Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

29-01-2017 Ενημερωτικό από τη Θεατρική παράσταση για τα παιδιά των συναδέλφων στην Περιφ. Ανατ. Μακεδονίας-Θράκης

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017, η θεατρική παράσταση από την ΟΛΜΕ στην Περιφέρεια της Αν. Μακεδονίας ? Θράκης για τα παιδιά των συναδέλφων των  ΕΛΜΕ της ομώνυμης Περιφέρειας.  Σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Κέντρο της Κομοτηνής στο Θέατρο ΡΕΞ του Εργατικού Κέντρου Κομοτηνής, τα παιδιά παρακολούθησαν από την Παιδική Θεατρική Σκηνή Θεσσαλονίκης το έργο της Ζωρζ Σαρρή το « ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ » σε μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη.  Ένα έργο που δίνει μηνύματα στα παιδιά για έναν κόσμο καλύτερο, με ειρήνη, δικαιοσύνη, ελπίδα και αγάπη για όλους, φωτίζοντας ξανά τα πρόσωπά τους με χαμόγελα!…

Για να διαβάσετε τη συνέχεια και να δείτε φωτογραφίες πατήστε … εδώ

 

27-01-2017 Διοργάνωση περιφερ. συσκέψεων – Ημερίδων ΟΛΜΕ – Διαβιβαστικό προς Περιφ. Δ/ντές

Αθήνα, 26/1/2017

 ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΨΕΩΝ ? ΗΜΕΡΙΔΩΝ

Συνάδελφοι,

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε τη διοργάνωση περιφερειακών συσκέψεων ? ημερίδων στις ακόλουθες περιοχές:

  • ΗΡΑΚΛΕΙΟ: την Παρασκευή, 24/2/2017 (10.00 – 17.00) με θέμα: «Υπηρεσιακές μεταβολές ? Διορισμοί – Εργασιακά εκπαιδευτικών»,

Καλούνται να συμμετέχουν:

Τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Χανίων καθώς και οι αιρετοί ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ των συγκεκριμένων περιοχών.

Ένας ή δύο συνάδελφοι από κάθε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιφέρειας Κρήτης, οι οποίοι θα οριστούν από τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Οι ΕΛΜΕ θα συγκεντρώσουν τα ονόματα των μελών των ΔΣ, των αιρετών και των εκπροσώπων των Συλλ. Διδ/ντων και θα τα αποστείλουν μαζί με το διαβιβαστικό της ΟΛΜΕ (ακολουθεί στο τέλος του εγγράφου) στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης για να ζητηθεί η σχετική άδεια από τον Περιφερειακό Διευθυντή.

  • ΛΑΡΙΣΑ: Παρασκευή, 17/3 (10.00 ? 17.00) με θέμα: «Νέο Λύκειο ? Σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»,

Καλούνται να συμμετέχουν:

Τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Φθιώτιδας, Ευβοίας, Βοιωτίας, Φωκίδας και Ευρυτανίας καθώς και οι αιρετοί ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ των συγκεκριμένων περιοχών.

Ένας ή δύο συνάδελφοι από κάθε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας και Ανατ. Στερεάς-Εύβοιας οι οποία θα οριστούν από τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Οι ΕΛΜΕ θα συγκεντρώσουν τα ονόματα των μελών των ΔΣ, των αιρετών και των εκπροσώπων των Συλλ. Διδ/ντων και θα τα αποστείλουν μαζί με το διαβιβαστικό της ΟΛΜΕ (ακολουθεί στο τέλος του εγγράφου) στις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις για να ζητηθεί η σχετική άδεια από τον/την Περιφερειακό/-ή Διευθυντή/-ντρια.

