Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

28-06-2018 Ανακοίνωση για την εγκύκλιο του Υπ.Παιδείας σχετικά με τον προγραμματισμό για τα κενά και τις υπηρεσιακές μεταβολές.

 

Ο.Λ.Μ.Ε.                       

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 32 27 382

www.olme.gr

e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 28/06/2018

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

 

Το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του στις 21/6/2018 προγραμματίζει τον καθορισμό τμημάτων για το σχολικό έτος 2018-2019 και στη συνέχεια τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες. Η εγκύκλιος αυτή κρίνεται προβληματική και τυχόν εφαρμογή της θα έχει αρνητικές συνέπειες τόσο στην ομαλή λειτουργία των σχολείων στην αρχή της χρονιάς, όσο και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.

 

Συγκεκριμένα:

 

  • Καθορίζει οριστικά τα τμήματα(συμπεριλαμβάνονται και τα ολιγομελή)  μέχρι 15 Ιουλίου ενώ επιτρέπει να συνεχίζονται οι εγγραφές – μετεγγραφές των μαθητών και η αλλαγή μαθημάτων επιλογής, ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων το Σεπτέμβρη. Η ως άνω ρύθμιση θα έχει ως αποτέλεσμα είτε τη δημιουργία τμημάτων με υψηλότερο αριθμό μαθητών του προβλεπόμενου  είτε θα αναγκάσει τους μαθητές να αλλάξουν σχολείο μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
  • Επιβάλλει στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ) να συνεδριάσουν αμέσως μετά τις αποσπάσεις τον Ιούλιο με κλειστά τα σχολεία προκειμένου να ανακοινώσουν τα κενά, με βάση όμως τον καθορισμό των τμημάτων του Ιουνίου και στη συνέχεια να τοποθετήσουν τους εκπαιδευτικούς (αποσπασμένους, με διάθεση ΠΥΣΔΕ και υπεράριθμους) μέχρι το τέλος Ιουλίου. Στην προκείμενη περίπτωση το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να αγνοεί το γεγονός ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια δεν μπορούν να καθορίσουν αυτή την περίοδο τα πραγματικά λειτουργικά κενά εφόσον εκκρεμούν ακόμη οι εγγραφές-μετεγγραφές και οι οριστικές δηλώσεις των μαθητών. Με βάση τα παραπάνω οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών δεν θα καλύψουν τα πραγματικά κενά που θα προκύψουν από τις 3 Σεπτεμβρίου με τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και θα ανατρέψουν τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που θα έχουν  γίνει τον Ιούλιο.
  • Είναι δεδομένο, με τα όσα ήδη επισημάνθηκαν, ότι η εντολή του ΥΠΠΕΘ να ολοκληρώσουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια τις τοποθετήσεις των μονίμων εκπαιδευτικών από 3/9/18 έως 5/9/18 είναι μη πραγματοποιήσιμη, ιδιαίτερα για τα μεγάλα ΠΥΣΔΕ.
  • Τέλος, θα έπρεπε πάντοτε να πραγματοποιούνται κοινές συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ σε συγκεκριμένες ημερομηνίες προκειμένου να αποφανθούν για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων γιατί η μέχρι τώρα τακτική που ακολουθείται είναι να συνεδριάζουν πρώτα τα ΠΥΣΠΕ και να ακολουθούν τα ΠΥΣΔΕ λόγω των ιδιαιτεροτήτων που διακρίνει την κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.

 

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την εγκύκλιο και να εκδώσει νέα που θα θεραπεύει τα όσα επισημάνθηκαν.

Προτείνουμε στη νέα εγκύκλιο :

 

 

  • Να μην κλειδώνει οριστικά ο αριθμός των τμημάτων στις 15 Ιουλίου.

Ο τελικός καθορισμός των τμημάτων να γίνεται μετά τη λήξη εγγραφών-μετεγγραφών και των οριστικών δηλώσεων των μαθητών που αφορά τα μαθήματα επιλογής, τις ομάδες προσανατολισμού, τους τομείς και τις ειδικότητες.

  • Οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών την περίοδο του καλοκαιριού πρέπει να έχουν προσωρινό χαρακτήρα. Οι προσωρινές τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά πρέπει να πραγματοποιούνται τον Σεπτέμβριο με την ολοκλήρωση των εγγραφών και την οριστικοποίηση των τμημάτων.
  • Να καλούνται οι μαθητές να δηλώνουν οριστικά μάθημα επιλογής, ομάδα προσανατολισμού τους τομείς και τις ειδικότητες τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και μέχρι την έναρξη των μαθημάτων και για το σκοπό αυτό να έχουν ενημερωθεί έγκαιρα οι μαθητές-γονείς πριν τη λήξη του νέου σχολικού έτους (Ιούνιος).
  • Σε περίπτωση που οι συγκεκριμένες προτάσεις δεν γίνουν αποδεκτές από το ΥΠΠΕΘ καλούμε όλους τους αιρετούς συναδέλφους να μη νομιμοποιήσουν με την υπογραφή τους τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που θα επιχειρηθούν να γίνουν σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο τον Ιούλιο από τα ΠΥΣΔΕ.

 

 

Για να δείτε το αρχείο σε pdf ….ΕΔΩ