πρέπει η λειτουργία τους να συνεχιστεί και με την άμεση ίδρυση της Β΄ τάξης Λυκείου.
  3. Με τη λειτουργία της Β΄ Λυκείου θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η απαραίτητη από παιδαγωγική άποψη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών της Α΄ Λυκειακής τάξης του συγκεκριμένου σχολείου.
  4. Ως εκπαιδευτικοί υποστηρίζουμε την ανάγκη λειτουργίας και ενίσχυσης δημόσιων σχολείων, καθώς και ανέγερσης σύγχρονων και δημόσιων σχολικών κτιριακών υποδομών. Υποστηρίζουμε το δικαίωμα των μαθητών να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους και δεν αποδεχόμαστε καμία κατάργηση σχολικής μονάδας στο όνομα της μείωσης των δαπανών και της περιστολής των εξόδων στην παιδεία και στο δημόσιο.
  5. Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα και τους φορείς της τοπικής κοινωνίας να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την υλοποίηση του αιτήματος για τη λειτουργία της Β΄Λυκειακής Τάξης στο 5ο Γυμνάσιο Ωραιόκαστρου για τη σχολική χρονιά 2017-2018.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf…εδώ

01-06-2017 Παρέμβαση προς τον Υπ. Παιδείας μετά την κοινή ανακοίνωση ΕΛΜΕ για τον Δ/ντή ΔΕ Ευρυτανίας

Αθήνα, 01/06/2017

Κύριε Υπουργέ,

 

Σας κοινοποιούμε κοινή ανακοίνωση των ΕΛΜΕ Βοιωτίας, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας για τον τρόπο διοίκησης και τις συνεχείς διώξεις εκπαιδευτικών από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ευρυτανίας και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Για να δείτε την Κοινή ανακοίνωση των παραπάνω ΕΛΜΕ σε pdf … εδώ

 

 

 

01-06-2017 Παράταση στην υποβολή των αιτήσεων των υποψηφίων Διευθυντών για τις Σχολ. Μονάδες

Αθήνα, 1/06/2017

 

                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                Τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Κων. Γαβρόγλου

 

ΘΕΜΑ: Παράταση υποβολής αιτήσεων

 

 

Κύριε Υπουργέ,

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ:

  •  Θεωρεί ότι οι ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων για τις θέσεις των Διευθυντών Σχολ. Μονάδων είναι ασφυκτικές λόγω των ενδοσχολικών εξετάσεων, των Πανελλαδικών εξετάσεων και των χαρακτηρισμών φοίτησης των μαθητών, χωρίς να σχολιάζουμε και το γεγονός ότι η περίοδος των αιτήσεων περιλαμβάνει την αργία του Αγίου Πνεύματος.
  • Ζητεί να δοθεί παράταση στην υποβολή των αιτήσεων των υποψηφίων Διευθυντών για τις Σχολ. Μονάδες μέχρι την Παρασκευή, 9/6/2017.
  • Ζητεί, επίσης, οι συνάδελφοι υποψήφιοι να καταθέτουν μόνο την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και όλα τα υπόλοιπα απαιτούμενα δικαιολογητικά να τα λαμβάνει η Υπηρεσία από τον ατομικό φάκελο του κάθε υποψηφίου που υπάρχει στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μόνο στην περίπτωση που υπάρχει αλλαγή, να προσκομίζεται το συγκεκριμένο δικαιολογητικό.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

18-05-2017 Αίτημα προς το Υπ. Παιδείας για την παράταση των προθεσμιών για τις υπηρ. μεταβολές και για τις αποσπάσεις

Αθήνα, 18/5/17

 

                                                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Κων. Γαβρόγλου

 

 

Κύριε Υπουργέ,

            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι το χρονικό πλαίσιο για την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών είναι ασφυκτικό, ιδιαίτερα για τα ΠΥΣΔΕ που καλύπτουν περιοχές με μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και γι’ αυτό το λόγο ζητάει παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης των διαδικασιών.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

Αθήνα, 18/5/17

 

                                                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Κων. Γαβρόγλου

 

Κύριε Υπουργέ,

             Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητάει την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ ή Υπηρεσίες και κατ’ επέκταση το «άνοιγμα» του συστήματος «opsyd» γιατί το χρονικό περιθώριο ήταν ασφυκτικό.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

 

17-05-2017 Να αλλάξει η ημερομηνία της α΄φάσης δοκιμαστικής εκπομπής για τα θέματα των Πανελλαδικών η οποία ορίστηκε για τις 17/5 ημέρα απεργίας

Αθήνα, 15/5/2017

 

                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Κων. Γαβρόγλου

                                                                                                τον Γεν. Γραμματέα

                                                                                                του Υπουργείου Παιδείας

                                                                                                κ. Ιω. Παντή

 

