Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

29-07-2017 Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ΟΛΜΕ-ΔΟΕ στις 5/10 στις 6 μ.μ. στα Προπύλαια

 Αθήνα, 29/09/17

 ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ

ΣΤΙΣ 5/10 ΣΤΙΣ 6 μ.μ. ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

 

Τα Διοικητικά Συμβούλια της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας του Εκπαιδευτικού (5 Οκτώβρη) και για την ανάδειξη των προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου διοργανώνουν την Πέμπτη, 5/10/2017 στις 6 μ.μ. Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στα Προπύλαια.

            Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων στο συλλαλητήριο, το ΔΣ της ΟΛΜΕ κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας για τα απογευματινά και εσπερινά σχολεία (από 5 μ.μ. έως 8 μ.μ.).


Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

28-09-2017 Συμμετοχή των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις στην Απεργία-Αποχή της ΑΔΕΔΥ από τις διαδικασίας που σχετίζονται με την Αξιολόγηση

Αθήνα, 28/09/17

ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις στην

Απεργία-Αποχή της ΑΔΕΔΥ από τις διαδικασίας που σχετίζονται με την Αξιολόγηση

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις, στην Απεργία-Αποχή που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ από τις διαδικασίες που σχετίζονται με την Αξιολόγηση.

Με τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης Ν. 4489/21-9-2017, ενέργεια απεργοσπαστική, καθιερώνεται η διαδικασία της αυτοτελούς αξιολόγησης σε επίπεδο Προϊσταμένων και Διευθυντή και εκβιάζονται όσοι δεν πάρουν μέρος στη διαδικασία να αποκλείονται από θέσεις ευθύνης.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης να συμμετέχουν στην απεργία-αποχή και να απέχουν από αυτήν.

Κανένας εκπαιδευτικός σε ρόλο αξιολογητή.

Επίσης, καλούμε τις ΕΛΜΕ να ενημερώσουν για την παραπάνω απόφαση τους συναδέλφους που ασκούν διοικητικό έργο.

 

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

27-09-2017 Η πρόταση του Υπ. Παιδείας για το Γενικό Λύκειο και οι θέσεις της ΟΛΜΕ

Αθήνα, 27/09/2017

 ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΙΕΙΑΣ

΄΄Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ΄΄

Κύριε Υπουργέ,

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ στη συνεδρίασή του της 20ης Σεπτεμβρίου 2017, αφού συζήτησε διεξοδικά τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί για το Γενικό Λύκειο και την πρότασή σας για τη συμμετοχή της ΟΛΜΕ σε ομάδα εργασίας, σας καταθέτει τις βασικές προτάσεις της Ομοσπονδίας μας για το Λύκειο (ψηφισμένες από Συνέδρια του κλάδου) και επιθυμεί να μας απαντήσετε εγγράφως εάν οι προτάσεις αυτές αποτελούν βάση συζήτησης και διαλόγου.

Βασικές προτάσεις της ΟΛΜΕ:

- Το Λύκειο αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα. Να μη γίνει η Γ΄ Λυκείου προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

- Αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων με μείωση και εξορθολογισμό της ύλης.

- Ενίσχυση της γενικής παιδείας με στόχο τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.  Όχι στη δραστική περικοπή γνωστικών αντικειμένων και την πρόωρη εξειδίκευση.

- Αξιόπιστο απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις

- Πρόσβαση στην Γ/θμια μετά το απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις με ευθύνη της Β/θμιας.

- Αποφασιστική ενίσχυση της ΤΕΕ, ισότιμο απολυτήριο του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ.

Είναι προφανές ότι η υλοποίηση των προτάσεων αυτών πρέπει να συνοδεύεται από άμεσες παρεμβάσεις όπως: γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών με παράλληλη μείωση της ελαστικής εργασίας, ουσιαστική και συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

26/09/2017 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ 07/10/2017

     Ο.Λ.Μ.Ε.                  

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 ? 32 21 255

FAX: 210 33 11 338

www.olme.gr

e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 26/09/2017

 

 

 

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (Σάββατο, 07/10/2017)

 

 

 

H Γεν. Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 07/10/2017 στις 10 π.μ. στο Ξενοδοχείο TITANIA (Πανεπιστημίου 52,
210 33.26.000).

