Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

31-10-2014 Παρέμβαση στο ΥΠΑΙΘ για το πειθαρχικό δίκαιο και το σχέδιο τροπολογίας

             Αθήνα, 30/10/2014

                                                                                    Α.Π.: 291

ΠΡΟΣ:

                                                                        –           τον Υπ. Παιδείας

                                                                                    κ. Ανδρ. Λοβέρδο

                                                                        –           τον Υφυπ. Παιδείας

                                                                                    κ. Αλ. Δερμεντζόπουλο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ

 ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Με το Ν. 4093/2012, θεσμοθετήθηκε η περαιτέρω αυστηροποίηση και διεύρυνση του πειθαρχικού δικαίου των δημόσιων υπαλλήλων, λίγους μήνες μετά από την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου (Ν. 4057/2012).

Όπως έχουμε επανειλημμένα αναδείξει, οι ρυθμίσεις αυτές είναι καταφανώς αντισυνταγματικές, δεδομένου ότι προσκρούουν ευθέως στη διάταξη του άρθρου 103 του Συντάγματος, αφού δίνεται η δυνατότητα, για παράδειγμα, στο διοικητικό όργανο να θέσει υπάλληλο σε αργία, απλώς και μόνο με την άσκηση πειθαρχικής δίωξης για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα, ακόμα και ήσσονος σημασίας, βάλλοντας ευθέως κατά της μονιμότητας των δημόσιων υπαλλήλων. Παράλληλα, οι εν λόγω διατάξεις έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το -συνταγματικά κατοχυρωμένο και προβλεπόμενο από διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας- τεκμήριο της αθωότητας.

            Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του πειθαρχικού παραπτώματος της «αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας», η οποία δεν εξειδικεύεται καθόλου από το κείμενο του νόμου (Ν. 4057/2012), ενώ οι συνέπειες που μπορεί να επισύρει είναι ολέθριες για τον υπάλληλο. Η αοριστία στην περιγραφή της συμπεριφοράς που αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα, με τη χρήση γενικών ρητρών, είναι ο κατεξοχήν παράγοντας που ευνοεί φαινόμενα κατάχρησης εξουσίας από την πλευρά των πειθαρχικών οργάνων.

Στη δημόσια εκπαίδευση, από το 2013, που τέθηκαν σε πλήρη ισχύ οι νέες διατάξεις περί αυτοδίκαιης αργίας, έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά εκπαιδευτικών λειτουργών οι οποίοι τέθηκαν σε αργία μετά από την παραπομπή τους στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο με το αιτιολογικό της «ανάρμοστης συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας» ή και άλλα «αδικήματα». Ανάμεσα στις περιπτώσεις αυτές υπάρχουν εκπαιδευτικοί που κατηγορήθηκαν για «αντίσταση κατά της αρχής» σε ειρηνικές διαδηλώσεις, εκπαιδευτικοί με συνδικαλιστική δράση, εκπαιδευτικοί που άσκησαν το καθήκον τους με ιδιαίτερη κοινωνική ευαισθησία (περίπτωση Γιαννιτσών), εκπαιδευτικοί που αδίκως κατηγορήθηκαν για αδικήματα, ακόμα και για προσωπικές, κοινωνικές ή οικονομικές διαφορές που δεν είχαν σχέσεις με τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Σε πολλές περιπτώσεις αργότερα αθωώθηκαν από τα δικαστήρια, αλλά το «στίγμα» που δημιουργείται εναντίον τους από την σχολική κοινότητα παραμένει.

            Με το όλο αυτό νομοθετικό πλαίσιο διευρύνεται σημαντικά το πεδίο των παραπτωμάτων που μπορούν να αποκλείσουν από την εκπαίδευση δημόσιους λειτουργούς οι οποίοι στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων τους έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις για την εκπαιδευτική διαδικασία και  που πολλές φορές οφείλονται σε εξωγενή αίτια (π.χ. ενδοσχολική και εξωσχολική βία κ.λπ.).

            Επιπλέον, μπορούν να στοχοποιηθούν εκπαιδευτικοί  για γεγονότα και συμβάντα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με την υπηρεσία τους (π.χ. αδικήματα  εκτός υπηρεσίας κ.λπ.) για εξαιρετικά χαμηλής έντασης αδικήματα.

