Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

21-02-2017 Υλικά για την Ημερίδα στο Ηράκλειο Κρήτης την Πέμπτη 23/2

Η Ημερίδα στο Ηράκλειο Κρήτης με θέμα: “«Υπηρεσιακές μεταβολές ? Διορισμοί – Εργασιακά εκπαιδευτικών» θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 23/2 από 10 έως 5 μ.μ. στο 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου, Δ/νση: Ιω. Κονδυλάκη 32.

ΥΛΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

1. Προτάσεις της ΟΛΜΕ στην Επιτροπή για τους Διορισμούς – Υπηρεσιακές Μεταβολές … εδώ

2. Σχετικά με τις Μεταθέσεις-Αποσπάσεις … εδώ

3. Σχετικά με τα προβλήματα των αναπληρωτών … εδώ

4. Σχετικά με προβλήματα υγείας – αναρρωτικές άδειες – μείωση ωραρίου αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών … εδώ

 

21-02-2017 Αίτημα για παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αθήνα, 21/02/2017

ΠΡΟΣ:

τον Υπουργό Παιδείας

κ. Κ. Γαβρόγλου

 

 

ΘΕΜΑ: Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

 

Κύριε Υπουργέ,

Σήμερα 21/2/17 ξεκινούν οι αιτήσεις για τη συμμετοχή των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, με την προθεσμία να λήγει στις 2 Μαρτίου.

Επειδή το χρονικό διάστημα είναι σύντομο, μεσολαβεί η αργία της Καθαρής Δευτέρας και πολλά σχολεία αυτή την περίοδο πάνε σε εκδρομές παρακαλούμε να δοθεί μια μικρή παράταση έως τις 10 Μαρτίου, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στην υποβολή αιτήσεως συμμετοχής των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

24-02-2017: Ως τις 10 Μαρτίου παρατείνεται η υποβολή αιτήσεων για τις Πανελλαδικές”

20-02-2017 Ψήφισμα της ΓΣ των Προέδρων (18/2) ενάντια στη συνεχιζόμενη δίωξη του Κ. Πελετίδη

Αθήνα, 20/02/2018

 ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (18/2/2017) ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΑΤΡΑΣ

 Η Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ καταδικάζει τη συνεχιζόμενη δίωξη του κομμουνιστή δήμαρχου της Πάτρας, επειδή δε διευκόλυνε την εγκληματική ναζιστική οργάνωση της Χρυσής Αυγής να προπαγανδίσει τις φασιστικές της αντιλήψεις, δίνοντάς της χώρο μπροστά στις βουλευτικές εκλογές το 2015. Καθώς και γιατί αρνήθηκε να παραδώσει στους χρυσαυγίτες στοιχεία με τα πόσα παιδιά μεταναστών φιλοξενούνται στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου.

Ο δήμαρχος Πάτρας στέλνεται σε δίκη στις 13 Φλεβάρη από το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος. Γι? αυτούς φαίνεται θεωρείται παράβαση καθήκοντος το να μην αφήνεις το φασιστικό και ρατσιστικό δηλητήριο της Χρυσής Αυγής να εμποτίζει το λαό και κυρίως τη νεολαία της χώρας μας, να αποκαλύπτεις τον πραγματικό της ρόλο ως απόγονοι των ναζί, να αναδεικνύεις την εγκληματική της δράση απέναντι σε μετανάστες και ανθρώπους του λαϊκού κινήματος.

Οι ευθύνες που βαραίνουν την κυβέρνηση αλλά και το διορισμένο από αυτήν γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, που επιτρέπει τη συνέχιση αυτής της δίωξης, είναι πολύ μεγάλες.

Η απόφασή αυτή του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης προκαλεί, ιδιαίτερα τώρα, που συμπληρώθηκαν τρία χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα από τους χρυσαυγίτες, τα δολοφονικά χτυπήματα στα μέλη του ΠΑΜΕ, τους Αιγύπτιους αλιεργάτες, τα γεγονότα στο σχολείου του νέου Ικονίου και τα πολλά ακόμα στοιχεία για την εγκληματική της δράση που καθημερινά βγαίνουν στο φως. Ο εγκληματικός της χαρακτήρας απορρέει από την ίδια τη ναζιστική θεωρία την οποία πιστεύει. Απορρέει από τη δολοφονική δράση των ταγμάτων εφόδου της εναντίον μεταναστών, αντιφασιστών, μελών του εργατικού κινήματος.

