Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

30-09-2015 Εθελοντική αιμοδοσία εκπ/κών τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών στα γραφεία της ΟΛΜΕ

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΩΝ

 

τη ΔΕΥΤΕΡΑ 5 – 10 – 2015: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 

από 9.30 π.μ. έως 13.00 το μεσημέρι

 

ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

(ΕΡΜΟΥ ΚΑΙ ΚΟΡΝΑΡΟΥ 2, 6Ος όροφος, ΣΥΝΤΑΓΜΑ)

 

ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ

 

ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

 ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

 

Ο.Λ.Μ.Ε.

Για να δείτε την Αφισσέτα σε pdf … εδώ

30-09-2015 Παρέμβαση σχετικά με τα δικαιολογητικά πρόσληψης των αναπληρωτών

Αθήνα, 30/09/2015

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

Σχετικά με τα δικαιολογητικά πρόσληψης των αναπληρωτών, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επισημαίνει τα εξής:

Είναι δεδομένο ότι οι συνάδελφοι μέσα στον ελάχιστο χρόνο που έχουν για να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις, δεν προλαβαίνουν να εκδώσουν εκ νέου Ιατρικές Γνωματεύσεις και να τις καταθέσουν την ημέρα ανάληψης υπηρεσίας τους. Για το λόγο αυτό  ζητάμε από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να δέχονται από τους εκπαιδευτικούς υπεύθυνες δηλώσεις στις οποίες να δεσμεύονται ότι θα προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε εύθετο χρόνο.

 

Είναι αδιανόητο να κρίνεται η πρόσληψη των αναπληρωτών από τέτοιου είδους ζητήματα τυπικής φύσεως και μάλιστα την στιγμή που οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας ταλαιπωρούνται καθημερινά εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης των προσλήψεων. Ένα μήνα σχεδόν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κατάσταση στα σχολεία είναι εκρηκτική λόγω των χιλιάδων κενών που συνεχίζουν να υπάρχουν!

 Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

29-09-2015 Ψήφισμα ενάντια στις διώξεις της ΕΛΜΕ Σάμου

Αθήνα, 29/9/15

  ΨΗΦΙΣΜΑ

 

Την Πέμπτη 1η Οκτώβρη δικάζονται στη Σάμο μέλη της ΕΛΜΕ Σάμου που διώκονται για ενέργειες που τους αποδίδονται στα πλαίσια των συνδικαλιστικών τους καθηκόντων.

Διαμαρτυρόμαστε για την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης. Οι συνάδελφοι, με τη δράση τους δημοσιοποίησαν τα τεράστια προβλήματα που ταλανίζουν την δημόσια εκπαίδευση στη Σάμο.

 

  • Αγωνιζόμαστε για τη στήριξη της δημόσιας δωρεάν παιδείας.
  • Ζητούμε την απόσυρση όλων των κατηγοριών.
  • Όχι στην ποινικοποίηση των αγώνων.
  • Ενωμένοι θα αγωνιζόμαστε για τη δημόσια εκπαίδευση που αξίζει σε όλους τους μαθητές.

 Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

Για να δείτε την απόφαση για την κήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας για συμμετοχή στη συγκέντρωση σε pdf … εδώ

25-09-2015 Υπόμνημα προς το Υπ. Παιδείας για τα επείγοντα προβλήματα της Τεχν. Επαγγ. Εκπαίδευσης

Aθήνα,  24/9/15

                                                                                                Α.Π.:11

                                                                                                ΠΡΟΣ:

                                                                                                τον Υπ. Παιδείας

                                                                                                κ. Φίλη Νικόλαο

 ΘΕΜΑ: Επείγοντα προβλήματα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (2ο)

 Σε συνέχεια προηγούμενου υπομνήματος μας επισημαίνουμε επείγοντα προβλήματα που απασχολούν την  Τεχνική  Επαγγελματική  Εκπαίδευση καθώς και τις προτάσεις μας  για την άμεση επίλυσή τους:

 Α)  Εγγραφές όσων μαθητών Γ΄ τάξης ΕΠΑΛ απορρίφθηκαν κατά το σχ. έτος 2014-5 για το φετινό σχ. έτος 2015-6:

Με βάση την υπουργική απόφαση Δ4/78213/18-5-2015 ? σύμφωνα με την οποία οι απορριπτόμενοι μαθητές της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ εγγράφονται στην Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ στην ίδια ειδικότητα και τομέα - και σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνουν πολλοί Διευθυντές ΕΠΑΛ αλλά και Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρατηρείται το φαινόμενο να ζητάνε από τους μαθητές που απορρίφθηκαν κατά το σχολικό έτος 2014-15 από την Γ΄ τάξη του ΕΠΑΛ ή να εγγράφονται στην Β΄ τάξη ΕΠΑΛ ή να μην εγγράφονται καθόλου για το σχολικό έτος 2015-16, με το αιτιολογικό ότι αυτές οι ειδικότητες και τομείς έχουν αλλάξει ονομασία με την εφαρμογή από φέτος του νόμου 4186/13 για την Γ΄ τάξη. Είναι προφανές ότι αυτό συμβαίνει επειδή το Υπουργείο δεν έκανε την αντιστοίχιση των νέων και παλιών τομέων και ειδικοτήτων, ενώ στην ουσία σε μεγάλο βαθμό πρόκειται για ίδια προγράμματα σπουδών.

Ζητάμε: 1) να γίνει αυτή η αντιστοίχιση και 2) να επιτραπεί άμεσα η εγγραφή των μαθητών αυτών στην Γ΄ τάξη όπως είναι το προφανές.

 Β) Για τους απόφοιτους της Γ τάξης των ΕΠΑΛ μιας ειδικότητας, που επιθυμούν να επανεγγραφούν και να παρακολουθήσουν άλλη ειδικότητα του ίδιου τομέα και εφόσον υπάρχουν κοινά ωρολόγια προγράμματα για τις ειδικότητες του ίδιου τομέα στη Β΄ τάξη (π.χ. μηχανολογικός τομέας), να δίνεται η δυνατότητα εγγραφής στη Γ τάξη του ΕΠΑΛ και όχι στη Β, που ισχύει σήμερα. Κατ αντιστοιχία μαθητές απόφοιτοι της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑΛ πρέπει να εγγράφονται στη Γ΄ και όχι στην Β΄ τάξη.

 Γ) Σχετικά με το νέο κανονισμό (Υ.Α. με Αρ. Πρωτ. 95978/Δ4/17-06-2015) των ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ (ΕΚ):

 Λαμβάνοντας υπόψη όσα προβλέπονται :

  • στο Άρθρο 12 παρ. 5 « Οι Διευθυντές και Υπ/ντές των ΕΠΑΛ δεν διατίθενται στα Ε.Κ. για την κάλυψη μέρους ή ολόκληρου του διδακτικού τους ωραρίου»
  • στο Άρθρο 12 παρ.9 « Οι Διευθυντές, ο Υπ/ντής , οι υπεύθυνοι τομέα και οι υπεύθυνοι εργαστηρίου, ?. Συμπληρώνουν κατά προτεραιότητα το υποχρεωτικό τους ωράριο στο Ε.Κ. και δεν διδάσκουν θεωρητικά μαθήματα στα ΕΠΑΛ»,

  κατά την εκτίμησή μας υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δημιουργηθούν προβλήματα τόσο στη σωστή διαχείριση προσωπικού και ωρολογίου προγράμματος ? κατανομής μαθημάτων και ωρών και διάθεσης του προσωπικού- όσο και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης καθώς  δεν λαμβάνονται υπόψη σημαντικές οδηγίες διδασκαλίας που αφορούν τα μικτά μαθήματα. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά  ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου και των σχολικών συμβούλων – «Δεν πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός θεωρίας και πράξης. Για αυτό το λόγο, θα πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια ώστε η θεωρία και το εργαστήριο στο ίδιο μάθημα να διδάσκεται από τον ίδιο εκπαιδευτικό.»

 Σχετικά με αυτά προτείνουμε,

για περιπτώσεις ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚ και ΕΠΑΛ και μόνο για τα ΜΙΚΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ,

 να υπάρξει οδηγία του ΥΠΟΠΑΙΘ που να δίνει τη δυνατότητα στα στελέχη των ΕΚ και ΕΠΑΛ να διδάσκουν και το θεωρητικό και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων.  Αυτό προφανώς ισχύει και για όλους τους συναδέλφους αυτών των σχολικών μονάδων.