Για να δείτε το αρχείο σε pdf …….ΕΔΩ

 

 

26/09/2017 ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 ? 32 21 255

FAX: 210 33 11 338

www.olme.gr

e-mail:olme@otenet.gr                                                                Αθήνα, 26/9/2017

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

Η πολιτική κατάσταση

Οι εκπαιδευτικοί, η  πλειοψηφία των εργαζόμενων, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας,  υφίστανται επί  7 συνεχή χρόνια τις σοβαρές συνέπειες των εφαρμοζόμενων πολιτικών  της σκληρής λιτότητας και των μνημονίων που έχουν υπογράψει διαδοχικά οι ελληνικές κυβερνήσεις.

Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για έξοδο από τα μνημόνια το καλοκαίρι του 2018, το αφήγημα της ανάπτυξης και της ελάφρυνσης του χρέους, δεν βελτιώνουν τη δύσκολη καθημερινότητα, με βάση τα όσα έχουν ήδη υπογραφεί, δηλαδή τα μέτρα σκληρής δημοσιονομικής πολιτικής μέχρι το 2022 (μειώσεις συντάξεων,  μείωση αφορολόγητου, πλεονάσματα στο 3,5%),καθώς και όσα είναι σε εξέλιξη, δηλαδή η τρίτη αξιολόγηση με ανοιχτά δεκάδες «προαπαιτούμενα» που μπορεί να προκαλέσουν νέες δυσάρεστες εξελίξεις, αγγίζοντας μεταξύ των άλλων το χώρο της εκπαίδευσης και του συνδικαλιστικού κινήματος.

Η κατάσταση είναι κρίσιμη. Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε ιδιόμορφο σημείο καμπής και ή θα διεκδικήσει να τερματιστούν οι πολιτικές λιτότητας, τα μνημόνια, η μόνιμη επιτροπεία και οι αποτυχημένες νεοφιλελεύθερες συνταγές, ή θα συμβιβαστεί με την κατάσταση δίνοντας χώρο στο μεγάλο κεφάλαιο και τους εκφραστές του να επιβάλουν την κυριαρχία τους.

Το συνδικαλιστικό κίνημα και οι αγώνες των εργαζομένων πρέπει να ενταθούν για να μπορέσουν να αποτελέσουν μοχλό εξελίξεων που θα βάλει φραγμό στη συντηρητική αναδίπλωση, προκαλώντας ρωγμές στις σκληρές δημοσιονομικές πολιτικές (μισθοί –  συντάξεις – φορολογία), ανοίγοντας έτσι άλλους δρόμους. Δρόμους, που θα υλοποιούν δημοκρατικές ? προοδευτικές αλλαγές – πάντα  με στήριγμα τους αγώνες των εργαζομένων- και θα θεμελιώνουν την οριστική έξοδο της χώρας από το καθεστώς της επιτροπείας και των μνημονίων σε ρήξη με τις πολιτικές της ΕΕ και του ΔΝΤ.

Η κατάσταση στην εκπαίδευση.

Οι εφαρμοζόμενες μνημονιακές πολιτικές και στην εκπαίδευση όλα τα προηγούμενα χρόνια αλλά και οι σημερινές, την υποβάθμισαν και όξυναν παραπέρα τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου με πιο χαρακτηριστικά τη μείωση των δαπανών, τους μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, τη ραγδαία αύξηση της ελαστικής εργασίας, τη χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών (αύξηση ωραρίου, μηδενικές μεταθέσεις, ελάχιστες αποσπάσεις, συμπλήρωση ωραρίου σε 3-5 σχολεία), τη μισθολογική καθήλωση μετά από τις μειώσεις κατά 35%, τη δραματική αύξηση των ορίων ηλικίας στα 67 και εργασίας στα 40 για συνταξιοδότηση, την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα, την κατάργηση των υποστηρικτικών δομών κ.α.

Ταυτόχρονα επιχειρούνται μια σειρά από θεσμικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που στοχεύουν αφενός στην εξοικονόμηση προσωπικού και αφετέρου στην υλοποίηση κατευθύνσεων που επιβάλουν διεθνείς οργανισμοί  (ΟΟΣΑ) και  οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέτοιες πολιτικές είναι η αυτονομία της σχολικής μονάδας, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, οι επιχειρούμενες αλλαγές στο Λύκειο στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης πρόσδεσης του Λυκείου με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή στην Γ/θμια εκπαίδευση, η απομείωση του μορφωτικού του χαρακτήρα στην εκπαίδευση ενεργών και υπεύθυνα ενημερωμένων πολιτών.

