Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

27-06-2014 Σχετικά με τα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ Λυκείου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με τα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ Λυκείου

Τα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ τάξης των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείου φαίνεται να επιβεβαιώνουν, δυστυχώς, την καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση με την υλοποίηση διατάξεων του νέου αντιεκπαιδευτικού ν. 4186 που ψηφίστηκε στο Σεπτέμβρη του 2013 (Τράπεζα θεμάτων, νέος τρόπος προαγωγής, κ.λπ.), κινούμενη στα πλαίσια της πολιτικής της Ε.Ε. που επιδιώκει την παραπέρα προσαρμογή της εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και του κεφαλαίου.

Επιβεβαιώνεται ο ταξικός προσανατολισμός του νέου συστήματος γιατί από τα πρώτα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν φαίνεται πως αποκλείονται περισσότεροι μαθητές, που προέρχονται από περιοχές με χαμηλότερη οικονομική κατάσταση.

Απαιτούμε:

  • Να επανέλθει άμεσα ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών για την Α΄ Λυκείου
  • Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων
  • Να καταργηθεί ο ν. 4186/13

 Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

27-06-2014 Παράταση διδακτικού έτους: Υπάρχουν και άνθρωποι κύριε Υφυπουργέ

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

Υπάρχουν και άνθρωποι κύριε Υφυπουργέ

            Συνεχίζει και η νέα πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας τους «προγραμματισμένους αιφνιδιασμούς» της εκπαιδευτικής κοινότητας.

            Μόλις χτες 26/6, με απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας κ. Δερμεντζόπουλου αποφασίστηκε η παράταση του διδακτικού έτους στα Λύκεια για μία εβδομάδα (μέχρι 4/7/14).

            Η απόφαση αυτή αιφνιδιάζει την εκπαιδευτική κοινότητα, ανατρέπει τον προγραμματισμό εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

            Αλήθεια, σκέφτηκε κανείς στο Υπ. Παιδείας, πού θα μείνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που εργάζονται μακριά από τα σπίτια τους, ιδιαίτερα των τουριστικών περιοχών, που έχουν ήδη παραδώσει τα σπίτια που νοίκιαζαν;

            Σκέφτηκε κανείς τους εκπαιδευτικούς που έχουν ήδη εκδώσει εισιτήρια για να επιστρέψουν στα σπίτια τους; Ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό;

            Τι θα γίνει με τους 7.000 εκπαιδευτικούς που από τις 30/6 είναι συνταξιούχοι;

            Να σημειώσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί ενημερωθήκαν από Δελτίο Τύπου του Υπουργείου για την παράταση του διδακτικού έτους, ενώ, μόλις 3 ημέρες πριν, κατά τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν αναφέρθηκε τίποτε. Αυτό δείχνει και τις προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για «διάλογο».

Καταδικάζουμε αυτή την αυθαιρεσία και απαιτούμε:

  • Το Υπ. Παιδείας να εκπληρώσει, τουλάχιστον, τις οικονομικές του υποχρεώσεις προς όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές για την πρόσθετη εργασία που προκύπτει από την απόφαση της παράτασης του διδακτικού έτους.
  • Να καλυφθούν οικονομικά οι πρόσθετες δαπάνες των εκπαιδευτικών που προκύπτουν από ακυρώσεις εισιτηρίων και από πρόσθετες διαμονές στις περιοχές που δίδασκαν (για όσους εργάζονται μακριά από την κατοικία τους και θα αναγκαστούν να πληρώσουν επιπλέον διαμονή).
Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

27-06-2014 Όλοι και όλες τη Δευτέρα 30 Ιούνη 2014 στις 3.00 μ.μ. στο συλλαλητήριο στο Υπουργείο Οικονομικών

Όλοι και όλες τη Δευτέρα 30 Ιούνη 2014 στις 3.00 μ.μ. στο συλλαλητήριο στο Υπουργείο Οικονομικών (Καραγεώργη της Σερβίας 10)

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στο  συλλαλητήριο που οργανώνει η ΑΔΕΔΥ και θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 30 Ιούνη 2014 στις 3.00 μ.μ. στο κέντρο αγώνα που έχουν δημιουργήσει εδώ και 50 μέρες οι απολυμένοι/-ες συνάδελφοι/-ισσες μας (καθηγητές, σχολ. φύλακες, καθαρίστριες) έξω από το Υπουργείο Οικονομικών (Καραγεώργη της Σερβίας 10).