ΚΟΖΑΝΗ: την Παρασκευή, 31/3 (10.00 ? 17.00) με θέμα: «Αξιολόγηση-Αυτοαξιολόγηση σχολ. μονάδας»

Καλούνται να συμμετέχουν:

Τα μέλη των ΔΣ των ΕΛΜΕ των Περιφερειών Δυτ. Μακεδονίας, Ηπείρου καθώς και τα μέλη των ΔΣ των ΕΛΜΕ Ημαθίας, Πέλλας Α, Β, Πιερίας, Κιλκίς, καθώς και οι αιρετοί ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ των συγκεκριμένων περιοχών.

Ένας ή δύο συνάδελφοι από κάθε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας, Ηπείρου καθώς και των σχολικών μονάδων των περιφερειακών ενοτήτων Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλας και Κιλκίς της Περιφέρειας Κεντρ. Μακεδονίας.

Οι ΕΛΜΕ θα συγκεντρώσουν τα ονόματα των μελών των ΔΣ, των αιρετών και των εκπροσώπων των Συλλ. Διδ/ντων και θα τα αποστείλουν μαζί με το διαβιβαστικό της ΟΛΜΕ (ακολουθεί στο τέλος του εγγράφου) στις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις για να ζητηθεί η σχετική άδεια από τον/την Περιφερειακό/-ή Διευθυντή/-ντρια.

Για να δείτε όλο το έγγραφο και το διαβιβαστικό σε pdf … εδώ

27-01-2017 Πραγματοποίηση Γεν. Συνελεύσεων ΕΛΜΕ και ΓΣ Προέδρων

Αθήνα, 27/1/2017

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

για την πραγματοποίηση Γεν. Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ

  Tο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στην τελευταία του συνεδρίαση αποφάσισε:

  • Να ζητήσει από τις ΕΛΜΕ να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου το πρώτο 15νθήμερο του Φλεβάρη (προτεινόμενες ημερομηνίες 13 – 17 /2/2017).
  • Να πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ στην Αθήνα στις 18 Φεβρουαρίου.
  • Να γίνει προσπάθεια από το Δ.Σ. στη διαμόρφωση εισήγησης προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ.

 

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

26-01-2017 Προμήθεια ετήσιων καρτών ΟΑΣΑ από τις ΕΛΜΕ

Για να δείτε τη διαδικασία προμήθειας των Ετήσιων Καρτών από τις ΕΛΜΕ πατήστε … εδώ

****ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί προμηθεύονται τις κάρτες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ από τις ΕΛΜΕ τους. Για να δείτε τα τηλέφωνα των ΕΛΜΕ πατήστε … εδώ

 

26-01-2017 Αίτημα προς τη σχολική επιτροπή του Δήμου για τη διάθεση χώρου για στέγαση της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης

Αθήνα, 26/1/2017

 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αφού ενημερώθηκε για τις τελευταίες εξελίξεις στο ζήτημα της στέγασης των γραφείων της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς ? Ιθάκης, αποφάσισε να ζητήσει από τη Σχολική Επιτροπή του Δήμου να διαθέσει άμεσα χώρο σε σχολικό συγκρότημα του Αργοστολίου ? έδρα της ΕΛΜΕ Κ-Ι για τη στέγαση των γραφείων της.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

26-01-2017 Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι αργία για τους εκπαιδευτικούς

Αθήνα, 26/1/2017

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι αργία για τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς

 Σχετικά με το ζήτημα που ανακύπτει από την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου για την ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, υπενθυμίζουμε ότι παραμένει σε πλήρη ισχύ το ΠΔ 104/1979. Στο Άρθρο 2, παρ.3(β) ορίζεται ρητά ότι ?Ημέραι αργίας των Γυμνασίων και Λυκείων ορίζονται: …β) αι θρησκευτικαί εορταί των Τριών Ιεραρχών…?. Επίσης σύμφωνα με το Άρθρο 1 παρ.11(α) του νόμου 1157/1981 ορίζεται ρητά ότι ?Ημέραι αργίας: … η των Τριών Ιεραρχών για τους Εκπαιδευτικούς Λειτουργούς…?.

