Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

19-01-2017 Ενίσχυση των εκπαιδευτικών συνδικάτων: το κλειδί για την προαγωγή της ποιότητας στην εκπαίδευση

ΨΗΦΙΣΜΑ OΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΤΟ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ

«ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ: ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Εγκρίθηκε από το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της ΕΤUCE, το Ευρωπαϊκό Τμήμα της ΕΙ, που πραγματοποιήθηκε στο Βελιγράδι, 6-8 Δεκεμβρίου 2016.

Σε συνέχεια των ψηφισμάτων που εγκρίθηκαν στο 7ο Παγκόσμιο Συνέδριο της ΕΙ στην Οτάβα το 2015 και σύμφωνα με τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της ETUCE στη Βουδαπέστη  το 2012 όπως και με τα πορίσματα της Ειδικής Συνδιάσκεψης στη Βιέννη το 2014, το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της ETUCE στο Βελιγράδι  από τις 6 έως τις 8 Δεκεμβρίου 2016

Αναγνωρίζει ότι

  1. Οι πολιτικές της ΕΙ και της ΕΤUCE ξεκάθαρα υπογραμμίζουν τον διπλό ρόλο που έχουν τα εκπαιδευτικά συνδικάτα, να παρέχουν δηλαδή στήριξη στους εκπαιδευτικούς σε ότι έχει σχέση με τους όρους και τις συνθήκες εργασίας τους αλλά και να προάγουν τα επαγγελματικά τους ζητήματα, ενώ τονίζουν παράλληλα ότι τα εκπαιδευτικά συνδικάτα μπορούν να ανταποκριθούν άριστα και στους δύο αυτούς ρόλους. Το καταστατικό της ΕΙ επίσης σημειώνει τον διπλό ρόλο των εκπαιδευτικών συνδικάτων, να εργάζονται για να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας αλλά και να προάγουν τα συμφέροντα του κλάδου των εκπαιδευτικών·
  2. Η παγκόσμια οικονομική και δημοσιονομική κρίση αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τα εκπαιδευτικά συνδικάτα στην Ευρώπη και απειλεί τον κοινωνικό διάλογο για τις σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, καθώς και τον διάλογο πάνω σε άλλα θέματα που αφορούν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα·
  3. Τα εκπαιδευτικά συνδικάτα έρχονται όλο και περισσότερο αντιμέτωπα με την απροθυμία και την έλλειψη βούλησης των εκπαιδευτικών αρχών και των κυβερνήσεων να διεξάγουν κοινωνικό διάλογο όταν πρόκειται για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που γίνονται σε εθνικό επίπεδο και αφορούν τις συνθήκες εργασίας και γενικότερα τις ανάγκες των εκπαιδευτικών σε σχέση με τις μεταρρυθμίσεις αυτές·
  4. Μια αρνητική συνέπεια είναι ότι ένας αυξανόμενος αριθμός επαγγελματικών ενώσεων και μη κυβερνητικών οργανισμών ισχυρίζονται ότι αντιπροσωπεύουν τους εκπαιδευτικούς και φαίνεται ότι προτιμώνται ως εταίροι στον διάλογο και γίνονται έτσι οι κοινωνικοί εταίροι πολλών κυβερνήσεων·
  5. Καινούργιες εμπορικές και επενδυτικές συμφωνίες συμπεριλαμβανομένων της CETA (Συνολική οικονομική και εμπορική συμφωνία μεταξύ του Καναδά και της ΕΕ ), της ΤΤΙP (Διατλαντική εμπορική και επενδυτική συμφωνία μεταξύ των ΗΠΑ και της ΕΕ) και της ΤiSA (Συμφωνία για το εμπόριο υπηρεσιών), οι οποίες αναμφισβήτητα στερούνται διαφάνειας και δημοκρατίας, αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για τις πολιτικές στην εκπαίδευση, τα δημόσια σχολεία και τα άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την τοπική κοινωνία. Το τελικό κείμενο της CETA δείχνει ότι οι δημόσιες υπηρεσίες δεν προστατεύονται από το εύρος αυτής της συμφωνίας…

Για να δείτε τη συνέχεια του Ψηφίσματος σε pdf … εδώ

12-01-2016 Συμμετοχή της ΟΛΜΕ στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της ETUCE

 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ  ΣΤΟ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ETUCE, ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ 2016.

