Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

30.04.2014 Διακήρυξη για την Πρωτομαγιά

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 

            1η Μάη 1886 μέρα τιμής και θυσίας των εργατών και εργατριών του Σικάγου.

            1η Μάη 2014 μέρα αγώνα της εργατικής τάξης, των εργαζομένων, της νεολαίας και του λαού ενάντια στις πολιτικές Κυβέρνησης ? Ε.Ε. ? ΔΝΤ που ξεθεμελιώνουν δικαιώματα και κατακτήσεις ολόκληρου αιώνα για να εξασφαλίσουν την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.

            1η Μάη μέρα αγώνα για την υπεράσπιση και κατοχύρωση δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, που βάλλονται βάναυσα από τον αυταρχισμό και την κρατική τρομοκρατία.

            1η Μάη 2014 μέρα αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων μετά από 100 χρόνια, ενάντια στην προσαρμογή του δημόσιου σχολείου στις επιταγές της αγοράς και των επιχειρήσεων, στη μετατροπή και υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης σε εφήμερη κατάρτιση και απλήρωτη εργασία μέσω της μαθητείας.

            1η Μάη 2014 μέρα αγώνα των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονιών, του εργαζόμενου λαού για ένα ενιαίο δημόσιο και δωρεάν, 12χρονο σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας, που χωρά όλη τη γνώση, που δίνει εφόδια και δυνατότητες να κατανοούν οι νέοι και οι νέες τη θέση τους μέσα στον κόσμο και την κοινωνία, να αναγνωρίζουν τους ταξικούς προσδιορισμούς που την καθορίζουν, να είναι έτοιμοι να μπουν στον αγώνα για να την αλλάξουν.

            Αυτό το δρόμο μας έδειξε η θυσία των εργατών του Σικάγου και οι αγώνες των εργατών και εργαζομένων του κόσμου.

            Η Πρωτομαγιά δεν είναι μνημόσυνο χαμένων δικαιωμάτων αλλά προσκλητήριο αποφασιστικού αγώνα για την υπεράσπιση και τη διεύρυνσή τους.

            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στις διαδηλώσεις για την 1η Μάη.

 

Τίποτε δεν χαρίζεται! Όλοι στον αγώνα!

Να ανατρέψουμε την πολιτική κυβέρνησης ΕΕ ? ΔΝΤ ? Κεφαλαίου!

 

Αθήνα: Συγκέντρωση στις 11 π.μ. στην Πλατ. Κλαυθμώνος

(σημείο συνάντησης ΟΛΜΕ στην οδό Σταδίου)

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

25-04-2014 Αίτηση ακύρωσης και αναστολής για την αυτοαξιολόγηση

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ? ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κατέθεσε στις 15/4/2014 στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αίτηση ακύρωσης και αναστολής για τις εγκυκλίους της αυτοαξιολόγησης και αναμένουμε να προσδιοριστούν οι ημερομηνίες εκδίκασης.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

25-04-2014 Απάντηση του Γραφείου Τύπου της ΟΛΜΕ σε άρθρο της Καθημερινής

Πόσα να βάλω (ή: με ποιον να τα βάλω), Μεγάλε;

Τα σουβλάκια, η ΟΛΜΕ και ο κ. Τάκης Θεοδωρόπουλος

Στέρεψε από θέματα, φαίνεται, ο γνωστός αρθρογράφος κ. Τάκης Θεοδωρόπουλος και ανέτρεξε στα αποθέματά του. Κάπου εκεί αναζήτησε ?δεν μπορεί να είχε λαθέψει? την υπόθεση των σουβλακίων της ΟΛΜΕ. Και βοηθούσης της πασχαλινής συγκυρίας έγινε εύκολο το πέρασμα από τον οβελία στους οβελίσκους της καθημερινότητας, τα συμπαθητικά σουβλάκια.

Με δυο λόγια το στόρι: «Συμβολική αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ», αποτελούμενη κυρίως από απολυμένους εκπαιδευτικούς της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, αποφάσισαν να κάνουν κατάληψη στο πολιτικό γραφείο του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη. Στη διάρκεια της πολύωρης κατάληψης «οι συμβολικοί εκπρόσωποι του συμβολικού σωματείου» πείνασαν ?είναι γνωστό πως τέτοια φαινόμενα, εντελώς «συμβολικά» πάντα, παρατηρούνται ενίοτε και στην Ελλάδα των μνημονίων? και παράγγειλαν σουβλάκια με πατάτες τηγανιτές, άντε και μερικές μπίρες. Παραμένει ακόμα άγνωστο αν εγκαταλείποντας το γραφείο για να αποφύγουν τη σύλληψη μάζεψαν «τις λαδόκολλες καλαμάκια και τα λοιπά κατάλοιπα».

Πώς θα μπορούσε αυτό το  κοινότοπο στόρι να γίνει θέμα σοβαροφανούς άρθρου σε έγκυρη καθημερινή εφημερίδα; Μα, εδώ είναι που ο άξιος χειριστής της πένας θα δείξει τη μαεστρία του. Ακόμα και το στρατσόχαρτο του χασάπη, σημείωνε κάπου ο Γιάννης Ρίτσος, περιμένει να πάρει τη θέση του στην ποίηση. Πόσο μάλλον το ίδιο το «ψητό», τα σουβλάκια των καταληψιών της ΟΛΜΕ.