Το ίδιο να ισχύσει και για όσα εργαστήρια είναι χωροθετημένα στα κτίρια των ΕΠΑΛ – και τα ΕΚ έχουν την πλήρη διοικητική και λειτουργική ευθύνη τους- ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργία τους και μην εξαναγκάζονται οι μαθητές σε μετακίνηση.

 Δ) Δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί η εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα ? αλλά ούτε και στα υπόλοιπα ? της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ.

 Να προσδιοριστεί άμεσα η εξεταστέα ύλη και να σταλούν κατόπιν και οι οδηγίες διδασκαλίας σε όλα τα μαθήματα. Είναι προφανές ότι το πρόβλημα αναλυτικών προγραμμάτων, απουσίας βιβλίων και προσδιορισμού της ύλης υποβαθμίζει περαιτέρω τον χώρο της ΤΕΕ.

Επισημάναμε ήδη στο προηγούμενο υπόμνημά μας την ανάγκη να διατεθούν στις σχολικές μονάδες της Τ.Ε.Ε. αμέσως όλα τα βιβλία ειδικότητας και γενικής παιδείας που λείπουν.

 Ε) Από φέτος στην ΤΕΕ απαιτήθηκε από τους μαθητές της να αγοράζουν βιβλία Αγγλικών (γενικής παιδείας και ειδικοτήτων). Αυτό αποτελεί ένα ακόμα πρόβλημα για μαθητές που κυρίως προέρχονται από τα λαϊκά στρώματα. Το ίδιο ισχύει και για τους μαθητές των ΓΕΛ.

          Ζητάμε άμεσα από το Υπουργείο να φροντίσει για την δωρεάν διανομή τους.

ΣΤ) Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς και ειδικότητες που καταργήθηκαν με τους ίδιους όρους στα ίδια σχολεία.

Για να δείτε το παρόν υπόμνημα σε pdf … εδώ

Για να δείτε το προηγούμενο υπόμνημα σε pdf … εδώ

25-09-2015 Σχετικά με το ζήτημα της απαλλαγής μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών

Αθήνα, 25/9/15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

      Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε συνεδρίασή του, συζήτησε το ζήτημα απαλλαγής μαθητών από το μάθημα των θρησκευτικών και τα προβλήματα που προέκυψαν μετά την εφαρμογή της τελευταίας εγκυκλίου 12773/Δ2/23.01.2015 και αποφάσισε ότι είναι απολύτως επαρκής η αιτιολόγηση απαλλαγής «για λόγους θρησκευτικής συνείδησης», χωρίς να απαιτείται περαιτέρω διευκρίνιση,  κατά την αίτηση του κηδεμόνα, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα και τους οικείους νόμους.

      Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά από τον Υπουργό Παιδείας να προβεί σε άμεση τροποποίηση της εγκυκλίου ώστε, εφεξής, από τους γονείς ή κηδεμόνες που επιθυμούν τα παιδιά τους να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών να μην ζητείται να δηλώνουν αν είναι άθρησκοι, ετερόδοξοι ή ετερόθρησκοι, αλλά να ασκούν το δικαίωμά τους αυτό, κατ΄ επίκληση των πεποιθήσεών τους και της θρησκευτικής τους συνείδησης καθώς και να δωθεί παράταση στο δικαίωμα δηλώσεων των απαλλαγών.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf .. εδώ

 

23-09-2015 Συνδικαλιστικά δικαιώματα αναπληρωτών και καθυστέρηση στις προσλήψεις

Αθήνα, 23/9/15

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

 Με αφορμή τις καθυστερήσεις στις προσλήψεις αναπληρωτών, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι:

Με βάση την απόφαση του 16ου Συνεδρίου, οι αναπληρωτές παραμένουν μέλη των ΕΛΜΕ  διατηρώντας τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα.  Oι συνάδελφοι αναπληρωτές και μέλη της Ομοσπονδίας που είναι εκλεγμένοι σε Δ.Σ. ΕΛΜΕ, συνεχίζουν τη θητεία τους μέχρι τις επερχόμενες εκλογές των ΕΛΜΕ.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

 

23-09-2015 Έκθεση και υλικά από το 7o Παγκ. Συνέδριο της Education International

ΣTO ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

του Θέμη Κοτσιφάκη,

μέλους της Ε.Ε. του Ευρωπαϊκού Τμήματος της Education International

Πραγματοποιήθηκε από 21-26/7/15 το 7Ο Παγκόσμιο Συνέδριο της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (Education International, E.I.) στην Οττάβα του Καναδά. Συμμετείχαν σε αυτό 1.400 αντιπρόσωποι και παρατηρητές από 393 συνδικαλιστικές οργανώσεις εκπαιδευτικών και εργαζομένων στην εκπαίδευση όλων των βαθμίδων. Οι οργανώσεις της E.I. έχουν πάνω από 30 εκατομμύρια μέλη και προέρχονται από 171 χώρες. Στην Ευρώπη οι οργανώσεις αυτές έχουν περίπου 11 εκατομμύρια μέλη.

