Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

30-12-2013 Ενημερωτικό για τις εξελίξεις στη διαθεσιμότητα

Ενημερωτικό για τις εξελίξεις στη διαθεσιμότητα 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συνεδρίασε σήμερα εκτάκτως για να συζητηθούν οι εξελίξεις στο ζήτημα της διαθεσιμότητας μετά και την τελευταία προκήρυξη για τις μετατάξεις ορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών. Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν και συνάδελφοι από το συντονιστικό των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα.

Αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

  1. Έκδοση ανακοίνωσης
  2. Παράσταση διαμαρτυρίας στα Υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης με αίτημα για συνάντηση με τους Υπουργούς.
  3. Κάλεσμα για συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις κινητοποιήσεις των μαθητών των ΕΠΑΛ.
  4. Να εξεταστεί η δυνατότητα  δικαστικής προσφυγής για τις αποφάσεις μοριοδότησης και προκήρυξης.

Μετά τη συνεδρίαση έγινε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης όπου τελικά κλείστηκε συνάντηση με τον Υπουργό την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3/1/14 στις 4.30 μ.μ. Την ίδια ώρα καλούμε σε συγκέντρωση όλους τους εκπαιδευτικούς έξω από το Υπουργείο.

Ανάλογη συνάντηση έχουμε ζητήσει και από τον Υπουργό Παιδείας για την Πέμπτη 2/1/14. Θα σας ενημερώσουμε για την ακριβή ώρα.

Επίσης το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει στις 8/1/14 για να καθορίσει νέο κύκλο Γενικών Συνελεύσεων προκειμένου να αποφασιστεί το πρόγραμμα δράσης του κλάδου μας για το επόμενο διάστημα.

Κατεβάστε το Ενημερωτικό σε μορφή pdf … εδώ

30-12-2013 Να τοποθετηθούν σε εκπαιδευτικές θέσεις του Υπ. Παιδείας όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΙΑΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

 

Αρκετά ζητήματα προκύπτουν μετά και την τελευταία προκήρυξη για τις μετατάξεις ορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα σε νέες θέσεις. Όπως είναι γνωστό το αίτημα της ομοσπονδίας μας να καταργηθεί ο ν. 4172/13  (αρ.82) και να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους και παράλληλα να επαναλειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες και οι τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ είναι αδιαπραγμάτευτο. Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε την άμεση εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ σε εκπαιδευτική θέση μέσα στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

Τα Υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις τους ουσιαστικά οδηγούν σε απόλυση τουλάχιστον 474 εκπαιδευτικοί, αφού οι θέσεις που ανακοίνωσαν ή ήδη προκήρυξαν είναι 1400 (οι 150 από αυτές είναι εκτός Υπουργείου Παιδείας), ενώ οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν τα Υπουργεία είναι 1874. Οι θέσεις που προβλέπονται από τις ανακοινώσεις αυτές όχι μόνο δεν καλύπτουν  ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε  διαθεσιμότητα αλλά και επιβάλλουν αλλαγή επαγγέλματος (π.χ. σε διοικητικούς) ακόμα και υπουργείου και κλάδου(βρεφονηπιοκόμοι ΤΕ στους Δήμους από ΠΕ στην εκπαίδευση)! Υπάρχουν ακόμα ειδικότητες οι οποίες δεν αναφέρονται καθόλου στις προκηρύξεις, γεγονός που σημαίνει πως και αυτοί οι συνάδελφοι οδηγούνται κατευθείαν σε απόλυση.

Επίσης στις 233 θέσεις εκπαιδευτικών που κατέχουν και δεύτερο πτυχίο δεν περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί με πτυχίο π.χ. φυσικού, μαθηματικού, χημικού, θεολόγου, φυσικής αγωγής, οικονομολόγου, οικ.-διοίκησης αλλά και άλλων ειδικοτήτων, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα οι οποίοι κατέχουν τέτοια πτυχία. Ζητάμε για μια ακόμα φορά να προκηρυχθούν θέσεις για όλες τις ειδικότητες.

Καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης που έχει θέσει σε πλήρη ομηρεία, αβεβαιότητα και ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Την ίδια στιγμή επίσης, χιλιάδες μαθητές στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ της χώρας δεν κάνουν μαθήματα ειδικότητας (στους τομείς υγείας ? πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών και αισθητικής ? κομμωτικής) και είναι μαθητές Γ΄ Λυκείου οι οποίοι θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις και θα πάρουν πτυχίο σε κάποια ειδικότητα.