Το Υπουργείο Παιδείας με μια αιφνιδιαστική κίνηση και χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με την ομοσπονδία, ανακοίνωσε τέλη Αυγούστου την πρότασή του για το Γενικό Λύκειο. Μια πρόταση που βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με τις πάγιες θέσεις της ΟΛΜΕ για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Γ/θμια εκπαίδευση, για αυτό η ΟΛΜΕ ζήτησε (ανακ. 7-9-17) την απόσυρση του σχεδίου και την άμεση έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με το Υπουργείο, εκτιμώντας κατ? αρχάς:

«Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και το μορφωτικό του χαρακτήρα και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.

 

Επίσης εκτιμάμε  ότι το κύριο βάρος των όποιων αλλαγών πρέπει να δοθεί στο περιεχόμενο του Λυκείου δηλαδή αναλυτικά προγράμματα σπουδών, μείωση και εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης, εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας-εξέτασης και αναβάθμιση της γενικής παιδείας.

 

Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στην πλήρη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου – του πιο κρίσιμου θεσμού της εκπαίδευσής μας.

 

Διαφωνούμε πλήρως με το διπλασιασμό των Πανελλαδικών εξετάσεων και με την εισαγωγή τους στη μέση της σχολικής χρονιάς (εξετάσεις Ιανουαρίου)! Μια τέτοια εξέλιξη υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο και την ομαλή διαδικασία της διδασκαλίας, αναστατώνει ψυχολογικά και μαθησιακά τους μαθητές και με «εργαλείο» τους εξωτερικούς αξιολογητές διαμορφώνει κλίμα καχυποψίας σε βάρος των εκπαιδευτικών.

 

Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην όποια «φροντιστηριοποίηση» της Γ΄ Λυκείου με την εισαγωγή 6ωρης διδασκαλίας σε ορισμένα γνωστικά αντικείμενα και με το συνακόλουθο εξοστρακισμό πολλών άλλων βασικών γνωστικών αντικειμένων, κρίσιμων για τη γενική παιδεία των μαθητών.

 

Η παραπέρα εξειδίκευση-εμβάθυνση του γνωστικού επιπέδου κάποιων βασικών επιστημών με ταυτόχρονη περικοπή άλλων βασικών μαθημάτων γενικής παιδείας έχει ως συνέπεια α)να μην ολοκληρώνεται η γενική μόρφωση, β)να αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας του Γενικού Λυκείου με αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των μαθητών, γ)να δημιουργούνται πλεονάσματα εκπαιδευτικών σε ορισμένες ειδικότητες και πιθανές ελλείψεις σε άλλες, δ) να αμφισβητείται η δυνατότητα εφαρμογής σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές με μικρές σχολικές μονάδες.

 

Η θετική καταρχάς εξαγγελία για επέκταση της υποχρεωτικότητας της βασικής εκπαίδευσης σε 14 χρόνια προϋποθέτει την αύξηση των δαπανών και τους μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.»

 

 

Το Υπουργείο, ενώ κάλεσε την ομοσπονδία σε συνάντηση, κατά τη διάρκεια της οποίας πρότεινε τη σύσταση ομάδας εργασίας με ανοιχτά πολλά θέματα και με δυνατότητα πλήρους ανατροπής  της αρχιτεκτονικής του σχεδίου, με δελτίο τύπου και δηλώσεις την επόμενη μέρα, διευκρίνιζε ότι η φιλοσοφία και οι αρχές του σχεδίου είναι δεδομένες. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να απευθύνει ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Παιδείας με τις ψηφισμένες από Συνέδρια βασικές θέσεις της ΟΛΜΕ για το Λύκειο και να ζητήσει γραπτή απάντηση, εάν οι θέσεις αυτές αποτελούν βάση συζήτησης και διαλόγου. Ταυτόχρονα αποφάσισε την ενεργοποίηση του κλάδου μέσα από συλλογικές διαδικασίες και την ενημέρωση της κοινωνίας για τις ανάγκες αλλαγών που έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο και ειδικά το Λύκειο, ώστε να διασφαλίζεται η αυτονομία του μορφωτικού του χαρακτήρα στην κατεύθυνση διαμόρφωσης πολιτών ικανών να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις της κοινωνίας.

