Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

31-07-2014 Δελτίο Τύπου σχετικά με προσφυγή της ΟΛΜΕ για τις αποσπάσεις σε ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατατέθηκε στις 28 Ιουλίου 2014 προσφυγή της Ομοσπονδίας κατά της απόφασης του Υπουργού Παιδείας να αποσπαστούν εκπαιδευτές των ΙΕΚ στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, προκειμένου να διδάξουν στους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούσαν σε αυτά, αντίστοιχα μαθήματα στις ειδικότητες στις οποίες οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα.

Κατεβάστε το σχετικό Δελτίο Τύπου σε μορφή pdf … εδώ

28-07-2014 Δελτίο τύπου από τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον Υφυπουργό Παιδείας

Δελτίο τύπου από τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον Υφυπουργό Παιδείας

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΣ της ΟΛΜΕ και του Υφυπ. Παιδείας κ. Αλέξ. Δερμεντζόπουλου. Στη συνάντηση συμμετείχε και εκπρόσωπος του Συντονιστικού των Εκπαιδευτικών ΔΕ σε διαθεσιμότητα.

Από την πλευρά του ΔΣ της ΟΛΜΕ τέθηκαν για μια ακόμη φορά τα οξυμένα προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης (διαθεσιμότητες ? απολύσεις, νόμος για το Λύκειο-Τράπεζα θεμάτων, εργασιακές και υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών, λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβριο, αξιολόγηση).

Σχετικά με τις διαθεσιμότητες-απολύσεις δεν υπήρξε καμία δέσμευση πάνω στα αιτήματα της ΟΛΜΕ (να μην απολυθεί κανείς, τοποθέτηση όλων σε εκπαιδευτικές θέσεις). Όσον αφορά την επαναφορά τομέων και ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, απάντησε ότι δεν το συζητάει, γιατί αυτό σημαίνει κατάργηση του νόμου. Μας περιέγραψε μια διαδικασία σύμφωνα με την οποία μέσα στον Αύγουστο θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες τοποθέτησης σύμφωνα με τις προκηρύξεις 8 και 10.

Συγκεκριμένα μας ανέφερε ότι οι πίνακες των προκηρύξεων αυτών θα δοθούν στη δημοσιότητα τις επόμενες ημέρες και θα δοθεί 5νθήμερη προθεσμία για να επιλέξουν όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε δύο πίνακες (πιθανές ημερομηνίες: 4 έως 8 Αυγούστου). Μετά από αυτό θα αναπροσαρμοστούν οι πίνακες με στόχο να έχει τελειώσει η διαδικασία μέχρι τέλος Αυγούστου. Δεν δέχθηκε το αίτημά μας να ανακοινωθούν πρώτα τα δεύτερα πτυχία από τη 10η προκήρυξη (όπως έγινε και με την 6η). Επίσης, δεν απάντησε κάτι συγκεκριμένο για το αίτημα της επαναπροκήρυξης όλων των θέσεων που δεν θα καλυφθούν, όπως και για την επαναφορά της μισθοδοσίας των 85 εκπαιδευτικών στους οποίους έχει διακοπεί από 22/3/2014. Είναι σαφές ότι μια τέτοια διαδικασία θα οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού των απολύσεων.

Σχετικά με τα ζητήματα του νόμου για το νέο Λύκειο και την τράπεζα θεμάτων, επανέλαβε ότι είναι νόμος και θα εφαρμοστεί. Επίσης, απέρριψε την πρότασή μας να πραγματοποιηθούν το Σεπτέμβρη οι εξετάσεις των μετεξεταστέων χωρίς τράπεζα θεμάτων, καθώς και την αλλαγή του τρόπου προαγωγής των μαθητών σύμφωνα με τα ισχύοντα τα προηγούμενα χρόνια, παρά το γεγονός ότι, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, το 16% των μαθητών της Α΄ Λυκείου μένουν μετεξεταστέοι (δηλαδή περίπου 14.000 μαθητές).