ΓΙ? αυτό το σκοπό επιστρατεύονται οι συμβολισμοί. Όπως σημειώνει ο εμπνευσμένος αρθρογράφος, «η ζωή σ? αυτή τη χώρα είναι τόσο πλούσια σε συμβολισμούς και σύμβολα που η πραγματικότητα συνεχίζει να μοιάζει περιττή». Φαίνεται όμως πως η μεροληψία και η προκατάληψή του υπονομεύουν τελικά την εκφραστική του δεινότητα και μειώνουν το λογοτεχνικό αποτέλεσμα, καθώς καταδικάζονται στην αφάνεια βαρυσήμαντοι συμβολισμοί, που θα μπορούσαν να εμπλουτίσουν και να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο το πόνημά του.

Έτσι, ενώ περιγράφει με τα πιο ζωντανά χρώματα τη «συμβολική» πείνα και την πολύμορφη συμπτωματολογία της  (περιγραφή που θα την ήθελε και ο Κνουτ Χάμσουν για το ομώνυμο έργο του), παραλείπει να αναφέρει την εξίσου «συμβολική» διαθεσιμότητα και απόλυση εκατοντάδων εκπαιδευτικών, που πρωτοστάτησαν σε έναν πολύμηνο -εξίσου «συμβολικό», ασφαλώς- αγώνα για να ξαναπροσληφθούν ? «συμβολικά» πάντα.

Ενώ κάνει λόγο για τις μαθητικές καταλήψεις ? «συμβολικές» κι αυτές; – λέξη δεν αρθρώνει για κάποιες από τις αιτίες που τις προκάλεσαν: «συμβολικός» είναι ο νέος νόμος με τις αλλεπάλληλες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, «συμβολική» είναι η νεότευκτη «τράπεζα θεμάτων» που ακόμα παραμένει ημιτελής απειλή, «συμβολικά» είναι τα κενά στη στελέχωση των σχολείων σε όλη τη χώρα, «συμβολική» και η υποχρηματοδότηση και υπερχρέωση των σχολείων.

Ενώ κάνει λόγο για τον «συμβολικό ηγέτη» της ΟΛΜΕ, δεν δείχνει να συγκινείται από την εξίσου «συμβολική» απόλυσή του, γεγονός που τον έχει καταγράψει στην ιστορία ως τον πρώτο απολυόμενο εν ενεργεία πρόεδρο της ιστορικής ομοσπονδίας ? άλλος «συμβολισμός» κι αυτός.

Παραλείπει, τέλος, να συμπεριλάβει στους «συμβολισμούς» του την όλη πολιτική του υπουργείου Παιδείας, μια πολιτική που «κατά την ΟΛΜΕ είναι και νεοφιλελεύθερη, αλλά αυτό δεν έχει σημασία επειδή δεν σημαίνει τίποτε ούτε για την ΟΛΜΕ ούτε για το υπουργείο».

Δεν μπορούμε πραγματικά να υποθέσουμε τι σημαίνει νεοφιλελευθερισμός για το υπουργείο. Για τον κόσμο της εκπαίδευσης όμως,  και γενικότερα για τον κόσμο της εργασίας, που βιώνει καθημερινά και με τον πιο απάνθρωπο τρόπο τις επιπτώσεις αυτής της πολιτικής, ο νεοφιλελευθερισμός δεν είναι ούτε φαντασίωση ούτε νοητική κατασκευή. Είναι η πολιτική της ακραίας ανισότητας, της πιο ανάλγητης λιτότητας και της διαιώνισης της εκμετάλλευσης, που εκπορεύεται από τους ισχυρούς του πλούτου και υποστηρίζεται από τους κάθε λογής σφογγοκωλάριούς τους. Και αυτή η πολιτική πρέπει να ανατραπεί. 

Το Γραφείο Τύπου της ΟΛΜΕ

Δείτε το σχετικό δημοσίευμα σε μορφή pdf … εδώ

23-04-2014 Δημοσιεύματα σχετικά με τα μαθήματα μέσα στο Πάσχα και τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ

Μπορείτε να δείτε τα σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με τα μαθήματα μέσα στο Πάσχα και τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ … εδώ

22-04-2014 Ο αντιδημοκρατικός κατήφορος έχει και όρια…

Ο αντιδημοκρατικός κατήφορος έχει και όρια?

Ο κ. Υφυπουργός Παιδείας φρόντισε για μία ακόμα φορά να επιδείξει το αυταρχικό πρόσωπο της κυβερνητικής πολιτικής, σπεύδοντας να απειλήσει με πειθαρχικές διώξεις όσους εκπαιδευτικούς αρνηθούν να συμμετάσχουν στο «θέατρο» της αναπλήρωσης ωρών που χάθηκαν λόγω καταλήψεων, συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας που έχουν κηρύξει η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ.

Αντί να απολογείται  το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση που ακόμα και σήμερα υπάρχουν κενά σε μαθήματα, αντί να απολογείται για τα κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αντί να απολογείται για το γεγονός ότι στα ΕΠΑΛ οι μαθητές διδάχθηκαν ελάχιστες ώρες ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τολμά να αμφισβητεί ευθέως το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία και στον συνδικαλιστικό αγώνα.