Αντιπροσωπείες από τα εκπαιδευτικά συνδικάτα της Ευρώπης που είναι μέλη της ETUCE, της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας εκπαιδευτικών συνδικάτων, συμμετείχαν στις εργασίες του Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου της ΕTUCE που πραγματοποιήθηκε αυτή τη φορά στο Sava Centre, στο Βελιγράδι της Σερβίας από τις 5 έως τις 8 Δεκεμβρίου 2016.

Πρόκειται για ένα τακτικό συνέδριο της ETUCE που διεξάγεται κάθε τέσσερα χρόνια και στο οποίο γίνονται οι εκλογές προέδρου και αντιπροέδρων καθώς και εκλογές μελών για την εκ νέου συγκρότηση της ETUCE Committee, όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται η επιτροπή η οποία απαρτίζεται από αντιπροσώπους όλων των εκπαιδευτικών ενώσεων-μελών και η οποία συνέρχεται σε τακτά διαστήματα για τη συζήτηση και την έγκριση δράσεων και  κινητοποιήσεων κατά περίπτωση.  Επίσης , κατά τη διάρκεια του συνεδρίου η ολομέλεια συζητά και εγκρίνει ψηφίσματα στα οποία έχουν τη δυνατότητα να παρέμβουν και να τοποθετηθούν οι αντιπρόσωποι των εκπαιδευτικών ενώσεων.

Η ΟΛΜΕ ως μέλος της ETUCE ανταποκρίθηκε στη σχετική πρόσκληση και συμμετείχε στις εκλογές όπως και στις εργασίες του συνεδρίου εκπροσωπούμενη από την Πρόεδρο, Ελένη Ζωγραφάκη-Τελεμέ και τον Βαγγέλη Μπουντουλούλη, μέλος του Δ.Σ. Την προβλεπόμενη θέση του παρατηρητή κάλυψε η υπεύθυνη διεθνών σχέσεων της ΟΛΜΕ, Ευσταθία Σαμαρά.

Η αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ είχε την ευκαιρία να τοποθετηθεί  πάνω στο θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων καθώς και στο θέμα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις προσυνεδριακές συναντήσεις, στις  5 Δεκεμβρίου.

Αναφορικά με την επιμόρφωση και τη συνεχή κατάρτιση των εκπαιδευτικών, η ΟΛΜΕ υπογράμμισε τη σημαντική έλλειψη της επαγγελματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη χώρα μας, η οποία παραμένει στο περιθώριο για χρόνια και είναι συνέπεια της υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης με την οποία εδώ και δεκαετίες έρχεται αντιμέτωπη η εκπαιδευτική κοινότητα στην Ελλάδα.

Ωστόσο, αξίζει να μεταφέρουμε κάποιες σημαντικές πτυχές του θέματος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία που ανέδειξαν μελέτες της ETUCE και του ΟΟΣΑ…

Για να δείτε τη συνέχεια σε pdf πατήστε … εδώ

29-09-2016 Ψήφισμα Διαμαρτυρίας της ΟΛΜΕ για τις συνεχιζόμενες διώξεις και απολύσεις εκπαιδευτικών στην Τουρκία

Για να δείτε το ψήφισμα στα Αγγλικά σε pdf … εδώ

03-08-2016 Δήλωση-διαμαρτυρία της ETUCE για τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων των Τούρκων εκπαιδευτικών

 ΔΗΛΩΣΗ- ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ της ETUCE

 

H Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα εναντιώνεται στις μεγάλης κλίμακας παραβιάσεις των δικαιωμάτων των Τούρκων εκπαιδευτικών

Η ΕTUCE* εκφράζει απερίφραστα την οργή της για τις πρόσφατες απαράδεκτες εξελίξεις στην Τουρκία. Η Τουρκική κυβέρνηση έθεσε σε διαθεσιμότητα  περισσότερους από 15.000 εργαζόμενους στο χώρο της εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων και πολλά μέλη της EGITIM SEN, έχοντας υποψίες για  πιθανή συμμετοχή τους στην τρομοκρατική οργάνωση FETO (Fethullahist Terrorist Organisation). Το Τουρκικό Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΥΟΚ) έχει απαγορέψει την έξοδο από τη χώρα σε όλους τους ακαδημαϊκούς μέχρι νεωτέρας.

