Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

24-05-2018 Όλοι και όλες στην απεργία την Τετάρτη 30 Μάη

ΟΛΜΕ

 

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ

   ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 30 ΤΟΥ ΜΑΗ 2018

 

  

Στις 30 του Μάη οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους εργαζόμενους στον Δημόσιο και τον Ιδιωτικό τομέα απεργούμε για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα δικαιώματά μας και να σταματήσουμε τη λαίλαπα των μνημονιακών μέτρων.

Διεκδικούμε:

  • Άμεσους Μαζικούς Διορισμούς εκπαιδευτικών

  • Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου για το συνταξιοδοτικό (ν 4387/16)

  • Μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας .Υπολογισμό της διετίας 2016-2017 για τη μισθολογική μας εξέλιξη

  • Απόσυρση του Νομοσχεδίου για τις Δομές

         

 Συμμετέχουμε μαζικά στην Απεργιακή  Συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 11:00 πμ

 

 

23-05-2018 Συμμετέχουμε στην 24ωρη Πανελλαδική Απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 30 Μάη

Για να δείτε την ανακοίνωση και την αφισσέτα πατήστε … εδώ

17-05-2018 ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

   Ο.Λ.Μ.Ε.                                        

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 –  32 21 255

FAX: 210 3227382

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                          Αθήνα, 17/05/2018

 

ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ  ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Το Υπουργείο Παιδείας τον Γενάρη 2018 νομοθέτησε την ενοποίηση -συγχώνευση κλάδων και ειδικοτήτων. Η ΟΛΜΕ  έγκαιρα είχε εκφράσει συνολικά την αντίθεση της ιδιαίτερα για τις ενοποιήσεις-συγχωνεύσεις των ειδικοτήτων Γενικής Παιδείας.

Ο βασικός στόχος της ενοποίησης- συγχώνευσης των κλάδων και ειδικοτήτων είναι η εξοικονόμηση προσωπικού μέσω της διεύρυνσης των αναθέσεων σε πάρα πολλές ειδικότητες εκπαιδευτικών που καλούνται να διδάξουν μαθήματα  πέρα και έξω απ’ το επιστημονικό πεδίο που ορίζει το πτυχίο τους

Η νομοθετική ρύθμιση εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια της κυβέρνησης για την ελαχιστοποίηση του κόστους της Δημόσιας εκπαίδευσης μέσω της ελαχιστοποίησης των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό που παρατηρούνται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μετά από οκτώ χρόνια μηδενικών μόνιμων διορισμών.

Μεγάλα κενά εξακολουθούν να υπάρχουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παρά την εφαρμογή των γνωστών μνημονιακών πολιτικών  απ’ όλες μέχρι τώρα τις Κυβερνήσεις που έχουν ως στόχο τη συρρίκνωση του Δημόσιου σχολείου μέσω συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων, την αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών, την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα, τις καταργήσεις ολιγομελών τμημάτων γενικής παιδείας, Ομάδων  Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ  με κριτήριο τον ελάχιστο αριθμό των μαθητών που φοιτούν σε αυτά.

Παράλληλα η ενοποίηση- συγχώνευση κλάδων και ειδικοτήτων προϊδεάζει την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας   από την σε βάθος διερεύνηση,  σε επιφανειακή προσέγγιση των γνωστικών αντικειμένων . Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόταση του ΙΕΠ για μετατροπή της διδασκαλίας  της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας,  στο υπό εξαγγελία νέο λύκειο, σε ενιαίο μάθημα με την επωνυμία Φυσικές Επιστήμες.