Η υποκρισία και ο κατήφορος δεν έχουν τέλος.

Αθήνα 22-04-2013

Από το Γραφείο Τύπου της ΟΛΜΕ

22-04-2014 Δημοσιεύματα σχετικά με τα μαθήματα μέσα στο Πάσχα, τις αντιδράσεις, την κάλυψη των Πανελλαδικών εξετάσεων από ιδιωτική εταιρία κ.λπ.

Μπορείτε να δείτε τα δημοσιεύματα σχετικά με τα μαθήματα μέσα στο Πάσχα, τις αντιδράσεις, την κάλυψη των Πανελλαδικών εξετάσεων από ιδιωτική εταιρία κ.λπ. για το διάστημα 11-19/04/2014 … εδώ

22-04-2014 Ομιλία του Προέδρου της ΟΛΜΕ στο 10ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο

10ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ

ΟΜΙΛΙΑ του προέδρου του ΔΣ της ΟΛΜΕ, Θέμη Κοτσιφάκη

Aγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Αγαπητοί προσκεκλημένοι,

Ξεκινά σήμερα τις εργασίες του το 10ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ, μέσα σε τραγικές συνθήκες για τον εκπαιδευτικό και το δημόσιο σχολείο, για τα εργασιακά μας δικαιώματα, τις δημοκρατικές ελευθερίες, τα δημόσια κοινωνικά αγαθά και συνολικά τη ζωή μας σε αυτή τη χώρα.

Η προετοιμασία αυτού του συνεδρίου ζυμώθηκε κυριολεκτικά με το δάκρυ και το αίμα συναδέλφων μας, καθώς συνέπεσε με μια πρωτόγνωρη σε ένταση και αναλγησία επίθεση ενάντια σε εργασιακά δικαιώματα, συνέπεσε με τις πρώτες απολύσεις στο δημόσιο τομέα μετά από 100 χρόνια.

Το συνέδριο της Ομοσπονδίας μας γίνεται σε μια περίοδο μεγάλων και ιστορικών αγώνων ενάντια στις διαθεσιμότητες ? απολύσεις, το κλείσιμο σχολείων, την αξιολόγηση και τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4186. Το συνέδριο αυτό είναι ένα ακόμη μετερίζι της συλλογικής μας δράσης. Είναι ο συλλογικός μας προβληματισμός για το σχολείο των οραμάτων μας.

Aγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

            Το 10ο εκπαιδευτικό μας συνέδριο συμπίπτει με μια παγκόσμιας εμβέλειας καπιταλιστική ? οικονομική κρίση. Οι δυνάμεις του κεφαλαίου, με αφορμή και πρόσχημα την κρίση, προσπαθούν να πάρουν τη ρεβάνς από τις κατακτήσεις του εργατικού κινήματος του προηγούμενου αιώνα. Η πολιτική που ασκείται σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την ευγενική χορηγία του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ (δύο οργανισμών που σχεδιάζουν ή χρηματοδοτούν τις αντιδραστικές ? αντεργατικές αλλαγές), έχει τα χαρακτηριστικά της βίαιης απορρύθμισης της εργασίας και των δικαιωμάτων.

Η πολιτική που εφαρμόζεται, που συνηθίσαμε να τη λέμε μνημονιακή, παράγει συνεχή και βάρβαρα μέτρα, που καταδικάζουν τη ζωή μας. Μέτρα σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Μειώσεις μισθών και συντάξεων, φόρους και χαράτσια, κατάργηση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, δραματικές περικοπές στα κοινωνικά αγαθά, την υγεία, την παιδεία, την κοινωνική πρόνοια. Το δόγμα του ΣΟΚ σε εφαρμογή. Από τη σχολή του Σικάγου στη Χιλή και από εκεί στην Ελλάδα, στην Πορτογαλία, στην Ισπανία?

Από τη βάρβαρη αυτή πολιτική δεν γλίτωσε η δημόσια εκπαίδευση. Περικοπές, ανατροπές των εργασιακών μας σχέσεων, αντιεκπαιδευτικές αλλαγές  στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, κλείσιμο σχολείων, μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών κ.λπ.

             Ο κλάδος μας έχει συνειδητοποιήσει ότι η σύγκρουση που εκδηλώνεται την τελευταία τετραετία, με όλες τις ιστορικές της προεκτάσεις και καταβολές, τείνει να λάβει το χαρακτήρα μιας συνολικής, μετωπικής αντιπαράθεσης και σύγκρουσης.

            Δεν υπάρχουν πλέον επιμέρους διακυβεύματα, εδώ τα εργασιακά, εκεί τα εκπαιδευτικά, σε κάποια άλλη φάση τα οικονομικά. Σε αυτή την έσχατη αντιπαράθεση, στην οποία μας οδήγησε η πολιτική της τρόικας και των μνημονίων, το διακύβευμα είναι ενιαίο και αφορά το σύνολο σχεδόν των δικαιωμάτων και των κατακτήσεων των εργαζομένων. Και σε αυτό το σύνολο εντάσσονται τόσο η επιβίωσή μας και η εργασιακή μας αξιοπρέπεια όσο και η παιδεία του λαού και η ίδια η δημοκρατία.