Η ETUCE παροτρύνει την Τουρκική κυβέρνηση να παύσει άμεσα τις επιθετικές και κατασταλτικές της ενέργειες εναντίον των Τούρκων πολιτών, και συγκεκριμένα εναντίον των εργαζομένων στην εκπαίδευση. Τόσο στη διεθνή όσο και στην Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα, οι εκπαιδευτικοί και οι συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών υποστηρίζουν θερμά τους Τούρκους συναδέλφους τους και τάσσονται στο πλευρό τους. Η παραβίαση θεμελιωδών, ανθρώπινων δικαιωμάτων όπως η ελευθερία της έκφρασης και του λόγου και η ακαδημαϊκή ελευθερία είναι έγκλημα κατά της διεθνούς νομοθεσίας. Τέτοιες πράξεις υπονομεύουν τις αξίες της Ευρωπαϊκής κοινωνίας, τις οποίες πρέπει να προάγει και να καλλιεργεί όποια χώρα ζητά την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή ΄Ενωση. Η ETUCE υπενθυμίζει στην Τουρκική κυβέρνηση ότι τέτοιου είδους δικτατορικές και αντιδημοκρατικές ενέργειες έχουν επιπτώσεις στα παιδιά και στους νέους στην Τουρκία όπως επίσης και στο μέλλον τους. Συνεπώς η συμπεριφορά της Τουρκικής κυβέρνησης επηρεάζει γενικότερα το μέλλον της χώρας. Αγνοώντας επανειλημμένα τη φωνή της κοινωνίας, η Τουρκική κυβέρνηση υπονομεύει το εκπαιδευτικό σύστημα και στερεί την παροχή  ποιοτικής εκπαίδευσης από τα παιδιά και τους νέους. Επιπλέον, καλλιεργεί την επιθετικότητα, την έλλειψη σεβασμού και τις παρερμηνείες και περιορίζει συνεπώς την ικανότητα των παιδιών να αναπτύξουν δημιουργικό διάλογο.

Στις 5 Ιουλίου 2016 η ETUCE κάλεσε τις εκπαιδευτικές ενώσεις-μέλη της να διαμαρτυρηθούν από κοινού κατά της παράνομης κατάχρησης εξουσίας από μέρους της Τουρκικής κυβέρνησης που υπονομεύει τη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη και την ακαδημαϊκή ελευθερία στην Τουρκία. Σκοπός της διαμαρτυρίας ήταν να σταματήσει η έρευνα των φακέλων 25 ακαδημαϊκών, μεταξύ των οποίων είναι και 15 μέλη της EGITIM SEN, οι οποίοι υπέγραψαν τη δήλωση ειρήνης ‘Δεν θα γίνουμε συμμέτοχοι σε αυτό το έγκλημα’ ( We will not be a party to this crime).

Στις 13 Ιουλίου 2016, η έρευνα των φακέλων που προβλεπόταν να γίνει από το Τουρκικό Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης στις 20 Ιουλίου αναβλήθηκε για αόριστο χρονικό διάστημα.

Σήμερα, η ETUCE και οι εκπαιδευτικές ενώσεις- μέλη της είναι βαθιά απογοητευμένοι και δυσανασχετούν για την κλιμακούμενη μορφή των ενεργειών της τουρκικής κυβέρνησης κατά της εκπαίδευσης, κατά των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτή καθώς και κατά των μαθητών και παιδιών.