Απαιτούμε:

  • § Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι σε διαθεσιμότητα σε μόνιμες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας.
  • § Καμία απόλυση εκπαιδευτικού.
  • § Να δοθούν τόσες θέσεις όσες είναι οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα.
  • § Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που καταργήθηκαν.
  • § Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

 

Τέλος όσον αφορά τη διαδικασία τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε νέες θέσεις, η οποία θα γίνει με την απόφαση μοριοδότησης του Υπουργείου διοικητικής Μεταρρύθμισης έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Καταρχήν είμαστε απόλυτα αντίθετοι με τη μοριοδότηση γιατί πρακτικά αυτό σημαίνει την αποδοχή ότι οι θέσεις είναι λιγότερες από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και άρα θα υπάρχουν απολύσεις.

Σε κάθε περίπτωση όμως και επειδή η διαδικασία αυτή ήδη προχωρά, θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρχει διάκριση των εκπαιδευτικών ανάλογα με τον τρόπο διορισμού μεταξύ επετηρίδας και διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Οι εκπαιδευτικοί διοριζόμαστε με απολύτως αντικειμενικό τρόπο, χωρίς ρουσφετολογικές διαδικασίες. Μέχρι το 2001 για τις ειδικότητες αυτές ο τρόπος διορισμού ήταν η επετηρίδα. Μετά δημιουργήθηκαν δύο παράλληλοι δρόμοι, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και η μετεξέλιξη της επετηρίδας. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εκπαιδευτικών που βρίσκονταν και στους δύο πίνακες διοριστέων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις, εκπαιδευτικοί επιτυχόντες του ΑΣΕΠ να διοριστούν τελικά με τους πίνακες της μετεξελιγμένης επετηρίδας γιατί αυτός ο διορισμός προηγούνταν χρονικά.

Ζητάμε λοιπόν να μην υπάρχει καμιά διάκριση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον τρόπο διορισμού τους (ΑΣΕΠ – επετηρίδα).

Επίσης στην προκήρυξη για τις 925 θέσεις εκπαιδευτικών σε ΣΕΚ και ΙΕΚ ζητείται ως υποχρεωτικό προσόν το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ, ακόμα και στις περιπτώσεις εκπαιδευτικών για τους οποίους δεν απαιτούνταν όταν διορίστηκαν. Ζητάμε να ισχύουν και εδώ οι όροι και τα προσόντα που ίσχυαν όταν έγιναν οι διορισμοί τους.

Για εμάς, αλλά και για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, κανείς και καμιά εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

Κατεβάστε το Δελτίο Τύπου σε μορφή pdf … εδώ

28-12-2013 Συγκέντρωση-Διαδήλωση: 23 χρόνια από τη δολοφονία του Ν. Τεμπονέρα

ΟΛΜΕ – ΔΟΕ

 

9 Γενάρη 2014: Μνήμη Νίκου Τεμπονέρα

 

ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ

Κ Α Λ Ε Σ Μ Α

Τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην Εκδήλωση Μνήμης για τον Νίκο Τεμπονέρα,  που θα πραγματοποιηθεί

την Πέμπτη, 9/1/2014, στις 6 μ.μ.,

έξω από το Σχολικό Συγκρότημα «Ν.Τεμπονέρα», στα Ψηλά Αλώνια, στην Πάτρα.

Θα ακολουθήσει πορεία στο κέντρο της πόλης.

Ο ΝΙΚΟΣ ΤΕΜΠΟΝΕΡΑΣ ΖΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΡΚΗ ΑΓΩΝΑΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ? Ε.Ε. ? Δ.Ν.Τ.

Τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ

 

Γράμμα στον Νίκο Τεμπονέρα

Νίκο, 23 χρόνια μετά τη στυγερή δολοφονία σου, σου γράφουμε από την παγωμένη Ελλάδα, τη χώρα εργαστήριο για την εφαρμογή της πιο ακραίας αντεργατικής,  αντιλαϊκής πολιτικής.

Τη χώρα μας, που υποχρεώθηκε σε αέναη λιτότητα με τις εντολές Ευρωπαϊκής Ένωσης, Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κεφαλαίου.

Τη χώρα μας, που αντιμετωπίζει μια πρωτόγνωρη ανθρωπιστική κρίση, αποτέλεσμα των τροϊκανών πολιτικών των συνεχών περικοπών στα κοινωνικά αγαθά και του ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου.

Τη χώρα στην οποία η νομιμότητα έχει αντικατασταθεί από το δίκαιο των ισχυρών, τα οικονομικά συμφέροντα και την παραγωγή πράξεων νομοθετικού περιεχομένου.

Δεν υπάρχει καμιά δημοκρατική νομιμοποίηση αυτής της πολιτικής, γι? αυτό και πρέπει να ανατραπεί χωρίς καθυστέρηση.

Νίκο,

Η θυσία σου είναι οδηγός μας όλα αυτά τα χρόνια.

Σε αισθανόμαστε δίπλα μας, κοντά μας, να κρατάς τη σημαία και τα πανό του συνδικάτου σου και να μας δίνεις κουράγιο.