            Έχουμε επαρκώς αναδείξει και με προηγούμενα έγγραφά μας, ότι το νομοθετικό πλαίσιο στοχεύει στην  τρομοκράτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και συγκεκριμένα των εκπαιδευτικών προκειμένου να ?συμμορφώνονται? στις υποδείξεις  της πολιτικής  ηγεσίας, ενώ έχει ήδη προκαλέσει πολιτικές και συνδικαλιστικές διώξεις. Η αυστηροποίηση  δε του θεσμικού πλαισίου  για την υπηρεσιακή εξέλιξη των εκπαιδευτικών εισάγει  από το ?. παράθυρο επιπλέον κυρώσεις για τους εκπαιδευτικούς, που καλούνται να υποστούν νέα κατασυκοφάντηση, συνδέοντας μάλιστα την υπηρεσιακή εξέλιξη ενός δημόσιου λειτουργού με αυθαίρετες ερμηνείες και αφήνοντάς τους έκθετους σε καταχρήσεις από την πλευρά των πειθαρχικών οργάνων!

Είναι εμφανές ότι με την αυστηροποίηση του πειθαρχικού δικαίου στοχεύεται η κατασκευή ενόχων, η τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών και γενικότερα των εργαζομένων στο Δημόσιο  και η επίτευξη του στόχου για ΕΠΙΠΛΕΟΝ απολύσεις στο Δημόσιο, στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας της κυβέρνησης με την Τρόικα, και όχι η απονομή δικαιοσύνης.

Ως εκ τούτου επιμένουμε ότι:

  1. Είναι απαραίτητο να καταργηθεί όλο το πειθαρχικό νομοθετικό πλέγμα (ν. 4057/12, ν. 4093/12 κ.λπ.) που υπονομεύει τη δημοκρατική λειτουργία της εκπαίδευσης.
  2. Σε κάθε περίπτωση ζητούμε να καταργηθούν άμεσα:

- η διάταξη που θέτει τον εκπαιδευτικό σε αργία με την απλή παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο, για το σύνολο των πειθαρχικών αδικημάτων που προβλέπονται και

- η διάταξη που ορίζει ως αδίκημα την «αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας».

 Το σχέδιο τροπολογίας που παρέδωσε σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, αντιμετωπίζει μόνο το θέμα της αυτοδίκαιης αργίας, αλλά δυστυχώς και αυτό όχι σε όλο το εύρος του. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν αποδεχόμαστε η επιμέρους αυτή συζήτηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να χρησιμοποιείται από την ίδια ως επικοινωνιακό στοιχείο συμφωνίας στο «70-80%» των θέσεων μας, όπως ανακοίνωσε στα ΜΜΕ ο Υπουργός Παιδείας.

Πέρα από αυτές τις γενικότερες και ειδικότερες παρατηρήσεις που βασίζονται στα ψηφισμένα αιτήματα του κλάδου μας, προτείνουμε στη συγκεκριμένη τροπολογία να αφαιρεθεί η δεύτερη φράση «Το πειθαρχικό συμβούλιο?. υπηρεσιακοί λόγοι», για να μην επανέρχεται με αυτό τον τρόπο, από άλλη οδό, η αυτοδίκαιη αργία.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

31-10-2014 ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΘΕΜΗ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ για τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας

            Σε σοβαρό ατόπημα υπέπεσε ο Υπουργός Παιδείας κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησης με το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

            Στην προσπάθειά του να υπηρετήσει τις επικοινωνιακές του σκοπιμότητες στοχοποίησε  και συκοφάντησε την ΟΛΜΕ και ευρύτερα το συνδικαλιστικό κίνημα ζητώντας «moratorium όσον αφορά τις εθνικές και θρησκευτικές εορτές καθώς και για τις επισκέψεις του σε σχολεία».

Η επικοινωνία και οι πολιτικές σκοπιμότητες έχουν τα όριά τους όταν μάλιστα δεν μπορείς να δώσεις λύσεις σε σοβαρά προβλήματα λειτουργίας των σχολείων, και ο Υπουργός σήμερα τα ξεπέρασε.