Η ETUCE και οι εκπαιδευτικές ενώσεις- μέλη της πιστεύουν ότι η εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό. Συνεπώς καμία κυβέρνηση δεν μπορεί ούτε και πρέπει να εμποδίζει την παροχή εκπαίδευσης στους πολίτες. Επίσης, οι κυβερνήσεις πρέπει να εγγυώνται την παροχή εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας ακριβώς με το να σέβονται τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των εργαζομένων στην εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων είναι και το δικαίωμα να ‘υψώνουν τις φωνές’ τους…

Για να δείτε τη συνέχεια πατήστε … εδώ

30-06-2016 Εκπροσώπηση της ΟΛΜΕ στο 12ο Συνέδριο της FENPROF- Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Πορτογαλίας

ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΟ 12Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΤΗΣ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ– FENPROFπου πραγματοποιήθηκε στο Πόρτο στις 28-30 Απριλίου.

H μεγαλύτερη ομοσπονδία Εκπαιδευτικών της Πορτογαλίας  FENPROF,  με περίπου 50.000 μέλη εκπαιδευτικών από την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, πραγματοποίησε το 12ο Συνέδριό της στο Πόρτο από τις 28 έως τις 30 Απριλίου και συμμετείχε στη διαδήλωση για τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς στη Λισαβώνα.   Στο συνέδριο συμμετείχαν  600 περίπου σύνεδροι  – το 80% των οποίων εκλέγονται σε σχολεία σε όλη την Πορτογαλία και 70 περίπου αντιπρόσωποι ξένων εκπαιδευτικών συνδικάτων από την Ευρώπη, την Αφρική, τη Λατινική Αμερική, τη Βόρεια Αμερική, την Ασία και την Ωκεανία. Το συνέδριο παρακολούθησε και συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας της Εκπαιδευτικής Διεθνούς, Fred Van Leeuwen.

Την πρώτη ημέρα των εργασιών του συνεδρίου,  o  Γενικός Γραμματέας της FENPROF,  Mario Nogueira, εξέφρασε την ελπίδα ότι με την αλλαγή της κυβέρνησης θα υπάρξουν βελτιώσεις στο χώρο της παιδείας.  Στην ομιλία του προς τους 600 συνέδρους, δήλωσε ότι ορισμένα άκρως αμφισβητούμενα μέτρα έχουν ήδη αποσυρθεί. Η νέα κυβέρνηση επανεξετάζει ήδη τους όρους για τη χρήση δημόσιων πόρων από τα ιδιωτικά σχολεία. Ο Nogueira δήλωσε επίσης στο συνέδριο ότι η FENPROF έχει  εμπλακεί σε έναν εθνικό διάλογο με τις αρχές σε θέματα  όπως η διαχείριση των σχολείων, η πολιτική για τους εκπαιδευτικούς  και σε θέματα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.«Εμείς θα ακολουθήσουμε  τη νέα κυβέρνηση με κριτικό πνεύμα», δήλωσε ο Mario Nogueira, ανακοινώνοντας ότι η FENPROF δεν θα δεχθεί τα τρέχοντα σχέδια που μεταφέρουν τις εθνικές ευθύνες για την εκπαίδευση στους δήμους. Ωστόσο, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση μας είχε για χρόνια αγνοήσει, η έναρξη ενός εθνικού διαλόγου με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας της FENPROF.
Ύστερα από πρόσκληση της FENPROF, την ΟΛΜΕ εκπροσώπησε στο συνέδριο ο κ. Θεόδωρος Μαλαγάρης, Αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, ο  οποίος είχε τη δυνατότητα  να απευθύνει χαιρετισμό και να κάνει παρέμβαση  στην πρώτη πρωϊνή συνεδρία της ολομέλειας…

Για να δείτε τη συνέχεια της Έκθεσης πατήστε … εδώ

Για να δείτε ολόκληρη την ομιλία του αντιπροέδρου της ΟΛΜΕ, κ. Μαλαγάρη στο συνέδριο (στα αγγλικά) … εδώ