Την ΟΛΜΕ και συνολικά τους Έλληνες εκπαιδευτικούς εκπροσώπησε ο  Θέμης Κοτσιφάκης, πρώην πρόεδρος του ΔΣ και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού τμήματος της Ε.Ι. (ETUCE).

Στο συνέδριο έγιναν γόνιμες συζητήσεις για την εκπαίδευση και τα εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον κόσμο, για τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών καθώς και για τις ασκούμενες από τις κυβερνήσεις εκπαιδευτικές πολιτικές.

            Κυρίαρχο ρόλο στις συζητήσεις είχαν οι κριτικές πάνω στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές και τις αρνητικές επιπτώσεις τους στη δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις χώρες. Φωτίστηκε ιδιαίτερα ο ρόλος των παγκόσμιων οργανισμών, όπως της Παγκόσμιας Τράπεζας, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, του ΟΟΣΑ κ.λπ.

Από την πλευρά μας, μαζί με άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, συμβάλαμε στη συζήτηση και την έγκριση ψηφισμάτων, ιδιαίτερα για τις δραματικές επιπτώσεις της λιτότητας και της νεοφιλελεύθερης πολιτικής στην εκπαίδευση και γενικότερα στα δημόσια κοινωνικά αγαθά σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Το συνέδριο υπήρξε μια ακόμη ευκαιρία για να εκφραστεί η αλληλεγγύη προς όλους τους εκπαιδευτικούς που πλήττονται από τις πολιτικές λιτότητας και περικοπών, αλλά και προς τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς και τις οργανώσεις τους σε κάθε χώρα. Δόθηκε επίσης η δυνατότητα να γίνουν διμερείς συναντήσεις με εκπροσώπους από την Αργεντινή, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Βραζιλία κ.ά.

Στο συνέδριο εκλέχθηκε η νέα διοίκηση της Ε.Ι., που αποτελείται από εκπροσώπους από πολλές χώρες του κόσμου. Συγκεκριμένα η Εκτελεστική Επιτροπή αποτελείται από τον Πρόεδρο, το Γενικό Γραμματέα, και 5 μέλη (ένα από κάθε ήπειρο) που αποτελούν το προεδρείο. Μετέχουν επίσης άλλα 10 μέλη (2 από κάθε ήπειρο). Τέλος υπάρχουν 9 «ανοικτές» θέσεις στις οποίες εκλέγονται εκπρόσωποι από διάφορες χώρες στο συνέδριο.

Οι προτεραιότητες της Ε.Ι., όπως καταγράφονται στην τετραετή έκθεση 2011-2014 είναι οι παρακάτω:

Προτεραιότητα 1:Να προστατεύσουμε τα (δημόσια) εκπαιδευτικά συστήματα, τους εκπαιδευτικούς, τους λοιπούς υπαλλήλους στην εκπαίδευση, τους μαθητές και τα παιδιά από τις αρνητικές συνέπειες του χρέους, της οικονομικής κρίσης και των επιζήμιων μηχανισμών της αγοράς.

Προτεραιότητα 2: Να προάγουμε το κύρος του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, να βελτιώσουμε τις επαγγελματικές προδιαγραφές, τους όρους και τις συνθήκες εργασίας και να σταθούμε απέναντι στις τάσεις αποδόμησης του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών.

Προτεραιότητα 3: Να αντιμετωπίσουμε τις επιθέσεις ενάντια στις εκπαιδευτικές ενώσεις και στα μέλη τους, δείχνοντας ιδιαίτερο σεβασμό στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι, στο δικαίωμα συλλογικής  διαπραγμάτευσης και στις επαγγελματικές ελευθερίες.