Πλαίσιο αιτημάτων:

Αύξηση των δαπανών-μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, όχι στην ελαστική εργασία.

Επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου.

Το Λύκειο αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα.

Αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων με μείωση και εξορθολογισμό της ύλης. Ενίσχυση της γενικής παιδείας με διεύρυνση μαθημάτων.

Αξιόπιστο απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις και πρόσβαση στην Γ/θμια μετά το απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις με ευθύνη της Β/θμιας.

Αποφασιστική ενίσχυση της ΤΕΕ, ισότιμο απολυτήριο στην κατεύθυνση του ενιαίου Λυκείου.

Η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής ως πρώτη προτεραιότητα σε όλα τα πεδία αναφοράς της.

Μισθολογικό ξεπάγωμα των αποδοχών.

Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα ισχύοντα επίπεδα το 2013.

Ανώτατο όριο μαθητών 20 στα τμήματα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια.

Πλήρης σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια εργασίας.

Κατάργηση του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης-χειραγώγησης.

Υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών.

Ανατροπή των  μνημονιακών πολιτικών λιτότητας και ύφεσης, των πολιτικών ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ.

Πρόγραμμα δράσης:

Το ΔΣ εκτιμώντας ότι ο κλάδος πρέπει να συζητήσει για όλα όσα τον αφορούν, να δράσει συγκροτημένα, μαζικά και αποφασιστικά προτείνει:

  • Περιοδείες των μελών των ΔΣ των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ στα σχολεία.
  • 5 Οκτωβρίου, παγκόσμια μέρα εκπαιδευτικού, πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, μαζί με τη ΔΟΕ, τους γονείς και τους μαθητές για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου.
  • Διοργάνωση μεσημεριανών συλλαλητηρίων το 2ο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου σε Αθήνα, Θεσ/κη και μεγάλες πόλεις με στάση εργασίας για το σύνολο των αιτημάτων μας και για το Λύκειο που διεκδικούμε.
  • Οργάνωση 3-4 περιφερειακών συσκέψεων (πχ Αν. Μακεδονία ? Θράκη, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησο, νησιά) με θέμα το Λύκειο .Εξουσιοδότηση στο ΔΣ της ΟΛΜΕ κήρυξης 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης εάν υπάρξει αιφνιδιασμός από τη μεριά του Υπουργείου με νομοθετικές πρωτοβουλίες (πχ Λύκειο ? αξιολόγηση).

Οι Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ προτείνεται να πραγματοποιηθούν από 2 έως 6 Οκτωβρίου 2017.

H Γεν. Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 07/10/2017 στις 10 π.μ. στο Ξενοδοχείο TITANIA (Πανεπιστημίου 52,   210 33.26.000).

Για να δείτε το αρχείο σε pdf……ΕΔΩ

12-09-2017 Ημερομηνίες εθελοντικής αιμοδοσίας ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ

  ΗΜΕΡΕΣ  ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ  ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ

  Το μέτρο του Πολιτισμού είναι η Αλληλεγγύη

Η εθελοντική αιμοδοσία που διοργανώνει η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις  ΕΛΜΕ είναι ένας πολύ σημαντικός θεσμός αλληλεγγύης και κοινωνικής ευαισθησίας. Η Τράπεζα αίματος που δημιουργήθηκε, έχει καλύψει με επιτυχία όλο το προηγούμενο διάστημα επείγουσες ανάγκες που παρουσιάστηκαν στους συναδέλφους και στις οικογένειές τους.

Από την αρχή λειτουργίας της αιμοδοσίας στην ΟΛΜΕ και μέχρι σήμερα, συγκεντρώθηκαν 1292 μονάδες αίματος, και έχουν καλυφθεί 1284 μονάδες. Επιπλέον, όπως ενημερωθήκαμε από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (νοσοκ. Αμαλία Φλέμινγκ), η μετακίνηση του κινητού συνεργείου, που απασχολεί 7 άτομα, καθίσταται ασύμφορη, αν η προσφορά μας είναι χαμηλότερη των 30 εθελοντών σε κάθε αιμοδοσία. Για να συνεχιστεί επομένως ο θεσμός και να υπάρξει επάρκεια, χρειάζεται να στηριχτεί και να διευρυνθεί το δίκτυο των εθελοντών αιμοδοτών.

 Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

  •  Σας καλούμε να συμμετέχετε στην εθελοντική αιμοδοσία, δηλώνοντας από πριν διαθεσιμότητα και προσερχόμενοι είτε στην ΟΛΜΕ στις 5 Οκτωβρίου, παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών, είτε στην ΕΛΜΕ σας στις προγραμματισμένες ημερομηνίες.
  • Καλούμε τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ όλης της χώρας να συμβάλουν στη δικτύωση και την ανάπτυξη του θεσμού με την οργάνωση εθελοντικής αιμοδοσίας, λαμβάνοντας ταυτόχρονα όποιο μέτρο κρίνουν πρόσφορο για τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και συμμετοχή των συναδέλφων. Αν δεν έχουν ήδη δικό τους πρόγραμμα, να έρθουν σε επικοινωνία με την ΟΛΜΕ.
  • Καλούμε τους δ/ντές και τις δ/ντριες των σχολείων να ενημερώσουν τους Συλλόγους και όλους τους συναδέλφους. Υπενθυμίζουμε ότι για τη διευκόλυνση των εθελοντών  δίνονται βεβαιώσεις για υπηρεσιακή χρήση (Ν. 3528/07/ άρ.50/παρ.5).

 Στην παγκόσμια ΗΜΕΡΑ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (5 Οκτωβρίου) είναι αφιερωμένη η εθελοντική αιμοδοσία που διοργανώνουμε τις παρακάτω ημερομηνίες:

 

  • ΟΛΜΕ : Πέμπτη, 5 Οκτώβρη 2017, ώρα 9:00πμ – 1:00μμ

(Γραφεία ΟΛΜΕ, Κορνάρου 2 και Ερμού, με τον ΑΜΚΑ)

  • ΕΛΜΕ Καλλιθέας/ Ν. Σμύρνης : Παρασκευή, 13 Οκτώβρη 2017

(Σχολικό Συγκρότημα Αγ. Νικολάου, Καλλιθέα).

  • Α΄ Γ΄ ΕΛΜΕ Β΄ Αθήνας : Τετάρτη, 18 Οκτώβρη 2017

(2ο ΕΠΑΛ, Έλλης 3 και Αγ. Παρασκευής, Χαλάνδρι).

  • ΕΛΜΕ Πειραιά : Τρίτη, 31 Οκτώβρη 2017

(13ο Γυμνάσιο, Παπαστράτου 14).

  • Γ΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, 15 Νοέμβρη 2017

(7ο ΓΕΛ Ιλίου, Βιτυβίλια 50)

  • Γ΄ΕΛΜΕ Αθήνας ? 2ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου : Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου 2017

(2ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου, Ταϋγέτου 60, Γκράβα)

Οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες εκτός Αττικής που θέλουν να συμμετέχουν, μπορούν να δώσουν αίμα σε νοσοκομείο της περιοχής τους, δηλώνοντας το Δίκτυο της ΟΛΜΕ. Για το πρόγραμμα αιμοδοσίας της επόμενης περιόδου, θα ενημερωθείτε εγκαίρως.

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210-3311354 (ΟΛΜΕ)  –   6973643277 (υπεύθυνη αιμοδοσίας)

        ΔΙΚΤΥΟ ΟΜΑΔΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΙΜΟΔΟΤΩΝ

                                 ΟΛΜΕ ? ΕΛΜΕ

Για να δείτε την Αφίσσα της Αιμοδοσίας πατήστε … εδώ

12-09-2017 Απαράδεκτες οι συνθήκες διαβίωσης των συναδέλφων αναπληρωτών σε νησιά των Κυκλάδων

Αθήνα, 12/9/2017

 ANAKOINΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ


            Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει τις απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης των συναδέλφων αναπληρωτών που τοποθετήθηκαν με μισθούς πείνας των 700 ευρώ στις Κυκλάδες.