Ο λαός μας έχει μνήμη. Οι θηριωδίες των ναζί μαζί με τους ντόπιους συνεργάτες τους, τα ολοκαυτώματα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, μας θυμίζουν την αντίσταση του λαού μας απέναντι στο τέρας του φασισμού, μας εμπνέουν, για τους αγώνες σήμερα.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

20-02-2017 Αποφάσεις Γεν. Συν. Προέδρων ΕΛΜΕ – Πανελλ/κή Κινητ/ση την Πέμπτη 23/2

Αθήνα, 20/02/2017

  ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (18/2/17)

              Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 18/2/17 στην Αθήνα αποφάσισε τα εξής:

  1.  Με κεντρικό αίτημα την πραγματοποίηση μαζικών μόνιμων διορισμών για την κάλυψη των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας, την πραγματοποίηση Πανελλαδικής Κινητοποίησης την Πέμπτη 23/2/17. Για την Αθήνα, συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας στις 2 μ.μ. και στην υπόλοιπη Ελλάδα, συγκεντρώσεις στις Διευθύνσεις ή στις Περιφέρειες σε ώρες που θα αποφασίσουν οι τοπικές ΕΛΜΕ. Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων το ΔΣ της ΟΛΜΕ κηρύσσει 2ωρη στάση εργασίας (12.00-14.00 και 14.00-16.00).
  2.  Να υπάρξει συνδικαλιστική κάλυψη στους Συλλόγους Διδασκόντων και σε κάθε συνάδελφο ξεχωριστά, που δεν επιθυμούν να εφαρμόσουν τη Θεματική Εβδομάδα.
  3.  Να ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας να επαναφέρει τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις στα ΓΕΛ και να τις καθιερώσει και στα ΕΠΑΛ.

 Επίσης, η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ καταγγέλλει την πολιτική της εκκαθάρισης των ΕΠΑΛ από τους λεγόμενους μη παρακολουθούντες μαθητές και απαιτεί:

  • Να μην γίνει στα σχολεία καμιά ανακατανομή στις αναθέσεις στο μέσο της χρονιάς.
  • Να μη δεχθούν τα ΠΥΣΔΕ και οι αιρετοί καμία υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εξαιτίας τη ρύθμισης των μη παρακολουθούντων.

Τέλος, η ΓΣ των Προέδρων καταγγέλλει τις προτάσεις για την εκπαίδευση που κατέθεσαν ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων όσο και αυτών που περιέχονται, με βάση κείμενα στον τύπο, στην επικαιροποιημένη έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελληνική εκπαίδευσης. Οι προτάσεις αυτές παρουσιάζουν μια κοινή στόχευση με βασικούς άξονες:

  • μείωση του μισθοδοτικού κόστους,
  • αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών,
  • αυτοχρηματοδότηση των σχολείων στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας» και την κατηγοριοποίηση τους ανάλογα με τις επιδόσεις ή τις ?εγγραφές!
  • μεγαλύτερη εμπλοκή των δήμων στην λειτουργία και το έργο των σχολείων,
  • κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος για την δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση,
  • Δραστικός περιορισμός του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος,
  • αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη,
  • πλήρης εισαγωγή της αξιολόγησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς συνδεδεμένη με την χρηματοδότηση των σχ. μονάδων και τους μισθούς των εκπαιδευτικών,
  • επιχειρηματικοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης,
  • ενδυνάμωση του ρόλου του διευθυντή και υποβιβασμός του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων, και άλλες υπεραντιδραστικές προτάσεις αποδόμησης του δημόσιου σχολείου.

 Πλευρές των προτάσεων αυτών συναντώνται επιπλέον στο 3ο μνημόνιο, στα πορίσματα Λιάκου, Γαβρόγλου, στις κατευθύνσεις της ΕΕ και σε δηλώσεις υπευθύνων και ανεύθυνων περί την εκπαίδευση του κεφαλαίου.