Κύριε Υπουργέ,

Κύριε Γεν. Γραμματέα,

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να αλλάξει άμεσα η ημερομηνία της πρώτης φάσης της δοκιμαστικής διαδικασίας εκπομπής θεμάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η οποία έχει οριστεί για τις 17/5 ημέρα Πανελλαδικής, Πανεργατικής Απεργίας. Τέτοιες διαδικασίες υπονομεύουν τη συμμετοχή στην απεργία και δημιουργούν ένα κλίμα πίεσης και δυσφορίας στους συναδέλφους που συμμετέχουν σε μια σημαντική διαδικασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Άμεσα λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να μεταφέρει την ημέρα διεξαγωγής της πρώτης φάσης δοκιμαστικής διαδικασίας εκπομπής θεμάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις τις επόμενες ημέρες μετά την απεργία.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

28-04-2017 Σχετικά με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών

Αθήνα, 28/4/17

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών

 

Με την απόφαση (υπ’ αριθμ. 63486/Ε2/12-4-2017) το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα: “Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης (πλην Μουσικών) για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2017-2018” καθόρισε τις προϋποθέσεις για την κατάρτιση των Πινάκων Αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2017-2018 υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.

Στον υπολογισμό της προϋπηρεσίας υπάρχει ο περιορισμός για προσμέτρηση μόνο αυτής που θα αποκτηθεί μέχρι την ημερομηνία λήξεως της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων στις  28/4/2017, με αποτέλεσμα την μη προσμέτρηση για τους φετινούς Πίνακες της προϋπηρεσίας που θα προσφερθεί μετά την ημερομηνία αυτή.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο με αρ. πρωτ. 93953/Δ2/15-09-2006 των Διευθύνσεων Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για προϋπηρεσία που έχει παρασχεθεί με πλήρες ωράριο εργασίας (π.χ. Αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, Υπάλληλοι Ι.Δ.Ο.Χ. με πλήρες ωράριο εργασίας σε Ν.Π.Δ.Δ. κλπ.) προσμετράται το σύνολο της προϋπηρεσίας από την ημερομηνία πρόσληψης έως και την λήξη της σύμβασης.

Οι συνάδελφοι έκαναν τον προγραμματισμό τους με βάση το δεδομένο τη λήξη των συμβάσεων εργασίας. Δεν θα επιτρέψουμε να χαθεί ούτε μία ώρα δουλειάς από την προϋπηρεσία στους πίνακες.

Απαιτούμε από το υπουργείο να:

  • αποκαταστήσει άμεσα την αδικία.
  • ασκήσει πίεση προς τον ΑΣΕΠ για αλλαγή στην κατάρτιση των πινάκων
    να προσμετρηθεί ολόκληρη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών συναδέλφων που εργάζονται κατά το φετινό σχολικό έτος

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

27-04-2017 Σχετικά με την Υπ. Απόφαση για την επιλογή 2ης ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια

Αθήνα, 27/4/2017

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την Υπουργική Απόφαση για την επιλογή 2ης ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια

Το Υπουργείο Παιδείας με την Υ.Α. (ΦΕΚ 1171/τ.Β΄/ 4/Απριλίου 2017) για την επιλογή 2ης ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια και τη συγκρότηση των τμημάτων ξεδιπλώνει εκ’ νέου την πολιτική της δημοσιονομικής προσαρμογής με νέες συγχωνεύσεις τμημάτων, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών, του εξορθολογισμού και ευελιξίας του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Για άλλη μια φορά χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Με τη συγκεκριμένη Υπ. Απόφαση θέτει ακόμη πιο αυστηρά κριτήρια στη συγκρότηση τμημάτων για τη 2η ξένη γλώσσα από αυτά που ίσχυαν μέχρι τώρα.

Πιο συγκεκριμένα:

Διατηρεί τον ελάχιστο αριθμό των 12 μαθητών και 10 για απομακρυσμένα γυμνάσια για τη δημιουργία τμήματος.

Τα παράλληλα τμήματα της 2ης ξένης γλώσσας δεν πρέπει να ξεπερνούν τα τμήματα της γενικής παιδείας. Η γραμμή που ακολούθησε για τη διδασκαλία και τα επίπεδα στα Αγγλικά θεωρήθηκε “αποτελεσματική” και εφαρμόζεται και στη 2η ξένη γλώσσα. Είναι τέτοια η σπουδή του Υπ. Παιδείας για τη συγχώνευση τμημάτων που δεν μπαίνει στον κόπο της πρόβλεψης τι θα γίνει με το επιπλέον τμήμα.

Στα  μικρά σχολεία με ένα τμήμα γενικής παιδείας θα διδάσκεται η πλειοψηφούσα ξένη γλώσσα με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και αν ισοψηφούν τότε θα διδαχτούν οι μαθητές τη γλώσσα στην οποία υπάρχουν πλεονάσματα εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση. Ακόμη και αν το τμήμα π.χ. έχει 24 μαθητές και άρα μπορεί να λειτουργήσει και τις δύο γλώσσες, ακόμη και με το δικό τους νομοθετικό πλαίσιο, η καινούρια υπουργική απόφαση το απαγορεύει.

