Rss Feed Tweeter button Facebook button Youtube button

30-05-2013 Εξετάσεις πέρα από τα όρια της λογικής και της ευαισθησίας

Εξετάσεις πέρα από τα όρια της λογικής και της ευαισθησίας 

Η ΟΛΜΕ έχει αναφερθεί επανειλημμένα στις παθογενείς καταστάσεις που έχει δημιουργήσει ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο θέμα αυτό έχει υποστηρίξει υπεύθυνα και τεκμηριωμένα την αυτονόμηση της λυκειακής βαθμίδας από τη διαδικασία πρόσβασης στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα και τη μετακίνηση προς ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης.

Τα προβλήματα, ωστόσο, που δημιουργήθηκαν στις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις φαίνεται πως έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, επιτείνοντας ως τα άκρα το άγχος και την αβεβαιότητα μεταξύ των υποψηφίων και των λοιπών μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και προκαλώντας σύγχυση στην ελληνική κοινωνία.

Ουσιαστικά, η εφετινή εξεταστική διαδικασία έδειξε ότι η ηγεσία του υπ. Παιδείας όχι μόνο δεν διαθέτει την απαιτούμενη κοινωνική ευαισθησία και στοιχειώδη αίσθηση δικαιοσύνης, αλλά επιπλέον στερείται και των πιο βασικών παιδαγωγικών αρχών και οργανωτικών ικανοτήτων προκειμένου να φέρει σε πέρας ένα έργο όπως η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων.

Κοινή είναι η διαπίστωση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς αλλά και κοινωνικούς φορείς ότι τα παραπάνω  έχουν δημιουργήσει  μία δικαιολογημένη αίσθηση αδικίας και ματαίωσης στους μαθητές,  ενώ σε κάποιες περιπτώσεις   προκάλεσαν ακόμη και την ψυχολογική τους κατάρρευση. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι παραβιάστηκε ανοικτά η συνταγματική αρχή της ισονομίας για τους υποψήφιους.

Επισημαίνουμε κάποια από τα πιο σοβαρά προβλήματα και δυσλειτουργίες που επισημάνθηκαν:

  1. Στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής τα θέματα ήταν υπερβολικά απαιτητικά, με πολύ υψηλό συντελεστή δυσκολίας. Η επιλογή τους δείχνει, καταρχάς, ότι παραβιάστηκαν οι βασικές κατευθύνσεις που δίνει το ίδιο το υπ. Παιδείας για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση του μαθήματος. Στα περισσότερα από τα υποερωτήματα απαιτούνταν συνδυασμοί γνώσεων διαφορετικών κεφαλαίων σε ένα αυστηρά τυπικό, αφηρημένο επίπεδο, ξένο προς τους δηλωμένους σκοπούς του μαθήματος. Τα θέματα αυτά απευθύνονταν προς ένα μαθητικό κοινό που είχε προετοιμαστεί σε συγκεκριμένους εξωσχολικούς χώρους (φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα  κ.λπ.) αφού σίγουρα οι 2 ώρες την εβδομάδα που διατίθενται από  το αναλυτικό πρόγραμμα για το συγκεκριμένο μάθημα δεν επαρκούν για τη προετοιμασία αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων. Ουσιαστικά, με τα θέματα αυτά παραβιάστηκε η αρχή της ισότιμης αντιμετώπισης των υποψηφίων, καθώς κλήθηκαν να χειριστούν εμφανώς πολύ μεγαλύτερης δυσκολίας θέματα από αυτά που αντιμετώπισαν οι συμμαθητές τους που επέλεξαν ένα από τα τρία άλλα μαθήματα γενικής παιδείας και κυρίως τη Βιολογία. Την όλη κατάσταση επιδείνωσε η σοβαρή παρατυπία της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, η οποία, ενώ η αξιολόγηση των γραπτών είχε ξεκινήσει, κυκλοφόρησε εκ των υστέρων οδηγία που ζητούσε ανατροπή των αρχικών οδηγιών βαθμολόγησης (υποερώτημα Γ2).
  2. Στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής αποφοίτων των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ επισημάνθηκε εσφαλμένη διατύπωση συγκεκριμένου υποερωτήματος (του Δ3). Το γεγονός αυτό, όπως και το προηγούμενο, δείχνει εύγλωττα τον τρόπο με τον οποίο οι «αρμόδιοι» αντιμετωπίζουν τις πιο αδύνατες, οικονομικά και κοινωνικά, ομάδες των μαθητών/μαθητριών μέσα από τη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
  3. Τα θέματα των Μαθηματικών Θετικής-Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, «? είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά». Όπως τονίζεται, επιπλέον, μεταξύ άλλων, σε σχετική ανακοίνωση του Παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, που ασκεί κριτική στις επιλογές της ΚΕΕ: (α) δεν υπήρξαν καθόλου ερωτήματα που μπορούν να τα διαχειριστούν μέτριοι μαθητές, (β) τα θέματα ήταν χωρίς διαβαθμίσεις, για πολύ γερά προετοιμασμένους μαθητές  με άριστη υποδομή στο χειρισμό αλγεβρικών παραστάσεων κάθε είδους, χωρίς να παρέχουν τη δυνατότητα διάκρισης των μαθητών σύμφωνα με τα ισχύοντα κριτήρια αξιολόγησης, και (γ) η άριστη προετοιμασία με βάση το επίσημο σχολικό βιβλίο δεν ήταν αρκετή για την επίτευξη υψηλής βαθμολογίας, καθώς τα περισσότερα ερωτήματα δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τις ασκήσεις και τα προβλήματα του σχολικού βιβλίου.
  4. Στο μάθημα της Φυσικής της Κατεύθυνσης, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), κάποια ερωτήματα « ήταν έξω από το πνεύμα  διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής».
  5. Στο μάθημα της Λογοτεχνίας θεωρητικής κατεύθυνσης  η αρμόδια εξεταστική επιτροπή ζήτησε από τους εξεταζόμενους  «να απαντήσουν στο αδύνατο να απαντηθεί», δηλαδή την αναζήτηση ομοιοτήτων και διαφορών σε «δύο ολωσδιόλου άσχετα μεταξύ τους κείμενα». (Γ. Γιατρομανωλάκης, «Η Ρηνούλα και ο Σολωμός», εφ., «ΤΟ ΒΗΜΑ,26/05/2013)
  6. Διαπιστώθηκε, επίσης, με δραματικό τρόπο ότι η απουσία του αναγκαίου ιατρικού προσωπικού στα βαθμολογικά κέντρα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των εκπαιδευτικών.

Με βάση τα παραπάνω ?και όχι μόνο?, εγείρονται μια σειρά σοβαρά ερωτήματα:

  • Ποιοι και με ποια κριτήρια επιλέγονται ως μέλη της ΚΕΕ για να ορίσουν τα θέματα Πανελλαδικές Εξετάσεις; Ποιος έχει την ευθύνη γι? αυτές τις επιλογές;
  • Ποιοι αναλαμβάνουν την ευθύνη της παραβίασης της συνταγματικής αρχής της ισοτιμίας μεταξύ των υποψηφίων; Πώς θα αποκατασταθούν οι θιγόμενοι (υποψήφιοι και οι οικογένειές τους) από την παραβίαση αυτή;
  • Ποιο είναι το  μήνυμα εκπέμπεται προς την ελληνική κοινωνία και ιδίως προς τους γονείς των υποψηφίων, όταν τίθενται θέματα που δεν περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη ή ο βαθμός δυσκολίας τους εκφεύγει κατά πολύ από τα λογικώς αναμενόμενα, και σίγουρα από το επίπεδο του σχολικού βιβλίου;
  • Ποιος έχει την ευθύνη για την προώθηση της στείρας απομνημόνευσης, για την εμμονή σε ατέλειωτες τεχνικές και ανούσιες διαδικασίες, αντί της κατανόησης και της οικειοποίησης της γνώσης μέσα από τη συμμετοχή, το διάλογο, την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση, την ανακάλυψη και τη διερεύνηση;
  • Οι οδηγίες του Π.Ι. σε σχέση με τους διδακτικούς στόχους και τους τρόπους αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών δεν αφορούν και αυτές τις εξετάσεις; Δεν οφείλει η ΚΕΕ να τις λαμβάνει υπόψη της;
  • Γιατί κατ? επανάληψη επιλέγονται θέματα που ουσιαστικά ακυρώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και πριμοδοτούν τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά σχολεία;
  • Πόσο είναι πλέον εφικτό για τους μαθητές/μαθήτριες που έχουν ως μοναδικό μέσο υποστήριξης το σχολείο και το σχολικό βιβλίο, και μάλιστα στην δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία της εποχής μας, να προσεγγίσουν ακόμα και τη βαθμολογική βάση, κάτω από αυτούς τους όρους;
  • Ποιος έχει την ευθύνη για την ουσιαστική ακύρωση του έργου του εκπαιδευτικού, από το στιγμή που η διδακτέα ύλη απαιτεί, όπως στην περίπτωση των Μαθηματικών, τις διπλάσιες διδακτικές ώρες από αυτές που διατίθενται, ενώ τα συγκεκριμένα θέματα που τέθηκαν απαιτούν πολλαπλάσιες  διδακτικές ώρες και μάλιστα με ένα αντιπαιδαγωγικό, δασκαλοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας;
  • Πώς μπορεί ο καθηγητής / η καθηγήτρια να επιτελέσει το διδακτικό έργο, σύμφωνα με τις ισχύουσες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές, όταν με τέτοια θέματα ανατρέπεται το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας;  Με ποιες αρχές και κατευθύνσεις θα επιχειρήσει το επόμενο σχολικό έτος να διδάξει, π.χ., τα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» σε μια τάξη Γενικής Παιδείας;  Θα τηρήσει τις επίσημες οδηγίες, που απευθύνονται στο σύνολο των παιδιών, αλλά δεν τα προετοιμάζουν κατάλληλα για τέτοια θέματα στις πανελλαδικές εξετάσεις; Ή θα παραβιάσει ουσιαστικά τις αρχές του λειτουργήματός του, απευθυνόμενος σε μια μικρή μερίδα παιδιών, επικεντρώνοντας σε θέματα αντίστοιχα αυτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων και αγνοώντας τις ανάγκες των υπολοίπων;
  • Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη της δυσφήμισης και ουσιαστικά της ακύρωσης του δημόσιου σχολείου, σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, όταν εμφανίζεται ως ανίκανο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της προετοιμασίας των μαθητών/μαθητριών για της πανελλαδικές εξετάσεις;
  • Ποιοι είναι επιτέλους οι «επίορκοι» του δημόσιου τομέα, που πρέπει όχι μόνο η Παιδεία μας, αλλά το σύνολο της κοινωνίας να αποβάλουν από το Δημόσιο;
  • Θα απασχολήσει επιτέλους σοβαρά το Υπουργείο η αποτυχία των μαθητών ώστε να αναθεωρήσει ριζικά την εκπαιδευτική πολιτική και τις προτεραιότητές της, ή θα καταφύγει για άλλη μια φορά στις συνηθισμένη λασπολογία περί ανεπάρκειας και  φυγοπονίας των λειτουργών της εκπαίδευσης;