Οι εκπαιδευτικοί και το δημόσιο σχολείο βρίσκονται εν μέσω μιας συντονισμένης, σχεδιασμένης και άκρως αντιδραστικής αντί- μεταρρύθμισης σε πλήρη αντιδιαστολή τόσο με τις θέσεις και προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος όσο και με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας τις ανάγκες της κοινωνίας και της χώρας.

Είναι αναγκαίο περισσότερο από ποτέ να αναπτυχθεί ένα ρωμαλέο πανεκπαιδευτικό κίνημα που θα αναχαιτίσει την μεγαλύτερη ανατροπή των εκπαιδευτικών κατακτήσεων δεκαετιών που επιχειρείται. Να απαιτήσει και να επιβάλλει την ολόπλευρη ποιοτική αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν μόρφωση όλων των παιδιών μαζί με την ουσιαστική καταξίωση και αναβάθμιση των εκπαιδευτικών της χώρας.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

16-02-2017 Φόρμα συμπλήρωσης μελών ΔΣ ΕΛΜΕ

Για να “κατεβάσετε” τη φόρμα που θα συμπληρωθεί από τις ΕΛΜΕ για τα νέα ΔΣ πατήστε … εδώ και παρακαλούμε για την αποστολή της στο email olme@otenet.gr

15-02-2017 Παρέμβαση του Περιφ. Δ/ντή Κεντρ. Μακεδονίας στη μοριοδότηση σχολ. μονάδων

Αθήνα, 15/02/2017

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια του Περιφερειακού Δ/ντή Κεντρικής Μακεδονίας ο οποίος αυθαίρετα παρενέβη και επιχειρεί να επηρεάσει τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων για τη μοριοδότηση των συνθηκών διαβίωσης σχολικών μονάδων. Συγκεκριμένα απέστειλε λογισμικό στις Διευθύνσεις της Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο με αυθαίρετα δεδομένα που ο ίδιος προσδιόρισε, καθορίζει τον τελικό αριθμό των μορίων των σχολικών μονάδων, στερώντας κάθε άλλη δυνατότητα από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

 Απαιτούμε ο Περιφερειακός Δ/ντής Κεντρικής Μακεδονίας:

  •  Να σταματήσει τις απαράδεκτες παρεμβάσεις του και να αποσύρει το λογισμικό με τα αυθαίρετα δεδομένα που απέστειλε στις Διευθύνσεις.
  • Να αφήσει τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να κρίνουν σύμφωνα με τα τοπικά δεδομένα και τα κριτήρια του ΠΔ 111/2016.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

15-02-2017 Διευκρινίσεις σχετικά με την Ομάδα Εργασίας του ΚΕΜΕΤΕ για τους τομείς και τις ειδικότητες στα ΕΠΑΛ

Ενημερωτικό δελτίο για την Τ.Ε.Ε.                                                                                                            

13 Φεβρουαρίου 2017

 

Με αφορμή την παραπληροφόρηση, που υπήρξε, σχετικά με την ομάδα εργασίας «Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ», το ΔΣ του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. διευκρινίζει  στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες τα ακόλουθα:

  1. Σε αντίθεση με τη συκοφαντική τακτική διάφορων κύκλων, η ΟΛΜΕ και το ΚΕΜΕΤΕ στήριζαν ανέκαθεν και φυσικά εξακολουθούν να στηρίζουν την Τ.Ε.Ε., τα εργασιακά δικαιώματα όλων των συναδέλφων/συναδελφισσών που υπηρετούν στα σχολεία της, όπως και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των μαθητριών της.
  2. Σε αυτή τη βάση, και ταυτόχρονα με τη διαχρονική συνδικαλιστική δράση της ΟΛΜΕ για την υπεράσπιση της ΤΕΕ εναντίον των ασκούμενων πολιτικών διαδοχικών κυβερνήσεων (π.χ. μετατροπή της ΤΕΕ σε κατάρτιση, μαθητεία στη Δ/βάθμια εκπ/ση, κατάργηση Τομέων και ειδικοτήτων, διαθεσιμότητες, καταργήσεις ? συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, ιδιωτικοποίηση, επαγγελματικά δικαιώματα, ολιγομελή τμήματα κ.ά.), το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. με πλήθος επιστημονικές επεξεργασίες, παρουσιάσεις, Εκπαιδευτικά Συνέδρια, και ημερίδες σε ολόκληρη την Ελλάδα, συνέβαλε με τις τεκμηριώσεις του στις διεκδικήσεις του κλάδου για τη στήριξη, την αναβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ισότιμη θέση της στη Δ/βάθμια εκπαίδευση, και αυτό θα εξακολουθήσει να κάνει.
  3. Η ομάδα εργασίας με θέμα «Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ», που αποφασίστηκε να συγκροτηθεί από το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. και την Ο.Λ.Μ.Ε. με ανοιχτή συμμετοχή των συναδέλφων της βάσης, θα διερευνήσει προβλήματα και αστοχίες που δημιουργούνται μετά τις πρόσφατες νομοθετικές αλλαγές, διατυπώνοντας προτάσεις για την αντιμετώπισή τους, μέχρι τη λειτουργία του Ενιαίου Λυκείου – τύπου Πολυκλαδικού, το οποίο όμως όλοι γνωρίζουμε ότι απαιτεί κυρίως άλλες οικονομικές συνθήκες για να υλοποιηθεί. Έτσι, η συγκεκριμένη ομάδα θα ασχοληθεί με τη λειτουργία Τομέων και Ειδικοτήτων στην παρούσα φάση λειτουργία των ΕΠΑΛ.
  4. Σε ό,τι αφορά τις θέσεις της ΟΛΜΕ, παραθέτουμε αποσπάσματα από τις ??Θέσεις και προτάσεις της ΟΛΜΕ για το «Νέο σχολείο» -«Νέο Λύκειο»?? (2011):

 «Πρωταρχικό στοιχείο της εκπαιδευτικής μας πρότασης είναι προοπτικά, η ανάπτυξη ενός σχολείου στη λυκειακή βαθμίδα, που θα αξιοποιεί τα θετικά χαρακτηριστικά του πολυκλαδικού λυκείου, στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.» ? «Για το άμεσο μέλλον, προτείνουμε την ύπαρξη μεταβατικού σταδίου, που είναι αναγκαίο για την ουσιαστική αναβάθμιση και ισότιμη ένταξη της Τ.Ε.Ε. στη λυκειακή βαθμίδα. Στην κατεύθυνση αυτή, προτείνουμε τα παρακάτω άμεσα μέτρα:

  • Να δημιουργηθεί μια και μόνο δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης σε λυκειακό επίπεδο μετά το γυμνάσιο, σχεδιασμένη στην κατεύθυνση της καθιέρωσης 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
  • Ο σχεδιασμός της ΤΕΕ στο πλαίσιο της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης επιβάλλει την ύπαρξη μετά το γυμνάσιο μιας μόνο δομής λυκείου για την ΤΕΕ, ισότιμης με τη γενική-ακαδημαϊκή κατεύθυνση, τόσο όσον αφορά το επίπεδο σπουδών όσο και τη νομοθεσία που την διέπει  και την αξία του πτυχίου ή απολυτηρίου που κάθε κατεύθυνση θα παρέχει.  Για αυτό είναι απαραίτητη η υπαγωγή στο ΥΠΕΠΘ όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, Υγείας, Γεωργίας). Είναι απαραίτητη, επίσης, η κατάργηση των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ και κάθε άλλης μορφής επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης πριν τα 18 χρόνια του μαθητή και μέχρι την ολοκλήρωση του 12ετούς υποχρεωτικού κύκλου εκπαίδευσης.»