            Συγκεκριμένα:

Οι συνάδελφοι  αναπληρωτές που προσελήφθησαν στη Σαντορίνη και στη Μύκονο βρέθηκαν προ εκπλήξεως, όταν διαπίστωσαν ότι οι ιδιοκτήτες των κατοικιών ζητούν πάνω από το 50% του μισθού τους για ενοίκιο και ότι δεν υπήρχαν κενά δωμάτια στα ξενοδοχεία για να διαμείνουν. Χαρακτηριστικό είναι ότι για μικρές, άθλιες κατοικίες ζητούν 400 ή 500 ευρώ ενοίκιο. Αποτέλεσμα ήταν, αρκετοί εκπαιδευτικοί να διανυκτερεύσουν στα αυτοκίνητά τους ή στην παραλία.

            Αποδεικνύεται λοιπόν έμπρακτα η αδιαφορία του Υπουργού Παιδείας για τους υφισταμένους του και ιδιαίτερα για την πιο αδύναμη ομάδα εκπαιδευτικών, τους αναπληρωτές, αφού καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί για τη διαμονή τους στα νησιά με υψηλό κόστος διαβίωσης λόγω του τουρισμού. Το πρωτοφανές αυτό γεγονός προκάλεσε την οργή των συναδέλφων και πραγματοποιήθηκαν διαδηλώσεις  διαμαρτυρίας στα Δημαρχεία Σαντορίνης και Μυκόνου.

            Απαιτούμε το Υπουργείο Παιδείας, να πάρει άμεσα μέτρα για την επίλυση του πρωτοφανούς αυτού προβλήματος και να μεριμνήσει, ακόμα και με επιδότηση ενοικίου, για τη στέγαση των συναδέλφων.

            Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δηλώνει κατηγορηματικά ότι δε θα ανεχτεί τον εξευτελισμό των συναδέλφων μας. Αν το Υπουργείο επιδείξει αναλγησία είναι δεδομένο ότι θα αντιδράσουμε άμεσα.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

07-09-2017 Πρώτες εκτιμήσεις της ΟΛΜΕ για τις εξαγγελίες για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης

Αθήνα, 07/9/2017

  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 ΠΡΩΤΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ Γ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, στη συνεδρίασή του, στις 4-9-17, ασχολήθηκε με τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για το Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια Εκπ/ση και κατέληξε καταρχάς στα εξής:

  •  Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι η εξασφάλιση της αυτονομίας και του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου και η μη σύνδεσή του με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.
  • Το κύριο βάρος των όποιων αλλαγών πρέπει να δοθεί στο περιεχόμενο του Λυκείου, δηλαδή στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, στη μείωση και τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης, τον εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας-εξέτασης και την αναβάθμιση της γενικής παιδείας.
  • Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης στο Λύκειο, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στην πλήρη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.
  • Διαφωνούμε πλήρως με το διπλασιασμό των Πανελλαδικών εξετάσεων με την εισαγωγή νέων εξετάσεων στη μέση της σχολικής χρονιάς (εξετάσεις Ιανουαρίου)! Μια τέτοια εξέλιξη υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο, την ομαλή διαδικασία της διδασκαλίας και αναστατώνει ψυχολογικά τους μαθητές.
  • Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην όποια «φροντιστηριοποίηση» της Γ΄ Λυκείου με την εισαγωγή 6ωρης διδασκαλίας σε ορισμένα γνωστικά αντικείμενα και με το συνακόλουθο εξοστρακισμό πολλών άλλων βασικών γνωστικών αντικειμένων.
  • Διαφωνούμε με την προσμέτρηση της βαθμολογίας των δημιουργικών εργασιών, η οποία μάλιστα θα γίνεται από εξωτερικούς αξιολογητές, γεγονός το οποίο θεωρούμε απαράδεκτο.
  • Εκτίμησή μας είναι ότι η παραπέρα εξειδίκευση-εμβάθυνση του γνωστικού επιπέδου κάποιων βασικών επιστημών με ταυτόχρονη περικοπή άλλων βασικών μαθημάτων γενικής παιδείας θα έχει ως συνέπεια:
  • την αύξηση του βαθμού δυσκολίας του Γενικού Λυκείου με αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των μαθητών
  • τον εξοβελισμό ορισμένων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών από το Λύκειο και τη δημιουργία πιθανών ελλείψεων σε άλλες
  • τη μη δυνατότητα διαμόρφωσης προγράμματος λόγω των πολλών διαφορετικών επιλογών μεταξύ των γνωστικών αντικειμένων, ιδιαίτερα σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές με μικρές σχολικές μονάδες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε νέες καταργήσεις ? συγχωνεύσεις σχολείων.
  • Η θετική καταρχάς εξαγγελία για επέκταση της υποχρεωτικότητας της βασικής εκπαίδευσης σε 14 χρόνια προϋποθέτει την αύξηση των δαπανών και τους μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.