            Ακριβώς αυτός ο συνολικός χαρακτήρας της επίθεσης εναντίον του κόσμου της εργασίας και του πολιτισμού μάς δείχνει πως και η δική μας αντίσταση πρέπει να είναι ενιαία και συνολική, επικεντρωμένη σταθερά στα μεγάλα επίδικα. Και αυτό μπορεί να εξασφαλίσει την πιο πλατιά ενότητα.

            Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι πρωταρχική επιδίωξη της ΟΛΜΕ, βάσει του Καταστατικού της, είναι η συμβολή της «?στη βελτίωση της όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού» καθώς και «?στον αγώνα για την εδραίωση και προάσπιση της Ειρήνης» και η ανάλογη διαπαιδαγώγηση των νέων. «Πολεμάμε και τραγουδάμε», για να θυμηθούμε την Εθνική μας Αντίσταση. Μαζί με την ανάπτυξη των αγώνων μας είναι χρέος μας να συζητάμε και να οραματιζόμαστε ένα καλύτερο σχολείο, ένα καλύτερο μέλλον για το λαό και τον τόπο. Αυτή την ανάγκη συνειδητοποίησαν όσοι συμμετείχαν στην όλη προετοιμασία του Συνεδρίου, στις Ομάδες Εργασίας, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, όσοι πήραν μέρος στις προσυνεδριακές διαδικασίες σε όλη τη χώρα και κατέθεσαν τη σκέψη και τον προβληματισμό τους.

            Ιδιαίτερη αναφορά θέλω να κάνω σε εκείνους τους συναδέλφους, ανάμεσά τους και πολλούς απολυμένους ή σε διαθεσιμότητα, που άφηναν την πορεία και το συλλαλητήριο, συχνά με τα μάτια πρησμένα από τα χημικά και τα δακρυγόνα, για να συμμετάσχουν στη συνάντηση της Ομάδας Εργασίας που ετοίμαζε την εισήγηση για το Λύκειο και την ΤΕΕ. Και δεν ήταν λίγοι.

            Τρία είναι τα κεντρικά σημεία της τρέχουσας εκπαιδευτικής πολιτικής:

  1. Η βίαιη καρατόμηση των πενήντα ειδικοτήτων της ΤΕΕ, που έδειξε με ποιο τρόπο η συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας σημαίνει ταυτόχρονα και μείωση του προσωπικού, πως η κατάργηση του δικαιώματος της παιδείας απαιτεί και τη σύμφυτη πίσω όψη της, την απόλυση εργαζομένων.
  2. Η απόπειρα συλλογικής εξαπάτησης της κοινής γνώμης με την επίκληση της ανάγκης για βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω της επιβολής της αξιολόγησης. Πίσω από αυτή τη ρητορική στην ουσία προωθούνται μηχανισμοί χειραγώγησης και απολύσεων εκπαιδευτικών και διαδικασίες κατηγοριοποίησης των σχολείων.
  3. Ο νέος νόμος για το Λύκειο, που οδηγεί στην ενίσχυση της μαθητικής αποτυχίας και διαρροής από τη γενική αλλά και την επαγγελματική εκπαίδευση, και στη βίαιη εξώθηση παιδιών από το λύκειο προς μορφές εφήμερης και αποσπασματικής κατάρτισης. Η εφαρμογή αυτού του νόμου θα οδηγήσει σε συρρίκνωση της γενικής παιδείας και μόρφωσης για τις επόμενες γενιές και σε λιγότερους πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Διαμορφώνεται έτσι μια κοινωνία τραγικά απροετοίμαστη για τις σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις.

            Αυτό το τελευταίο θέμα μας φέρνει στο επίκεντρο του προβληματισμού αυτού του συνεδρίου, που είναι η βαθμίδα του Λυκείου και η ΤΕΕ.

            Η βαθμίδα αυτή είναι σημαντική, γιατί στο επίπεδο αυτό συντελούνται καθοριστικής σημασίας λειτουργίες για τους νέους και την κοινωνία. Γι? αυτό το λόγο μετατρέπεται και σε πεδίο έντονης ταξικής αντιπαράθεσης.

            Τα θέματα αυτά έχουν αναπτύξει και τεκμηριώσει με επάρκεια και ευσυνειδησία οι ομάδες εργασίας του συνεδρίου. Θα ακούσουμε τον προβληματισμό τους και θα τον ζυμώσουμε με τις δικές μας ανησυχίες και εμπειρίες, με στόχο να οδηγηθούμε σε πιο επεξεργασμένες και τεκμηριωμένες θέσεις.

            Εδώ χρειάζεται να ειπωθεί και τούτο. Η κυρίαρχη, στρεβλή εικόνα που προβάλλεται από τα πιο μεγάλα ΜΜΕ για την ΟΛΜΕ είναι ότι πρόκειται για μια συντεχνία στραμμένη στο παρελθόν, που διεκδικεί αποκλειστικά τα συμφέροντα των μελών της, χωρίς να ενδιαφέρεται για τα μεγάλα προβλήματα της κοινωνίας και της παιδείας. Πρέπει να διαλύσουμε οριστικά και αμετάκλητα αυτή την πλάνη. Οι εισηγήσεις των ομάδων εργασίας παρουσιάζουν μόνο ένα ελάχιστο μέρος των προτάσεων και των επεξεργασιών του κλάδου. Στόχος της ΟΛΜΕ είναι μια συνολική δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που θα συμβάλει στην συνολική ανόρθωση της χώρας. Γνωρίζουμε όμως ότι αυτό δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί όσο ισχύουν αυτές οι συνθήκες, όσο δεν ανατρέπεται αυτή η βάρβαρη πολιτική.