Αν δε, δεν έχουν καλυφθεί τα κενά με πρόσληψη αναπληρωτών μέχρι την 1η Οκτωβρίου,  υποχρεούνται οι μαθητές να διδαχθούν την 2η ξένη  γλώσσα για την οποία θα υπάρχουν διαθέσιμες ώρες στην Δ/νση.

Η υπουργική απόφαση ορίζει πως τα τμήματα κλειδώνουν 30/6 από τους ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ κλείνοντας κάθε δυνατότητα αλλαγών το Σεπτέμβριο με βάση τις ανάγκες που πιθανόν να εμφανιστούν. Αφαιρεί τη δυνατότητα της διερεύνησης για τη συγκρότηση των τμημάτων από το Σύλλογο Διδασκόντων και το Διευθυντή του σχολείου και τη μεταβιβάζει πλήρως στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, βήμα αντίθετο στη θέση της ΟΛΜΕ για ενίσχυση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων.

Οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει κατά την Υ.Α. να επιδείξουν γι άλλη μια φορά την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα και θα αναγκαστούν να διδάξουν μαθητές με διαφορετικό επίπεδο γλωσσομάθειας σε υπεράριθμα τμήματα σε 3,4 ακόμη και 5 σχολεία.

Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιώντας δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου στην κατεύθυνση της εξοικονόμησης  τμημάτων, προσωπικού και διδακτικών ωρών, προχωράει σε συγχωνεύσεις τμημάτων και δημιουργεί νέο αριθμό πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Οι ρυθμίσεις αυτές υπακούουν σε λογικές εξοικονόμησης, οι οποίες πρέπει να αποκρουστούν από το εκπαιδευτικό κίνημα ως ξένες με το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και της παιδείας ως δημόσιου αγαθού.

Οι ρυθμίσεις αυτές, τέλος έρχονται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις και νομοθετικές ρυθμίσεις για ΚΠΓ εντός του σχολείου, και η ξενόγλωσση εκπαίδευση υποβαθμίζεται. Εντείνονται τα ταξικά πλέγματα και εξακολουθεί η γλωσσομάθεια να παραμείνει στα χέρια των φροντιστηρίων  με οδυνηρές συνέπειες για τα φτωχά παιδιά που δε θα έχουν καν το δικαίωμα να διδαχθούν τη γλώσσα που επιθυμούν στο δημόσιο σχολείο.

  • Απαιτούμε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αποσύρει άμεσα την απαράδεκτη εγκύκλιο.
  • Να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα σύμφωνα με τις ανάγκες και τις   δηλώσεις των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Καμία συγχώνευση – κατάργηση τμήματος.
  • 20 μαθητές στο τμήμα – 10 για τις κατευθύνσεις και τα εργαστήρια.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς με μαζικούς διορισμούς και προσλήψεις.
  • Κανένα παιδί να μην μείνει το Σεπτέμβρη χωρίς Δάσκαλο  

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

12-04-2017 Σχετικά με τη μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ και τις επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις

Αθήνα, 12/4/2017

 

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μείωση αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ και επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις

 

 Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. διαφωνεί με την απόφαση μείωσης του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Eπιπρόσθετα η μείωση αυτή ανακοινώθηκε καθυστερημένα και είχε ως αποτέλεσμα τον αιφνιδιασμό των μαθητών που είχαν επιλέξει να προετοιμασθούν για την εισαγωγή τους σε συγκεκριμένες σχολές.

Είναι επίσης αντίθετο στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τη διενέργεια των επαναληπτικών Πανελλαδικών εξετάσεων το μήνα Σεπτέμβριο με ειδικό καθεστώς. Παρά το γεγονός ότι αποδεσμεύτηκαν οι απολυτήριες εξετάσεις των Λυκείων από τις Πανελλαδικές, η Ο.Λ.Μ.Ε. επιμένει και ζητά οι επαναληπτικές να διεξαχθούν αμέσως μετά από το τέλος των Πανελλαδικών εξετάσεων και οι μαθητές να εξετασθούν μόνο στο μάθημα ή τα μαθήματα που δεν μπόρεσαν να προσέλθουν για λόγους υγείας.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

10-04-2017 Ανακοίνωση-Καταγγελία σχετικά με την εγκύκλιο για τον προσδιορισμό κενών-πλεονασμάτων

Αθήνα, 10/4/2017

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Σχετικά με την εγκύκλιο για τον προσδιορισμό κενών-πλεονασμάτων

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο για τον προσδιορισμό κενών -πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2017-2018. Η εγκύκλιος, που έχει ημερομηνία έκδοσης 7/4/2017, κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις και τα ΠΥΣΔΕ σήμερα 10/4/2017, που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω διακοπών του Πάσχα.