06-06-2016 Αναφορά από το διήμερο σεμινάριο ETUI-ETUCE για την ΤΕΕ

­­­ΕΚΘΕΣΗ

 Σχετικά με τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΟ ΔΙΗΜΕΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Βελτιώνοντας την επαγγελματική επιμόρφωση των καθηγητών ΤΕΕ και των εκπαιδευτών ΤΕΕ για μια ποιοτική ΤΕΕ και μαθητεία’ που πραγματοποιήθηκε ΣΤΟ ΕΛΣΙΝΚΙ ΑΠΟ 17/5 ΕΩΣ 18/5/ 2016

Από 17 μέχρι 18 Μαΐου 2016 έλαβε χώρα ΔΙΗΜΕΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην πόλη του ΕΛΣΙΝΚΙ με θέμα: «Improving professional training of VET teachers and trainers for quality VET and apprenticeship» και με τη συμμετοχή εκπροσώπων συνδικάτων και εκπαιδευτικών τεχνικοεπαγγελματικών σχολείων από διάφορες χώρες της ΕΕ και εκτός αυτής (VET – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΉ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ).

Το διήμερο αυτό πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της ETUI (ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΝΩΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ) και της ETUCE (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΊΚΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ), με την βοήθεια της OAJ –ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ. Χρηματοδοτήθηκε από την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (EYROPEAN COMMISSION)…

Για να δείτε τη συνέχεια της Αναφοράς σε pdf … εδώ

24-05-2016 Αναφορά από τη διάσκεψη της Education International

Διεθνής Διάσκεψη της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας των Εκπαιδευτικών (ΕΙ)

Από 4 μέχρι 5 Απριλίου 2016 έλαβε χώρα Διεθνής Διάσκεψη στην πόλη της Ρώμης με θέμα: «Η προστασία και η προώθηση της εκπαίδευσης ως δημόσιο αγαθό».

Η Διεθνής αυτή Διάσκεψη έγινε υπό την Αιγίδα της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας των Εκπαιδευτικών (Εducation International) και έγινε σε μια κρίσιμη στιγμή για την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Μια κρίσιμη εποχή με αλλαγές όχι μόνο στις προσδοκίες για τα σχολεία και τους δασκάλους αλλά και από τις επιπτώσεις της προσφυγικής κρίσης λόγω της μαζικής εισροής προσφύγων κάτι που έχει επηρεάσει όλους τους εκπαιδευτικούς και τα συνδικάτα που τους εκπροσωπούν, καθώς και την ευρύτερη κοινωνία σε αυτές τις χώρες.

Στην Διάσκεψη αναγνωρίστηκε ότι παρά την υπέροχη ανταπόκριση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, υπήρξε μια συλλογική αποτυχία της πολιτικής από τις κυβερνήσεις στην αντιμετώπιση της κρίσης και, ειδικότερα, στην ικανοποίηση των αναγκών των παιδιών των προσφύγων και των χιλιάδων παιδιών που έχουν ταξιδέψει από μόνα τους ως πρόσφυγες.

Η Διάσκεψη αυτή έγινε στα πλαίσια της παγκόσμιας εκστρατείας: «Ενωθείτε για την Ποιότητα στην Εκπαίδευση» και του προγράμματος «Ενάντια στην εμπορευματοποίηση των εκπαιδευτικών συστημάτων» του οποίου ηγείται ο συμπατριώτης μας (Ελληνοαυστραλός) και Project Director, της Education International (EI) Άγγελος Γαβριελάτος…

Για να δείτε τη συνέχεια πατήστε … εδώ

28-03-2016 Χαιρετισμός του εκπροσώπου του ΔΣ της ΟΛΜΕ στο συνέδριο της SNES

ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ στο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤHΣ SNES-FSU ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ στην Grenoble της Γαλλίας, 28η Μαρτίου-1η Απριλίου.

Η SNES-FSU είναι το πιο μεγάλο και αντιπροσωπευτικό συνδικάτο Β/θμιας εκπαίδευσης στη Γαλλία με 65.000 μέλη εκπαιδευτικούς, σχολικούς ψυχολόγους, σχολικούς συμβούλους, βοηθητικό προσωπικό εκπαίδευσης, κλπ. Στις τελευταίες εκλογές συγκέντρωσε πάνω από το 50% των ψήφων.