Το συλλαλητήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Δράσης για τη διεκδίκηση και προβολή των αιτημάτων μας για την ακύρωση της προωθούμενης αξιολόγησης,  την επαναπρόσληψη όλων των διαθεσίμων και απολυμένων υπαλλήλων και την επαναλειτουργία όλων των τομέων και ειδικοτήτων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν.

 Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

26-06-2014 Έκθεση των πρακτικών της διεθνούς Διάσκεψης της NUT στο Λονδίνο με θέμα: «Η οικοδόμηση της αντίστασης και της αλληλεγγύης – Διάσκεψη για την αλληλεγγύη των εκπαιδευτικών»

Μπορείτε να διαβάσετε σε μορφή pdf την συνοπτική παρουσίαση και αναλυτική έκθεση των πρακτικών της διεθνούς Διάσκεψης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Λονδίνο από την NUT με θέμα: «Η οικοδόμηση της αντίστασης και της αλληλεγγύης. Διάσκεψη για την αλληλεγγύη των εκπαιδευτικών» … εδώ

26-06-2014 Τι έγραψε ο τύπος για τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με το νέο Υπουργό Παιδείας

Διαβάστε τι έγραψε ο ύπος για τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με το νέο Υπουργό Παιδείας … εδώ

25-06-2014 Όχι στα “σεμινάρια της ντροπής” – Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της ΟΛΜΕ

ΟΧΙ ΣΤΑ «ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ»

Το ΥΠΑΙΘ, το ΙΕΠ και οι Δ/σεις Εκπαίδευσης συνεχίζουν την προσπάθεια να σύρουν τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων στα «σεμινάρια της ντροπής» για να τους μετατρέψουν σε «πτυχιούχους» που θα εκτελούν με «αποτελεσματικότητα και επάρκεια» την καρατόμηση των συναδέλφων τους.

Τι και αν τα σεμινάρια έχουν ματαιωθεί σε όλη την Ελλάδα, σε Β/βάθμια και Α/βάθμια εκπαίδευση, από την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, από την άρνηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των διευθυντών να συμμετάσχουν, που συντάσσονται  με τους συναδέλφους τους και τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων;

Καλούμε όλους τους συναδέλφους και κυρίως τους συναδέλφους διευθυντές των σχολείων να μην ενδώσουν στις πιέσεις και την τρομοκράτηση.

Μπροστά στη μαχητική και αξιοπρεπή στάση των εκπαιδευτικών ? διευθυντών, η διοίκηση προχωράει σε μια προσβλητική και μειωτική για τους διευθυντές διαδικασία, όταν τους δίνει εντολή να μελετήσουν το «μάθημά» τους και να στείλουν τις εργασίες τους ηλεκτρονικά. Από πουθενά δεν προκύπτει ότι οι διευθυντές έχουν νομική ή τυπική υποχρέωση να ανταποκριθούν σε μια τέτοια παράτυπη διαδικασία. Σε αυτό καταλήγουν και οι γνωμοδοτήσεις των νομικών συμβούλων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Αντίθετα, μαζί με όλους τους συναδέλφους, στηριγμένοι στις συλλογικές μας αποφάσεις, να δώσουμε τη μάχη για την κατοχύρωση και διεύρυνση της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας στα σχολεία.

Καμιά υποχώρηση στις πιέσεις, καμιά αποδοχή των εκβιασμών.

Να δώσουμε μαζικά τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση.