Η εγκύκλιος απαιτεί από τις Διευθύνσεις να συγκεντρώσουν πίνακες Α συμπληρωμένους από τους Διευθυντές των κλειστών σχολείων. Στη συνέχεια θα πρέπει να αποσταλούν οι  πίνακες Γ από τις ΔΔΕ μετά τη γνώμη των ΠΥΣΔΕ έως τις 13/4. Επιπροσθέτως, αναφέρουμε ότι στον πίνακα που καλούνται να συμπληρώσουν, δεν υπάρχει η στήλη «εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ.

Με την εγκύκλιο εγείρονται σοβαρά εργασιακά και θεσμικά ζητήματα καθώς η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παραβιάζει εκ νέου εργασιακά δικαιώματα (υπενθυμίζουμε τα ασφυκτικά περιθώρια των εγκυκλίων του περασμένου Αυγούστου, όπου οι διευθυντές των σχολείων καλούνταν να συμπληρώσουν λειτουργικά κενά – πλεονάσματα πριν ανοίξουν τα σχολεία και συνεδριάσουν οι σύλλογοι).

Τέλος, πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι οι πίνακες αυτοί να συμπληρώνονται με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και όχι αποκλειστικά και μόνο από τον Διευθυντή του σχολείου.

Καταγγέλλουμε το Υπουργείο Παιδείας και απαιτούμε την απόσυρση της εγκυκλίου και την έκδοση νέας η οποία να ορίζει νέες προθεσμίες μετά το άνοιγμα των σχολείων και σύμφωνα με τις θέσεις μας.

Καλούμε  τους διευθυντές να μην συμπληρώσουν κανέναν πίνακα πριν το άνοιγμα των σχολείων.

Καλούμε τους αιρετούς και τα μέλη των ΠΥΣΔΕ να μην νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους αυτή τη διαδικασία.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

29-03-2017 Να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία αναπληρωτών εκπαιδευτικών απολυμένων από ιδιωτικά σχολεία

Αθήνα, 29/3/2017

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών

απολυμένων από ιδιωτικά σχολεία

 

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ διαμαρτύρεται για τη μη αναγνώριση και μισθολογική εξέλιξη της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που απολύθηκαν από ιδιωτικά σχολεία και εντάχθηκαν στους πίνακες αναπληρωτών της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με το νόμο 4354/2015 (ΦΕΚ 176/τ. Α΄/16-12-2015) – νέο μισθολόγιο – όπου καθορίζεται ο χρόνος και ο τρόπος μισθολογικής εξέλιξης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών που απολύθηκαν από ιδιωτικά σχολεία και προσλήφθηκαν ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση δεν αναγνωρίζεται πλέον για τη μισθολογική τους εξέλιξη, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις του 4024/2011 η προϋπηρεσία τους αναγνωριζόταν και για μισθολογική εξέλιξη.

Η εφαρμογή του νέου μισθολογίου δυσχεραίνει την ήδη επιβαρυμένη οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών οι οποίοι μετά την απόλυσή τους υπηρετούν σε διάφορα σημεία της χώρας προκειμένου να καλύψουν κενά της δημόσιας εκπαίδευσης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει ζητήσει την πλήρη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη όλων των αναπληρωτών, αλλά είναι προφανές ότι ως πρώτο βήμα θα πρέπει να αρθεί η αδικία ανάμεσα σε αυτούς που έχουν προϋπηρεσία στα δημόσια και στα ιδιωτικά σχολεία, ώστε να αντιμετωπίζονται με τους ίδιους όρους.

Για το λόγο αυτό το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά να προωθηθεί άμεσα νομοθετική ρύθμιση και να αναγνωρίζονται μισθολογικά τα ίδια χρόνια και στους αναπληρωτές απολυμένους από ιδιωτικά σχολεία, όπως και στους υπόλοιπους, ώστε να αποκατασταθεί η αδικία και μέχρι την πλήρη αναγνώριση όλου του χρόνου προϋπηρεσίας για όλους τους αναπληρωτές.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

29-03-2017 Επιστολή προς την ΑΔΕΔΥ για τον αποκλεισμό της ΕΛΜΕ Εορδαίας στο ΝΤ Κοζάνης

Αθήνα, 29/3/2017

 

ΠΡΟΣ:

την ΑΔΕΔΥ

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ μετά από ενημέρωση που είχε από την ΕΛΜΕ Εορδαίας, σχετικά με όσα διαδραματίστηκαν στη συνέλευση και τις εκλογές του ΝΤ Κοζάνης στις 27/3/17, και επειδή θεωρεί ότι είναι απαράδεκτο να αποκλείονται σωματεία που τήρησαν τη νομιμότητα από τις εκλογές των ΝΤ της ΑΔΕΔΥ, ζητάει να επιληφθείτε του θέματος προκειμένου να γίνουν αποδεκτοί οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι της ΕΛΜΕ Εορδαίας, οι οποίοι εκπροσωπούν 400 συναδέλφους, στο ΝΤ Κοζάνης της ΑΔΕΔΥ.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

24-03-2017 Διπλασιασμός των μορίων της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα των αναπληρωτών/ωρομισθίων Ειδικής Αγωγής

Αθήνα, 24/3/17

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Διπλασιασμός των μορίων της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα σχολεία των αναπληρωτών/ωρομισθίων Ειδικής Αγωγής στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής.