Απευθύνουμε τα παραπάνω ερωτήματα αρχικά στους καθ? ύλην αρμόδιους του υπ. Παιδείας καλώντας τους να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους. Δευτερευόντως, τα απευθύνουμε προς όσους δεν έχασαν ευκαιρία το τελευταίο διάστημα να ξιφουλκούν κατά των εκπαιδευτικών, χαρακτηρίζοντάς τους «ανεύθυνους» και αποδίδοντας σε εκείνους την αποκλειστική ευθύνη όλα τα δεινά της εκπαίδευσης, αποσιωπώντας ότι είναι ακριβώς η ακολουθούμενη πολιτική που κατ? εξοχήν δημιουργεί τα προβλήματα στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή … pdf

30-05-2013 Επιστολή του ΔΣ της ΟΛΜΕ στην Επίτροπο Παιδείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ κα Αν. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Αξιότιμη κυρία Επίτροπε,

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ σας μεταφέρει την έντονη διαμαρτυρία των Ελλήνων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το γεγονός πως η Ελληνική κυβέρνηση και η τρόικα για μια ακόμα φορά επέλεξαν να επιφέρουν ένα ισχυρό πλήγμα στη δημόσια εκπαίδευση και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών της χώρας μας.

Σε μια περίοδο ιδιαίτερα ευαίσθητη (λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις των μαθητών) και αφού είχαν κλείσει τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα, προώθησε νέα μέτρα τα οποία αφορούν:

-Οριστική απόλυση 10.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών με την έναρξη του νέου σχολικού έτους το Σεπτέμβρη,

-υποχρεωτικές μεταθέσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών οπουδήποτε σε όλη τη χώρα,

-αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά δύο (2) ώρες (οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα ήδη είχαν διδακτικό ωράριο ίσο με τον μέσο όρο του αντίστοιχου ωραρίου των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη), με αποτέλεσμα τη δημιουργία υπεραρίθμων οι οποίοι θα είναι υποψήφιοι ακόμη και για απόλυση ,

-νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.

Αυτά τα νέα μέτρα έρχονται να προστεθούν στα προηγούμενα που ψηφίστηκαν στα τρία χρόνια της πολιτικής των μνημονίων που ασκείται στη χώρα μας από την κυβέρνηση και την τρόικα (ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ) και τα οποία έχουν επιφέρει δραματικές επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό:

-Μείωση των δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009-2012) και συνολικά 47% μέχρι το 2016. Να σημειώσουμε πως οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία στην Ελλάδα, βρίσκονταν ήδη πριν από το 2009 στο χαμηλότερο επίπεδο από όλες τις χώρες της Ευρώπης και με τις μειώσεις αυτές θα οδηγηθούν στο 2,15% επί του ΑΕΠ το 2016, όπως προβλέπει η επικαιροποίηση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος που ψηφίστηκε πρόσφατα (ν. 4127/13, αρ. 1)

-Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών που έφτασαν μέχρι και 45% στους νέους εκπαιδευτικούς. Να σημειώσουμε πως οι Έλληνες εκπαιδευτικοί αμείβονται με δραματικά μικρότερους μισθούς από το μέσο όρο των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη. (π.χ. Ο μισθός του νέου εκπαιδευτικού στο λύκειο, σύμφωνα με τη μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ-ΟΛΜΕ, ισοδυναμεί μόλις με το 19% του συναδέλφου του στο Λουξεμβούργο, με το 45% στην Ισπανία ή με το 53% στην Κύπρο, και με το 56% του μέσου όρου των χωρών της Ευρώπης).

-Μείωση του αριθμού των μονίμων εκπαιδευτικών κατά 12%.

-Σύνδεση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη αλλά και με τις απολύσεις.

-Καταργήσεις σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών (βιβλιοθήκες, ενισχυτική διδασκαλία κ.λπ.).

- Λόγω των περικοπών δαπανών και των περιορισμών των προσλήψεων υπήρξαν μέχρι και 32.000 χαμένες διδακτικές ώρες την εβδομάδα μέχρι και το τέλος του διδακτικού έτους εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών.