Μετά  από όλα τα παραπάνω, είναι φανερό, ότι στις σημερινές λόγω κρίσης και μνημονίων ιδιαίτερα κρίσιμες συνθήκες, τόσο η Ο.Λ.Μ.Ε. όσο και το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. (το οποίο ερευνά και τεκμηριώνει τις θέσεις της) όχι μόνο στηρίζουν την Τ.Ε.Ε. αλλά και διεκδικούν την καλύτερη αντιμετώπισή της  από την Πολιτεία, όπως και τη λειτουργία της, ως απαράβατο όρο και προϋπόθεση για να γίνει πραγματικότητα το σχολείο του μέλλοντος στη βάση του πολυκλαδικού.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

13-02-2017 Διευκολυντική Παναττική στάση εργασίας την Τρίτη 14/2

Αθήνα, 13/02/2017

 ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΗ ΠΑΝΑΤΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 14/2/2017

              Η ΟΛΜΕ προκηρύσσει 2ωρη διευκολυντική Παναττική στάση εργασίας την Τρίτη 14/2 από 12.00 ? 14.00 προκειμένου οι συνάδελφοι να συμμετάσχουν:

 α) στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των αγροτών στις 13.30 στην Πλατεία Βάθη,

 β) στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των αναπληρωτών ειδικοτήτων στο Υπουργείο Εργασίας στις 14.30.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

13-02-2017 Υπόμνημα προς τον Υπουργό Παιδείας

Αθήνα, 13/02/2017

ΠΡΟΣ:
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κων. Γαβρόγλου

ΘΕΜΑ: Υπόμνημα προς τον Υπουργό Παιδείας

Κύριε Υπουργέ,

Σας καταθέτουμε γραπτώς τα θέματα τα οποία θέσαμε υπόψη σας κατά τη συνάντηση της 1ης Φεβρουαρίου 2017 και περιμένουμε την άμεση επίλυσή τους.

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ
Σχετικά με το ζήτημα των Υπηρεσιακών μεταβολών, σας υπενθυμίζουμε ότι τον Ιανουάριο του 2016 είχε συγκροτηθεί στο Υπουργείο Παιδείας άτυπη επιτροπή αποτελούμενη από πολιτικά, διοικητικά στελέχη και εκπροσώπους των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ), προκειμένου να εξετάσει χρονίζοντα ζητήματα που αφορούν τις υπηρεσιακές μεταβολές και να προχωρήσει η τροποποίηση των Π.Δ.50/96 και Π.Δ. 100/97. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία ενημέρωση για τις τελικές απόψεις του Υπουργείου στα συγκεκριμένα θέματα και αν προτίθεται να νομοθετήσει.
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
Σε κάποιες περιοχές της χώρας, μετά την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών των Αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΔΕ) για καταβολή δαπανών μετακίνησης για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των συμβουλίων αυτών, όταν η έδρα του υπηρεσιακού συμβουλίου είναι διαφορετική από την έδρα του σχολείου που υπηρετεί η/ο συνάδελφος, υπήρξε απορριπτική απάντηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Ζητάμε την εξαίρεση των παραπάνω Αιρετών από την ερμηνεία που δίνεται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κατά την Παροχή Οδηγιών για την εφαρμογή της παραγράφου Δ.9 του άρθρου 2 του ν.4336/2015 (ΦΕΚ 94/Α΄) «Δαπάνες μετακινούμενων εντός και εκτός επικράτειας».
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

Τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θεσμοθετήθηκαν με το νόμο 2525/97 στο πλαίσιο που έχουν προδιαγράψει οι διακηρυγμένες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι ο μοναδικός θεσμός στην Ελλάδα ο οποίος στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης, υλοποιεί προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων από 18 ετών και άνω.
Στόχος των ΣΔΕ είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων από ενήλικες οι οποίοι δεν είχαν ευκαιρίες στη ζωή τους, η απόκτηση τίτλου σπουδών ισότιμου με το απολυτήριο Γυμνασίου και τελικά η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω του σχολείου.
Τα σοβαρά προβλήματα των ΣΔΕ σχετίζονται με τη μείωση του αριθμού των αποσπάσεων των μόνιμων εκπαιδευτικών κυρίως από το 2008 και μετά. Στη θέση τους προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι πολύ καθυστερημένα, στην καλύτερη περίπτωση τέλη του Δεκέμβρη. Η μείωση των αποσπάσεων μονίμων επιμορφωμένων εκπαιδευτικών και η πρόσληψη ωρομισθίων μη επιμορφωμένων υποβαθμίζει την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Έτσι δημιουργούνται προβλήματα που προκύπτουν από την έλλειψη συνέχειας και εμπειρίας.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος καταγράφονται μεγάλα κενά σε διδακτικό προσωπικό, γεγονός που καθιστά την λειτουργία των ΣΔΕ προβληματική.
Απαιτούμε την άμεση στελέχωση των ΣΔΕ με μόνιμο κατάλληλα επιμορφωμένο προσωπικό.