            Ο νέος νόμος για το Λύκειο, με κεντρικό χαρακτηριστικό του την αύξηση του εξετασιοκεντρικού, ανταγωνιστικού του χαρακτήρα, μέσα από τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και την «τράπεζα θεμάτων» σε όλα τα μαθήματα και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, καθώς και τη σύνδεση των αποτελεσμάτων όλων των τάξεων με την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οδηγεί σε ένα βαθμοθηρικό ? ανταγωνιστικό σχολείο, του οποίου τα ταξικά χαρακτηριστικά ενισχύονται. Θα οδηγήσει σε αύξηση της μαθητικής διαρροής από το Λύκειο (και το γενικό και το επαγγελματικό). Θα οδηγήσει πολλά παιδιά εκτός σχολείου καθώς και στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση.

            Ουσιαστικά αυτός ο νόμος θέτει σε αμφισβήτηση τη γενική μόρφωση, τον ανθρωπιστικός – παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου και υπονομεύεται το μέλλον της νέας γενιάς.

            Οι προωθούμενες αλλαγές στο επίπεδο του Λυκείου βασίζονται στις κατευθύνσεις της Ε.Ε., όπως καταγράφονται τόσο στο κείμενο «Σχολείο του 21ου Αιώνα» όσο και στην ανακοίνωση της Ε.Ε. «Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης: επενδύοντας στις δεξιότητες για καλύτερα κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα» (2012). Επιχειρείται μια σοβαρή μετατόπιση της έμφασης των εκπαιδευτικών συστημάτων των ευρωπαϊκών κρατών από την ολοκληρωμένη γνώση προς τη δεξιότητα. Οι κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες σταδιακά περιθωριοποιούνται και υποβαθμίζονται. Βασική επιδίωξη της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η άμεση σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Μέγιστες αξίες της εκπαίδευσης αναδεικνύονται η επιχειρηματικότητα και ο ανταγωνισμός, από το δημοτικό ως το Λύκειο.

            Βασικό στοιχείο επίσης του νέου εκπαιδευτικού νόμου είναι η βαθιά υποβάθμιση της τεχνικής ? επαγγελματικής εκπαίδευσης και η μετατροπή της σε κατάρτιση. Για πρώτη φορά θεσμοθετούνται η μη τυπική κατάρτιση μετά το Γυμνάσιο αλλά και η μαθητεία -και μάλιστα ανηλίκων- σε τέτοια κλίμακα.

            Το Επαγγελματικό Λύκειο παραδίνεται ως προς τους σκοπούς του και το περιεχόμενό του στις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων, ενώ τα επαγγελματικά δικαιώματα υπονομεύονται. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση δέχθηκε ένα σοβαρό πλήγμα με την κατάργηση των 3 σημαντικών τομέων της το καλοκαίρι του 2013 με στόχο να τεθούν σε διαθεσιμότητα οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε αυτούς. Από την άλλη, η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση και τα διάφορα «μπόνους» στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΣΕΚ δείχνουν το στόχο των αλλαγών αυτών. Η κατάργηση σχολείων είναι στην ημερήσια διάταξη για να υπηρετηθούν αυτοί οι στόχοι.

            Η προωθούμενη αξιολόγηση ? αυτοαξιολόγηση των σχολείων και το νομοθετικό πλαίσιο που ψηφίστηκε, βασισμένα στη σχετική μελέτη του ΟΟΣΑ, θέλουν να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, μέσα και από την τυποποίηση των επιδόσεων των μαθητών, και να επιφέρουν το κλείσιμο πολλών από αυτά. Άλλωστε, η σύνδεση της αυτοαξιολόγησης με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η σύνδεση της ατομικής αξιολόγησης με τις επιδόσεις των μαθητών, οι επιπτώσεις της αξιολόγησης στη μισθολογική καριέρα των εκπαιδευτικών αλλά η αξιοποίησή της για τη δημιουργία νέων διαθεσιμοτήτων και απολύσεων, μας επιβάλλουν το σοβαρό καθήκον να αγωνιστούμε στην πράξη για την ακύρωση υλοποίησης όλων των προωθούμενων διαδικασιών αξιολόγησης.

            Το Υπουργείο Παιδείας με την τελευταία του εγκύκλιο έριξε τις μάσκες και δείχνει και στον πλέον δύσπιστο συνάδελφο τι επιδιώκουν. Μετέτρεψε μια διαδικασία που οι ίδιοι διακήρυσσαν ως μία διαδικασία συνεργασίας, ενεργούς συμμετοχής, βελτίωσης του κλίματος στο σχολείο, σε ένα ωμό και απροκάλυπτο «εντέλλεσθε», ουσιαστικά σε μία ιδιόμορφη κατάσταση επιστράτευσης.

