Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

09-01-2013 Διεθνείς σχέσεις ΟΛΜΕ: Φλωρεντία 10+10

FIRENZE 10+10

10 χρόνια μετά το πρώτο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Φόρουμ της Φλωρεντίας (2002), πραγματοποιήθηκαν το Νοέμβρη 2012 και στην ίδια πόλη, εκδηλώσεις και συζητήσεις από ένα συνασπισμό Ευρωπαϊκών  συνδικάτων και κινημάτων. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έφερε τον γενικό τίτλο  FIRENZE 10+10.

Στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τις 9 μέχρι τις 11 Νοεμβρίου 2012,  οι συμμετέχουσες συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών συζήτησαν για την εμπορευματοποίηση και την αποδυνάμωση των δημοσίων σχολείων  και για τη γνώση και την εκπαίδευση ως δικαίωμα και κοινό αγαθό αλλά και ως εργαλείο εξόδου από την κρίση.

 Περιληπτικά από τις συμμετέχουσες συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών διατυπώθηκαν τα ακόλουθα:

Οι Γαλλικές συνδικαλιστικές ενώσεις αναφέρθηκαν στην εμπορευματοποίηση του σχολείου και στον διαχωρισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης από το Γενικό Λύκειο, στην εργασιακή ανασφάλεια στο δημόσιο τομέα και στην απώλεια κάθε είδους βοήθειας προς τη σχολική τάξη, όπως η στήριξη των μαθητών από ψυχολόγους. Παρατηρείται επίσης ότι η αξιολόγηση στις πολύ μικρές ηλικίες προκαλεί στρες στα παιδιά. Η ιδεολογία της επιχείρησης εισάγεται στο σχολείο με συστηματική παρουσία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το σχολείο επομένως αναμένεται να παράγει τους νέους εργαζόμενους.

Η Πορτογαλική ένωση ανέφερε το πρόβλημα της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και τόνισε ότι οι διαμαρτυρίες και οι απεργίες είναι η απάντησή τους στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Καθώς βρισκόμαστε μακριά από την προσέγγιση των στόχων της εκπαίδευσης όπως προδιαγράφονται από την  Ευρώπη 2020 δεν απομένει παρά η υποστήριξη της κοινής δράσης σε όλη την Ευρώπη.

Οι Ιταλικές συνδικαλιστικές ενώσεις παρατήρησαν ότι πολλοί στην Ιταλία δεν κατανοούν ότι η εκπαίδευση και η γνώση είναι δικαίωμα και εργαλείο εξόδου από την κρίση αλλά και το γεγονός ότι οι πολιτικές της ΕΕ δεν βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Συνεπώς χρειάζεται να αλλάξουμε αυτή την πολιτική  υποστηρίζοντας την Κοινωνική Ευρώπη. Η δημοκρατία σχετίζεται με τα σχολεία διότι είναι ο χώρος όπου η δημοκρατία και η μάθηση καλλιεργούνται. Είναι καθήκον μας να τα υπερασπιστούμε διότι συντελούν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής και αποτελούν δημόσια και πολιτισμική επένδυση.

Ειδικότερα οι εκπρόσωποι των Cobas ανέφεραν ότι υπάρχει ανάγκη για καλύτερη επικοινωνία και διάχυση των ιδεών για το τι συμβαίνει. Οι συνδικαλιστικές ενώσεις προσπαθούν να βρουν μία κοινή βάση για να δηλώσουν και να τονίσουν τη σημασία της μόρφωσης και της γνώσης. Οι αλλαγές στα προγράμματα οδήγησαν στην εξάλειψη κάποιων μαθημάτων. Ακολούθησαν περικοπές σε μισθούς και στα όρια συνταξιοδότησης.  Στην Ιταλία οι περικοπές στην εκπαίδευση ήταν σταδιακές και δεν αντιλήφθηκαν όλοι την έκτασή τους στον τομέα της εκπαίδευσης εγκαίρως.

Την ΟΛΜΕ εκπροσώπησαν στις συζητήσεις και εκδηλώσεις τα μέλη του  Δ.Σ. Βασιλειάδης Μιχάλης και Πεππές Δημήτρης, οι οποίοι και περιέγραψαν τις αρνητικές επιπτώσεις στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από την εφαρμοζόμενη μνημονιακή πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων την τελευταία τριετία. Επιπλέον αναφέρθηκαν και στις γνωστές θέσεις της ομοσπονδίας για την ανατροπή αυτών των πολιτικών.

Στο τέλος των εκδηλώσεων αποφασίστηκε από τις συμμετέχουσες εκπαιδευτικές ενώσεις η διατύπωση ενός μανιφέστου της εκπαίδευσης του οποίου η τελική μορφή θα προκύψει μετά  από παρατηρήσεις από τις ενώσεις.

Η Εναλλακτική Συνδιάσκεψη Κορυφής στην Αθήνα.

Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων FIRENZE 10+10 και με αφορμή την Εαρινή Συνοδο Κορυφής της Ε.Ε. ανακοινώθηκαν μια σειρά πανευρωπαϊκών δράσεων και κινητοποιήσεων, για τις οποίες και έγινε έκκληση να υιοθετηθούν από κινήματα και συνδικάτα. Ανάμεσα σε αυτές υπήρξε η πρόταση για μια Εναλλακτική Σύνοδο στην Αθήνα στις 7-9 Ιουνίου 2013 στην οποία θα εντοπίζεται η πολιτική διάσταση της κρίσης στην Ε.Ε.

Για την Εναλλακτική Σύνοδο τέθηκαν 6 ερωτήματα που προδιαγράφουν την εξέλιξή της: Γιατί, τι, ποιος, πως, που και πότε.

Διαβάστε περισσότερα … εδώ