Τον Μάϊο του 2018 το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε νέες αναθέσεις των κλάδων και ειδικοτήτων όπως αυτές διαμορφώθηκαν μετά τις ενοποιήσεις- συγχωνεύσεις τον Γενάρη του 2018 σε μια προσπάθεια να τις ευθυγραμμίσει με τις νέες ειδικότητες που προέκυψαν.  Η νέα Υπουργική απόφαση  υπηρετεί την αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική πρακτική της ανάθεσης μαθημάτων με μοναδικό κριτήριο την κάλυψη των κενών, όπως-όπως, από τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς, που καλούνται πολλές φορές να διδάξουν μαθήματα ακόμα και άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά, χωρίς προσλήψεις και μόνιμους διορισμούς. Η απαράδεκτη πρακτική της Τρίτης (Γ) ανάθεσης εφαρμόζεται κατά κόρον με στόχο να «καλυφθούν» όσο περισσότερα κενά γίνεται χρυσώνοντας το χάπι της κάλυψης ωραρίου από εκπαιδευτικούς κλάδων και ειδικοτήτων που πλεονάζουν λόγω της συρρίκνωσης σχολείων, τμημάτων και μαθησιακών αντικειμένων.

Η νέα Υπουργική απόφαση τροποποιεί την προηγούμενη, που εκδόθηκε πριν λίγες ημέρες,  προσπαθώντας να άρει ορισμένες από τις πιο κραυγαλέες αδικίες, όπως πχ η κατάργηση της Πρώτης (Α) ανάθεσης των Χημικών Μηχανικών στη Χημεία, χωρίς όμως να αλλάζει σε τίποτα η ουσία για τις στοχεύσεις και τους σχεδιασμούς του Υπουργείου.

Οι νέες αναθέσεις δείχνουν τα αδιέξοδα που δημιούργησε η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας με την ενοποίηση-συγχώνευση κλάδων και ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Τα προβλήματα αφορούν  τόσο τη διδασκαλία των μαθημάτων, όσο και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

  1. Σε κλάδους και ειδικότητες που ενοποιήθηκαν-συγχωνεύτηκαν σε έναν κλάδο και μια ειδικότητα,  υπάρχουν αναθέσεις μαθημάτων που τα διδάσκουν σε Πρώτη (Α) ανάθεση  οι νέες συγχωνευμένες ειδικότητες,  εντούτοις η απόφαση παραπέμπει σε κατά προτεραιότητα ανάθεση διδασκαλίας  σε  κλάδο και ειδικότητα που καταργήθηκε. Η διάταξη αυτή, πέρα από προβλήματα νομιμότητας, θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία με αντίκτυπο στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς.  Για παράδειγμα το μάθημα  Α.Ο.Θ. (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) της ομάδας προσανατολισμού της Γ Λυκείου το διδάσκει με Α ανάθεση  ο νέος κλάδος ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ  που προήλθε απ’ την ενοποίηση-συγχώνευση έξι ειδικοτήτων, με προτεραιότητα στον ΠΡΩΗΝ κλάδο ΠΕ 09 Οικονομολόγων που έχει ήδη καταργηθεί. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός του πρώην κλάδου ΠΕ 09 Οικονομολόγων να διδάξει το μάθημα, πιθανόν να υποχρεωθεί να το διδάξει εκπαιδευτικός άλλης ειδικότητας του ενοποιημένου κλάδου ΠΕ80, που έως τώρα δεν είχε καμιά ανάθεση διδασκαλίας για το συγκεκριμένο μάθημα.

Ανάλογα προβλήματα υπάρχουν σε μαθήματα που αφορούν τις κοινωνικές επιστήμες. Yπάρχουν μαθήματα όπως Κοινωνιολογία ,Πολιτική Παιδεία, Βασικές Αρχές  Κοινωνικών Επιστημών, Ιστορία Κοινωνικών  Επιστημών που μόνο ο πρώην κλάδος ΠΕ09 Οικονομολόγων  μπορούσε να τα διδάξει είτε ως πρώτη είτε ως δεύτερη ανάθεση  από κοινού με τον ενοποιημένο- συγχωνευμένο  πλέον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνιολόγων – Πολιτικών Επιστημών . Τώρα  σε περίπτωση που δεν υπάρχει εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ78  και του πρώην κλάδου ΠΕ09 σε σχολική μονάδα για να τα διδάξουν κατά προτεραιότητα , θα κληθούν να διδάξουν τα μαθήματα αυτά οι υπόλοιπες ειδικότητες του ενοποιημένου πλέον κλάδου ΠΕ80 που δεν είχαν αυτές τις αναθέσεις και το σπουδαιότερο  δεν τα είχαν διδαχθεί στα πλαίσια των προγραμμάτων σπουδών των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων που αποφοίτησαν, με συνέπεια την  υποβάθμιση των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών  Τα  παραδείγματα αυτά αφορούν και άλλα μαθήματα όπως το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο και πολλά ακόμα .