 

Aκολουθεί το σχετικό αρχείο και η γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου της ΟΛΜΕ σε μορφή pdf … εδώ

25-06-2014 Δελτίο Τύπου από τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπ.Παιδείας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

 

Πραγματοποιήθηκε στις 23/6/14, συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας κ. Α. Λοβέρδο και τον υφυπουργό κ. Αλ. Δερμεντζόπουλο. Στην αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ συμμετείχαν και τρεις εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε όλα τα ζητήματα που αναφέρονται στο συνημμένο υπόμνημα, που στηρίζεται στις θέσεις της ομοσπονδίας.

Το γενικό μας συμπέρασμα από τη συνάντηση είναι πως θα συνεχιστεί η ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική. Ο υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά πως θα υλοποιηθούν οι ψηφισμένοι νόμοι και μπορεί να συζητηθούν μόνο ορισμένα επιμέρους προβλήματα από την εφαρμογή τους.

Για το θέμα των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων, ο Υπουργός δεν προσέθεσε τίποτα καινούργιο για την επαναφορά όλων των ειδικοτήτων και των τομέων που καταργήθηκαν στη δευτεροβάθμια ΤΕΕ και την επιστροφή σε αυτές όλων των εκπαιδευτικών. Δεν δεσμεύτηκε στο αίτημά μας να μην υπάρξουν απολύσεις εκπαιδευτικών ούτε στο πώς θα εξελιχθεί όλη η διαδικασία των προκηρύξεων για τις μετατάξεις με στόχο να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός. Μας παρέπεμψε σε επόμενη συνάντηση, χωρίς όμως ορισμό της.

Για το θέμα της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών ουσιαστικά απέρριψε όλα τα αιτήματα που διατυπώσαμε (να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες, να καταργηθεί ο ν.4024/11, να καταργηθεί στο σύνολό του το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης) επιμένοντας στην πλήρη εφαρμογή του, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που δημιουργεί στο δημόσιο σχολείο και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Δεν δόθηκαν απαντήσεις σε ζητήματα και προβλήματα που αφορούν την υλοποίηση του ν.4186/13 για το Λύκειο και την κατάρτιση, αλλά ούτε και επιμέρους πλευρές του (τράπεζα θεμάτων, κατάργηση ΕΠΑΣ, προαγωγή μαθητών κ.λπ.)

Τέλος, χωρίς απαντήσεις έμεινε η ενότητα των εργασιακών και εκπαιδευτικών ζητημάτων, που θέσαμε, με αιχμή το θέμα των δραματικών κενών που θα προκύψουν την επόμενη χρονιά από τη νέα μείωση του διδακτικού προσωπικού.

Όλα τα ζητήματα παραπέμφθηκαν σε νέα συνάντηση.

Συνεχίζουμε τους αγώνες μας για το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Θα εξακολουθήσουμε τις κινητοποιήσεις μας το επόμενο διάστημα διεκδικώντας την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Τα περιθώρια έχουν στενέψει και δεν υπάρχει χώρος για αυταπάτες και αναμονή. Κανείς εκπαιδευτικός και κανείς μαθητής δεν περισσεύει.

Δείτε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

23-06-2014 Αλληλεγγύη προς την ΟΛΜΕ από την ETUCE με επιστολή προς τον Υπ. Παιδείας

ETUCE

Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση Ευρωπαϊκή Περιφέρεια της EI

Προς: κ. Ανδρέα Λοβέρδο

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδα

minister@minedu.gov.gr

Κοιν: ΟΛΜΕ, μέλος της ETUCE στην Ελλάδα

Βρυξέλλες, 14 Ιουνίου 2014

Αρ. Πρωτ.: MR/AKR/9653

 

Θέμα: Αλληλεγγύη προς την ΟΛΜΕ την οργάνωση- μέλος της ETUCE στην Ελλάδα

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Εξ? ονόματος της ETUCE θα ήθελα να σας συγχαρώ για το διορισμό σας στη θέση του νέου Υπουργού Παιδείας της Ελλάδας.