Στο πρόσφατο συνέδριό της εκπαιδευτικής ένωσης στη Grenoble από τις 28 Μαρτίου έως την 1η Απριλίου συμμετείχαν αντιπρόσωποι εκλεγμένοι από όλες τις περιοχές της Γαλλίας καθώς επίσης και ξένοι αντιπρόσωποι εκπαιδευτικών ενώσεων άλλων χωρών (από Βραζιλία, Μαρόκο, Τυνησία, Τουρκία, Ισπανία, Ιταλία, Μ. Βρεττανία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιαπωνία, Αργεντινή, Πορτογαλία, Σουηδία, Μαγαδασκάρη, Σενεγάλη, Κογκό μεταξύ άλλων). Οι σύνεδροι συζήτησαν την πολιτική και τα σχέδια δράσης της SNES-FSU πάνω σε τέσσερα θέματα: α) τις μεταρρυθμίσεις στη Β/θμια εκπαίδευση, β) την αναβάθμιση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού γ) κοινωνικές και δημοκρατικές αλλαγές και δ) τις προκλήσεις που

αντιμετωπίζουν τα συνδικάτα. Την ΟΛΜΕ εκπροσώπησε  ο Βαγγέλης Μπουντουλούλης, μέλος του Δ.Σ., ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό στους γάλλους συνέδρους  την Τετάρτη 30 Μαρτίου αναφερόμενος στις καταστροφικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης στον τομέα της εκπαίδευσης  μεταφέροντας, επίσης,  τα βασικά αιτήματα των ελλήνων εκπαιδευτικών. Υπήρξε θερμή και συγκινητική ανταπόκριση από τους γάλλους και ξένους αντιπροσώπους εκπαιδευτικών συνδικάτων, οι οποίοι μετά το τέλος της σύντομης ομιλίας του κ. Μπουντουλούλη, εξέφρασαν τη στήριξή τους φωνάζοντας όρθιοι συνθήματα υπέρ της διεθνούς αλληλεγγύης, ενώ εξήγησαν αργότερα ότι η χώρα μας για αυτούς και τους αγώνες τους είναι ένα σύμβολο. Για να διαβάσετε τον χαιρετισμό του κ. Μπουντουλούλη στο συνέδριο.

Για να δείτε τη συνέχεια σε pdf … εδώ

16-03-2016 Συμμετοχή της ΟΛΜΕ στην αποστολή της ETUCE/Education International στην Άγκυρα μετά από πρόσκληση της Egitim Sen

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ 15-18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΚΟΙΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΜΟΡΦΩΣΗ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΙΡΗΝΗ

Γιώτα Ιωαννίδου, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ

Στις 15,16,17,18 Φλεβάρη, βρεθήκαμε στην Άγκυρα, με την αποστολή των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συνδικάτων, μέσω της Etuce και της Education International.  Ανταποκριθήκαμε με αυτό τον τρόπο σε έκκληση της EgitimSen, του συνδικάτου εκπαιδευτικών της Τουρκίας, μέλους της KESK, να «δούμε με τα μάτια μας και να ακούσουμε με την ψυχή μας», τι συμβαίνει στο επίπεδο της εκπαίδευσης κι όχι μόνο μετά την αντιδραστική επίθεση της τουρκικής κυβέρνησης, ιδίως στις ΝΑ περιοχές. Έτσι ώστε να ενημερώσουμε τους λαούς μας και να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση ενός ισχυρού κινήματος αλληλεγγύης απαιτώντας να μπει φραγμός στις διώξεις και τις δολοφονίες και να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα στη δουλειά, στη δημοκρατία, στη μόρφωση και στη ζωή.