  1. Με τις νέες αναθέσεις προκύπτουν κλάδοι χωρίς καμιά Πρώτη (Α) ανάθεση σε μαθήματα, όπως στις ειδικότητες των Θεατρολόγων και της Δραματικής τέχνης, των ΤΕ Μουσικών, ΤΕ Εφαρμοσμένων Τεχνών και Χημικών Εργαστηρίων. Αυτό σημαίνει κατάργηση των συγκεκριμένων κλάδων και ειδικοτήτων που παραπέμπει σε εργασιακή ανασφάλεια και περιπέτεια, ακόμη και σε απόλυση

Επίσης θα προκύψουν τεχνητές υπεραριθμίες οργανικές και λειτουργικές σε πολλές ειδικότητες των ενοποιημένων-συγχωνευμένων κλάδων και θα προστεθούν νέα  εργασιακά προβλήματα σε υφιστάμενους κλάδους και ειδικότητες αφού δεν μπορούν να διδάξουν σε Πρώτη (Α) ανάθεση μαθήματα με κρίσιμο αριθμό ωρών. Για παράδειγμα η  ειδικότητα των Αρχιτεκτόνων  χάνει πολλές απ’ τις αναθέσεις διδασκαλίας μαθημάτων που είχε έως τώρα. Ειδικότερα η συγκεκριμένη ειδικότητα εξοβελίζεται σχεδόν απ’ την διδασκαλία των μαθημάτων του τομέα  των  Εφαρμοσμένων Τεχνών.

  1. Στον τομέα Οικονομίας Διοίκησης αυξήθηκε ο προβλεπόμενος αριθμός των μαθητών του τμήματος από 13 σε 17 για να διδάσκονται τα εργαστηριακά μαθήματα από δύο εκπαιδευτικούς. Προφανώς η ρύθμιση αυτή ακολουθεί τη γενικότερη πολιτική μείωσης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό του ενοποιημένου πλέον κλάδου ΠΕ80 Οικονομίας για την κάλυψη κενών.

 

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας

Να καταργήσει το νομοθετικό πλαίσιο για τις ενοποιήσεις- συγχωνεύσεις των κλάδων και ειδικοτήτων που πραγματοποιήθηκαν με αντιεπιστημονικά κριτήρια εκτός από εκείνες τις τεχνικές ειδικότητες που είχαν τις ίδιες ακριβώς πρώτες και δεύτερες κοινές αναθέσειςκαι να εκδώσει νέες  Υπουργικές αποφάσεις με τις αναθέσεις μαθημάτων .

Όλες οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών να έχουν έναν κρίσιμο αριθμό πρώτης (Α) ανάθεσης διδασκαλίας  στα μαθήματα του Δημόσιου σχολείου.

Να καταργηθεί η Αντιεπιστημονική  τρίτη (Γ’) ανάθεση

Να εφαρμόσει  άμεσα τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για  20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.