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΙΚΑ ? ΧΡΕΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Ένα σημαντικό ζήτημα που ταλαιπωρεί αρκετούς συναδέλφους που έχουν διατελέσει διευθυντές Σχολικών Μονάδων είναι τα πρόστιμα προς το ΙΚΑ λόγω καθυστερημένης καταβολής εισφορών για τους αναπληρωτές ?ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς. Όπως είναι γνωστό, επί σειρά ετών εκκαθαριστής μισθοδοσίας ήταν ο Διευθυντής του σχολείου, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την πληρωμή των αναπληρωτών-ωρομισθίων και την καταβολή των ασφαλιστικών τους εισφορών.
Συχνά τα σχετικά χρηματικά ποσά εκταμιεύονταν με χαρακτηριστική καθυστέρηση, με συνέπεια την εκπρόθεσμη καταβολή των εισφορών προς το ΙΚΑ. Η εκπρόθεσμη αυτή καθυστέρηση, χωρίς ευθύνη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, οδήγησε στην επιβολή χρηματικών προστίμων σε βάρος των εκκαθαριστών-Διευθυντών. Επειδή η ποινή είναι άδικη, αφού η καθυστέρηση καταβολής των εισφορών προέκυψε εξαιτίας της συνεχούς καθυστέρησης της εκταμίευσης, απαιτείται πολιτική παρέμβαση προκειμένου να επιλυθεί ένα χρονίζον πρόβλημα, που αφορά αρκετούς συναδέλφους μας.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΑΤΩΝ-ΕΚΔΡΟΜΩΝ
Είναι γνωστό ότι οι Σχολικές Μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οργανώνουν σχολικές εκδρομές, οι οποίες είναι ενταγμένες στα πλαίσια πολιτιστικών, περιβαλλοντικών, Ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανταλλαγής μαθητών, ERASMUS και στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων.
Δυστυχώς από την πλευρά της Διοίκησης υπάρχει μια απίστευτη γραφειοκρατία και επικάλυψη αρμοδιοτήτων, δηλαδή δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας, που θα καθορίζει επακριβώς τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών, τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής των μαθητών, δραστηριότητες οι οποίες επιτρέπονται ή ρητά απαγορεύονται, το ρόλο και τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και τις υποχρεώσεις των γονέων γενικότερα.
Εξ αιτίας αυτού του γραφειοκρατικού χάους οι εκπαιδευτικοί νιώθουν εγκλωβισμένοι, απροστάτευτοι και δεν γνωρίζουν επακριβώς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Αρκετοί από τους κανόνες ασφαλείας ήταν αποφάσεις του Υπουργείου Συγκοινωνιών που ποτέ δεν είχαν κοινοποιηθεί στους εκπαιδευτικούς, και τους διαπιστώσαμε με τραγικό τρόπο μετά τα δύο θανατηφόρα ατυχήματα (Φαρκαδώνα-Καλοχώρι) π.χ. να καλείται η τροχαία να ελέγξει τα ελαστικά του λεωφορείου, να γίνεται έλεγχος εάν ο οδηγός έχει υπερβεί τις καθορισμένες ώρες εργασίας την εβδομάδα κ.α.
Δημιουργία μεγάλων προβλημάτων με μαθητές που πάσχουν από συγκεκριμένες ασθένειες και λαμβάνουν συγκεκριμένη αγωγή, γεγονός το οποίο αποκρύπτεται από τους γονείς με αποτέλεσμα οι καθηγητές να καταλαμβάνονται εξαπίνης και να καλούνται να διαχειριστούν μια δύσκολη κατάσταση σε καθεστώς έντονης πίεσης. Και υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες εκπαιδευτικοί υφίστανται ποινικές διώξεις, ενώ οι γονείς έχουν αποκρύψει σημαντικά στοιχεία για το παιδί τους, επικαλούμενοι τη διάταξη περί προσωπικών δεδομένων.
Δεν υπάρχει μέριμνα και οδηγίες για διαχείριση ειδικών περιπτώσεων-κρίσεων, όπως η πρόσφατη μαζική λοίμωξη μαθητών από Λύκειο της Κομοτηνής (π.χ. επιπλέον συνοδοί εκπαιδευτικοί, εξασφάλιση γρήγορης μετακίνησης-επιστροφής ασθενών μαθητών στο τόπο τους, κάλυψη του κόστους μεταφοράς κ.α.)
Με βάση τα παραπάνω, επειδή τα κενά και οι ασάφειες είναι πολλές, επιβάλλεται η μεθοδική εξέταση όλων των παραμέτρων και η σύνταξη ολοκληρωμένης εγκυκλίου (ή και νομοθετικής ρύθμισης), προκειμένου να είναι διακριτοί οι ρόλοι και οι ευθύνες όλων των εμπλεκόμενων σε αυτή τη σχολική δραστηριότητα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Επανειλημμένα έχουμε ζητήσει τα διοικητικά έγγραφα που απευθύνονται στις σχολικές μονάδες της Β/θμιας Εκπαίδευσης να κοινοποιούνται και στην ΟΛΜΕ για την άμεση και ακριβή ενημέρωση της Ομοσπονδίας. Υπήρξε δέσμευση από τη μεριά της πολιτικής ηγεσίας ότι το αίτημα θα ικανοποιηθεί, κάτι που δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα. Ζητάμε να περιληφθεί η ΟΛΜΕ στους αποδέκτες όλων των διοικητικών εγγράφων.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