Η σημερινή στάση με τις συκοφαντίες και τα ψέματα για τη δράση της ΟΛΜΕ και η απαξιωτική και απαράδεκτη στάση του απέναντι σε μέλη του ΔΣ και στο συνδικαλιστικό κίνημα συνολικά δείχνει το πραγματικό πρόσωπο της κυβερνητικής πολιτικής που υπονομεύει καθημερινά τον Έλληνα εκπαιδευτικό και το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ….. ΕΔΩ

30-10-2014 Εκδίκαση της υπόθεσης για τη δημοσιοποίηση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα

Αθήνα, 30/10/2014

 ΔΙΚΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝA

ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

 

 

            Την Παρασκευή, 6/11/14 δικάζονται μετά από μήνυση της ΟΛΜΕ οι υπεύθυνοι του Υπ. Παιδείας.

            Αιτία είναι η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο τον Ιούλιο του 2013, των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, ακόμα και πριν ψηφιστεί ο ν. 4172/13.

            Η δίκη γίνεται στο κτίριο 7 της πρώην Σχολής Ευελπίδων στις 9 π.μ.

            Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα να παραβρεθούν στη δίκη.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

30-10-2014 Θέματα για τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας

                             Αθήνα, 29/10/2014

                                                                                                  Α.Π.: 290

ΠΡΟΣ:

                                                                        –           τον Υπ. Παιδείας

                                                                                    κ. Ανδρ. Λοβέρδο

                                                                        –           τον Υφυπ. Παιδείας

                                                                                    κ. Αλ. Δερμεντζόπουλο

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΜΕ

 Κύριε Υπουργέ

Σας στέλνουμε την «ατζέντα» θεμάτων που θα θέσουμε κατά τη συνάντηση που ορίστηκε για την Παρασκευή 31/10/14 στις 11 π.μ.

-            Διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ.

-            Κενά εκπαιδευτικών, διορισμοί, αναπληρωτές και προϋπηρεσία τους, αριθμός μαθητών στην τάξη, 2η ειδικότητα κ.λπ.

-            Συνταξιοδοτήσεις, αποσπάσεις.

-            Ρυθμίσεις για τα ΕΠΑΛ (τμήματα, απόφοιτοι λυκείου κ.λπ.)

-            Υποστήριξη μαθητών (γεύματα, μεταφορές).

-            Μέτρα για τα σχολεία που επλήγησαν από τις πλημμύρες.

-            Αξιολόγηση, πειθαρχικό δίκαιο.

-            Νέο μισθολόγιο.

-            Υλοποίηση του αντιεκπαιδευτικού ν.4186/13.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

30-10-2014 ΑΔΕΔΥ: Γενική Απεργία ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ στις 27/11/2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΔΕΔΥ ? ΓΣΕΕ στις 27/11/2014

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με βάση την απόφαση του Γενικού της Συμβουλίου (17-10-2014) προκηρύσσει 24ωρη Πανδημοσιοϋπαλληλική Απεργία την Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014, σε συντονισμό με τους εργαζόμενους του Ιδιωτικού Τομέα.
Η Γενική Απεργία αποτελεί σταθμό στο πρόγραμμα πολύμορφων παρατεταμένων κινητοποιήσεων που είναι ήδη σε εξέλιξη και θα κλιμακωθούν το επόμενο διάστημα με συλλαλητήρια, Γενικές Συνελεύσεις στους χώρους εργασίας και απεργίες σε συμπόρευση με τους εργαζόμενους του Ιδιωτικού Τομέα και ευρύτερα κοινωνικά στρώματα.

Είναι κοινή, πλέον, διαπίστωση πως αποτελεί στρατηγική επιδίωξη της Κυβέρνησης η συνεχής αποδιάρθρωση των κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Αυτή η επιδίωξη, επιχειρείται να συσκοτιστεί από την κυβερνητική ρητορική περί του «τέλους των Μνημονίων». Όμως, οποιαδήποτε προσπάθεια εξωραϊσμού δεν μπορεί να αντιστρέψει τη ζοφερή πραγματικότητα της συνεχούς επιδείνωσης της καθημερινότητας, κυρίως των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και την εμμονή της Κυβέρνησης στη διαιώνιση των πολιτικών της ακραίας λιτότητας.