Για τη λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβρη και τη διαφαινόμενη ύπαρξη σοβαρότατων κενών ο Υφυπουργός μας ανακοίνωσε ότι για μια ακόμη χρονιά, δεν θα γίνει κανένας διορισμός μονίμων ευελπιστώντας ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά με αναπληρωτές, χωρίς όμως να μας απαντά ούτε από πού θα είναι η πηγή χρηματοδότησης, ούτε πώς θα γίνει αυτό, τη στιγμή που στον Κρατικό προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί πιστώσεις μόνο για 2000 συνολικά αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για Α/βάθμια και Β/βάθμια.

Σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών, μας ανέφερε μόνο ότι θα λαμβάνουν αυξημένη μοριοδότηση όσοι πηγαίνουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, αλλά χωρίς να διευκρινίζει εάν θα ανοίξουν οι πίνακες προϋπηρεσίας όπως επανειλημμένα ζητήσαμε, που έκλεισαν το 2010. Για το θέμα αυτό θα κατατεθεί τροπολογία τις επόμενες ημέρες.

Όσον αφορά την υλοποίηση της αξιολόγησης, παρά το γεγονός ότι τονίσαμε για μια ακόμη φορά τις καταστροφικές συνέπειες του νομοθετικού πλαισίου που έχει ψηφιστεί σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, ο Υφυπουργός τόνισε ότι επιμένει στην εφαρμογή της και ξεκινά άμεσα η αξιολόγηση των στελεχών.

Επίσης, θέσαμε τα θέματα που έχουν προκύψει στα ΕΠΑΛ σε σχέση με τις εγγραφές αποφοίτων Λυκείων και ζητήσαμε την τροποποίηση της σχετικής απόφασης, όπως προβλέπεται από σχετικό υπόμνημα που έχουμε καταθέσει (στις 15/7/2014).

Είναι σαφές μετά και τη σημερινή συνάντηση πως κανένα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός δεν φαίνεται να επιλύεται.

Ο Σεπτέμβρης του 2014 θα βρει το δημόσιο σχολείο να πλήττεται σοβαρά από τη βάρβαρη μνημονιακή πολιτική που ασκείται και στον τομέα της εκπαίδευσης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και οι εκπαιδευτικοί πληρώνουν ακριβά (διαθεσιμότητες ? απολύσεις, ελαστικές σχέσεις εργασίας, διάλυση εργασιακών σχέσεων ? αξιολόγηση, κ.λπ.) αυτή την πολιτική.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

28-07-2014 Complaint against the new Israeli criminal attack on Palestinian people

Complaint against the new Israeli criminal attack on Palestinian people

Another ruthless bloodshed of the Palestinian people in Gaza is  underway, caused by the Israeli occupation forces launching hundreds of raids and missile attacks, killing dozens of Palestinians, children being among them, and wounding hundreds of others. The Israeli leadership continues its terrorist operations in the Gaza Strip undisturbed, threatening even with land invasion ?if it deems necessary?.

Once more, the criminal state of Israel takes on the ?policeman?s role? in the wider region enjoying the complete tolerance and coverage of its high protectors in the US and the EU, as well as the support of the Greek government with which it has a political and military cooperation. Israel is escalating its aggressiveness against the Palestinian people in order to undermine its unity, to threaten peace in the region and perpetuate the occupation of Palestinian territories.

The Executive Board of OLME categorically denounces the new barbarous raid of the militarist state of Israel against the much-suffering Palestinian people. OLME also expresses its deep solidarity towards the just struggle for peace and national independence carried out by the Palestinian people.

Israeli attacks must stop now!

The Israeli occupation army must withdraw. There must be a Palestinian state on the basis of the 1967 borders, with Eastern Jerusalem as its capital.

Military exercises and all military cooperation agreements between Greece – Israel must be cancelled.

Solidarity with the Palestinian people!