Η ETUCE, η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση είναι η Ευρωπαϊκή Περιφέρεια της Εκπαιδευτικής Διεθνούς, της παγκόσμιας οργάνωσης των ενώσεων των εκπαιδευτικών. Εκπροσωπεί 132 ενώσεις εκπαιδευτικών στην Ευρώπη, δηλ. περισσότερους από 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες του τομέα της εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια & τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαγγελματική εκπαίδευση & κατάρτιση) σε 45 χώρες. Η ETUCE είναι κοινωνικός εταίρος της εκπαίδευσης σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς επίσης και συνδικαλιστική ομοσπονδία της ETUC, της Ευρωπαϊκής Συνδικαλιστικής Συνομοσπονδίας.

Η ETUCE επιθυμεί να εκφράσει την ισχυρή της αλληλεγγύη προς την ΟΛΜΕ, μέλος της στην Ελλάδα,  κατά τη διάρκεια αυτών των στιγμών της σχεδόν αφόρητης, συνεχούς πίεσης στη δύναμη και την αντοχή αυτής της ένωσης εκπαιδευτικών.

Οι σχολικοί φύλακες και οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης συμμετέχουν αυτήν την περίοδο σε καθιστική εικοσιτετράωρη διαμαρτυρία έξω από Ελληνικό Υπουργείο Οικονομικών. Διαμαρτύρονται δικαίως ενάντια στη διαθεσιμότητά τους, τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα και το φόβο της οριστικής απώλειας εργασίας.

Μετά από το διορισμό σας ως νέου Υπουργού Παιδείας ίσως υπάρξει κάποιος λόγος ώστε οι εκπαιδευτικοί να ελπίσουν ότι οι υπεύθυνοι λήψης πολιτικών αποφάσεων στην Ελλάδα θα ακολουθήσουν μια νέα και θετική πορεία αναφορικά με τις επικείμενες απειλές των περικοπών στον τομέα της εκπαίδευσης και θα συνάγουν διαφορετικά συμπεράσματα. Συμμεριζόμαστε την ελπίδα τους ότι ίσως κατανοήσετε τη ζωτική σημασία της ενίσχυσης του τομέα της εκπαίδευσης ως κύριου πυλώνα για την οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας.

Τα βήματα που θα ακολουθήσουν θα είναι κρίσιμα όχι μόνο για την προώθηση της σταθερότητας και της ευημερίας στην Ελλάδα αλλά και για το κοινό μέλλον όλων των πολιτών στην Ευρώπη. Γι? αυτόν το λόγο θα ευελπιστούσαμε να δούμε τους κοινωνικούς εταίρους στην εκπαίδευση να επιστρέφουν στο τραπέζι των

Η ETUCE εξ διαπραγματεύσεων και να συνεργάζονται για την εξεύρεση καλύτερων λύσεων με μακροπρόθεσμο στόχο την  εγγύηση της βέλτιστης ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους στην Ελλάδα. ολοκλήρου επίσης υποστηρίζει το αίτημα της ΟΛΜΕ προς εσάς να αρνηθείτε να υπογράψετε την απόλυση των εκπαιδευτικών. Αντί αυτού, όλοι οι εκπαιδευτικοί στο πρόγραμμα διαθεσιμότητας θα πρέπει να επιστρέψουν στους χώρους εργασίας τους και να διαδραματίσουν το ρόλο τους στη σταθεροποίηση και τη βελτίωση του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Συμφωνούμε με την OLME ότι είναι εξίσου σημαντικό να επανέλθουν όλα τα αντικείμενα των επαγγελματικών σπουδών στα σχολεία  από τα οποία καταργήθηκαν και μεταφέρθηκαν έπειτα σε άλλα, ιδρύματα επαγγελματικής κατάρτισης μη-τυπικής εκπαίδευσης . Ο στόχος είναι τώρα να προστατευθεί και να εξασφαλιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης προς όφελος των επερχόμενων γενεών στην Ελλάδα. Η ETUCE αναμένει από εσάς μια πλήρη μεταστροφή από αυτήν την σοβαρή και μη βιώσιμη κατάσταση!

Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση και να υποστηρίζουμε την ΟΛΜΕ  και τα μέλη της στην προσπάθειά τους να παλέψουν για την εργασιακή ασφάλεια και την κοινωνική δικαιοσύνη στην Ελλάδα.