            Οι διαδικασίες της αξιολόγησης ουσιαστικά διαλύουν τη συλλογική μας δράση στο σχολείο και θα μετατρέψουν τις ανθρώπινες σχέσεις και την εργασιακή μας καθημερινότητα σε ζούγκλα.

            Η αυταρχική διοίκηση και ο διευθυντής μάνατζερ δεν συνάδουν με τις αξίες του δημοκρατικού σχολείου, που οφείλει να προετοιμάζει τους μαθητές και μαθήτριες για να γίνουν αυριανοί πολίτες, που γνωρίζουν και διεκδικούν τα δικαιώματά τους, που σέβονται τις ανθρώπινες αξίες, πολίτες που θα μπορούν να στέκονται στα πόδια τους και να αντιμετωπίζουν με ψηλά το κεφάλι την ενήλικη ζωή τους μέσα στην κοινωνία. Και αυτό είναι η μεγαλύτερη καταστροφή που επιφέρει αυτή η πολιτική. Και αυτό νοιάζει -πρέπει να νοιάζει- την κοινωνία, τους γονείς και τους μαθητές.

            Με αυτά τα επιχειρήματα μπορούμε να οικοδομήσουμε το αναγκαίο μέτωπο για την απόκρουση αυτών των αλλαγών. Οι εξετάσεις της Α΄ Λυκείου εφέτος και το αίτημά μας για τη μη εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων», σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες ευρύτερου κοινωνικού κινήματος το επόμενο διάστημα. Εμείς οφείλουμε να το πράξουμε.

            Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

            Επιτρέψτε μου μια τελευταία αναφορά για όσα συνέβησαν από τον Ιούλιο του 2013 μέχρι σήμερα στο θέμα της διαθεσιμότητας.

Οκτώ μήνες τώρα οι εκπαιδευτικοί είναι στους δρόμους. Με πάθος, οργή και φαντασία αναπτύσσουν σε όλη τη χώρα πολύμορφες κινητοποιήσεις. Για πρώτη φορά έχουμε συλλαλητήρια εκπαιδευτικών μέσα στο καλοκαίρι. Στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα, στο Ηράκλειο, στην Αλεξανδρούπολη, σε όλη τη χώρα. Οργανώνονται ενημερώσεις των πολιτών γι? αυτά που συμβαίνουν. Αναπτύσσονται παρεμβάσεις στα πολιτιστικά δρώμενα του καλοκαιριού. Η χρονιά ξεκινά με τη μεγάλη απεργία  της ΟΛΜΕ. Τα προβλήματα της εκπαίδευσης, το κλείσιμο σχολείων, η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών και οι διαθεσιμότητες, η διάλυση της τεχνικής ? επαγγελματικής εκπαίδευσης, η εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, ο νέος νόμος για το λύκειο, την ΤΕΕ και την κατάρτιση είναι μερικά από τα αιτήματα της απεργίας. Η απεργία αυτή κινητοποίησε ισχυρές δυνάμεις του κλάδου των εκπαιδευτικών, ανέδειξε στην κοινωνία τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης και τις καταστροφικές συνέπειες της μνημονιακής πολιτικής στο δημόσιο σχολείο.

Το τελευταίο τρίμηνο εντάθηκαν οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών με αιχμή τις διαθεσιμότητες και τις επερχόμενες απολύσεις. Οι κινητοποιήσεις εμπλουτίζονται με νέες μορφές αγώνα. Οι επιτροπές αγώνα και τα συντονιστικά των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα αναπτύσσουν μια σημαντική δράση σε συνεργασία με τις τοπικές ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ. Σημαντικό στοιχείο της δράσης μας οι κοινές περιοδείες των επιτροπών αυτών με τα ΔΣ των ΕΛΜΕ στα σχολεία. Οι τακτικές συνελεύσεις των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, η σύνδεση των συντονιστικών πανελλαδικά, η συμμετοχή τους στις διαδικασίες των πρωτοβάθμιων σωματείων δίνουν νέα ώθηση και νέα ποιοτικά χαρακτηριστικά στην ανάπτυξη των αγώνων μας. Οι καταλήψεις πολιτικών γραφείων υπουργών της κυβέρνησης ανοίγουν το δρόμο της «κινηματικής διαπραγμάτευσης», με αντιπροσώπευση πάντα εναλλακτική και πλουραλιστική. Οι καταλήψεις και οι κινητοποιήσεις γύρω από ΕΠΑΛ, πέρα από τον αυτονόητο συμβολισμό τους, ενώνουν μαθητές και γονείς στο αίτημα ενάντια στη διαθεσιμότητα  και τις απολύσεις. Η πολιτικοποίηση των αιτημάτων μας είναι σημαντική βιωματική κατάκτηση όσων συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις. Έγκαιρα αυτά συνδέονται με το γενικό αίτημά μας για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ.

Η Ομοσπονδία δεν «φοβήθηκε» να ανοιχτεί στη βάση των εκπαιδευτικών και στους ίδιους τους συναδέλφους οι οποίοι ζούσαν το «πρόβλημα» της διαθεσιμότητας. Αυτή είναι η κινητήρια δύναμη αυτού του αγώνα. Και είναι ένα από σημαντικά διδάγματα αυτού του αγώνα: Να εμπιστεύεσαι τον κόσμο που αγωνίζεται. Χωρίς δογματισμό και «προκάτ» θεωρίες. Πολλές αποφάσεις μας τροποποιήθηκαν όταν οι ανάγκες των κινητοποιήσεων το απαιτούσαν.