You may download the related file in pdf format … here

24-07-2014 Απάντηση στο άρθρο του κ. Στράτου Σιμιτζή, με τίτλο «Μονίμως χαϊδεύουν αυτιά!», που δημοσιεύτηκε στον ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ στις 19/07

Απάντηση στο άρθρο του κ. Στράτου Σιμιτζή, με τίτλο «Μονίμως χαϊδεύουν αυτιά!», που δημοσιεύτηκε στον ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ την 19-7-2014

Κύριε Διευθυντή,

Στο άρθρο του κ. Στράτου Σιμιτζή, που δημοσιεύτηκε στο φύλλο σας της 19-7-2014 με τον τίτλο «Μονίμως χαϊδεύουν αυτιά!», υιοθετείται μια αντίληψη που τείνει να ταυτίσει τη λειτουργία του σχολείου με τη λειτουργία ενός εξεταστικού κέντρου και τη γνώση που αυτό παρέχει με την προετοιμασία για τις γραπτές εξετάσεις. Σύμφωνα με αυτή την άποψη, για την ανατροφοδότηση της μαθησιακής διαδικασίας και την αποτίμηση του μαθησιακού αποτελέσματος αρκούν τα αποτελέσματα μιας πανελλαδικής γραπτής εξέτασης στο τέλος του έτους. Αυτή η αντίληψη είναι φανερό πως είναι «σημείο των καιρών», αλλά παιδαγωγικά είναι ανεπαρκής και οδηγεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα.

Πρόκειται τελικά για μια «ολοκληρωτική» αντίληψη για το εκπαιδευτικό σύστημα, που στηρίζεται σε ένα απόλυτα εξετασιοκεντρικό μοντέλο. Μια αντίληψη που αποδέχεται το σκληρό ανταγωνισμό μέσα στο σχολείο, τη μέτρηση των πάντων μέσα από «αντικειμενικούς» ποσοτικούς δείκτες, που καταφεύγει σε απλουστεύσεις του τύπου «οι μαθητές τα φορτώνουν στον κόκορα», «οι ανεύθυνοι εκπαιδευτικοί κακομαθαίνουν τα παιδιά», «η αριστεία δεν ενθαρρύνεται» και τα όμοια. Μια αντίληψη που οδηγεί σε εξίσου απλοϊκά συμπεράσματα του είδους: οι μαθητές αποτυγχάνουν επειδή δεν μελετούν αρκετά, όποιος «δεν παίρνει τα γράμματα» δεν υπάρχει λόγος να «ταλαιπωρείται» σε ένα Λύκειο, οι μαθητές έχουν χαμηλές επιδόσεις επειδή «οι καθηγητές δεν κάνουν μάθημα», όποιος μελετά με επιμέλεια και υπευθυνότητα αριστεύει, και το αυτό ισχύει για όποιον διδάσκει με το «σωστό τρόπο».

Με αυτή την αντίληψη εμείς διαφωνούμε τόσο απόλυτα, όσο απόλυτα την υιοθετεί ο αρθρογράφος σας. Το να εκπαιδεύεις τους μαθητές σου καθημερινά στο να μαθαίνουν να επιλύουν εξεζητημένα και δύσκολα θέματα με τυποποιημένες μεθόδους και να «περνούν εξετάσεις» δεν αποτελεί πρότυπο διδασκαλίας και μετάδοσης γνώσης. Η υπεράσπιση της παιδαγωγικής ελευθερίας του διδάσκοντος και η υιοθέτηση ενός τρόπου διδασκαλίας που θα μυεί το παιδί στη γοητεία της μάθησης και θα του επιτρέπει να ανακαλύπτει και να αναπτύσσει τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές του δεν αποτελεί φυγοπονία ή ανευθυνότητα εκ μέρους του διδάσκοντος, αλλά βασικό στοιχείο της παιδαγωγικής ευθύνης του.

Η προετοιμασία των μαθητών που είναι προσανατολισμένη αποκλειστικά και μόνο στο να «περνούν εξετάσεις» επιβάλλεται ως ένα αναγκαίο κακό, στο οποίο καλούνται να υποταγούν υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί, μέσα σε ένα σχολείο που καθορίζεται από το «κυνήγι» μιας ύλης υπέρογκης και συχνά αναντίστοιχης με την ηλικία των μαθητών και από το άγχος μιας επικείμενης αποτυχίας σε όλο και πιο σκληρές εξετάσεις. Την ίδια στιγμή, ενώ ο πήχης υψώνεται, κάθε είδους υποστηρικτική δομή για τους μαθητές ουσιαστικά έχει εκλείψει και οι κοινωνικές ιδιαιτερότητες των μαθητών λαμβάνονται όλο και λιγότερο υπόψη.