Για να δείτε τον αρχείο σε pdf….ΕΔΩ

17-05-2018 Προβληματική και η νέα εγκύκλιος για τις ηλεκτρονικές εγγραφές – επανεγγραφές στα ΕΠΑΛ

Ο.Λ.Μ.Ε.                                                              

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 –  32 21 255

FAX: 210 3227382

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                                    Αθήνα, 17/05/2018

 

Προβληματική και η νέα εγκύκλιος για τις ηλεκτρονικές εγγραφές – επανεγγραφές στα ΕΠΑΛ

Όπως και πέρσι, πρώτη χρονιά εφαρμογής της ηλεκτρονικής εγγραφής, η ομοσπονδία αναδεικνύει την συνεχή προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για συρρίκνωση των ΕΠΑΛ.

Ο αδιευκρίνιστος και πολύπλοκος τρόπος εγγραφής, ιδιαίτερα για τους γονείς και κηδεμόνες που δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία ή πρόσβαση σε Η/Υ, αποβαίνει εις βάρος των σχολείων αυτών.

Στα προβλήματα αυτά έρχεται να προστεθεί και η «εξαφάνιση» από το ηλεκτρονικό σύστημα όλων των ολιγομελών τμημάτων που λειτούργησαν φέτος, όπως επίσης και όλων των εγκεκριμένων Τομέων και Ειδικοτήτων που δεν λειτούργησαν όμως την περασμένη χρονιά.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί:

την εφαρμογή και του προηγούμενου τρόπου εγγραφής για όλους τους μαθητές,

να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο, τον τομέα και την ειδικότητα του ενδιαφέροντος τους,

να δοθεί η δυνατότητα εγγραφής σε όλα τα τμήματα που λειτούργησαν την περσινή χρονιά ως ολιγομελή,

να εγγράφονται οι μαθητές σε όλους τους εγκεκριμένους Τομείς και Ειδικότητες του κάθε σχολείου,

τα τμήματα οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβριο,

να μην «κλειδώνει» ο αριθμός των τμημάτων και να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας και νέου τμήματος σε κάθε σχολείο,

την εφαρμογή της αρχής 20 μαθητών ανά τμήμα – 15 στις κατευθύνσεις – 10 στα εργαστήρια.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε για:

  • παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 17/5/2018 και ώρα 12:00, στο Υπουργείο Παιδείας,

άμεση συνάντηση με τον Υφυπουργό παιδείας και υπεύθυνο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf….ΕΔΩ

17-05-2018 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 –  32 21 255

FAX: 210 3227382

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                          Αθήνα, 17/05/2018

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το φετινό ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,  αναδεικνύει για μια ακόμη φορά την προχειρότητα και την αναλγησία με την οποία η πολιτική ηγεσία σχεδιάζει  και υλοποιεί μέτρα σε βάρος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας του σχολείου γενικότερα.

Η  απόφαση του Υπουργείου για την επιμήκυνση του διδακτικού έτους έχει ήδη δημιουργήσει ένα εξοντωτικό πλαίσιο για τους μαθητές της Α και Β Λυκείου (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) που πρέπει να υποβληθούν στη δοκιμασία να εξεταστούν  μέσα σε διάστημα 10 εργάσιμων ημερών σε 13 και 16 μαθήματα αντίστοιχα.

Εξετάσεις σε δύο μαθήματα την ίδια ημέρα θα αναγκαστούν να δώσουν και οι μαθητές της Γ τάξης των ΕΠΑΛ που θα έχουν μία ή και καμία μέρα για ξεκούραση και προετοιμασία για τις Πανελλαδικές.

Η εντατικοποίηση αυτή που κάνει ακόμη πιο ψυχοφθόρα τη διαδικασία των εξετάσεων για τους μαθητές, που κατά παράβαση της κοινής λογικής και κάθε παιδαγωγικής διαδικασίας καλούνται να ανταπεξέλθουν σε μια εξεταστική διαδικασία που εξουθενώνει.