«Εδώ θυσιάστηκε για την παιδεία ο καθηγητής Νίκος Τεμπονέρας στις 8 Ιανουαρίου 1991» σημειώνεται στην πρόσοψη του μνημείου που στήθηκε στην Πάτρα στη μνήμη σου, έξω από το σχολείο όπου άφησες την τελευταία σου πνοή, χτυπημένος βάναυσα από δολοφονικό χέρι. Πάνω στο μνημείο έχει αποτεθεί ένα ανοιχτό βιβλίο.

Ένα ανοιχτό βιβλίο ήταν και η ίδια η ζωή σου. Ένα βιβλίο όπου μπορούσε να διαβάσει κανείς το ίδιο ευδιάκριτα και κατανοητά την αλφαβήτα της γνώσης και την αλφαβήτα του αγώνα. Και ήταν κάτι που το γνώριζαν πιο καλά από οποιονδήποτε άλλον οι μαθητές και οι μαθήτριές σου, καθώς μάθαιναν από αυτό το δικό σου αλφαβητάρι καθημερινά τη λογική σκέψη, την πειθαρχία της μαθηματικής σκέψης αλλά και την αξιοπρέπεια, τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη, τη διεκδίκηση του δίκιου, την αυτοθυσία.

Ακόμα και σήμερα, 23 χρόνια μετά, η σκέψη μας αρνείται πεισματικά να δεχτεί το παράλογο αυτής της  εγκληματικής πράξης, αρνείται να συμβιβαστεί με το αναπότρεπτο του πρόωρου χαμού σου.

   Νίκο,

Σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά χρειαζόμαστε το παράδειγμά σου. Γιατί οι μέρες τούτες βρίσκουν την Ελλάδα σε μια κρίσιμη καμπή της ιστορίας της. Η οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας είναι απόρροια του καπιταλιστικού συστήματος. Οι πολιτικοί εκφραστές του, η Ε.Ε., το Δ.Ν.Τ. και οι κυβερνήσεις οδηγούν τη χώρα μας σε μεγάλη δοκιμασία. 

Με την πολιτική που εφαρμόζουν:

  • καταργούνται κατακτήσεις και δικαιώματα που χρειάστηκαν πολύχρονοι, σκληροί κοινωνικοί αγώνες για να διασφαλιστούν. Εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε διαθεσιμότητα. Τώρα μπροστά μας υπάρχουν απολύσεις.
  • υπονομεύονται και διαλύονται βασικές κοινωνικές υπηρεσίες και δημόσια αγαθά, όπως η υγεία, η εκπαίδευση, η κοινωνική ασφάλιση.
  • στη χώρα μας και σε άλλες χώρες μειώνουν τους μισθούς και τις συντάξεις και οδηγούν εργαζομένους κάθε ηλικίας στην υποαπασχόληση και την ανεργία, και τις οικογένειές τους στη φτώχεια και την εξαθλίωση.
  • ξεπουλιέται εθνικός πλούτος, παραδίδονται στο κερδοσκοπικό κεφάλαιο δημόσιες υπηρεσίες, υποβαθμίζεται και εγκαταλείπεται το περιβάλλον.

Το δημόσιο σχολείο υποβαθμίζεται δραματικά, με το νέο νόμο για το Λύκειο και την Επαγγελματική Εκπαίδευση, αναπροσαρμόζεται στις απαιτήσεις των εταιρειών και της αγοράς. Οι εκπαιδευτικές δαπάνες μειώθηκαν κατά 35% τα χρόνια της τρόικας, οι εκπαιδευτικοί εξαθλιώνονται, οι εργασιακές μας σχέσεις διαλύονται. Ως συνέπεια της πολιτικής αυτής, οι κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες διευρύνονται, η εκπαίδευση συρρικνώνεται και υποβαθμίζεται. Μέτρα και υπηρεσίες που δημιουργήθηκαν για να στηρίξουν τη μόρφωση των πιο αδύναμων παιδιών καταργούνται. Η τεχνική ? επαγγελματική εκπαίδευση δέχεται ένα καίριο πλήγμα με την κατάργηση σημαντικών τομέων και ειδικοτήτων της. Η ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση μέσα από το σχολικό βιβλίο και τη σχολική βιβλιοθήκη αμφισβητείται. Οι εκπαιδευτικοί ωθούνται στην οικονομική καχεξία, στην ανεργία, στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και στις διαθεσιμότητες ? απολύσεις. Οι γονείς καλούνται να βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, προκειμένου να υλοποιηθεί το νέο σχολείο της αγοράς και των συγχωνεύσεων, που αγωνιωδώς ζητά χορηγούς για να στηριχθεί. Αρκετές οικογένειες ? θύματα της κρίσης δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν ακόμα και τη στοιχειώδη σίτιση στα παιδιά τους. Οι μαθητές κρυώνουν γιατί δεν υπάρχει θέρμανση.  Η πείνα και η ανέχεια κάνουν αισθητή την παρουσία τους στα προαύλια των σχολείων μας σε καθημερινή βάση. Και το «αυγό του φιδιού» έκανε πλέον απειλητική την εμφάνισή του στους σχολικούς χώρους,