Όμως δεν κάνουμε τώρα απολογισμό του αγώνα. Γιατί ο αγώνας μας συνεχίζεται. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν αποδέχεται τις αντισυνταγματικές και παράνομες, ουσιαστικά, απολύσεις. Θα εντείνουμε τη δράση μας για την ακύρωσή τους με κάθε μέσο. Ο στόχος να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς και οι ειδικότητες που καταργήθηκαν από την δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση και να επιτρέψουν  όλοι οι εκπαιδευτικοί σε αυτές είναι αδιαπραγμάτευτος. Είμαστε σίγουροι πως με τον ανυποχώρητο αγώνα μας θα το πετύχουμε. Αγωνιζόμαστε για ένα δημοκρατικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο που δεν θα αποκλείει κανένα παιδί. Η ανατροπή είναι κοντά. Με τους εργαζόμενους πάντα στους δρόμους του αγώνα.

            Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Το 10ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο διεξάγεται 90 χρόνια από την ίδρυση της ΟΛΜΕ, της ιστορικής αυτής Ομοσπονδίας, που καθοδήγησε τους αγώνες των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλα αυτά τα χρόνια και τοποθέτησε ψηλά τον πήχη της αναγνώρισης του κοινωνικού και παρεμβατικού ρόλου των καθηγητών αυτής της χώρας. Ομοσπονδία που σήμερα χαίρει διεθνούς αναγνώρισης για τους αγώνες και τις θέσεις της από συνδικάτα και κοινωνικά κινήματα σε όλο τον κόσμο. Ακόμη και όσοι μας κατηγορούν στη χώρα μας, δεν μπορούν παρά να αναγνωρίσουν το σημαντικό ρόλο της ΟΛΜΕ στα συνδικαλιστικά και τα πολιτικά δρώμενα.

            Τελειώνοντας αυτή την εισαγωγική ομιλία μου στο 10ο Συνέδριό μας, με όλη τη δύναμη της ψυχής μου θέλω να φωνάξω σήμερα εδώ από τα Γιάννενα, από το βήμα αυτό του Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ,  δανειζόμενος τα λόγια του ποιητή: «Μην καρτεράτε να λυγίσουμε μήτε για μία στιγμή. [?] έχουμε τη ζωή πολύ, πάρα πολύ αγαπήσει».

            Τα δάκρυα των απολυμένων εκπαιδευτικών θα γίνουνε το φουσκωμένο ποτάμι της οργής του λαού που θα πνίξει αυτή τη βαρβαρότητα.

Θα νικήσουμε!

Γιάννενα, 26-3-2014

15-04-2014 Ημέρες Πανελλαδικής Εθελοντικής Αιμοδοσίας Καθηγητών και Καθηγητριών

ΔΙΚΤΥΟ ΟΜΑΔΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΙΜΟΔΟΤΩΝ ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ

ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ και ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΩΝ

 

Συνεχίζοντας την προσπάθειά μας για την δημιουργία δικτύου εθελοντών αιμοδοτών καθηγητών και καθηγητριών διοργανώνουμε από τον Φλεβάρη μέχρι και το Μάη του 2014, ΗΜΕΡΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ στη μνήμη των μαθητών των Λυκείων Φαρκαδόνας Τρικάλων και Μακρυχωρίου Ημαθίας που χάθηκαν άδικα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ευχαριστεί από καρδιάς τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ καθώς και τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που ανταποκρίθηκαν μέχρι σήμερα στην πρωτοβουλία της ομοσπονδίας μας για την δημιουργία Πανελλαδικού Δικτύου Ομάδων Εθελοντών Αιμοδοτών. Καλούμε τα ΔΣ των ΕΛΜΕ όλη της χώρας να οργανώσουν εθελοντικές αιμοδοσίες των συναδέλφων μας στην περιοχή τους.

Όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει, η επιτυχία της δημιουργίας ομάδων εθελοντών αιμοδοτών καθηγητών σε μόνιμη βάση στις ΕΛΜΕ και ο συντονισμός των ενεργειών μας σε επίπεδο ΟΛΜΕ, έχει ως στόχο:

α) την ευαισθητοποίηση των συναδέλφων μας στο πολύ σημαντικό θέμα της εθελοντικής αιμοδοσίας και την εξασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής τους,

β) τη συμβολή των εκπαιδευτικών στις αυξημένες ανάγκες αίματος της χώρας μας, που αφορούν ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (π.χ. πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, νεφροπαθείς κ.ά.) ή περιπτώσεις έκτακτων κοινωνικών αναγκών (π.χ. πόλεμος, σεισμός κλπ) και

γ) να είναι δυνατή η προσφορά αίματος στους συναδέλφους μας ή σε συγγενικά μας πρόσωπα σε περιπτώσεις που αυτό είναι αναγκαίο.