Τέλος στην Υπουργική Απόφαση 80033/Γ2 12/12/2006 και πιο συγκεκριμένα στο Άρθρο 2 παρ.3(β) ορίζεται επίσης ρητά για τα Επαγγελματικά Λύκεια ότι ?Ημέρες αργίας ορίζονται:… β) Οι θρησκευτικές εορτές των Τριών Ιεραρχών… ?.

Από τα παραπάνω προκύπτει με σαφή τρόπο πως η συμμετοχή των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών σε εκδηλώσεις την ημέρα της 30ης Ιανουαρίου μόνο προαιρετικό χαρακτήρα μπορεί να έχει.

Ως εκ τούτου, το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας να μην δημιουργεί εντυπώσεις δημοσιεύοντας αποφάσεις που προκαλούν σύγχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα.

 Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

26-01-2017 Ψήφισμα για τις 18 Μάρτη – Συλλαλητήριο στην Ομόνοια στις 3 μ.μ.

Αθήνα, 26/1/2017

 ΨΗΦΙΣΜΑ

18 Μαρτίου 2017: Ημέρα διεθνούς κινητοποίησης κατά του ρατσισμού, του φασισμού και του πολέμου ? Συλλαλητήριο στην Ομόνοια στις 3 μ.μ.

 Για ένα κόσμο χωρίς ρατσισμό, νεοναζί, πόλεμο

Στη φυλακή οι δολοφόνοι νεοναζί της Χρυσής Αυγής

Οι πρόσφυγες είναι καλοδεχούμενοι

Όχι στον πόλεμο, καμία εμπλοκή στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις

 

Στις 18 Μάρτη πλημμυρίζουμε τους δρόμους των πόλεων της Ελλάδας για να διατρανώσουμε ότι στην Ευρώπη και το Πλανήτη ολόκληρο δεν χωράει ο ρατσισμός, ο φασισμός, ο πόλεμος, η φτώχεια.

Ενωνόμαστε με τους αγώνες σε κάθε γωνιά του Πλανήτη. Στην Αμερική εξεγείρονται κατά του ρατσιστή σεξιστή δισεκατομμυριούχου Τράμπ. Στην Γαλλία διαδηλώνουν κατά της ισλαμοφοβίας της Λεπέν. Στη Βρετανία διεκδικούν να ανοίξει το Καλαί. Στην Αυστραλία διαδηλώνουν κατά του αποκλεισμού των προσφύγων σε νησιά.

Αγωνιζόμαστε για μια Ευρώπη και ένα Κόσμο της αλληλεγγύης στους πρόσφυγες, τους κατατρεγμένους των πολέμων και των δικτατοριών, χωρίς φράχτες, χωρίς στρατόπεδα συγκέντρωσης, χωρίς την FRONTEX και το ΝΑΤΟ στη Μεσόγειο που κλείνουν τα σύνορα μετατρέποντας τις θάλασσες σε υγρά νεκροταφεία.

Θέλουμε άσυλο για τους πρόσφυγες, ανοιχτά σύνορα και ανοιχτές πόλεις, ελεύθερη μετακίνηση, όχι κλείσιμο σε στρατόπεδα- γκέτο σε νησιά η έξω από τις πόλεις. Θέλουμε τα προσφυγόπουλα να μορφώνονται στα σχολεία. Να μπει τέλος στην ρατσιστική συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας.

Αγωνιζόμαστε για να μπει φραγμός στους νεοναζί που σηκώνουν κεφάλι αξιοποιώντας την ισλαμοφοβία και τις ρατσιστικές πολιτικές των κυβερνήσεων. Να καταδικαστούν και να μπουν στη φυλακή οι δολοφόνοι νεοναζί της Χρυσής Αυγής.