11-02-2017 Σχετικά με την κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων

 Αθήνα, 11/02/17

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων

 Όσοι από τους μαθητές που έδιναν «πανελλαδικές εξετάσεις» δεν κατάφερναν να συμμετάσχουν σε αυτές για λόγους υγείας η ανωτέρας βίας είχαν τη δυνατότητα συμμετοχής, μέχρι και την χρονιά 2015-6, και σε «επαναληπτικές εξετάσεις».

Η κατάργηση αυτής της δυνατότητας από φέτος στερεί από τους μαθητές, που δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για λόγους που δεν ευθύνονται οι ίδιοι, τη δυνατότητα να διαγωνισθούν .

Θεωρούμε απαράδεκτες τις δηλώσεις του Yπουργού Παιδείας στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της βουλής όπου είπε ότι: «οι επαναληπτικές εξετάσεις που από φέτος καταργούνται, ήταν από τις  ορισμένες παθογένειες της κοινωνίας μας που πρέπει να τις βλέπουμε όλοι μαζί κατάματα. Σε ποιές παθογένειες αναφέρεται ο κ Υπουργός; Όπως επίσης εύλογα ερωτηματικά γεννούν οι δηλώσεις του «ότι υπήρχε μιας αυξημένη τάση λιποθυμιών και αρρώστιας στην διάρκεια των εισαγωγικών εξετάσεων»! απειλώντας επίσης ότι «δεν θα ήθελε να προκληθεί ώστε να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία αυτά»! Εάν όντως  υπάρχουν τα στοιχεία αυτά, αναρωτιόμαστε γιατί εκπλήσσεται ο κ Υπουργός, όταν είναι γνωστό ότι πρόκειται για άκρως ανταγωνιστικές και ψυχοφθόρες εξετάσεις οι οποίες δίνονται μετά από πολύχρονη προετοιμασία και επίπονες προσπάθειες των  υποψηφίων μαθητών;

Με βάση τις αρχές της ίσης μεταχείρισης αλλά και των ίσων ευκαιριών των μαθητών:

Απαιτούμε την διατήρηση της διαδικασίας των «Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων», για καθαρά παιδαγωγικούς λόγους,

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να εντοπίσει τα προβλήματα που σχετίζονται με τον θεσμό των «Επαναληπτικών» και να προτείνει λύσεις σε παιδαγωγική κατεύθυνση,

Να τεθούν οι αυστηροί αυτοί όροι για τη συμμετοχή στις «Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις», ώστε να μην γίνεται εκμετάλλευση ή κατάχρηση της δυνατότητας αυτής.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