Τώρα είναι ακόμα μεγαλύτερη η ανάγκη, όπως θα έκανες και συ, Νίκο, να κρατήσουμε σταθερά το νήμα των αξιών μας, της ενότητας, της αλληλεγγύης, της αξιοπρέπειας, της ανιδιοτέλειας, της ανθρωπιάς.

Τώρα χρειάζεται ακόμα πιο πολύ να ενστερνιστούμε αυτές τις αξίες και να τις καταστήσουμε οδηγό της δικής μας σκέψης και δράσης, οργανώνοντας τον αγώνα μας για μια καλύτερη παιδεία σε μια καλύτερη κοινωνία.

Νίκο, υπόσχεση σου δίνουμε εμείς, οι συνάδελφοί σου, να συνεχίσουμε τον αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Είμαστε το 99%, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και θα νικήσουμε.

Τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ

27-12-2013 Σχετικά με τις «μικρές επαναστάσεις» του κ. Συμεών Κεδίκογλου στην πρωινή εκπομπή του MEGA

Σχετικά με τις «μικρές επαναστάσεις» του κ. Συμεών Κεδίκογλου στην πρωινή εκπομπή του MEGA (27-12-13)

«Επαναστάτης χωρίς αιτία» αποδεικνύεται ο Υφυπουργός κύριος Κεδίκογλου, στη σπουδή του να εκφράσει για άλλη μια φορά την απέχθειά του προς τα συνδικαλιστικά – και όχι μόνο ? δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Θα ήταν όμως προτιμότερο να αφήσει κατά μέρος τις «μικρές επαναστάσεις» του και να πράξει τα αυτονόητα: να ενημερώνεται καλύτερα και να φροντίζει να πράττει το χρέος του προς τους μαθητές και τις οικογένειές τους καλύπτοντας τα κενά, που εν μέσω των εορτών και του σχολικού έτους υφίστανται ακόμη στα σχολεία και διαψεύδουν τις ελέω επικοινωνίας ανακρίβειες που εκτοξεύονται με ανησυχητικό πια ρυθμό από το Υπουργείο Παιδείας και τους επικεφαλής του.

Ας ενημερώσει, λοιπόν, κάποιος τον κύριο υφυπουργό, ότι οι εκπαιδευτικοί που λάμβαναν εκπαιδευτική άδεια για να εκπονήσουν τις μεταπτυχιακές σπουδές τους ήταν υποχρεωμένοι να προσκομίζουν κάθε χρόνο βεβαίωση που να αποδεικνύει την πρόοδο ή την ολοκλήρωσή τους. Άλλωστε αυτή ήταν και η ελάχιστη προϋπόθεση για την ανανέωση της άδειάς τους από έτος σε έτος. Αυτά βέβαια ίσχυαν τον καιρό που οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να πάρουν εκπαιδευτική άδεια για μεταπτυχιακές σπουδές. Τώρα πια οι εκπαιδευτικές άδειες, όπως και η συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, έχουν πρακτικά καταργηθεί.

Η αυτονόητη δήλωση ότι όποιος έχει δικαστεί δεν μπορεί να βρίσκεται σε θέση ευθύνης είναι, πολύ απλά, κενή περιεχομένου. Μάλλον «να έχει καταδικαστεί» θα ήθελε να πει ο κύριος υφυπουργός, κάτι το οποίο ισχύει ούτως ή άλλως (ν. 3848 αρ. 11 παρ. 12. «Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκ­παιδευτικός ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από αυτά που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, ΦΕΚ 26 Α΄) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα»).

Κενός περιεχομένου είναι και ο χαρακτηρισμός «μικρή επανάσταση», που αναφέρεται στο επίτευγμα του Υπουργείου Παιδείας να? ετοιμάζεται να καταθέσει νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή με σκοπό να καλυφθούν τα κενά! Είναι γνωστό σε όλους ότι τα κενά στα σχολεία δεν καλύπτονται με νομοσχέδια, αλλά με αύξηση των πιστώσεων και νέους διορισμούς. Σε μερικές μέρες μπαίνουμε στο νέο έτος. Το αντιλαμβάνεται αυτό ο κύριος υφυπουργός όταν μιλά για μικρές επαναστάσεις ή έχουν χάσει και οι λέξεις το νόημά τους;