Αγωνιζόμαστε για να μπει τέλος στο ματοκύλισμα των λαών με τις βάρβαρες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση να καταργήσει τη ρατσιστική συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, να σταματήσει τις απελάσεις προσφύγων, να κλείσει τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, να σταματήσει κάθε εμπλοκή στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στο πλευρό του ΝΑΤΟ, να κλείσει τις βάσεις και να κατοχυρώσει τα δικαιώματα των προσφύγων με παροχή ασύλου και ελεύθερη μετακίνηση.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

25-01-2017 Συνδικαλιστική κάλυψη σε όσους συναδέλφους δεν υλοποιήσουν τις Δημιουργικές Εργασίες

Αθήνα, 25/1/2017

  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με τις Δημιουργικές Εργασίες

 

             Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε προηγούμενη απόφασή του ( http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=10477 ) τόνισε τους λόγους για τους οποίους θεωρούσε ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί φέτος η εγκύκλιος για τις Δημιουργικές Εργασίες και ζητούσε την απόσυρσή της και την έναρξη διαλόγου με την Ομοσπονδία.

            Επειδή η εγκύκλιος δεν αποσύρθηκε, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε να παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη σε όσους συναδέλφους δεν υλοποιήσουν τις Δημιουργικές Εργασίες.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

20-01-2017 Παράταση προθεσμίας επικαιροποίησης στοιχείων ενόψει μεταθέσεων

Αθήνα, 20/01/2017

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Παράταση προθεσμίας επικαιροποίησης στοιχείων ενόψει μεταθέσεων

 

             Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έγινε αποδέκτης πολλών αιτημάτων συναδέλφων ότι δεν προλαβαίνουν να επικαιροποιήσουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία τους ενόψει μεταθέσεων.

            Το ΔΣ της ΟΛΜΕ επικοινώνησε με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου και ζήτησε να δοθεί παράταση.

            Το Υπουργείο αποδέχτηκε το αίτημα και μας ενημέρωσε ότι θα δοθεί παράταση μίας (1) εβδομάδας για την επικαιροποίηση των στοιχείων, δηλαδή έως Παρασκευή 27/1/2017.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

20-01-2017 Ανακοίνωση για την εφαρμογή του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας στα ΕΠΑΛ

Αθήνα, 20/01/2017

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για την ΕΦΑΡΜΟΓΗ του Μεταλυκειακού έτους-Τάξης Μαθητείας στα ΕΠΑΛ

 

Το Υπουργείο  Παιδείας,  λίγο πριν τα Χριστούγεννα,  απέστειλε στα ΕΠΑΛ το Σχέδιο Οδηγού Εφαρμογής του 4ου Μεταλυκειακού έτους-Τάξης Μαθητείας για την υλοποίηση του κατά το σχολικό έτος 2016-17. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ υπογραμμίζει και πάλι την αναγκαιότητα αναβάθμισης και ενίσχυσης της ΤΕΕ (τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης) με βάση και τις θέσεις της ΟΛΜΕ, για μια ΤΕΕ που πρέπει:

 

  1. να συγκεντρώνεται σε ένα σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης με πιο ενιαία δομή,
  2. να μεταφέρει την επιλογή επαγγέλματος και την εξειδίκευση του μαθητή σε πιο ώριμη ηλικία,
  3. να δίνει διέξοδο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση,
  4. να προσφέρει πρακτική άσκηση με ασφάλιση και αμοιβή και μια εποπτευόμενη και οργανωμένη επαφή με την εργασία σε ενήλικες μαθητές που είναι ήδη κάτοχοι του απολυτηρίου Λυκείου.

(Θέσεις και Προτάσεις της ΟΛΜΕ για το «Νέο Σχολείο» – «Νέο Λύκειο», Γενικό ? Τεχνολογικό, 20/05/2011 και Απόφαση Γ.Σ. Προέδρων, 8/6/06).