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ διαπίστωσε ότι σε όλες τις προκηρύξεις για πρόσληψη αναπληρωτών/ωρομισθίων 2016-2017 (Γενικής Παιδείας, Μουσικών, Μειονοτικά Σχολεία, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας) προβλέπεται ο διπλασιασμός των μορίων προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα για όλα τα έτη, με μόνη εξαίρεση την αντίστοιχη προκήρυξη για αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής!

Παρατηρείται λοιπόν πλέον το φαινόμενο να εργάζεται ένας εκπαιδευτικός σε δυσπρόσιτο σχολείο και να λαμβάνει διπλά μόρια στον πίνακα Γενικής Παιδείας, ενώ για τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής που εργάζεται στο ίδιο δυσπρόσιτο σχολείο να μην γίνεται ο διπλασιασμός των μορίων στον πίνακα Ειδικής Αγωγής.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ για λόγους ισοτιμίας και δικαίου ζητεί την άμεση αποκατάσταση της αδικίας αυτή και καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος, ώστε να εφαρμοσθεί ο διπλασιασμός των μορίων σε δυσπρόσιτα για όλα τα έτη και στις προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, όπως ακριβώς και στους πίνακες της Γενικής.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

09-03-2017 Ομαδοποιήσεις κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών Β/βάθμιας

Αθήνα, 09/03/2017

                                                                                                                                 ΠΡΟΣ:

                                                                                                Τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Κ. Γαβρόγλου

ΘΕΜΑ: Ομαδοποιήσεις κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών Β/βάθμιας εκπαίδευσης

Κύριε Υπουργέ,

Στην τελευταία συνάντησή σας με το ΔΣ της ΟΛΜΕ μας παραδώσατε την πρότασή σας για την ομαδοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών της Β/βάθμιας εκπαίδευσης και ζητήσατε να σας καταθέσουμε εγγράφως την άποψή μας.

Επί των προτάσεών σας το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει να επισημάνει τα εξής:

  • Με δεδομένο ότι έχει ανοίξει ένας ευρύς διάλογος εντός της Βουλής σχετικά με τη δομή και το ρόλο του Γενικού Λυκείου καθώς και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι αντιληπτό ότι θα έχουμε μια ριζική αναμόρφωση του αναλυτικού και του ωρολογίου προγράμματος. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά πρόωρο να προχωρήσει το Υπ. Παιδείας στην ομαδοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων στα μαθήματα γενικής παιδείας. Θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένο να διασαφηνιστεί πρώτα το αναλυτικό και το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Γυμνασίων και των ΓΕΛ, ώστε, να έχουμε ορθή επιστημονική-παιδαγωγική κρίση για το ποιος πρέπει να διδάξει τι. Για τους λόγους αυτούς εκφράζουμε την κατηγορηματική μας αντίθεση στην ομαδοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων των μαθημάτων γενικής παιδείας.
  • Σχετικά με την πρότασή σας για την ομαδοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει επιφυλάξεις.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

09-03-2017 Δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αποφοίτων ΕΠΑΛ προηγουμένων ετών

Αθήνα, 09/03/2017

 

                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                Τον Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Κ. Γαβρόγλου

                                                                                                τον Υφυπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Δ. Μπαξεβανάκη

                                                                                                τον Γεν. Γραμματέα

κ. Ιω. Παντή

ΘΕΜΑ: Δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αποφοίτων ΕΠΑΛ προηγουμένων ετών

Κύριε Υπουργέ,

Κύριε Υφυπουργέ,

Κύριε Γεν. Γραμματέα,        

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ λαμβάνοντας υπόψη του:

α) ότι μέχρι το σχολικό έτος 2015-16 οι μαθητές της Γ’ ΕΠΑΛ μπορούσαν να κάνουν αίτηση- δήλωση για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έχοντας αποκτήσει μόνο το απολυτήριο ΕΠΑΛ – και όχι απαραίτητα και το πτυχίο ΕΠΑΛ,

β) ότι πολλοί μαθητές στο παρελθόν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις και απέκτησαν αργότερα το πτυχίο ΕΠΑΛ,

γ) ότι με δεδομένη αυτή την νομοθεσία πολλοί απόφοιτοι  ΕΠΑΛ παλαιών ετών ήδη είχαν αρχίσει την προετοιμασία τους και ξαφνικά το Φεβρουάριο του 2017 ενημερώνονται με την απόφαση Φ151/27299/Α5 ότι αίτηση-δήλωση μπορούν να υποβάλλουν οι κάτοχοι απολυτηρίου και πτυχίου ΕΠΑΛ, και επομένως αποκλείονται από τις φετινές εξετάσεις οι έχοντες αποκτήσει απολυτήριο αλλά όχι και πτυχίο, και τέλος