Τέλος, αδυνατούμε ειλικρινά να σχολιάσουμε την εξαγγελία του κυρίου υφυπουργού σχετικά με τον καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αφήνουμε κι αυτή τη «μικρή επανάσταση» στην κρίση των μαθητών των πολύπαθων ΕΠΑΛ και των γονιών τους. Αλήθεια, γνωρίζει ο κύριος Κεδίκογλου ότι υπάρχουν ακόμα μαθητές που δεν διδάσκονται ούτε τα μαθήματα ειδικότητας στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά ή πρέπει κάποιος να τον ενημερώσει και γι? αυτό;

Η μελετημένη και «κατόπιν αξιολόγησης των δομών» επίθεση του υπουργείου στην Τ.Ε.Ε και οι, επιεικώς, απαράδεκτοι χειρισμοί του υπουργείου έριξαν τους μαθητές και εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ σε μια περιπέτεια (διαθεσιμότητα) που δύσκολα μπορεί ο ανθρώπινος νους να συλλάβει. Άλλη μια «μικρή επανάσταση» κι αυτή, να υποθέσουμε;

Καλή χρονιά ευχόμαστε στον κύριο υφυπουργό και παραμένουμε στη διάθεσή του για να τον ενημερώσουμε για όλα όσα επιμένει να παριστάνει ότι αγνοεί.

Αθήνα 27-12-2013

Από το Γραφείο Τύπου της ΟΛΜΕ

20-12-2013 Αίτημα για συνάντηση με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης

ΠΡΟΣ: τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κ. Κυρ. Μητσοτάκη

 

ΘΕΜΑ: Αίτημα για συνάντηση με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σας ζητεί επείγουσα συνάντηση για το θέμα της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών.

 

Κατεβάστε τη σχετική Επιστολή σε μορφή pdf … εδώ

 

 

20-12-2013 Η ΟΛΜΕ ζητάει την άμεση εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ σε εκπαιδευτική θέση στις υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας

ΠΡΟΣ: τον Υπ. Διοικ. Μεταρρ., κ. Κυρ. Μητσοτάκη

την Υφυπ. Διοικ. Μεταρρ., κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου

τον Υπ. Παιδείας, κ. Κων. Αρβανιτόπουλο

τον Υφυπ. Παιδείας, κ. Συμ. Κεδίκογλου

Θέμα: Εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα

Κύριοι Υπουργοί,

Κυρία και κύριε Υφυπουργέ,

Το αίτημα της ομοσπονδίας μας να καταργηθεί ο ν. 4172/13  (αρ.82) και να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους και παράλληλα να επαναλειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες και οι τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ είναι αδιαπραγμάτευτο. Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε την άμεση εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ σε εκπαιδευτική θέση μέσα στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

Τα Υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις τους ουσιαστικά ομολογούν πως θα οδηγηθούν σε απόλυση τουλάχιστον 474 εκπαιδευτικοί, αφού οι θέσεις που ανακοίνωσαν πως θα προκηρυχθούν είναι 1400 (οι 150 από αυτές είναι εκτός Υπουργείου Παιδείας), ενώ οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν τα Υπουργεία είναι 1874.

Οι θέσεις που προβλέπονται από τις ανακοινώσεις αυτές όχι μόνο δεν καλύπτουν  ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε  διαθεσιμότητα αλλά και επιβάλλουν αλλαγή επαγγέλματος (διοικητικοί) ακόμα και υπουργείου (βρεφονηπιοκόμοι)!

Επίσης στις 233 θέσεις εκπαιδευτικών που κατέχουν και δεύτερο πτυχίο δεν περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί με πτυχίο π.χ. φυσικού, μαθηματικού, χημικού, θεολόγου, φυσικής αγωγής, οικονομολόγου, οικ.-διοίκησης αλλά και άλλων ειδικοτήτων, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα οι οποίοι κατέχουν τέτοια πτυχία. Ζητάμε για μια ακόμα φορά να προκηρυχθούν θέσεις για όλες τις ειδικότητες.

Καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης που έχει θέσει σε πλήρη ομηρεία, αβεβαιότητα και ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Την ίδια στιγμή επίσης, χιλιάδες μαθητές στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ της χώρας δεν κάνουν μαθήματα ειδικότητας (στους τομείς υγείας ? πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών και αισθητικής ? κομμωτικής) και είναι μαθητές Γ΄ Λυκείου οι οποίοι θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις και θα πάρουν πτυχίο σε κάποια ειδικότητα.

 

Απαιτούμε:

  • § Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι σε διαθεσιμότητα σε μόνιμες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας.
  • § Καμία απόλυση εκπαιδευτικού.
  • § Να δοθούν τόσες θέσεις όσες είναι οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα.
  • § Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που καταργήθηκαν.
  • § Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

 

Τέλος όσον αφορά τη διαδικασία τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε νέες θέσεις, η οποία θα γίνει με την απόφαση μοριοδότησης του Υπουργείου διοικητικής Μεταρρύθμισης έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Καταρχήν είμαστε απόλυτα αντίθετοι με τη μοριοδότηση γιατί πρακτικά αυτό σημαίνει την αποδοχή ότι οι θέσεις είναι λιγότερες από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και άρα θα υπάρχουν απολύσεις.