Ας προσθέσουμε και μερικές ακόμα χρήσιμες παρατηρήσεις επί του δημοσιεύματος.

Καταρχάς, επισημαίνουμε ότι το να μετατρέπεις το σχολείο σε «πεδίο δοκιμών», επεμβαίνοντας μόνιμα και σχεδόν αποκλειστικά στο εξεταστικό σύστημα, δεν αποτελεί εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τις συνέπειες της πρώτης εφαρμογής του νέου συστήματος εξετάσεων και προαγωγής την τελευταία σχολική χρονιά στην Α΄ Λυκείου, ο αρθρογράφος σας μάλλον δεν είναι καλά ενημερωμένος. Με την έκδοση των αποτελεσμάτων βρεθήκαμε μπροστά στο φαινόμενο να παραπέμπονται για το Σεπτέμβρη ακόμα και μαθητές με πολύ υψηλό γενικό μέσο όρο. Μαθητές που «αρίστευσαν αφοσιωμένοι στο διάβασμά τους», αλλά είχαν την ατυχία, για διάφορους λόγους, να «πέσουν» κάτω από τη βάση σε κάποιο μάθημα.

Εμείς θα συνεχίσουμε να αντιμαχόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις ένα σχολείο ολοένα πιο «αυστηρό» και ανταγωνιστικό, ένα σχολείο της λογικής τού «όποιος αντέξει», που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε όλο και μεγαλύτερους αποκλεισμούς. Γιατί πιστεύουμε ότι όλα τα παιδιά πρέπει και να μπορούν να σπουδάζουν και να οραματίζονται ένα καλύτερο μέλλον. Θα συνεχίσουμε λοιπόν να αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις γι? αυτό.

Αθήνα, 23 Ιουλίου 2014

Από το Γραφείο Τύπου της ΟΛΜΕ

Διαβάστε το σχετικό άρθρο του Αγγελιοφόρου … εδώ

21-07-2014 Ανακοίνωση – Καταγγελία για τις μεταθέσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη καθυστέρηση των μεταθέσεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

            Ενώ προβλέπεται οι μεταθέσεις να γίνονται πριν τη λήξη του σχολικού έτους και οι συνάδελφοι να τοποθετούνται στα σχολεία πριν το καλοκαίρι, για δεύτερη συνεχή χρονιά και ενώ τελειώνει ο Ιούλιος, οι μεταθέσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με πολιτική παρέμβαση να μειώσει ακόμα περισσότερο τον ήδη δραματικά μικρό αριθμό των μεταθέσεων, μη παίρνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς και τις ανάγκες των ανθρώπων που βρίσκονται για πολλά χρόνια μακριά από τις οικογένειές τους και τον τόπο συμφερόντων τους.

Το Υπουργείο, αφού αύξησε πέρυσι κατά δύο ώρες το ωράριο των καθηγητών, συγχώνευσε – κατάργησε σχολεία, αύξησε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα, δεν πραγματοποίησε διορισμούς, προσπαθεί να εμφανίσει ελάχιστες κενές οργανικές θέσεις για μετάθεση, τη στιγμή που μόνο οι αποχωρήσεις από το καλοκαίρι του 2013 έως σήμερα ανέρχονται στις εφτά χιλιάδες.

Η διαδικασία των μεταθέσεων απαιτεί διαφάνεια και άμεση κοινοποίηση των αποφάσεων και των πινάκων μετάθεσης. Είναι απαράδεκτο να απαγορεύεται στους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην ενημερώνουν για τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων σε τόσο σοβαρά ζητήματα που κρατούν σε αγωνία χιλιάδες συναδέλφους.

Απαιτούμε να γίνουν όσο το δυνατόν περισσότερες μεταθέσεις, αφού ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και η αποτελεσματικότερη  άσκηση του εκπαιδευτικού έργου θεσμοθετώντας:

-20 μαθητές  στο τμήμα.

-Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

-Υπολογισμός στον αριθμό των τμημάτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία.

-Λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών (ΠΔΣ, ενισχυτική, βιβλιοθήκες, ΚΕΔΔΥ)

-Διορισμούς εκπαιδευτικών, τουλάχιστον όσες είναι οι συνταξιοδοτήσεις.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

21-07-2014 Νέο κάλεσμα για την ισραηλινή εγκληματική επίθεση σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού

ΝΕΟ ΚΑΛΕΣΜΑ

για την ισραηλινή εγκληματική επίθεση σε βάρος του παλαιστινιακού λαού

 

Σε εξέλιξη βρίσκεται ένα ακόμα αδίστακτο αιματοκύλισμα του παλαιστινιακού λαού στη Λωρίδα της Γάζας από τις ισραηλινές κατοχικές δυνάμεις που εξαπέλυσαν εκατοντάδες επιδρομές και βομβαρδισμούς, προκαλώντας το θάνατο δεκάδων Παλαιστινίων, ανάμεσά τους και παιδιά καθώς και τον τραυματισμό εκατοντάδων άλλων. Η ισραηλινή ηγεσία, συνεχίζει ανενόχλητα τις τρομοκρατικές επιχειρήσεις στη Λωρίδα της Γάζας απειλώντας ακόμα και με χερσαία εισβολή «εάν χρειαστεί».

Για άλλη μια φορά το εγκληματικό κράτος του Ισραήλ σε ρόλο «χωροφύλακα» της ευρύτερης περιοχής, έχοντας την πλήρη ανοχή και κάλυψη των υψηλών προστατών του σε ΗΠΑ και ΕΕ, καθώς και τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης με την οποία βρίσκεται σε πλήρη πολιτικό-στρατιωτική συνεργασία, προχωρά σε κλιμάκωση της επιθετικότητας ενάντια στον παλαιστινιακό λαό με στόχο να υπονομεύσει την ενότητά του, να ναρκοθετήσει την ειρήνη στην περιοχή και να διαιωνίσει την κατοχή των παλαιστινιακών εδαφών.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη νέα βάρβαρη επιδρομή, από το στρατοκρατικό κράτος του Ισραήλ ενάντια στον πολύπαθο παλαιστινιακό λαό. Ταυτόχρονα εκφράζει τη βαθιά αλληλεγγύη του απέναντι στο δίκαιο αγώνα που διεξάγει ο λαός της Παλαιστίνης για ειρήνη και εθνική ανεξαρτησία.

Ταυτόχρονα καλούμε τις ΕΛΜΕ, τους μαζικούς φορείς, σωματεία, συνδικάτα και ομοσπονδίες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα σε

αντιπολεμική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα.

την ΤΡΙΤΗ 23 Ιουλίου και ώρα 7 μ.μ.

Να σταματήσουν τώρα οι ισραηλινές πολεμικές επιδρομές!

Να αποχωρήσει ο ισραηλινός στρατός κατοχής. Παλαιστινιακός κράτος στα σύνορα του 1967, με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ.

Να ακυρωθούν τα στρατιωτικά γυμνάσια και όλες οι συμφωνίες στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδας ? Ισραήλ.

Αλληλεγγύη στον αγώνα του Παλαιστινιακού λαού!

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

20-07-2014 Δημοσιεύματα σχετικά με την παιδεία

Μπορείτε να δείτε τα δημοσιεύματα σχετικά με την παιδεία για το διάστημα 6-18/07/2014 … εδώ

17-07-2014 Σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Από δημοσιεύματα στον τύπο και από δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας πληροφορούμαστε πως σχεδιάζονται νέα μέτρα που αφορούν τα εργασιακά των εκπαιδευτικών, για ακόμη φορά όμως χωρίς καμιά συζήτηση με τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα εξαγγέλλεται (μέσω συνεντεύξεων!!) αλλαγή στον τρόπο διορισμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις απομακρυσμένες περιοχές. Προφανώς δεν είναι η μοριοδότηση που αφήνει τα  σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς για μεγάλο διάστημα, αλλά η πολιτική του Υπουργείου και της κυβέρνησης που έχουν περικόψει δραματικά τους διορισμούς εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών) τα τελευταία χρόνια, παρά το γεγονός της τεράστιας μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών κατά 35% (36.000 περίπου), καθώς και η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους με το κλείσιμο των πινάκων (ν. 3848/2010), γεγονός που τους οδηγεί να αρνούνται την πρόσληψή τους σε απομακρυσμένες περιοχές, πόσο μάλλον όταν καλούνται να αναλάβουν υπηρεσία στα μέσα της χρονιάς ή και πολύ αργότερα σε αρκετές περιπτώσεις!