Έτσι το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να συνεχιστεί η πολιτική της μείωσης των εισοδημάτων, με την άμεση μείωση των μισθών και των συντάξεων. Ειδικότερα για τους εργαζόμενους του Δημοσίου βασικό εργαλείο για την παραπέρα μείωση των εισοδημάτων τους θα αποτελέσει το «μισθολόγιο πείνας» που θα συνδέει το μισθό με την αξιολόγηση. Ταυτόχρονα γίνεται δραστική μείωση των οικογενειακών εισοδημάτων μέσω της υπερφορολόγησης των ιδιοκτησιών, με χαρακτηριστική περίπτωση τον ΕΝΦΙΑ.

Με την ίδια ένταση επιδιώκεται να προχωρήσουν οι 6.500 απολύσεις στο Δημόσιο, αλλά και δεκάδες χιλιάδες νέες απολύσεις που θα προκύψουν από την «αξιολόγηση» και τον «επανέλεγχο» των συμβάσεων.

Προαπαιτούμενο για την επικράτηση της βίαιης αναδιανομής των εισοδημάτων που προωθείται με τα αλλεπάλληλα μνημόνια είναι η εξουδετέρωση της συλλογικής έκφρασης των εργαζομένων. Αυτή επιχειρείται με τη συστηματική συκοφάντηση του συνδικαλιστικού κινήματος αλλά και την ποινικοποίηση κάθε απεργιακής κινητοποίησης που απειλεί τις επιδιώξεις του μνημονιακού καθεστώτος- με την αμέριστη συμβολή της δικαστικής εξουσίας. Πρόκειται για το προοίμιο εφαρμογής του νέου συνδικαλιστικού νόμου, που θα αποσκοπεί στο δραστικό περιορισμό των συνδικαλιστικών ελευθεριών και κυρίως του απεργιακού δικαιώματος.

Για να δείτε τη συνέχεια της Απόφασης σε pdf … εδώ

30-10-2014 Καταγγελία για τον Δ/ντή ΔΕ Αργολίδας

Αθήνα, 30/10/2014

  ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Δ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

Το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο ΠΕ & ΔΕ Πελοποννήσου καταδίκασε ομόφωνα την συνάδελφο Ελισάβετ  Παπαδοπούλου, Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας «Γ. Ρίτσος» και αιρετή εκπρόσωπο στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας με την αναχρονιστική και αυταρχική κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς υπαλλήλου εντός και εκτός υπηρεσίας και της επιβλήθηκε χρηματικό πρόστιμο 7500 ευρώ, χωρίς να υπάρχουν κατηγορίες και με τα μέλη του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου να έχουν προσηκούσει πλήρως το παραπεμπτικό έγγραφο του Διευθυντή ΠΕ Λακωνίας. Στις 30.6.2014 την έθεσαν   και σε αναδρομική αυτοδίκαιη αργία από 5/2 με το ύψος των συνολικών μηνιαίων κρατήσεων  να ανέρχεται στο ποσό των 3.669,52 ευρώ.

Η ΟΛΜΕ έχει καταδικάσει την προσπάθεια φίμωσης της συναδέλφου και την  ποινικοποίηση της  συνδικαλιστικής της δράσης, γιατί  προασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων της και αγωνίζεται για  το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Έχουμε καταγγείλει την καταδικαστική απόφαση του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου, καθώς και  την πολιτική της κυβέρνησης που προσπαθεί με το νέο πειθαρχικό δίκαιο να καθυποτάξει τους εργαζόμενους.

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την αντισυναδελφική  συμπεριφορά του Διευθυντή ΔΕ Αργολίδας, αναπληρωματικού μέλους του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου  ΠΕ & ΔΕ Πελοποννήσου και στελέχους της  διοίκησης, που καταδίκασε με την θετική του ψήφο τη συναδέλφισσα μας  Ελισάβετ Παπαδοπούλου.