             Ζητάμε την απόσυρση του συγκεκριμένου προσχεδίου και την άμεση έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με το Υπουργείο Παιδείας.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

06-09-2017 Καταγγελία του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τις αποσπάσεις

Αθήνα, 06/9/2017

  Καταγγελία του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τις αποσπάσεις

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη πρακτική του Υπουργείου Παιδείας στο ζήτημα των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης.

Ο κ. Υπουργός, αδιαφορώντας για τους υφισταμένους του εκπαιδευτικούς προχώρησε στη ριζική περικοπή των αποσπάσεων εκπαιδευτικών. Μετά τους μηδενικούς διορισμούς, τις ελάχιστες μεταθέσεις, έρχεται και η περιστολή αυτή των αποσπάσεων για να δώσουν τη χαριστική βολή στους νεότερους συναδέλφους, που για άλλη μία φορά, θα μείνουν εγκλωβισμένοι μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους και τις οικογένειές τους.

            Ο Υπουργός Παιδείας:

  • Δεν έλαβε υπόψη εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση, ακόμα και το μειωμένο αριθμό που αναγνώρισε το ΥΠΠΕΘ σε σχέση με εκείνα που ανακοίνωσαν τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ, όπως επίσης δεν έλαβε υπόψη του τα κενά που προέκυψαν κατά τις πρόσφατες συνεδριάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων αρχές Σεπτέμβρη, μη προχωρώντας σε ικανοποίηση αιτήσεων συναδέλφων για απόσπαση σε Γ φάση, πριν από την πρόσληψη αναπληρωτών, όπως είναι η κανονική σειρά.
  • Αρνήθηκε να ικανοποιήσει τις αποσπάσεις σε συναδέλφους με σοβαρότατα προβλήματα υγείας και σοβαρούς κοινωνικούς λόγους.
  • Απέρριψε το αίτημα της ΟΛΜΕ για πραγματοποίηση αποσπάσεων στις ειδικότητες που οι εκπαιδευτικοί ήταν πλεονάζοντες τόσο στον περιοχή τοποθέτησής τους, όσο και στην περιοχή αιτήσεώς τους. Η απόφασή του αυτή είναι παράλογη και εξοργιστική, δεδομένου ότι οι συνάδελφοι αυτοί παραμένουν ούτως ή άλλως υπεράριθμοι.
  • Ακύρωσε στην πράξη τη δυνατότητα σε εκλεγμένα μέλη στα ΔΣ των ΕΛΜΕ της χώρας, να εργαστούν και να εκπροσωπήσουν τους συναδέλφους στις περιοχές που έχουν εκλεγεί.

Είναι λοιπόν προφανές ότι το συνδικαλιστικό κίνημα στην εκπαίδευση βρίσκεται αντιμέτωπο με την εφαρμογή αντεργατικών πολιτικών που στόχο έχουν την περιστολή του εργασιακού κόστους αδιαφορώντας για το ανθρώπινο δυναμικό.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι στην πρόσφατη παράσταση-διαμαρτυρία της ΟΛΜΕ μαζί με συνδικαλιστικά στελέχη από την επαρχία στις 31/8/17 για το θέμα των αποσπάσεων, και αφού ο κ. Υπουργός, λόγω φόρτου εργασίας, μας παρέπεμψε στην κα. Διευθύντρια του Γραφείου του και σε επιτροπή που ασχολείται με αποσπάσεις, μας ζητήθηκε η συνάντηση να γίνει χωρίς των παρουσία των δύο Αιρετών του κλάδου στο ΚΥΣΔΕ και με τη συμμετοχή μόνο 5 μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ, γεγονός το οποίο θεωρούμε απαράδεκτο.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί άμεση πραγματοποίηση Γ φάσης αποσπάσεων για όλα τα σημερινά λειτουργικά κενά που θα αφορά:

  • Τους εκπαιδευτικούς που έχουν ειδικά προβλήματα υγείας και σοβαρούς κοινωνικούς λόγους.
  • Όσους ζητάνε απόσπαση σε υπάρχονται λειτουργικά κενά που δεν καλύφθηκαν μετά και την πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών.
  • Τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ζητούν να αποσπαστούν σε περιοχή που η ειδικότητά τους είναι υπεράριθμη, δεδομένου ότι και στις δύο περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί αυτοί παραμένουν υπεράριθμοι.
  • Τα εκλεγμένα μέλη ΔΣ ΕΛΜΕ καθ? υπέρβαση και χωρίς να επηρεάζουν το συνολικό αριθμό αποσπάσεων

 Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι η ΟΛΜΕ δεν θα ανεχτεί την επίθεση που εξαπολύει ο Υπουργός Παιδείας σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων μας.

Ο κλάδος θα απαντήσει σύντομα και δυναμικά.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

06-09-2017 Σχετικά με τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια

Αθήνα, 06/9/2017

 ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ


            Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους εφαρμόζεται για ακόμα μία φορά η αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, που στόχο έχει την εξυπηρέτηση της γνωστής περιοριστικής πολιτικής για την εξοικονόμηση πόρων και αδιαφορεί για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

            Συγκεκριμένα, με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας υποχρεώνονται τα σχολεία να μη σχηματίζουν τμήματα ξένων γλωσσών περισσότερα από τα τμήματα γενικής παιδείας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα:

  • Στη διδασκαλία των Αγγλικών να μη γίνεται διαχωρισμός σε αρχάριους και προχωρημένους στα μικρά Γυμνάσια της χώρας.
  • Στα μεγαλύτερα Γυμνάσια που σχηματίζουν μονό αριθμό τμημάτων(ένα, τρία, πέντε και εξής) στο μονό τμήμα να καθορίζεται το επίπεδο σύμφωνα με την πλειοψηφία των μαθητών του τμήματος, γεγονός που είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο.
  • Στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας πολλά παιδιά να υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν μαθήματα ξένης γλώσσας διαφορετικής από αυτήν που διδάχτηκαν στο Δημοτικό.

Για παράδειγμα, η Α?  τάξη του Γυμνασίου Μουζακίου Καρδίτσας έχει 51 μαθητές. Από αυτούς οι 31 επιθυμούν να παρακολουθήσουν μαθήματα γερμανικής γλώσσας, όπως έκαναν και στο Δημοτικό και 20 μαθητές επιθυμούν να συνεχίσουν την παρακολούθηση της γαλλικής γλώσσας. Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να δημιουργηθούν 2 τμήματα γερμανικής γλώσσας και ένα γαλλικής γλώσσας. Επειδή όμως υπάρχει απαγόρευση να δημιουργηθεί τρίτο τμήμα γλώσσας, αφού τα τμήματα γενικής παιδείας είναι δύο, συμβαίνει το εξής παράδοξο. Δημιουργούνται δύο τμήματα γερμανικής γλώσσας, επειδή οι μαθητές είναι πάνω από 27 και κανένα τμήμα γαλλικής γλώσσας, γιατί οι μαθητές δεν είναι 25. Σύμφωνα με την παράλογη πρακτική του Υπουργείου Παιδείας σχεδόν το 40% των μαθητών αναγκάζεται να αλλάξει ξένη γλώσσα, προς δόξαν της λογικής των μνημονιακών περικοπών. Το παράδειγμα του Γυμνασίου Μουζακίου Καρδίτσας δεν είναι μοναδικό, αλλά αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν πάμπολλα  σχολεία στην επικράτεια.

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ απαιτεί:

  • Τη συγκρότηση τμημάτων αρχαρίων και προχωρημένων στα Αγγλικά χωρίς τους υφιστάμενους περιορισμούς.
  • Να καταργηθεί άμεσα η εγκύκλιος που συνδέει τα τμήματα ξένων γλωσσών με τα τμήματα γενικής παιδείας.
  • Να διδαχθεί η δεύτερη ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά) ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών.
  • Να μην υποχρεώνονται οι μαθητές της πρώτης Γυμνασίου να αλλάξουν επιλογή ξένης γλώσσας.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf…εδώ