δ) ότι φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις αποφοίτων ΕΠΑΛ θα γίνουν ενιαία για φετινούς και παλιούς αποφοίτους,

 ζητάει από το Υπουργείο Παιδείας να:

 1) δοθεί η δυνατότητα αίτησης τώρα σε αυτούς τους λίγους παλιούς αποφοίτους ΕΠΑΛ με απολυτήριο και χωρίς πτυχίο και παράταση της προθεσμίας αιτήσεων τους πέραν της 10/3/2017, και

2) γίνει άμεσα ρύθμιση, ώστε να μπορέσουν να πάρουν μέρος στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, με την προϋπόθεση ότι στις εξετάσεις Μα ου 2017 και τις επαναληπτικές Ιουνίου 2017 θα έχουν λάβει το πτυχίο τους.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

21-02-2017 Αίτημα για παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αθήνα, 21/02/2017

ΠΡΟΣ:

τον Υπουργό Παιδείας

κ. Κ. Γαβρόγλου

 

 

ΘΕΜΑ: Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

 

Κύριε Υπουργέ,

Σήμερα 21/2/17 ξεκινούν οι αιτήσεις για τη συμμετοχή των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, με την προθεσμία να λήγει στις 2 Μαρτίου.

Επειδή το χρονικό διάστημα είναι σύντομο, μεσολαβεί η αργία της Καθαρής Δευτέρας και πολλά σχολεία αυτή την περίοδο πάνε σε εκδρομές παρακαλούμε να δοθεί μια μικρή παράταση έως τις 10 Μαρτίου, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στην υποβολή αιτήσεως συμμετοχής των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

24-02-2017: Ως τις 10 Μαρτίου παρατείνεται η υποβολή αιτήσεων για τις Πανελλαδικές”

15-02-2017 Παρέμβαση του Περιφ. Δ/ντή Κεντρ. Μακεδονίας στη μοριοδότηση σχολ. μονάδων

Αθήνα, 15/02/2017

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια του Περιφερειακού Δ/ντή Κεντρικής Μακεδονίας ο οποίος αυθαίρετα παρενέβη και επιχειρεί να επηρεάσει τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων για τη μοριοδότηση των συνθηκών διαβίωσης σχολικών μονάδων. Συγκεκριμένα απέστειλε λογισμικό στις Διευθύνσεις της Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο με αυθαίρετα δεδομένα που ο ίδιος προσδιόρισε, καθορίζει τον τελικό αριθμό των μορίων των σχολικών μονάδων, στερώντας κάθε άλλη δυνατότητα από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

 Απαιτούμε ο Περιφερειακός Δ/ντής Κεντρικής Μακεδονίας:

  •  Να σταματήσει τις απαράδεκτες παρεμβάσεις του και να αποσύρει το λογισμικό με τα αυθαίρετα δεδομένα που απέστειλε στις Διευθύνσεις.
  • Να αφήσει τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να κρίνουν σύμφωνα με τα τοπικά δεδομένα και τα κριτήρια του ΠΔ 111/2016.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

13-02-2017 Υπόμνημα προς τον Υπουργό Παιδείας

Αθήνα, 13/02/2017

ΠΡΟΣ:
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κων. Γαβρόγλου

ΘΕΜΑ: Υπόμνημα προς τον Υπουργό Παιδείας

Κύριε Υπουργέ,

Σας καταθέτουμε γραπτώς τα θέματα τα οποία θέσαμε υπόψη σας κατά τη συνάντηση της 1ης Φεβρουαρίου 2017 και περιμένουμε την άμεση επίλυσή τους.

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ
Σχετικά με το ζήτημα των Υπηρεσιακών μεταβολών, σας υπενθυμίζουμε ότι τον Ιανουάριο του 2016 είχε συγκροτηθεί στο Υπουργείο Παιδείας άτυπη επιτροπή αποτελούμενη από πολιτικά, διοικητικά στελέχη και εκπροσώπους των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ), προκειμένου να εξετάσει χρονίζοντα ζητήματα που αφορούν τις υπηρεσιακές μεταβολές και να προχωρήσει η τροποποίηση των Π.Δ.50/96 και Π.Δ. 100/97. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία ενημέρωση για τις τελικές απόψεις του Υπουργείου στα συγκεκριμένα θέματα και αν προτίθεται να νομοθετήσει.
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
Σε κάποιες περιοχές της χώρας, μετά την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών των Αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΔΕ) για καταβολή δαπανών μετακίνησης για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των συμβουλίων αυτών, όταν η έδρα του υπηρεσιακού συμβουλίου είναι διαφορετική από την έδρα του σχολείου που υπηρετεί η/ο συνάδελφος, υπήρξε απορριπτική απάντηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Ζητάμε την εξαίρεση των παραπάνω Αιρετών από την ερμηνεία που δίνεται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κατά την Παροχή Οδηγιών για την εφαρμογή της παραγράφου Δ.9 του άρθρου 2 του ν.4336/2015 (ΦΕΚ 94/Α΄) «Δαπάνες μετακινούμενων εντός και εκτός επικράτειας».
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

Τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θεσμοθετήθηκαν με το νόμο 2525/97 στο πλαίσιο που έχουν προδιαγράψει οι διακηρυγμένες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι ο μοναδικός θεσμός στην Ελλάδα ο οποίος στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης, υλοποιεί προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων από 18 ετών και άνω.
Στόχος των ΣΔΕ είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων από ενήλικες οι οποίοι δεν είχαν ευκαιρίες στη ζωή τους, η απόκτηση τίτλου σπουδών ισότιμου με το απολυτήριο Γυμνασίου και τελικά η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω του σχολείου.
Τα σοβαρά προβλήματα των ΣΔΕ σχετίζονται με τη μείωση του αριθμού των αποσπάσεων των μόνιμων εκπαιδευτικών κυρίως από το 2008 και μετά. Στη θέση τους προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι πολύ καθυστερημένα, στην καλύτερη περίπτωση τέλη του Δεκέμβρη. Η μείωση των αποσπάσεων μονίμων επιμορφωμένων εκπαιδευτικών και η πρόσληψη ωρομισθίων μη επιμορφωμένων υποβαθμίζει την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Έτσι δημιουργούνται προβλήματα που προκύπτουν από την έλλειψη συνέχειας και εμπειρίας.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος καταγράφονται μεγάλα κενά σε διδακτικό προσωπικό, γεγονός που καθιστά την λειτουργία των ΣΔΕ προβληματική.
Απαιτούμε την άμεση στελέχωση των ΣΔΕ με μόνιμο κατάλληλα επιμορφωμένο προσωπικό.

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΙΚΑ – ΧΡΕΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Ένα σημαντικό ζήτημα που ταλαιπωρεί αρκετούς συναδέλφους που έχουν διατελέσει διευθυντές Σχολικών Μονάδων είναι τα πρόστιμα προς το ΙΚΑ λόγω καθυστερημένης καταβολής εισφορών για τους αναπληρωτές –ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς. Όπως είναι γνωστό, επί σειρά ετών εκκαθαριστής μισθοδοσίας ήταν ο Διευθυντής του σχολείου, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την πληρωμή των αναπληρωτών-ωρομισθίων και την καταβολή των ασφαλιστικών τους εισφορών.
Συχνά τα σχετικά χρηματικά ποσά εκταμιεύονταν με χαρακτηριστική καθυστέρηση, με συνέπεια την εκπρόθεσμη καταβολή των εισφορών προς το ΙΚΑ. Η εκπρόθεσμη αυτή καθυστέρηση, χωρίς ευθύνη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, οδήγησε στην επιβολή χρηματικών προστίμων σε βάρος των εκκαθαριστών-Διευθυντών. Επειδή η ποινή είναι άδικη, αφού η καθυστέρηση καταβολής των εισφορών προέκυψε εξαιτίας της συνεχούς καθυστέρησης της εκταμίευσης, απαιτείται πολιτική παρέμβαση προκειμένου να επιλυθεί ένα χρονίζον πρόβλημα, που αφορά αρκετούς συναδέλφους μας.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΑΤΩΝ-ΕΚΔΡΟΜΩΝ
Είναι γνωστό ότι οι Σχολικές Μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οργανώνουν σχολικές εκδρομές, οι οποίες είναι ενταγμένες στα πλαίσια πολιτιστικών, περιβαλλοντικών, Ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανταλλαγής μαθητών, ERASMUS και στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων.
Δυστυχώς από την πλευρά της Διοίκησης υπάρχει μια απίστευτη γραφειοκρατία και επικάλυψη αρμοδιοτήτων, δηλαδή δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας, που θα καθορίζει επακριβώς τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών, τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής των μαθητών, δραστηριότητες οι οποίες επιτρέπονται ή ρητά απαγορεύονται, το ρόλο και τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και τις υποχρεώσεις των γονέων γενικότερα.
Εξ αιτίας αυτού του γραφειοκρατικού χάους οι εκπαιδευτικοί νιώθουν εγκλωβισμένοι, απροστάτευτοι και δεν γνωρίζουν επακριβώς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Αρκετοί από τους κανόνες ασφαλείας ήταν αποφάσεις του Υπουργείου Συγκοινωνιών που ποτέ δεν είχαν κοινοποιηθεί στους εκπαιδευτικούς, και τους διαπιστώσαμε με τραγικό τρόπο μετά τα δύο θανατηφόρα ατυχήματα (Φαρκαδώνα-Καλοχώρι) π.χ. να καλείται η τροχαία να ελέγξει τα ελαστικά του λεωφορείου, να γίνεται έλεγχος εάν ο οδηγός έχει υπερβεί τις καθορισμένες ώρες εργασίας την εβδομάδα κ.α.
Δημιουργία μεγάλων προβλημάτων με μαθητές που πάσχουν από συγκεκριμένες ασθένειες και λαμβάνουν συγκεκριμένη αγωγή, γεγονός το οποίο αποκρύπτεται από τους γονείς με αποτέλεσμα οι καθηγητές να καταλαμβάνονται εξαπίνης και να καλούνται να διαχειριστούν μια δύσκολη κατάσταση σε καθεστώς έντονης πίεσης. Και υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες εκπαιδευτικοί υφίστανται ποινικές διώξεις, ενώ οι γονείς έχουν αποκρύψει σημαντικά στοιχεία για το παιδί τους, επικαλούμενοι τη διάταξη περί προσωπικών δεδομένων.
Δεν υπάρχει μέριμνα και οδηγίες για διαχείριση ειδικών περιπτώσεων-κρίσεων, όπως η πρόσφατη μαζική λοίμωξη μαθητών από Λύκειο της Κομοτηνής (π.χ. επιπλέον συνοδοί εκπαιδευτικοί, εξασφάλιση γρήγορης μετακίνησης-επιστροφής ασθενών μαθητών στο τόπο τους, κάλυψη του κόστους μεταφοράς κ.α.)
Με βάση τα παραπάνω, επειδή τα κενά και οι ασάφειες είναι πολλές, επιβάλλεται η μεθοδική εξέταση όλων των παραμέτρων και η σύνταξη ολοκληρωμένης εγκυκλίου (ή και νομοθετικής ρύθμισης), προκειμένου να είναι διακριτοί οι ρόλοι και οι ευθύνες όλων των εμπλεκόμενων σε αυτή τη σχολική δραστηριότητα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Επανειλημμένα έχουμε ζητήσει τα διοικητικά έγγραφα που απευθύνονται στις σχολικές μονάδες της Β/θμιας Εκπαίδευσης να κοινοποιούνται και στην ΟΛΜΕ για την άμεση και ακριβή ενημέρωση της Ομοσπονδίας. Υπήρξε δέσμευση από τη μεριά της πολιτικής ηγεσίας ότι το αίτημα θα ικανοποιηθεί, κάτι που δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα. Ζητάμε να περιληφθεί η ΟΛΜΕ στους αποδέκτες όλων των διοικητικών εγγράφων.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