Με αλληλεγγύη,

Martin R?mer

Ευρωπαϊκός Διευθυντής

23-06-2014 Υπόμνημα ΟΛΜΕ για τα επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών

Υπόμνημα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Κύριε Υπουργέ,

Κύριε Υφυπουργέ,

 

Σας καταθέτουμε αυτό το υπόμνημα για τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ο εκπαιδευτικός. Προβλήματα που έχουν οξυνθεί ή δημιουργηθεί από την πολιτική κυβέρνησης ? ΕΕ – ΔΝΤ και την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων και στην εκπαίδευση (περικοπές δαπανών, διαθεσιμότητες ? απολύσεις, κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων, προώθηση αξιολόγησης, επιδείνωση εργασιακών σχέσεων, νέος νόμος  για το λύκειο και την επαγγελματική εκπαίδευση και την κατάρτιση, αυστηροποίηση πειθαρχικού δικαίου κ.λπ.). Οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχίζονται όλα αυτά τα χρόνια και θα πέσουν στο τραγικά χαμηλό ποσοστό του 1,9%, όπως προβλέπει το νέο μεσοπρόθεσμο για το 2018. Αυτή η πολιτική πρέπει να σταματήσει.

   

Α. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ ? ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

Σε ομηρεία κρατά η κυβέρνηση εδώ και 11 μήνες τους εκπαιδευτικούς 50 ειδικοτήτων της ΤΕΕ που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από τις 22 Ιουλίου 2013. Για 1.714 εκπαιδευτικούς έχει παραταθεί η διαθεσιμότητα, αλλά επικρατεί ακόμα αβεβαιότητα σχετικά με την τοποθέτησή τους σε νέες θέσεις, ενώ έχει διακοπεί η μισθοδοσία 85 εκπαιδευτικών από 22/3/14 και οδηγούνται σε απόλυση χωρίς έχει να δημοσιευτεί η απόφαση σε ΦΕΚ. Έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει πως η μέχρι τώρα διαχείριση του θέματος από την κυβέρνηση θα οδηγήσει σε εκατοντάδες απολύσεις εκπαιδευτικών.

Οι δραματικές συνέπειες της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών καταγράφηκαν με τραγικό τρόπο και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χιλιάδες ώρες χαμένες, χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς ολόκληρη τη χρονιά, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ακόμα και ωρομίσθιοι εκπαιδευτές των ΙΕΚ κλήθηκαν να  διδάξουν και να εξετάσουν τους μαθητές των ΕΠΑΛ!!

Απαιτούμε να μη γίνει καμιά απόλυση εκπαιδευτικού και να προκηρυχθούν άμεσα όσες επιπλέον θέσεις απαιτούνται, ώστε να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός από το σύνολο των 1.799 εκπαιδευτικών που είναι σε διαθεσιμότητα ή υπό απόλυση.

 Για να υλοποιηθούν τα παραπάνω απαιτείται:

α) να γίνει επαναφορά όλων των ειδικοτήτων και των τομέων που καταργήθηκαν στη δευτεροβάθμια ΤΕΕ και να επιστρέψουν σε αυτές όλοι οι εκπαιδευτικοί,

β) να μην υπογράψετε τις απολύσεις των 85 εκπαιδευτικών. Να γίνει νέα προκήρυξη θέσεων, από αυτές που ήδη έχουν θεσμοθετηθεί στο Υπουργείο Παιδείας γι? αυτό το σκοπό, στις δομές ΔΒΜ (σύνολο 255).

γ) να επαναπροκηρυχθούν όσες από τις 1.709 θέσεις, που ήδη έχουν προκηρυχθεί, δεν καλυφθούν σε πρώτη φάση από τις υφιστάμενες προκηρύξεις με αριθμούς 6, 8 και 10.