Ο αρχικός προορισμός της αποστολής ήταν το Ντιγιαρμπακιρ και οι πόλεις Σιλόπη και Νουσαϊμπίν, που έχουν υποστεί τις πιο καταστροφικές επιπτώσεις αυτής της επίθεσης.Η ETUCE και η EI, επέλεξαν τελικά ως προορισμό την Άγκυρα, επικαλούμενες λόγους επικινδυνότητας, παρά την αντίθετη άποψη αρκετών συμμετεχόντων. Στην δεκαεξαμελή αποστολή εκτός από την ΟΛΜΕ, συμμετείχαν εκπαιδευτικοί συνδικαλιστές από την Β. Κύπρο (DAU-SEN, KTOEOS, KTOS),  τη Δανία (DLF), τη Γαλλία (SNES-FSU), τη Γερμανία (GEW), την Ολλανδία (Netherlands), τη Σουηδία (Lararforbundet) και την Αγγλία (NASUWT, EI/NUT).

Στα πλαίσια της αποστολής έγιναν συναντήσεις ενημέρωσης και συζήτησης με την EgitimSen, την επιτροπή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Τουρκίας, την Ένωση γιατρών Τουρκίας, με εκπαιδευτικούς που ήρθαν από το Ντιγιαρμπακίρ, τη Σιλόπη, τη Σιζρέ και τη Νουσαϊμπίν, με ακαδημαϊκούς που υπέγραψαν τη Διακήρυξη για την ειρήνη και διώκονται, με την αντιπροσωπεία της ΕΕ στην Τουρκία, με τη γερμανική πρεσβεία. Είχε ζητηθεί συνάντηση και με την τουρκική κυβέρνηση, που την αρνήθηκε.

Τοποθετηθήκαμε σαν ΟΛΜΕ σε όλες τις συναντήσεις πλην αυτής με την ΕΕ –όπου δεν καλεστήκαμε- και αυτής με την Γερμανική πρεσβεία –όπου συμμετείχαν τα μέλη της αποστολής από τη Γερμανία. Για τα αποτελέσματα αυτών των συναντήσεων ενημερωθήκαμε στην τελευταία συνάντηση της αποστολής, πριν αναχωρήσουμε για το αεροδρόμιο. Ακόμη συμμετείχαμε στη συνέντευξη τύπου της αποστολής και δώσαμε ξεχωριστή συνέντευξη στο ειδησεογραφικό πρακτορείο DIHA, που μας ζητήθηκε.

Εκφράσαμε την αγωνιστική αλληλεγγύη των ελλήνων εκπαιδευτικών και τη συμφωνία μας στην ανάγκη κοινού αγώνα των λαών μας για τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, για δημοκρατικά δικαιώματα, ελευθερίες και ειρήνη. Τοποθετηθήκαμε για την κατάσταση της πολεμικής κλιμάκωσης στην ΜΑ και τις τεράστιες ροές προσφύγων που δημιουργεί. Βάση της τοποθέτησής μας ήταν οι αποφάσεις των συνεδρίων της ΟΛΜΕ και κυρίως αυτή του ΔΣ και της ΓΣ Προέδρων για το προσφυγικό – μεταναστευτικό ζήτημα, της οποίας αντίγραφο στα αγγλικά επιδώσαμε.

Καταγγείλαμε την  υποκρισία των υπεύθυνων της δημιουργίας του προβλήματος, «ΗΠΑ – ΕΕ – ΝΑΤΟ- και την ιμπεριαλιστική πολιτική τους, στο όνομα των καπιταλιστικών κερδών, του ξεπεράσματος της κρίσης τους με ανακατανομή των αγορών, των ανταγωνισμών τους και των γεωπολιτικών τους συμφερόντων, που ευθύνονται για τους πολέμους και τις επεμβάσεις στην περιοχή, την ενίσχυση αντιδραστικών οργανώσεων (ISIS) και την καταστροφή και λεηλασία των πατρίδων του κόσμου. Πολιτική που ακολουθούν πιστά όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις και την ανατροπή της θεωρούμε πρώτη προϋπόθεση.