Σε κάθε περίπτωση όμως και επειδή η διαδικασία αυτή ήδη προχωρά, θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρχει διάκριση των εκπαιδευτικών ανάλογα με τον τρόπο διορισμού μεταξύ επετηρίδας και διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Οι εκπαιδευτικοί διοριζόμαστε με απολύτως αντικειμενικό τρόπο, χωρίς ρουσφετολογικές διαδικασίες. Μέχρι το 2001 για τις ειδικότητες αυτές ο τρόπος διορισμού ήταν η επετηρίδα. Μετά δημιουργήθηκαν δύο παράλληλοι δρόμοι, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και η μετεξέλιξη της επετηρίδας. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εκπαιδευτικών που βρίσκονταν και στους δύο πίνακες διοριστέων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις, εκπαιδευτικοί επιτυχόντες του ΑΣΕΠ να διοριστούν τελικά με τους πίνακες της μετεξελιγμένης επετηρίδας γιατί αυτός ο διορισμός προηγούνταν χρονικά.

Ζητάμε λοιπόν να μην υπάρχει καμιά διάκριση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον τρόπο διορισμού τους (ΑΣΕΠ – επετηρίδα). Για εμάς, αλλά και για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, κανείς και καμιά εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο με μορφή pdf … εδώ

20-12-2013 Η διαμαρτυρία μαθητών ΕΠΑΛ στο Υπ. Παιδείας όπως καταγράφηκε στην εκπομπή SKAI Magazino

Παρακολουθήστε το απόσπασμα από τη διαμαρτυρία μαθητών ΕΠΑΛ στο Υπ. Παιδείας όπως καταγράφηκε στην εκπομπή SKAI Magazino στις 20.12.2013

 

18-12-2013 Δελτίο Τύπου με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διεθνούς διαγωνισμού PISA 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διεθνούς διαγωνισμού PISA 2012 

Εδώ και ενάμιση μήνα η ελληνική εκπαίδευση περιστρέφεται γύρω από την έννοια της αξιολόγησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Σεμινάρια επιμόρφωσης οργανώνονται από το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καθοριστούν τα κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και οι «αντικειμενικοί δείκτες» κοινωνικής ανταποδοτικότητας των εκπαιδευτικών. Ο στόχος είναι ένα  «σύγχρονο αποτελεσματικό και ποιοτικό σχολείο». Σε αυτό το θεωρητικό πλαίσιο, «ο εκπαιδευτικός, ο γονιός και η αυτόνομη σχολική μονάδα φέρουν την κύρια ευθύνη για όλα τα εκπαιδευτικά δεινά». Για το λόγο αυτό, ο εκπαιδευτικός «θα πρέπει να αξιολογηθεί, να αποτιμηθεί ποσοτικά το έργο του και ενδεχόμενα, αν πιστοποιηθεί η ανεπάρκειά του, να απολυθεί». Η σχολική μονάδα θα πρέπει να λειτουργήσει αυτόνομα, ανταγωνιστικά,  να προσαρμόσει τη μάθηση στις ανάγκες των επιχειρήσεων, ενώ ο γονιός θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Διατίθενται δε αφειδώς κονδύλια για όλες αυτές τις δραστηριότητες τη στιγμή που στα σχολεία δεν μπορούν να καλύψουν στις βασικές λειτουργικές τους ανάγκες, ενώ σε χιλιάδες μαθητές που υποσιτίζονται δεν εξασφαλίζεται ούτε ένα γεύμα. Χιλιάδες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί από την έλλειψη εκπαιδευτικών σε βασικά μαθήματα, ακόμα και σε εκείνα που εξετάζονται πανελλαδικά.