 

Β. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΊΩΝ

Η αξιολόγηση που προωθείται έχει στόχο να βαθύνει την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, είναι βασικός μοχλός για την εκδίωξη των μαθητών που προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, από τις δομές εκπαίδευσης και την εξώθησή τους στην κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία.

Είναι εργαλείο για τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και τελικά τις απολύσεις.

Το ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» βασίζεται στο ν. 4024/11, με τον οποίο συνδέεται η μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.

Με το ΠΔ 152/13 και την αυστηροποίηση του πειθαρχικού δίκαιου (ν.4057/12 και 4093/12), οι ευθύνες για τα προβλήματα και τις στρεβλώσεις του σχολείου μεταφέρονται στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Οι εργασιακές σχέσεις μας διαλύονται. Οδηγούμαστε στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Τα μονοπρόσωπα όργανα αξιολόγησης επαναφέρουν τη λογική του επιθεωρητισμού στην εκπαίδευση. Ο ανταγωνισμός και η μετατροπή των διαπροσωπικών σχέσεων μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα» θα είναι το επακόλουθο αυτής της πολιτικής, η οποία βεβαίως δεν μπορεί παρά να εκφραστεί και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ουσιαστική στόχευση του ΠΔ και του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης είναι ο έλεγχος, η τιμωρία των εκπαιδευτικών και τελικά η προώθηση των απολύσεων.

Η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολείων συνδέεται με την εξωτερική αξιολόγησή τους, τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Όπως αναφέρεται στην έκθεση ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία παραγγέλθηκε το 2011 από το Υπουργείο Παιδείας και είναι η βάση για τις αλλαγές που υλοποιούνται, «η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση» (σελ. 67). Ήδη με το νομοθετικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί (ν.4024/11 για το μισθολόγιο -βαθμολόγιο, ν.4142/13 για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση», ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», ν.3848/10, ν.3679/10) όλες οι πλευρές της αξιολόγησης (όπως η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η αυτοαξιολόγηση και η εξωτερική αξιολόγηση σχολείων) έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ συνδεθεί μεταξύ τους.

Έχουμε με σαφήνεια διατυπώσει  την θέση μας πως το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί συνολικά από την κυβέρνηση δεν είναι αποδεκτό σε καμία περίπτωση από τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους.

            Επίσης, η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο δεν οδηγεί στη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, αλλά αντίθετα οδηγεί στη διάλυσή του. Δραματική και συνεχής μείωση δαπανών, συγχωνεύσεις ? καταργήσεις σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών,   κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ, μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, εκατοντάδες κενά στα σχολεία ακόμα και στο μέσον της χρονιάς  κ.λπ. Με την ασκούμενη οικονομική και εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο δεν στηρίζεται ο εκπαιδευτικός, αλλά οδηγείται στην εξαθλίωση, την εργασιακή ανασφάλεια και τη χειραγώγηση.

Ζητάμε:

-                      να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων,

-                      ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη και την κατάργηση του ν.4024/11, που τις συνδέει με την αξιολόγηση.

-                      κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και σχολείων (αναφέρθηκε παραπάνω).

Γ. ΝΟΜΟΣ 4186/13 (ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ)

 

Ο νέος νόμος για το λύκειο και την κατάρτιση (4186/13), με την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και των πανελλαδικού τύπου εξετάσεων σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα, και στους δύο τύπους λυκείου, μαζί με την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής, θα αυξήσει τη μαθητική διαρροή, μειώνοντας τελικά τον αριθμό των μαθητών στο λύκειο και ωθώντας τους στη πρόωρη μεταγυμνασιακή στενή κατάρτιση και τη μαθητεία.

Τονίζουμε για μια ακόμα φορά την πλήρη αντίθεσή μας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας, στο νόμο 4186/13 και στη μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων  στην εξεταστική διαδικασία. Αυτά τα μέτρα αποτελούν το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.

Έχουμε ήδη προειδοποιήσει ότι η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, όπως:

  •  αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη  και εκμεταλλευτική μαθητεία,
  • ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου,
  • μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων, 
  • αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση,
  • ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.