Προτεραιότητα 4: Να σταθούμε απέναντι στη διάβρωση των δημοκρατικών και κοινωνικών αξιών και να αντιμετωπίσουμε την ανισότητα μεταξύ των δύο φύλων, τη φυλετική μισαλλοδοξία, την ξενοφοβία προτάσσοντας τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ισότητα  και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα προκειμένου να έχουμε βιώσιμες κοινωνίες.

Προτεραιότητα 5: Να ενισχύσουμε και να κινητοποιήσουμε την Εκπαιδευτική Διεθνή και τις ενώσεις-μέλη της στα πλαίσια των προκλήσεων και των προτεραιοτήτων που αναφέρθηκαν παραπάνω.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Για πρώτη φορά οργανώσεις από την Ευρώπη συναντήθηκαν και με ένα συστηματικό τρόπο οργάνωσαν την παρέμβασή τους στο συνέδριο, τόσο μέσα από την κατάθεση ψηφισμάτων όσο και με ομιλίες και παρεμβάσεις τους στις εργασίες του Συνεδρίου. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκαν τρεις συναντήσεις (Λισσαβώνα – Δεκ. 2014, Πόρτο – Φεβρ. 2015, Παρίσι ? Μάης 2015). Στις συναντήσεις αυτές συμμετείχαν τα πιο μαχητικά συνδικάτα, κυρίως από το νότο της Ευρώπης. Από την Ισπανία (FECCOO, STEs, FETE-UGT), τη Γαλλία (SNES-FSU, SNUipp-FSU, SNESUP-FSU), την Πορτογαλία (FENPROF), την Ιταλία (FLC-CGIL, UIL), τη Σλοβενία  (ESTUS), την Ελλάδα (ΟΛΜΕ) αλλά και τη Γερμανία (GEW).

Ψηφίσματα και αποφάσεις

Στο συνέδριο συζητήθηκαν 54 ψηφίσματα με 96 προτάσεις  για αλλαγές σε αυτά, που είχαν κατατεθεί τόσο από την εκτελεστική επιτροπή της Ε.Ι. όσο και από τις οργανώσεις-μέλη. Συζητήθηκαν επίσης 7 επείγοντα ψηφίσματα. Επίσης έγινε συζήτηση για προτάσεις και προσθήκες πάνω στο βασικό ντοκουμέντο της Ε.Ι., το κείμενο της πολιτικής της για την εκπαίδευση (policy paper). Το κείμενο αυτό ψηφίστηκε σε προηγούμενο συνέδριο και από τότε επικαιροποιείται με προσθήκες ή αλλαγές σε κάθε επόμενο.

Η συζήτηση στο συνέδριο  χωρίστηκε σε οκτώ ενότητες, στις οποίες εντάχθηκαν τα ψηφίσματα και όλες οι αποφάσεις. Οι ενότητες αυτές ήταν: ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση, δικαίωμα στην ποιοτική εκπαίδευση, ανθρώπινα και συνδικαλιστικά δικαιώματα, λιτότητα-χρέος και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, βελτίωση των εργασιακών συνθηκών και του status των εκπαιδευτικών, ο κόσμος που θέλουμε, καταστατικό και συνδρομές, αλληλεγγύη και ενότητα.

Για να δείτε τη συνέχεια της Έκθεσης σε pdf … εδώ

Για να δείτε το Έγγραφο για την εκπαιδευτική πολιτική της Education International σε pdf … εδώ

Για να δείτε τα Ψηφίσματα του 7ου Παγκ. Συνεδρίου σε pdf … εδώ

22-09-2015 Ακύρωση σύσκεψης αντιπροσώπων ΕΛΜΕ και αιρετών Νότ. Ελλάδας

Αθήνα, 22/9/15

ΑΚΥΡΩΣΗ ΣΥΣΚΕΨΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΩΝ ΝΟΤ. ΕΛΛΑΔΟΣ

 

Σας ενημερώνουμε ότι η προγραμματισμένη για το Σάββατο, 26/9 σύσκεψη αντιπροσώπων ΕΛΜΕ και αιρετών Νότιας Ελλάδας στην Αθήνα ακυρώνεται, διότι το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ βρίσκεται σε διαδικασία εισήγησης Γ.Σ. ΕΛΜΕ και Γ.Σ. Προέδρων το επόμενο διάστημα, όπου θα συζητηθούν όλα τα ζητήματα, και παρακολουθεί στενά το θέμα των κενών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρεμβαίνοντας καθημερινά στην πολιτική ηγεσία.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

18-09-2015 Πρόσκληση σε σύσκεψη

Αθήνα, 18/9/15

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε να καλέσει σε κοινή σύσκεψη τη ΔΟΕ και την ΑΣΓΜΕ για να συζητήσουν και να συντονίσουν τον αγώνα για τα άμεσα και εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο και η εκπαιδευτική κοινότητα (κενά εκπαιδευτικών, καθαριότητα σχολείων, μεταφορά μαθητών, υποχρηματοδότηση.