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί ουσιαστικό διάλογο και διαπραγμάτευση πριν τη λήψη οποιουδήποτε μέτρου στην εκπαίδευση.

Ζητάμε να μην αλλάξει το σύστημα μοριοδότησης και διορισμού των αναπληρωτών, σύστημα που κατοχυρώνει διαφάνεια και είναι αντικειμενικό. Επαναφέρουμε για μια ακόμη φορά το αίτημά μας για άνοιγμα των πινάκων  προϋπηρεσίας μετά τις 30-6-10 με την αντίστοιχη κατάργηση των διατάξεων του ν.3848/10.

Ζητάμε να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών, από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι ωρομισθίων.

Για την ομαλή λειτουργία των σχολείων φέτος, όσον αφορά το απαιτούμενο εκπαιδευτικό ? διδακτικό προσωπικό, το ελάχιστο ασφαλές κριτήριο είναι η πρόσληψη ίσου αριθμού αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που απαιτήθηκε και πέρυσι. Με βάση αυτό  πρέπει να προβλεφθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τη νέα σχολική χρονιά. Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσοι όσες και οι συνταξιοδοτήσεις αυτής της χρονιάς.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

16-07-2014 Ημέρα Πανελλαδικής Κινητοποίησης στις 22 Ιουλίου ενάντια στις διαθεσιμότητες – απολύσεις

22 Ιουλίου 14

Ημέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στις διαθεσιμότητες-απολύσεις

Συνάδελφοι,

Την Τρίτη 22 Ιουλίου συμπληρώνεται ένας χρόνος από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στη διαθεσιμότητα πάνω από 2.000 συναδέλφων μας και να καταργήσει σημαντικές ειδικότητες και τομείς (υγείας ? πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής ? κομμωτικής) των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, μια απόφαση που υπαγορεύτηκε από τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης απέναντι στην τρόικα (ΕΕ και ΔΝΤ). Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στις διαθεσιμότητες στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στα ΑΕΙ, στους σχολικούς φύλακες, στις καθαρίστριες και σε μια σειρά άλλους κλάδους εργαζομένων του Δημοσίου εντάσσεται στο σχεδιασμό της για τη δραματική συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, τη διάλυση των κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων σε ολόκληρο το Δημόσιο, την άρση της μονιμότητας και το άνοιγμα του δρόμου προς μαζικές απολύσεις το επόμενο διάστημα.

Από την πρώτη ημέρα της διαθεσιμότητας, ο κλάδος μας διακήρυξε ότι ο μαζικός αγώνας περνάει σε νέα φάση. Είναι υποχρέωση του κάθε εκπαιδευτικού, του κάθε συναδέλφου, είναι υπόθεση τιμής για ολόκληρο τον κλάδο να μην προχωρήσουν οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις στην εκπαίδευση. Ένα χρόνο τώρα οι συνάδελφοί μας της τεχνικής εκπαίδευσης που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, αλλά και ολόκληρος ο κλάδος έδωσε και συνεχίζει να δίνει σκληρό και άνισο αγώνα απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, υπερασπιζόμενος το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία, ενάντια στις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις.

Συνάδελφοι,

Ένα χρόνο μετά τη μαύρη ημέρα για την τεχνική, αλλά και ολόκληρη την εκπαίδευση, συνεχίζουμε τον αγώνα μας για να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός. Ο αγώνας ενάντια στις απολύσεις είναι κοινός και δίκαιος.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να ορίσει την 22 Ιουλίου ως ημέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις. Στο πλαίσιο αυτό αποφάσισε και καλεί όλες τις ΕΛΜΕ να διοργανώσουν την ημέρα αυτή τοπικές εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις ενάντια στις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις.

 Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά και μαχητικά στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας που διοργανώνει η ΟΛΜΕ,

την Τρίτη 22 Ιουλίου 2014 και ώρα 12.30 μ.μ.

στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης

(Λεωφ. Βασ. Σοφίας 15).

Θα προηγηθεί η πορεία από την ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή, στις 8.30 π.μ., με κατάληξη στο Υπ. Διοικ. Μεταρρύθμισης, που αποφάσισαν τα συντονιστικά των διαθέσιμων.

Ταυτόχρονα, απευθύνουμε κάλεσμα στους σχολικούς φύλακες, στις καθαρίστριες του υπ. Οικονομικών, στους Διοικητικούς Υπαλλήλους των ΑΕΙ και σε όσους κλάδους εργαζομένων βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, καθώς και στις αντίστοιχες ομοσπονδίες τους, να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση.

Συνεχίζουμε αποφασιστικά τον αγώνα μας!

-       Ενάντια στις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις

-       Να επαναλειτουργήσουν άμεσα όλοι οι τομείς και οι ειδικότητες της Τεχνικής Εκπαίδευσης

-       Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους

-       Καμιά απόλυση εκπαιδευτικού

-       Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει 

Κατεβάστε τη σχετική ανακοίνωση σε μορφή pdf … εδώ

16-07-2014 Ψήφισμα: Όχι στο Σχέδιο Νόμου για τους Αιγιαλούς

ΨΗΦΙΣΜΑ: ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΓΙΑΛΟΥΣ 

Το ΔΣ  της ΟΛΜΕ λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του Σχεδίου Νόμου με τίτλο: «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας», καταγγέλλει ότι:

 Μετά τη δημόσια γη, τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό και τις διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης, στο βωμό της «ανάπτυξης» επιχειρείται τώρα να θυσιαστεί και το πολυτιμότερο τμήμα της κοινόχρηστης δημόσιας γης, δηλ. ο αιγιαλός και οι παράκτιες και παραλίμνιες περιοχές.

 Το νομοσχέδιο έχει συνταχθεί προκειμένου να κατατεθεί στη βουλή, κατά παράβαση του άρθρου 24 του Συντάγματος και των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας για την προστασία των ακτών και του τοπίου, χωρίς το αναγκαίο επιστημονικό έρεισμα και χωρίς τη συμμετοχή των αρμόδιων επιστημονικών δημοσίων φορέων, με σκοπό να άρει, μετά τους διαδικαστικούς, και κάθε ουσιαστικό περιορισμό στις επενδυτικές προτάσεις.

 Οι ρυθμίσεις πλήττουν ευθέως και ανεπανόρθωτα τον πυρήνα του φυσικού και πολιτιστικού κεφαλαίου της χώρας, ακτές, υγρότοπους, ευπαθή οικοσυστήματα, ενάλιες και παράκτιες αρχαιότητες, τοπίο και φυσικούς σχηματισμούς, για πρώτη δε φορά στην ιστορία, οι ακτές χάνουν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους και οι πολίτες την ελεύθερη πρόσβαση σ? αυτές. Ταυτόχρονα, επιβραβεύονται για άλλη μια φορά οι καταπατητές σε βάρος του Κράτους Δικαίου.

 Η εφαρμογή του νομοσχεδίου, αξιολογούμενη ακόμα και με στυγνή οικονομική λογική, θα στερήσει τη χώρα από το σπουδαιότερο συγκριτικό της πλεονέκτημα και τη μοναδική της ευκαιρία για ανάκαμψη μέσω βιώσιμης ανάπτυξης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ και οι φορείς που έχουν υπογράψει αυτό το ψήφισμα, δηλώνουν ότι δεν θα επιτρέψουν στη μαύρη τρύπα του χρέους να καταπιεί το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον της χώρας, δηλ. την ίδια την επιβίωση, φυσική, ηθική και πνευματική του λαού της για το παρόν και το μέλλον.

Κατεβάστε το σχετικό Ψήφισμα σε μορφή pdf … εδώ