Δυστυχώς, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν άκουσε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς στο αίτημά μας να μην υλοποιηθεί για τη φετινή χρονιά η «Τράπεζα Θεμάτων». Με αυτό το δεδομένο ζητάμε να μην ισχύει το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ στη Β΄ τάξη του Λυκείου τη φετινή χρονιά.

Ζητάμε να έχουν δυνατότητα εγγραφής στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ και οι απόφοιτοι Λυκείων για απόκτηση πτυχίου ειδικότητας. Να μην καταργηθούν οι ΕΠΑΣ τον Σεπτέμβρη, αλλά να μετατραπούν σε  ΕΠΑΛ με όλες τις ειδικότητες.

Τέλος, ζητάμε την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186/13 και ιδιαίτερα της μετατροπής του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο, της θεσμοθέτησης της μεταγυμνασιακής κατάρτισης και της μαθητείας.

Δ. ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

            Σοβαρά προβλήματα έχει δημιουργήσει η γενικότερη οικονομική, ασφαλιστική και εκπαιδευτική πολιτική που ασκείται στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Είναι κοινή πεποίθηση αλλά και επιστημονικά παραδεκτό πως η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών έχει αρνητική επίπτωση στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

            Οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, η αύξηση του ανώτατου αριθμού μαθητών στην τάξη, η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, η μη πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών (παρά την τεράστια μείωση προσωπικού κατά 30% από 2009-13, στην οποία πρέπει να προσθέσουμε τις 7.000 φετινές συνταξιοδοτήσεις) και η αύξηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, η οικονομική και εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, η αύξηση των πειθαρχικών διώξεων ακόμα και για συνδικαλιστική δράση κ.ά. έχουν δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

 

            Τα επείγοντα αιτήματά μας είναι τα παρακάτω:

  • Καμιά συγχώνευση ? κατάργηση σχολείου.
  • Ανώτερο όριο 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
  • Διασφάλιση των οργανικών θέσεων που απειλούνται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου στην προηγούμενη κατάσταση. Κατάργηση του νόμου 4152/13.
  • Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
  • Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών τώρα και ειδικά των νεότερων. Κατάργηση του ν. 4024/11
  • Καμιά μείωση συντάξεων (κύριων, επικουρικών, εφάπαξ)
  • Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης.
  • Άμεση κατάργηση των νόμων για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο (ν. 4093/12 και 4057/12).
  • Να ικανοποιηθούν έγκαιρα οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για μετάθεση και απόσπαση στα σχολεία, οι οποίες έχουν ήδη καθυστερήσει σημαντικά.
  • Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις. Να δημοσιοποιηθούν επιτέλους τα μόρια των υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν στην αρχή της χρονιάς.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών, από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι ωρομισθίων. Για το απαιτούμενο εκπαιδευτικό ? διδακτικό προσωπικό, ασφαλές ελάχιστο κριτήριο είναι ο αριθμός των αναπληρωτών (κάθε είδους) που απαιτήθηκε για να λειτουργήσουν φέτος οι σχολικές μονάδες. Με βάση αυτό  πρέπει να προβλεφθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τη νέα σχολική χρονιά. Οι διορισμοί εκπαιδευτικών πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσοι όσες και οι συνταξιοδοτήσεις αυτής της χρονιάς.
  • Να εξοφληθούν άμεσα όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς από προηγούμενα χρόνια (π.χ. σχεδιαστές ? αξιολογητές ΠΔΣ, οδοιπορικά στα ΠΕΚ, επιμορφωτές ΤΠΕ, κ.λπ.).
Κατεβάστε το υπόμνημα σε μορφή pdf … εδώ

20-06-2014 Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα, 23/6 στις 12.30 μ.μ. στο Υπ. Παιδείας

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα, 23/6 στις 12.30 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι.

            Την ίδια ώρα το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θα έχει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τις διαθεσιμότητες ? απολύσεις, την αξιολόγηση, τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4186/13, σοβαρά και επείγοντα εργασιακά και εκπαιδευτικά ζητήματα.

 Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