 Τα στελέχη εκπαίδευσης που αποδεδειγμένα δρουν ενάντια στον κλάδο,  δεν έχουν θέση στα σωματεία μας γιατί  έχουν αποποιηθεί από καιρό τον εκπαιδευτικό τους ρόλο και  απροκάλυπτα στηρίζουν  την εγκαθίδρυση του νέου σχολείου της αγοράς.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ προτείνει στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Αργολίδας να προχωρήσει τις διαδικασίες της διαγραφής από μέλους της του Διευθυντή Δευτ. Εκπαίδευσης.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

30-10-2014 Σχετικά με τις εκδηλώσεις μνήμης στα σχολεία για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα

Αθήνα, 30/10/2014

 Σχετικά με τις εκδηλώσεις μνήμης στα σχολεία για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απαιτεί να σταματήσει κάθε ενέργεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ιονίων Νήσων και της Δ.Δ.Ε Κεφαλληνίας, σχετικά με τις εκδηλώσεις μνήμης για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, που έγιναν στις 15 Σεπτεμβρίου στα σχολεία της περιοχής, σε συνέχεια της επερώτησης που κατέθεσε η Χρυσή Αυγή στη Βουλή,  με την οποία απαιτούσαν να αποδοθούν ευθύνες στους εκπαιδευτικούς!!

Κανένας Διευθυντής σχολείου, κανένας εκπαιδευτικός δεν έχει να απολογηθεί, όταν εκτελεί το καθήκον της δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

30-10-2014 Οχι στην καταπάτηση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος των εκπαιδευτικών

                             Αθήνα, 29/10/2014

 ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταδικάζει το «πάγωμα» της συνταξιοδότησης  εκπαιδευτικών από τον Υπουργό Παιδείας κ. Λοβέρδο.

Οι εκπαιδευτικοί αυτοί υπέβαλαν, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, αίτηση για συνταξιοδότηση για λόγους οικογενειακούς λόγους ή υγείας και η παραμονή τους δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα των κενών. Ο αριθμός αυτών που συνταξιοδοτούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς είναι έτσι και αλλιώς μικρός.

 Η απαράδεκτη πολιτική των συνεχών περικοπών στην εκπαίδευση, που έχει ως αποτέλεσμα τους μηδενικούς διορισμούς και τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών, χαρακτηρίζει τις ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και την οδηγεί σε λανθασμένες, προκλητικές και αντισυνταγματικές ενέργειες.

Αντί να προγραμματίσει εγκαίρως την κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς ο Υπουργός Παιδείας έρχεται – δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους – να επιτάξει ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς και να καταπατήσει το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα.

Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να καλύψει τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία με μόνιμους διορισμούς και να σταματήσει κάθε αντισυνταγματική ενέργεια όπως αυτή του παγώματος της συνταξιοδότησης που κρατά σε ομηρία  συναδέλφους που ασκούν τα ήδη περιορισμένα δικαιώματά τους.

Τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι αδιαπραγμάτευτα. Δεν τα χαρίζουμε σε κανέναν, δεν επιτρέπουμε να τα καταπατούν.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

24-10-2014 Δημοσιεύματα τύπου για τις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ

Διαβάστε τι έγραψε ο τύπος για τις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ, 21-24/10/14

24-10-2014 Δήλωση του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θέμ. Κοτσιφάκη: Καμία συναίνεση με αυτή την πολιτική

ΔΗΛΩΣΗ

του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θέμ. Κοτσιφάκη:

Καμιά συναίνεση με αυτή την πολιτική!

            Ο Υπουργός Παιδείας χρησιμοποιώντας τα επικοινωνιακά του εργαλεία, διοχέτευσε στα ΜΜΕ πως «υπάρχει 70 ? 80% ταύτιση απόψεων με ΟΛΜΕ ? ΔΟΕ», «κρατάμε ψηλά τη σημαία του διαλόγου»,κ.λπ.

            Επειδή ο κ. Υπουργός ασχολείται με την προβολή του στα ΜΜΕ από την πρώτη μέρα που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας, και προσπαθεί να παρουσιάσει το προφίλ του «καλού» Υπουργού, είμαστε αναγκασμένοι να δηλώσουμε τα παρακάτω:

-          Δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει καμία συναίνεση των εκπαιδευτικών σε αυτή τη βάρβαρη πολιτική λιτότητας και περικοπών. Στη συνεχή μείωση των δαπανών για την παιδεία κάθε χρόνο. Πολιτική που υπηρετεί ο κ. Λοβέρδος, όσα φτιασιδώματα «δημοκρατίας και διαλόγου» να τους αποδώσει.