Αντίστοιχα, ο ΟΟΣΑ, μέσα στο Δεκέμβρη, δημοσίευσε τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού PISA, κατατάσσοντας στις τελευταίες θέσεις διεθνώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Σοκ προκλήθηκε στα μέσα ενημέρωσης (όχι στο Υπουργείο Παιδείας που ανέμενε τις διαπιστώσεις αυτές ως αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση). Για ακόμη μια φορά πιστοποιείται αντικειμενικά η ελληνική εκπαιδευτική κρίση. Καμιά συζήτηση ασφαλώς για το ποιος είναι ο ΟΟΣΑ, το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα και οι πολιτικές του προτεραιότητες για το σχολείο. Ούτε ασφαλώς σκέφτηκε να ρωτήσει κανείς για το αν χώρες που πρώτευσαν στον εν λόγω διαγωνισμό όπως η Σαγκάη, το Χόνγκ Κόνγκ, η Ταϊβάν/Ταϊπέι, η Κορέα ή το Κινεζικό Μακάο είναι το πρότυπο κοινωνίας και εκπαίδευσης που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Με μια εκπαιδευτική λογική που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τη αντίστοιχη μέτρηση της ανταγωνιστικότητας στο πεδίο της οικονομίας, ο ΟΟΣΑ δημιουργεί ακατάπαυστα αξιολογικές ιεραρχίες εκπαιδευτικών συστημάτων, με μια σοβαροφανή και επιστημονικοφανή μεθοδολογία που νομιμοποιεί σε τελική ανάλυση ένα ανταγωνιστικό, αγοραίο και εξετασιοκεντρικό πρότυπο εκπαίδευσης την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων. Το θεωρητικό μοτίβο είναι απλοϊκό, αλλά ηγεμονικό ταυτόχρονα: υιοθετήστε ότι «αποδίδει», αξιολογήστε σωστά τα σχολεία σας, μετρήστε με ακρίβεια, εξασκήσετε σωστά τους μαθητές σας στις «βασικές δεξιότητες» και θα βελτιωθεί συνολικά η εθνική απόδοσή σας, άρα και η ευημερία. Αυτός είναι  πολύ συνοπτικά, ο πλασματικός κόσμος της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο: κριτήρια, δείκτες, εκθέσεις αξιολόγησης, μέτρηση, ανταγωνισμός και ασφαλώς επιχειρηματικότητα.

Ακόμα όμως και αυτή  η έκθεση, με βάση την αγοραία λογική της, είναι αναγκασμένη να υπογραμμίσει τις επιπτώσεις από την έλλειψη πόρων, την επίδραση της κοινωνικό-οικονομικής θέσης των μαθητών στις επιδόσεις τους, την ανάγκη για υποστηρικτικά μέτρα εκεί που εντοπίζονται προβλήματα (Ενισχυτική Διδασκαλία, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και άλλα). Αναγκάζεται να αναδείξει το γεγονός ότι το σταθερό εργασιακό περιβάλλον, η επιμόρφωση,  η υποστήριξη και οι ικανοποιητικές αμοιβές των εκπαιδευτικών, είναι ευεργετικοί παράγοντες για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Ως συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουμε πλήρη συνείδηση των προβλημάτων και των αδυναμιών του εκπαιδευτικού μας συστήματος, που έχουν επιταθεί αφόρητα σε συνθήκες κρίσης και εφαρμογής των καταστροφικών πολιτικών Κυβέρνησης ? ΕΕ ? ΟΟΣΑ. Θεωρούμε όμως ότι οδηγός στην προσπάθεια για βελτίωσή του δεν μπορεί να είναι οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και, γενικότερα η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις των δυνάμεων της αγοράς, αλλά η ανάγκη για τη διαμόρφωσης μιας ευρύτερης μορφωτικής πολιτικής που θα στοχεύει στην πολιτιστική ενδυνάμωση και τη μορφωτική χειραφέτηση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων και της εργατικής τάξης. Σ? αυτή την κατεύθυνση πρέπει να αξιοποιηθούν και οι τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, που συμβαδίζουν με τις ανάγκες και τα οράματα του λαού μας.

Δείτε το Δελτίο Τύπου σε μορφή pdf … εδώ

Τοποθέτηση του ΚΕΜΕΤΕ σχετικά με το Διεθνές Πρόραμμα Αξιολόγησης Μαθητών/Μαθητριών PISA 2012 

17-12-2013 Ολονύκτια διαμαρτυρία την Τετάρτη 18/12, 7 μ.μ., έξω από το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης

ΟΛΜΕ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ

ΟΛΟΙ στην  ολονύκτια  διαμαρτυρία την ΤΕΤΑΡΤΗ 18  ΔΕΚΕΜΒΡΗ, 7 μ.μ.

έξω από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης (Βασ. Σοφίας 15-Αθήνα)

μαζί με τους σχολικούς φύλακες

  • Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι σε   διαθεσιμότητα.
  • Καμία απόλυση εκπαιδευτικού.
  • Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς και οι ειδικότητες που καταργήθηκαν.
  • Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
  • ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ? ΕΕ ? ΔΝΤ

Κατεβάστε την Αφισέτα σε μορφή pdf … εδώ

17-12-2013 Διεθνή εκπαιδευτικά νέα: Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών στη Γερμανία και στη Γαλλία

Γερμανία: Χιλιάδες διαδήλωσαν για καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης στις 4-5 Δεκεμβρίου

Πηγή: http://www.ei-ie.org/en/news/news_details/2802

 

Ο τομέας Βερολίνου του συνδικάτου Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft(GEW) διοργάνωσε μια διαμαρτυρία με τεράστια επιτυχία στις 4-5 Δεκεμβρίου. Περισσότεροι από 2.400 εκπαιδευτικοί και περίπου 150 μαθητές συμμετείχαν στην απεργία διεκδικώντας τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και εργασίας για το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Χρησιμοποίησαν το σύνθημα «Γυρίζουμε σε κύκλους» για να περιγράψουν τις τρέχουσες διαπραγματεύσεις του GEW και του Βερολινέζου Γερουσιαστή Οικονομικών  Ulrich Nussbaum.