11-02-2017 Σχετικά με την κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων

 Αθήνα, 11/02/17

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων

 Όσοι από τους μαθητές που έδιναν «πανελλαδικές εξετάσεις» δεν κατάφερναν να συμμετάσχουν σε αυτές για λόγους υγείας η ανωτέρας βίας είχαν τη δυνατότητα συμμετοχής, μέχρι και την χρονιά 2015-6, και σε «επαναληπτικές εξετάσεις».

Η κατάργηση αυτής της δυνατότητας από φέτος στερεί από τους μαθητές, που δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για λόγους που δεν ευθύνονται οι ίδιοι, τη δυνατότητα να διαγωνισθούν .

Θεωρούμε απαράδεκτες τις δηλώσεις του Yπουργού Παιδείας στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της βουλής όπου είπε ότι: «οι επαναληπτικές εξετάσεις που από φέτος καταργούνται, ήταν από τις  ορισμένες παθογένειες της κοινωνίας μας που πρέπει να τις βλέπουμε όλοι μαζί κατάματα. Σε ποιές παθογένειες αναφέρεται ο κ Υπουργός; Όπως επίσης εύλογα ερωτηματικά γεννούν οι δηλώσεις του «ότι υπήρχε μιας αυξημένη τάση λιποθυμιών και αρρώστιας στην διάρκεια των εισαγωγικών εξετάσεων»! απειλώντας επίσης ότι «δεν θα ήθελε να προκληθεί ώστε να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία αυτά»! Εάν όντως  υπάρχουν τα στοιχεία αυτά, αναρωτιόμαστε γιατί εκπλήσσεται ο κ Υπουργός, όταν είναι γνωστό ότι πρόκειται για άκρως ανταγωνιστικές και ψυχοφθόρες εξετάσεις οι οποίες δίνονται μετά από πολύχρονη προετοιμασία και επίπονες προσπάθειες των  υποψηφίων μαθητών;

Με βάση τις αρχές της ίσης μεταχείρισης αλλά και των ίσων ευκαιριών των μαθητών:

Απαιτούμε την διατήρηση της διαδικασίας των «Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων», για καθαρά παιδαγωγικούς λόγους,

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να εντοπίσει τα προβλήματα που σχετίζονται με τον θεσμό των «Επαναληπτικών» και να προτείνει λύσεις σε παιδαγωγική κατεύθυνση,

Να τεθούν οι αυστηροί αυτοί όροι για τη συμμετοχή στις «Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις», ώστε να μην γίνεται εκμετάλλευση ή κατάχρηση της δυνατότητας αυτής.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