Ψυχοφθόρα είναι η διαδικασία και για τους γονείς των μαθητών αλλά και  εξουθενωτική για τους εκπαιδευτικούς, που αναγκάζονται σε εξαιρετικά περιορισμένο χρονικό διάστημα να ανταποκριθούν στη διεκπεραίωση πολλών διαδικασιών όπως  εισηγήσεις, επιτηρήσεις, βαθμολόγηση, εξαγωγή αποτελεσμάτων και αυτά  παράλληλα με τις υποχρεώσεις τους στις Πανελλαδικές αλλά και με τις άλλες αυξημένες εξωδιδακτικές εργασίες.

Η Ομοσπονδία εκτιμά ότι ακόμη και αυτή τη στιγμή το Υπουργείο πρέπει αφενός μεν να δώσει και για τους μαθητές της Γ των ΕΠΑΛ το αναγκαίο για την προετοιμασία πριν τις Πανελλήνιες εξετάσεις διάστημα και αφετέρου να επανεξετάσει  την απόφαση για το χρόνο λήξης των μαθημάτων, προς όφελος των μαθητών και της καλής λειτουργίας του σχολείου.

Για να δείτε το αρχείο ….ΕΔΩ

16-05-2018 Πρακτικά ζητήματα για τους αντιπ/πους και τα μέλη των Ομ. Εργασίας του 12ου Εκπ/κού Συνεδρίου

   Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 –  32 21 255

FAX: 210 3227382

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                                                                                                               Αθήνα, 16/05/18

                                                                                                ΠΡΟΣ:

τους αντ/πους των ΕΛΜΕ και τα μέλη των Ομάδων Εργασίας

Πρακτικά ζητήματα για το 12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο (Καβάλα 18-20/5/18)

 Συναδέλφισσες/ – οι,

 Σε σχέση με τα πρακτικά ζητήματα του 12ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω:

 Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Ξενοδοχείο Airotel Galaxy (Ελ. Βενιζέλου 27, Καβάλα).

 Η διαμονή και η ημιδιατροφή (πρωϊνό και βραδινό, εκτός των ποτών και των αναψυκτικών) όλων των αντιπροσώπων και των Ομάδων Εργασίας θα είναι:

  1.  Στο ξενοδοχείο OCEANIS (Ερυθρού Σταυρού 32). Το Check in στα ξενοδοχεία (18/5/2018), όπως γνωρίζετε, γίνεται μετά τις 13.00, ενώ η αναχώρηση μέχρι τις 12 το μεσημέρι της ημέρας αναχώρησης (20/5/2018)
  2. σε ΔΙΚΛΙΝΑ δωμάτια τα οποία έχουν, ήδη, υποδειχθεί από τις παρατάξεις και τους συντονιστές των Ομάδων Εργασίας. Προφανές είναι, ότι ο αριθμός δωματίου δίνεται με το checkin.
  3. Η απόσταση των δύο ξενοδοχείων με τα πόδια είναι 5 λεπτά (450 m)
  4.  Όσοι από τις ΕΛΜΕ και τις Ομάδες Εργασίας έχουν ήδη δηλώσει στους Συντονιστές των Ομάδων Εργασίας ότι θα μεταβούν στην Καβάλα με το πούλμαν της ΟΛΜΕ, θα πρέπει να είναι στο Σύνταγμα (στα McDonalds)αυστηρά στις 06.45 την Παρασκευή 18/5/2018.

Για να δείτε το έγγραφο σε pdf … εδώ

Για να δείτε το Πρόγραμμα του Συνεδρίου πατήστε … εδώ

16-05-2018 Πρόγραμμα 12ου Συνεδρίου

Για να δείτε το πρόγραμμα πατήστε … εδώ

09-05-2018 Αποτελέσματα ψηφοφορίας ΓΣ Προέδρων ΕΛΜΕ (28/04/2018)

Για να δείτε το αρχείο της ψηφοφορίας σε pdf … εδώ

06-05-2018 Επιστολή συμπαράστασης στους Σλοβένους εκπαιδευτικούς κατόπιν αιτήματος της ESTUS

Mήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

ΘΕΜΑ: ΕSTUS – ΣΛΟΒΕΝΙΑ, ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΜΑΣ

ΑΠΕΡΓΙΑ

Προς: Τα εκπαιδευτικά συνδικάτα-μέλη της ΕΤUCE

Λουμπλιάνα, 31 Ιανουαρίου 2018

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Στις 5 Οκτωβρίου, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Εκπαιδευτικών, εμείς στην Ένωση Συνδικάτων Παιδείας, Επιστημών και Πολιτισμού της Σλοβενίας (ESTUS) σε μια διευρυμένη συνεδρίαση του Κεντρικού μας Συμβουλίου ξεκινήσαμε μια εκστρατεία  που στοχεύει στους πολιτικούς, στην κυβέρνηση και σε άλλους υπεύθυνους για τη λήψη αποφάσεων προκειμένου αυτοί να αναγνωρίσουν το υψηλό ποιοτικά έργο των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών στα σχολεία στη Σλοβενία, το οποίο παραμένει σημαντικά υποτιμημένο. Περισσότεροι από 1.000 συνδικαλιστές και άλλα μέλη δήλωσαν ξεκάθαρα ότι είναι ευθύνη της κυβέρνησης να λάβει συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου, μεταξύ άλλων:

 

  • να βελτιωθεί η κατάσταση και το κύρος των εκπαιδευτικών,

 

  • να επενδύσουν στην επαγγελματική ανάπτυξη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,

 

  • να διασφαλιστεί ότι οι εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν επαρκείς αποδοχές για την υπεύθυνη και απαιτητική εργασία τους,

 

  • να γίνει αύξηση των επενδύσεων στην εκπαίδευση.

 

Κατά τη γνώμη μας, είναι απαράδεκτη η  πρακτική  να αναγνωρίζεται αφενός το εκπαιδευτικό μας σύστημα ως ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο (σύμφωνα με τις αξιολογήσεις TIMSS και PISA), ενώ το έργο των αφοσιωμένων εκπαιδευτικών συνεχώς παραμελείται. Από την έναρξη της χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης, η δημόσια εκπαίδευση στη Σλοβενία ​​αναγκάστηκε να υποστεί μόνιμα και σοβαρά μέτρα λιτότητας παρά την επίτευξη συγκριτικά εξαιρετικών αποτελεσμάτων σε διεθνείς διαγωνισμούς. Σε σύγκριση με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, η Σλοβενία ​​έχει από τα χαμηλότερα ποσοστά του ΑΕΠ για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Παράλληλα, η Σλοβενία ​​ανήκει σε μια μειοψηφία χωρών που διαθέτουν λιγότερο από το 8% των δημόσιων πόρων στην εκπαίδευση όσον αφορά τις συνολικές δαπάνες από τον προϋπολογισμό (7,5% σε σύγκριση με τον μέσο όρο 11,2% στις χώρες του ΟΟΣΑ).

Το χαμηλό επίπεδο των αποδοχών των εκπαιδευτικών στην Σλοβεβία είναι κάτι παραπάνω από ανησυχητικό: οι μισθοί των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε όλα τα  κλιμάκια της καριέρας τους παραμένουν κάτω από το μέσο όρο των συναδέλφων τους στα κράτη-μέλη του  ΟΟΣΑ. Αλλά και ανεξάρτητα από τη σύγκριση με άλλες χώρες, οι μισθοί των εκπαιδευτικών επίσης υπολείπονται κατά πολύ των μισθών άλλων υπαλλήλων  στο δημόσιο τομέα με αντίστοιχο επίπεδο μόρφωσης και καθήκοντα.

Απαιτώντας  δίκαιες αποδοχές και εξάλειψη αδικαιολόγητων διαφορών, η ESTUS έχει εξαγγείλει απεργία και μεγάλη διαδήλωση-διαμαρτυρία στην πρωτεύουσα της Σλοβενίας για την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου.