Με τη θεσμοθέτηση του 4ου Μεταλυκειακού έτους- Τάξης Μαθητείας στα ΕΠΑΛ από φέτος (ν.4386) το ΔΣ τονίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ουσιαστική λειτουργία του, ώστε να αποτελέσει, μαζί με την θεσμοθέτηση  και άλλων αλλαγών που έγιναν, (αύξηση εισακτέων στα ΑΤΕΙ, ποσοστό 1% εισακτέων στα ΑΕΙ, μη πρόωρη ειδίκευση, κατάργηση ΕΠΑΣ-ΟΑΕΔ), ή πρέπει να γίνουν, (αύξηση χρηματοδότησης, ανανέωση εξοπλισμού εργαστηρίων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, αλλαγές στο περιεχόμενο αναλυτικών προγραμμάτων, βιβλίων κ.α.), ισχυρό κίνητρο για την ενίσχυση της ΤΕΕ. Ζητάμε παράλληλα την κατάργηση του ν. 4186 ? μεταβατικές τροπολογίες αυτού του νόμου είναι οι ρυθμίσεις του ν.4386- και την αντικατάστασή του με νέο νομοθετικό πλαίσιο για μια νέα ΤΕΕ αντάξια του ρόλου στης σε μία σύγχρονη και αναπτυγμένη χώρα και πόλο έλξης για τους νέους και τις νέες μας.

Είναι θετικό το γεγονός ? με βάση πάντοτε τις θέσεις που είχε η ΟΛΜΕ – ότι υλοποιείται στο έτος αυτό η σύνδεση των αποφοίτων ΕΠΑΛ με την εργασία, η περαιτέρω ειδίκευσή τους,  η άσκηση εποπτείας από τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ στη μαθητεία, ο καθορισμός από το ΥΠΠΕΘ του περιεχομένου σπουδών και κατευθύνσεων κατάρτισης στο χώρο εργασίας, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ στην πραγματοποίηση του προγράμματος και η αξιοποίηση του εξοπλισμού και των εργαστηρίων ΕΠΑΛ και ΕΚ, η εξασφάλιση αμοιβής, ασφαλιστικών δικαιωμάτων και δικαιωμάτων υγείας στον μαθητευόμενο, η συμμετοχή του εκπαιδευτικού στα ΚΠΑ (κέντρα προώθησης απασχόλησης), η υπογραφή συμβάσεων με άμεση ευθύνη του ΕΠΑΛ, το γεγονός ότι η μαθητεία αναφέρεται μόνο σε ενήλικες, και επίσης το ότι ο χρόνος παραμονής στην εργασία θεωρείται συντάξιμος και υπολογίζεται ως χρόνος για απόκτηση άδειας εξάσκησης επαγγέλματος,  κ.α.

Όμως παράλληλα παραμένουν ορισμένα ιδιαίτερα κρίσιμα και ανησυχητικά στοιχεία αφ ενός για την επιτυχή έκβαση του όλου εγχειρήματος και αφ ετέρου να εξασφαλισθεί η μη διολίσθηση της μαθητείας  σε στενή κατάρτιση, σε σχολείο της αγοράς και σε χρησιμοποίηση των μαθητευομένων ως φτηνής και ευέλικτης εργασιακής δύναμης για την αντικατάσταση εργαζομένων και θέσεων εργασίας. Τονίζουμε την ανάγκη οι συνάδελφοι και οι σύλλογοι των ΕΠΑΛ να εντείνουν τις προσπάθειες και την επαγρύπνησή τους ώστε να αποκλειστούν αρνητικές πλευρές και πιθανές παρεκκλίσεις.

Εκτιμάμε  ότι  απαραίτητοι όροι είναι :