Για να δείτε τη συνέχεια της αναφοράς σε pdf … εδώ

Για να δείτε τη λίστα των συμμετεχόντων … εδώ

10-03-2016 ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ του Antoni Verger, Worlds of Education

Μεταρρυθμίσεις και Εκπαιδευτικοί

Αναδυόμενες πολιτικές, αντιθέσεις και θέματα σε πλαίσιο ανάπτυξης

Antoni Verger Ερευνητής στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης. Μέλος του Ερευνητικού Κέντρου «Παγκοσμιοποίηση, Εκπαίδευση και Κοινωνικές Πολιτικές»

 (antoni.verger@uab.cat).

 

01 Feb 2016 – Worlds of Education 45 – Feb 2016

 

Ένα πρόσφατα δημοσιευμένο βιβλίο  στοχεύει στην κατανόηση  από μια εμπειρικά θεμελιωμένη άποψη, της φύσης, της έκτασης και των διαστάσεων της νέας παγκόσμιας τάσης των διαχειριστικών  εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων και  ιδιαίτερα, πώς αυτοί οι τύποι των μεταρρυθμίσεων αφορούν τους εκπαιδευτικούς. Όλα τα κεφάλαια βασίζονται στην αρχική έρευνα και τα πρωτογενή δεδομένα. Οι  διαφορετικές  περιπτώσεις – μελέτης (case studies) που περιλαμβάνονται εδώ αναλύουν τις μεταρρυθμίσεις με στόχο την εισαγωγή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (Περού) και τα μέτρα λογοδοσίας των εκπαιδευτικών (Ινδονησία και η Τζαμάικα), την ικανότητα-βασισμένη στο πρόγραμμα σπουδών (Τουρκία), τις συνεργασίες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (Ουγκάντα ),τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς  (Ινδία) και την  αποκέντρωση (Ναμίμπια). Εστιάζουν συγκεκριμένα στο πώς  οι μεταρρυθμίσεις  μετατρέπουν  το έργο των εκπαιδευτικών και  εάν και πώς συμπεριλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί  στη διαδικασία χάραξης πολιτικής.

 

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, ένα παγκόσμιο κίνημα  εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης έχει αλλάξει τα  εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον κόσμο (Salhberg, 2006). Η ένταση αυτής της κίνησης είναι τέτοια που ορισμένοι παρατηρητές,  μιλούν και για μια «επιδημία»  μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση (Levin, 1998, Steiner-Khamsi 2004). Αυτό το μεταρρυθμιστικό κίνημα δίνει έμφαση σε  συνδυασμό  πολιτικών λύσεων σχετικών με την αγορά και στη διαχείριση  ως πιο αποτελεσματικό τρόπο για την επίλυση παλαιών και νέων εκπαιδευτικών προβλημάτων. Κατά συνέπεια, η επιλογή, ο ανταγωνισμός, τα κίνητρα, και η λογοδοσία είναι  ολοένα και πιο κεντρικές πολιτικές αρχές στην παγκόσμια ατζέντα της εκπαίδευσης και στην αναδιάρθρωση των εκπαιδευτικών συστημάτων σε όλο τον κόσμο.

Οι κύριοι στόχοι των τρεχουσών Παγκόσμιων Διοικητικών  Εκπαιδευτικών Μεταρρυθμίσεων  (GMERs) είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας  των χωρών μέσω της αναβάθμισης των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών  και, ταυτόχρονα, της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων. Μερικές από τις πιο γνωστές πολιτικές που υλοποιούνται στο πλαίσιο των GMERs είναι η διαχείριση  με βάση το σχολείο  και  συναφείς μορφές αποκέντρωσης, πολιτικές  λογοδοσίας και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τα προγράμματα  σπουδών που βασίζονται σε προδιαγραφές , στοχοθέτησης και  συνεργασίας δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στην εκπαίδευση . Οι GMERs τείνουν να τροποποιήσουν  τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και τις αρμοδιότητές τους, καθώς και τον τρόπο αξιολόγησης και  κρίσης από το κράτος και την κοινωνία , απόδοσης  των εκπαιδευτικών.

Για να δείτε τη συνέχεια σε pdf … εδώ