 

Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

18-09-2015 Κάλεσμα για αλληλεγγύη στους πρόσφυγες και μετανάστες

Αθήνα, 18/9/15

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ? ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Το τελευταίο διάστημα, λόγω των συνεχιζόμενων πολέμων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, οι προσφυγικές- μεταναστευτικές ροές προς την Ελλάδα και άλλες χώρες της Μεσογείου έχουν πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Χιλιάδες άνδρες, γυναίκες και παιδιά φτάνουν καθημερινά στη χώρα μας κυνηγημένοι από τον πόλεμο, την πείνα και την εξαθλίωση. Παιδιά και ενήλικες πνίγονται στο Φαρμακονήσι και το Αιγαίο. Χτυπιούνται και πεθαίνουν για να πάρουν το εισιτήριο της μεγάλης φυγής.

 Η υποκρισία των υπεύθυνων της δημιουργίας του προβλήματος περισσεύει, ενώ είναι αυτοί ? ΗΠΑ ? ΕΕ ? ΝΑΤΟ- και η ιμπεριαλιστική πολιτική τους, στο όνομα των καπιταλιστικών κερδών, του ξεπεράσματος της κρίσης τους με ανακατανομή των αγορών, των ανταγωνισμών τους και των γεωπολιτικών τους συμφερόντων, που ευθύνονται για πολέμους κι επεμβάσεις, ενίσχυση αντιδραστικών οργανώσεων (ISIS) και καταστροφή και λεηλασία των πατρίδων του κόσμου. Ρίχνουν κροκοδείλια δάκρυα στις τηλεοπτικές οθόνες την ίδια στιγμή που ανοιγοκλείνουν τη στρόφιγγα του Δουβλίνου και της Σένγκεν ανάλογα με τα συμφέροντά τους. Το έκτακτο Συμβούλιο των Υπουργών Εσωτερικών Υποθέσεων και Μετανάστευσης της ΕΕ πήρε πίσω ακόμα και τις εξαγγελίες  για τη μετεγκατάσταση  του πολύ μικρού αριθμού προσφύγων, συμφώνησαν για τη δημιουργία των λεγόμενων «hot spots» σε Ελλάδα και Ιταλία, την ένταση της καταστολής στα σύνορα και νέους φράχτες,  την ενίσχυση της Frontex, την ανάπτυξη μονάδων άμεσης επέμβασης στα σύνορα.

Η πολιτική τους ευθύνεται για την τραγωδία, που την ακολούθησαν πιστά όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις και πρέπει να ανατραπεί. Αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος.

Το δυνάμωμα των αγώνων και οι κινητοποιήσεις για το σταμάτημα του πολέμου και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων στην περιοχή πρέπει να είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας για όλο το λαϊκό κίνημα.

Η ΟΛΜΕ μαζί με τον ελληνικό λαό απαιτούν και θα παλέψουν για:

Να απεμπλακεί η χώρα από τους επιθετικούς και επεμβατικούς σχεδιασμούς των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων ΗΠΑ – ΝΑΤΟ ? ΕΕ και της πολιτικής τους και να μη συμμετέχει σε αποστολές και επεμβάσεις.

Να προχωρήσει σε άμεση καταγγελία και κατάργηση των κανονισμών “Δουβλίνο 1″ και “Δουβλίνο 2″, καθώς και της Συνθήκης Σένγκεν, που παραβιάζουν στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα και μετατρέπουν τη χώρα μας σε αποθήκη ψυχών.

Να ληφθούν από την κυβέρνηση όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της ζωής των προσφύγων, τον τερματισμό της πρακτικής των παράνομων απελάσεων και την εξασφάλιση της δυνατότητας να φτάσουν στις χώρες προορισμού τους, με γρήγορες και αποτελεσματικές διαδικασίες ταυτοποίησης και χορήγησης των απαραίτητων ταξιδιωτικών εγγράφων.