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ OI ΑΙΜΟΔΟΣΙΕΣ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ:

στην ΟΛΜΕ

ΕΡΜΟΥ και ΚΟΡΝΑΡΟΥ 2, 6ος όροφος,

τη ΔΕΥΤΕΡΑ 5-5-2014

στην Α-Γ ΕΛΜΕ Β΄ ΑΘΗΝΑΣ

2Ο ΕΠΑΛ, Έλλης 3 και Αγ. Παρασκευής, Χαλάνδρι,

την ΤΕΤΑΡΤΗ 30-4-2014

στην ΕΛΜΕ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ  ? Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ

Σχολικό συγκρότημα Αγίου Νικολάου, Καλλιθέα,

την ΤΡΙΤΗ 6-5-2014

στην  ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΕΠΑΛ Ελληνικού,  Ελ. Βενιζέλου 2-4

την ΠΕΜΠΤΗ 8-5-2014

 

στις ΕΛΜΕ Ε ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ & Δ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

1ο Λύκειο Παλλήνης, Λεωφ. Μαραθώνος 15o χλμ.,

την ΠΕΜΠΤΗ 15-5-2014

από τις 9.30 π.μ. μέχρι τις 13.00 μ.μ. 

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

10-04-2014 Όχι στα τετελεσμένα που δημιουργεί το Υπουργείο Παιδείας

ΟΧΙ ΣΤΑ ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ συνεχίζει την απαράδεκτη τακτική του, να δημιουργεί τετελεσμένα μέσω διαρροών και πληροφοριών προς τα ΜΜΕ για αποφάσεις που θα έχουν πολύ σοβαρές αρνητικές συνέπειες για το εργασιακό περιβάλλον, το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία.

Ήδη είδαν το φως της δημοσιότητας «σκέψεις» για επιμήκυνση του διδακτικού έτους, για αλλαγή του καθεστώτος των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετακινήσεις, οργανικότητα κ.λπ.).

Η κυβέρνηση υλοποιώντας τον αντιλαϊκό προϋπολογισμό του 2014 και τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ προχωρά σε συνεχείς περικοπές και υλοποιεί αντιεκπαιδευτικά μέτρα στη δημόσια εκπαίδευση.

Καταγγέλλουμε το γεγονός ότι το ΥΠΑΙΘ προωθεί όλα αυτά τα μέτρα χωρίς την παραμικρή ενημέρωση της ΟΛΜΕ, δείχνοντας έτσι την περιφρόνησή του προς το οργανωμένο εκπαιδευτικό κίνημα και προς όλους εκείνους που θα κληθούν να τα εφαρμόσουν (εκπαιδευτικοί) ή να τα υποστούν (μαθητές και οι οικογένειές τους).

Δηλώνουμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να αφήσουμε να προστεθούν στην πολιτική που υπονομεύει το δημόσιο δωρεάν σχολείο και άλλα μέτρα που θα ολοκληρώσουν την παράδοσή του στις επιδιώξεις της αγοράς και των μονοπωλιακών συμφερόντων.

Απαιτούμε άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, κάτι για το οποίο έχει ο ίδιος επανειλημμένα δεσμευτεί, για να συζητηθούν όλα τα σοβαρότατα προβλήματα που απασχολούν το δημόσιο σχολείο.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τις ΕΛΜΕ, τους μαθητές, τους γονείς, σε επιφυλακή για να αποκρούσουμε την καταστροφική πολιτική Κυβέρνησης ? ΕΕ ? ΔΝΤ.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

 

10-04-2014 Για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση η ΟΛΜΕ καλεί σε νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 11/04

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, δασκάλους και καθηγητές που με τον καθημερινό τους αγώνα μέσα στα σχολεία αντιστέκονται στην προσπάθεια του Υπουργείου να επιβάλλει την αξιολόγηση της κατηγοριοποίησης των σχολείων, του αντιδραστικού ελέγχου και των απολύσεων.

Παρά το όργιο εκβιασμών και τρομοκράτησης που εξαπέλυσε η διοίκηση, η αντίσταση του κλάδου ανάγκασε το Υπουργείο να καταφύγει σε παράνομες εγκυκλίους “επιστρατεύοντας” τους εκπαιδευτικούς με το “εντέλλεσθε”.

Οι συνάδελφοι απάντησαν με εκατοντάδες αγωνιστικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί παλεύουν ενάντια στην πολιτική που τσακίζει εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, ενώ υπήρξαν διευθυντές που στάθηκαν στο πλευρό των συναδέλφων, δηλώνοντας την άρνησή τους να συγκροτήσουν ομάδες και την παραίτησή τους.

Το μήνυμα είναι δεδομένο, οι αντιδραστικές επιλογές των μηχανισμών της αξιολόγησης, που επιδιώκουν την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις προσταγές της ΕΕ για το σχολείο- επιχείρηση δεν θα περάσουν. Καλούμε τα σωματεία να σταθούν στο πλευρό των συναδέλφων και με κάθε πρόσφορο μέσο πάλης να ενισχύσουν τον αγώνα τους ενάντια στην αξιολόγηση.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα καταθέσει τις επόμενες μέρες στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης και αναστολής των εγκυκλίων της αυτοαξιολόγησης.

Καλούμε για άλλη μια φορά τους συναδέλφους σε συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας Παρασκευή 11/4 14:00 για την ακύρωση των σεμιναρίων επιμόρφωσης σχολικών συμβούλων για την αξιολόγηση.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