  • Η εφαρμογή με απόλυτο τρόπο της εποπτείας, του ελέγχου, των αναλυτικών προγραμμάτων, των φύλλων έργου και κατευθύνσεων στο περιεχόμενο της μαθητείας, που πρέπει να δοθούν από το ΙΕΠ και το ΥΠΠΕΘ.
  • Η επιμόρφωση των εκπαιδευτών και των εκπαιδευτικών, καθώς και ή άμεση χρηματοδότηση για καλύτερα εργαστήρια και εξοπλισμό στα ΕΠΑΛ και ΕΚ.
  • Η αναλογία ημερών στην εργασία και στο σχολείο να αλλάξει από 4 προς 1, σε 3 προς 2, ώστε να παρέχονται και συμπληρωματικά στο ΕΠΑΛ στέρεες ευρείες τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, που στο συγκεκριμένο χώρο εργασίας μπορεί για διάφορους λόγους να μην μπορούν να προσφερθούν.
  • Η καθολική συμμετοχή των αποφοιτησάντων ΕΠΑΛ στο 4 έτος. Η κατάργηση των ΕΠΑΣ-ΟΑΕΔ και η ενσωμάτωσή τους στην ΤΕΕ υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ. Η πραγματοποίηση του 4ου έτους δεν πρέπει να οδηγήσει επίσης σε κατηγοριοποιήσεις και διακρίσεις μεταξύ των ΕΠΑΛ και σε απόπειρες συγχωνεύσεων.
  • Οι σαφείς ρυθμίσεις των επαγγελματικών δικαιωμάτων που θα προκύψουν από την εφαρμογή του 4ου έτους .
  • Η μη καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που θα εμπλακούν στις διαδικασίες του 4ου έτους, επειδή το όλο πρόγραμμα εντάχθηκε στην μη τυπική εκπαίδευση, με την αιτιολογία του Υπουργείου ότι έτσι ?θα αποφευχθεί η ενσωμάτωση της κατάρτισης στο τυπικό εκπ/κο σύστημα?. Τα εργασιακά τους δικαιώματα πρέπει να εναρμονίζονται με αυτά που ισχύουν στην τυπική εκπαίδευση κατ?  αναλογία.
  • Η αύξηση των μέχρι στιγμής 7 ειδικοτήτων που εντάσσονται στη μαθητεία, μέχρι να συμπεριληφθούν όλες οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ, για να αποφευχθούν αντιπαραθέσεις και ενίσχυση κάποιων ειδικοτήτων έναντι άλλων.
  • Η νέα ΤΕΕ σαφώς δεν πρέπει να βασίζεται στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων. Θα πρέπει να μπορούν να ενταχθούν νέες ειδικότητες που καθιστούν απαραίτητες οι τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις, όπως και η ανάγκη ανάπτυξης όλων των δυνατοτήτων της χώρας. Γι αυτό είναι αναγκαίο ένα νέο πλαίσιο με ευθύνη και έλεγχο του ΥΠΠΕΘ και με συμμετοχή εκπροσώπων του κλάδου.
  • Η Στελέχωση ΚΠΑ πρέπει να προχωρήσει άμεσα για την οργανωμένη ανεύρεση θέσεων μαθητείας σε συνεργασία και με ΕΠΑΛ και φορείς.
  • Το να διευκρινιστούν οι απαιτήσεις και ο τρόπος πιστοποίησης για απόφοιτους του 4ου έτους, καθώς και η σωστή προετοιμασία προπαρασκευαστικών μαθημάτων πριν την πιστοποίηση από εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ με αμοιβή.

 Διαπιστώνουμε επίσης ότι η καθυστέρηση της οργάνωσης και της εφαρμογής της μαθητείας από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2016-17, αναγκάζει το ΥΠΠΕΘ να προχωρήσει σε βιαστική εφαρμογή της από τον Φεβρουάριο του 2017 με πολλά προβλήματα που θα προκύψουν από αυτό ? πως θα καλυφθούν και πότε οι 9 μήνες, αν θα επεκταθεί και τους θερινούς μήνες, αν θα αναζητηθούν  και από ποιους (ακόμα και από μαθητές προβλέπεται) θέσεις μαθητείας σε επιχειρήσεις κλπ.

Είναι σαφές ότι επειδή οι πολιτικοοικονομικές συνθήκες είναι δύσκολες, οι παρεμβάσεις μας, οι  διεκδικήσεις μας και η ετοιμότητά μας είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίες.  Οι οικονομικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες για την παραπέρα ισχυροποίηση και στήριξη της ΤΕΕ δεν μπορούν άλλο να παραμένουν κενό γράμμα. Δεν μπορούμε άλλο να αφήσουμε να υπονομεύεται το μέλλον και η ανάπτυξη της ΤΕΕ.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