Να ζητήσει άμεση χρηματοδότηση, για ενίσχυση προσωπικού και υποδομών για δημιουργία αξιοπρεπών κέντρων υποδοχής και φιλοξενίας, που θα παρέχουν σίτιση, ιατροφαρμακευτική φροντίδα, διερμηνεία και νομική βοήθεια ώστε να εξασφαλιστούν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για τους πρόσφυγες για όσο διάστημα παραμένουν στη χώρα μας και να νομιμοποιήσουν και να παρέχουν άσυλο σε όσους επιλέξουν τη μόνιμη παραμονή.

Να μην εφαρμοστούν τα νέα μέτρα της ΕΕ για καταστολή στα σύνορα. Να διαλυθεί η Frontex.

Και τέλος να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στην εκπαίδευση, όσων παιδιών τελικά αναγκαστούν ή επιλέξουν τη χώρα μας σαν τελικό προορισμό, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες υποδομές και δημιουργώντας συνθήκες ομαλής ένταξης.

Είναι συγκινητικές οι προσπάθειες των κατοίκων των νησιών και άλλων σημείων διέλευσης, οι οποίοι έχοντας ζήσει πολέμους, προσφυγιά, μετανάστευση και διώξεις στέκονται αλληλέγγυοι απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους. Αυτό όμως  δεν αρκεί. Η υλική και ηθική στήριξή τους από όλους μας πρέπει να ενταθεί.

 Στην τελευταία έκθεση της UNICEF με τίτλο “Εκπαίδευση υπό πυρά” αναφέρεται ότι λόγω των πολέμων στη Μ. Ανατολή και Β. Αφρική 13 εκατομμύρια παιδιά είναι χωρίς πρόσβαση στην εκπαίδευση, 9 χιλιάδες σχολεία σε χώρες της Μ. Ανατολής δεν λειτουργούν και περίπου 700.000 προσφυγόπουλα δεν πάνε σχολείο, επειδή οι εκπαιδευτικές υποδομές δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν έναν τόσο μεγάλο αριθμό επιπλέον μαθητών.

Η ΟΛΜΕ, οι ΕΛΜΕ, το ΚΕΜΕΤΕ και το σύνολο των εκπαιδευτικών πάντα πρωτοστατούσαν στο αντιπολεμικό κίνημα, στην αλληλεγγύη των λαών για ειρήνη, στην υπεράσπιση των κατατρεγμένων, σε θέματα διακρίσεων, ξενοφοβίας, ρατσισμού, ανθρώπινων δικαιωμάτων και ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας με δράσεις και παρεμβάσεις. Αυτές οι πρωτοβουλίες στη συγκεκριμένη συγκυρία ήδη αναπτύσσονται και πρέπει να ενταθούν και να ενισχυθούν σε κάθε περιοχή της χώρας.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους εκπαιδευτικούς να μπουν ξανά μπροστά στον αγώνα. Να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες οργανώνοντας ή συμμετέχοντας σε δράσεις φορέων για την εξασφάλιση κάθε είδους υλικής βοήθειας και στήριξης των προσφύγων. Παράλληλα, να πρωτοστατήσουν στην οργάνωση σχετικών συζητήσεων στη σχολική κοινότητα για την ευαισθητοποίηση των νέων σε θέματα προσφύγων και μεταναστών. Οι ρατσιστικές αντιλήψεις και οι αρνητικές διακρίσεις σε βάρος των προσφύγων και των μεταναστών δεν έχουν θέση ούτε στην εκπαίδευση ούτε στην ελληνική κοινωνία.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ως μια πρώτη έκφραση της έμπρακτης αλληλεγγύης του, αποφάσισε την χορηγία συγκεκριμένου ποσού στις ΕΛΜΕ που δέχονται άμεσα προσφυγικές ροές για την οργάνωση ανθρωπιστικής βοήθειας. Θα στηρίξουμε κάθε κινητοποίηση με το υπόλοιπο λαικό κίνημα, κάθε προσπάθεια, τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, που θα συμβάλει στην πάλη για τα παραπάνω αιτήματα, για την εδραίωση μιας κοινωνίας ελευθερίας, ισότητας και σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf .. εδώ