«Ο κ. Nussbaum είναι εκ νέου υπεύθυνος για την απώλεια περισσότερων από 10.000 διδακτικών ωρών», δήλωσε η Doreen Siebernik, πρόεδρος του τομέα του Βερολίνου του GEW στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας. «Εκτιμούμε την συμπαράσταση των μαθητών και των γονέων. Ούτε ο άστατος καιρός του Δεκεμβρίου, ούτε οι χαμηλές θερμοκρασίες εμπόδισαν τους εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν για τα νόμιμα αιτήματά τους.

Η συλλογική σύμβαση εργασίας απορρίφθηκε. Η συγκεκριμένη δράση είναι η 16η απεργία του τελευταίους 12 μήνες, αφότου το GEW-Βερολίνου κάλεσε τον Γερουσιαστή Οικονομικών σε διαπραγματεύσεις για τη νομοθέτηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και των ορίων ηλικίας στις 29 Νοεμβρίου 2012. Ωστόσο, ο Γερουσιαστής απέρριψε τα νόμιμα αιτήματα του GEW-Βερολίνου. Τουλάχιστον 400 σχολεία συμμετείχαν στην απεργία και χωρίς αυτήν είναι αναμφίβολο ότι δεν επρόκειτο να ξεκινήσει διάλογος για τα αιτήματα των εκπαιδευτικών.

 

Γαλλία: Οι εκπαιδευτικοί απείργησαν στις 5 Δεκεμβρίου

Πηγή: http://www.teachersolidarity.com/blog/french-teachers-strike-today

 

Οι εκπαιδευτικοί στη Γαλλία απείργησαν και πάλι στις 5 Δεκεμβρίου κατά των αλλαγών που επιβάλλονται στην εβδομαδιαία εργασία στο δημοτικό σχολείο και για την αποτυχία να χρηματοδοτηθεί η εκπαίδευση σωστά. Οι αλλαγές, που σύμφωνα με τους Γάλλους εκπαιδευτικούς δεν έχουν συζητηθεί και συμφωνηθεί στο δημόσιο διάλογο, θα επιβάλλουν στα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο τις Τετάρτες. Είναι παράδοση στη Γαλλία τα παιδιά να μην πηγαίνουν την Τετάρτη στο σχολείο, αλλά να εργάζονται περισσότερες ώρες τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας. Το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής είναι ότι ο εβδομαδιαίος χρόνος εργασίας στο σχολείο παρατείνεται κατά μισή ημέρα .

Οι ηγέτες των εκπαιδευτικών λένε ότι οι αρχές σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν μη κατάλληλα εκπαιδευμένους ανθρώπους για να κάνουν εξωσχολικές δραστηριότητες με τα παιδιά τις Τετάρτες. Επιπλέον, λένε ότι αυτό που χρειάζεται είναι μια μεγάλη επένδυση στον τομέα της εκπαίδευσης για τη μείωση του μεγέθους των τάξεων και τη βελτίωση της κατάρτισης των εκπαιδευτικών . Ένας εκπρόσωπος του SNUipp, της συνδικαλιστικής ένωσης που οργάνωσε την απεργία, επεσήμανε ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι πρέπει να υπάρχουν αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης του σχολείου, αλλά όχι αυτές που είναι σχεδιασμένες σε λάθος βάση. Η αλλαγή θα πρέπει να σχεδιαστεί σε συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς  και δεν γίνεται να πραγματοποιηθεί χωρίς τη συναίνεσή τους.

Επιπλέον, ο εκπρόσωπος είπε, “η μεταρρύθμιση αυτή είναι χαρακτηριστική της επιδείνωσης των συνθηκών εργασίας στα σχολεία, τα οποία έχουν καταστραφεί από χρόνια περικοπών στις θέσεις των εκπαιδευτικών. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σε αυτό το κλίμα αποδιοργάνωσης. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται ηρεμία, ώστε να είναι σε θέση να κάνουν καλά τη δουλειά τους.”

Τα περισσότερα δημοτικά σχολεία της χώρας την ημέρα της απεργίας παρέμειναν κλειστά ή λειτούργησαν με μειωμένο προσωπικό. Διαδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν σε πολλές πόλεις και στο Παρίσι.