-          Δεν συναινούμε σε καμία πολιτική που θέλει ομήρους, 16 μήνες τώρα τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, και απειλεί με απόλυση αρκετούς συναδέλφους. Δεν αποδεχόμαστε το παιχνίδι του «καλού» Υπ. Παιδείας που μας παραπέμπει στον «κακό» Υπ. Διοικ. Μεταρρύθμισης ή και το αντίστροφο. Όσοι υπηρετούν αυτή την πολιτική έχουν την ίδια ευθύνη.

-          Δεν συναινούμε στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις για το Λύκειο, όπως η τράπεζα θεμάτων και ο νέος τρόπος προαγωγής  που θα οδηγήσουν χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου.

-          Δεν συναινούμε στη διάλυση της ΤΕΕ, στη μετατροπή της σε κατάρτιση και μαθητεία, στην κατάργηση τομέων ? ειδικοτήτων και σχολείων.

-          Δεν συναινούμε στους μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, στην εργασιακή ομηρία των χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομισθίων συναδέλφων μας, που γυρίζουν στις εσχατιές της χώρας χωρίς να τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία και δεν διορίζονται.

-          Δεν συναινούμε στις συγχωνεύσεις ? καταργήσεις σχολείων και τμημάτων.

-          Δεν συναινούμε στις περικοπές των μισθών μας και θα μας βρουν απέναντι στα σχέδια τους για το νέο μισθολόγιο.

-          Δεν συναινούμε στην επιβολή της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων που θα οδηγήσει στη χειραγώγηση και την εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, τη διάλυση της συλλογικότητας και στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

-          Δεν συναινούμε στην παραμονή του συνόλου του νέου Πειθαρχικού Δικαίου που δημιουργεί συνθήκες φόβου και πειθάρχησης και μαζί με την αξιολόγηση υπονομεύει την αναγκαία παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού.

-          Τέλος, και πιο συγκεκριμένα, καμία «συμφωνία 70 – 80%» δεν υπήρξε με τον Υπ. Παιδείας στη συνάντηση για το πειθαρχικό.

Τα δικά μας αιτήματα είναι:

-          Να καταργηθεί όλο το πειθαρχικό νομοθετικό πλέγμα που υπονομεύει τη δημοκρατική λειτουργία της εκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση ζητούμε να καταργηθούν άμεσα:

-        η διάταξη που θέτει τον εκπαιδευτικό σε αργία με την απλή παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο και μάλιστα για το σύνολο των αδικημάτων και

-        η διάταξη που ορίζει ως αδίκημα την «αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας».

 Ο Υπουργός Παιδείας περιορίζεται, απ? ότι φαίνεται, σε μια πολύ μικρή παρέμβαση σε αυτό το Πειθαρχικό Δίκαιο, που απέχει πολύ από τις δικές μας προτάσεις, ακόμη και τις επιμέρους.

Αλλά το γεγονός ότι, χρησιμοποιεί κάποιες «συναντήσεις εργασίας» με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ για τις επικοινωνιακές του ανάγκες και μόνο, αυτό δεν προάγει κανένα διάλογο, αντίθετα, τορπιλίζει τις όποιες, έστω και επιμέρους συζητήσεις.

Δεν θα συναινέσουμε στην επικοινωνιακή τακτική του Υπ. Παιδείας.

Τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης απαιτούν άμεσες και μεγάλου εύρους ανατροπές στην εκπαιδευτική πολιτική.

Απαιτούνται:

Αύξηση των δαπανών για την παιδεία.

Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία.

Επαναλειτουργία των τομέων και ειδικοτήτων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν και επιστροφή όλων των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα στις θέσεις τους, καμία απόλυση εκπαιδευτικού.

Κατάργηση του ν. 4186 (τράπεζα θεμάτων, μεταγυμνασιακή κατάρτιση και μαθητεία, κ.ά.).

Μείωση του αριθμού μαθητών στην τάξη.

Ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων.

Ουσιαστική βελτίωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση

και πολλά άλλα σοβαρά ζητήματα που έχει αναδείξει το εκπαιδευτικό κίνημα.

 Αθήνα, 24/10/2014

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