Αγαπητοί Συνάδελφοι, πολύ θα εκτιμούσαμε μια επιστολή υποστήριξης από εσάς για να μας βοηθήσετε σε αυτές τις δύσκολες στιγμές και στην προσπάθειά μας να αυξήσουμε τους μισθούς των εκπαιδευτικών στο επίπεδο που τους αξίζει και που αρμόζει στο υπεύθυνο και απαιτητικό έργο που επιτελούν καθημερινά. Μπορείτε να απευθύνετε τα μηνύματα συμπαράστασης  στην ηλεκτρονική διεύθυνση : sandi.modrijan@sviz.si ή με φαξ στο + 386-1-244-09-20.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Θερμούς χαιρετισμούς,

Branimir Strukelj, Γενικός Γραμματέας

Συνδικάτο Παιδείας,  Επιστήμης και  Πολιτισμού της Σλοβενίας

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ συμπαραστέκεται στον δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών της Σλοβενίας. Βαθύτατη πεποίθησή μας είναι ότι πρέπει ο εκπαιδευτικός να ζει με αξιοπρέπεια από τον μισθό του. Ένας κακοπληρωμένος εκπαιδευτικός που αντιμετωπίζει καθημερινά προβλήματα επιβίωσης είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να αποδώσει στο απαιτητικό του έργο.

Δυστυχώς είναι γεγονός ότι με πρόσχημα την οικονομική κρίση πολλές ευρωπαϊκές χώρες και η Ελλάδα προχώρησαν σε δραστικές περικοπές δαπανών που αφορούσαν την εκπαίδευση. Όμως με αυτές τις πολιτικές είναι βέβαιο ότι υπονομεύεται το μέλλον των επερχόμενων γενεών και των χωρών που τις εφαρμόζουν.

Ϋπεύθυνη ήταν για αυτή την πολιτική ήταν και η γραφειοκρατία των Βρυξελλών η οποία έχει θεοποιήσει τους αριθμούς και αδιαφορεί παντελώς για τον άνθρωπο.

Χρέος όλων των εκπαιδευτικών είναι να αγωνιστούμε για να καταργηθεί αυτή η πολιτική που υπαγορεύεται από την ΕΕ και τους υπερεθνικούς  οργανισμούς.

Κλείνοντας σας ευχόμαστε καλή επιτυχια στον αγώνα σας και να γνωρίζετε ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί είναι στο πλευρό σας.

 

Για το Δ.Σ.

Ο πρόεδρος

Για να δείτε το ψήφισμα το ψήφισμα σε pdf … εδώ

04-05-2018 Κάλεσμα της ΟΛΜΕ για συμμετοχή στην κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ στις 11/5

ΠΡΟΣ:

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11/5

 

            Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην προγραμματισμένη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της ΑΔΕΔΥ την Παρασκευή 11/5/2018 και ώρα 13.00 στα Προπύλαια και την πορεία προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, διεκδικώντας:

  • Την κατάργηση όλων των ελαστικών μορφών εργασίας στο δημόσιο
  • Τη μετατροπή όλων των θέσεων που καλύπτουν «πάγιες και διαρκείς ανάγκες» σε μόνιμες
  • Την κάλυψη όλων των κενών θέσεων με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών

Για την επιτυχία της κινητοποίησης το ΔΣ της ΟΛΜΕ κηρύσσει 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (11.00 – 14.00 και 14.00 – 17.00) και καλεί τα ΔΣ των τοπικών ΕΛΜΕ να συμπληρώσουν την απεργιακή κινητοποίηση με αντίστοιχη διευκολυντική στάση εργασίας (08.00 – 11.00 και 15.00 – 18.00).

Αντίστοιχη διευκολυντική στάση αποφασίστηκε και για τα νυχτερινά σχολεία.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τις τοπικές ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης να συντονιστούν με τα αντίστοιχα συνδικάτα του Δημόσιου τομέα έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας σε τόπο και χρόνο που θα συναποφασίσουν.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf…εδώ