Η Ομοσπονδία μας κάλεσε την κυβέρνηση σε διάλογο πριν τη ψήφιση αυτών των μέτρων, αλλά και μετά τη ψήφιση, ζητώντας την απόσυρσή τους μέχρι να γίνει δημόσιος διάλογος, ζητώντας και τη δημόσια δέσμευση του Υπουργού Παιδείας ότι δεν θα γίνουν απολύσεις.

Όταν λάβαμε την ουσιαστική άρνηση της κυβέρνησης για οποιοδήποτε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ αποφάσισε να προτείνει απεργιακές κινητοποιήσεις στις συνελεύσεις των τοπικών ενώσεων των εκπαιδευτικών.

Πριν ακόμα πραγματοποιηθούν οι συνελεύσεις των τοπικών ενώσεων των εκπαιδευτικών για να συζητήσουν την εισήγηση της ΟΛΜΕ και να αποφασίσουν τη μορφή των κινητοποιήσεων τους, η ελληνική κυβέρνηση με μια παράνομη, πρωτοφανή και αντισυνταγματική ενέργεια και με πρόσχημα την ομαλή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, αποφάσισε την «προληπτική» πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών και την απαγόρευση των κινητοποιήσεών μας.

Η ΟΛΜΕ έχει καταγγείλει σε όλες τις διεθνείς οργανώσεις την αντιδημοκρατική και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης, ζητά να ανακληθεί άμεσα η επίταξη-επιστράτευση των εκπαιδευτικών. Επίσης έχει προσφύγει στην Ελληνική δικαιοσύνη άμεσα για την ακύρωση αυτής της απόφασης. Θα προσφύγουμε επίσης σε κάθε αρμόδιο Διεθνή οργανισμό.

Κυρία επίτροπε,

Ζητάμε και τη δική σας παρέμβαση για να ανακληθεί η παράνομη απόφαση της κυβέρνησης για την επ? αόριστον επιστράτευση των εκπαιδευτικών και την έναρξη ενός πραγματικού και ουσιαστικού διαλόγου και διαπραγμάτευσης ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και την ΟΛΜΕ για τα εκπαιδευτικά και τα εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε.

Ζητάμε επίσης την παρέμβασή σας προς την ελληνική κυβέρνηση και την τρόικα για να σταματήσουν την καταστροφική τους πολιτική των διαρκών περικοπών και των μέτρων λιτότητας που πλήττουν καίρια τη δημόσια εκπαίδευση και εξαθλιώνουν τους εκπαιδευτικούς.

Υ.Γ. Σας στέλνουμε συγκριτικές μελέτες στοιχείων του ΚΕΜΕΤΕ  (Κέντρο  Μελετών και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ  για τους μισθούς (για να δείτε την έρευνα πατήστε εδώ?) και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη (για να δείτε την έρευνα πατήστε εδώ?.).

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

30-05-2013 Δημοσιεύματα σχετικά με το αυριανό συλλαλητήριο, τις πανελλαδικές κ.λπ.

Μπορείτε να δείτε τα δημοσιεύματα σχετικά με το αυριανό συλλαλητήριο, τις πανελλαδικές κ.λπ. … εδώ

29-05-2013 Δελτίο τύπου σχετικά με την επιστράτευση και τις αντιδράσεις της ETUCE

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Διεθνή διάσταση δίνεται, πλέον, με πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ, στο αίτημα για κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των εκπαιδευτικών και την ανατροπή της πολιτικής των συνεχών περικοπών Κυβέρνησης και Τρόϊκας στην εκπαίδευση.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών, τμήμα της Education International (ETUCE) απέστειλε επιστολές στον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, στην Ευρωπαϊα Επίτροπο Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Πολιτισμού και Νεολαίας κ. Ανδρούλα Βασιλείου, στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού κ. Jan Truszczy?ski, στον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά και στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, καταδικάζοντας την πολιτική επιστράτευση των καθηγητών και τις συνεχείς περικοπές στην εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Ανάλογες επιστολές στέλνουν Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές οργανώσεις από πολλές χώρες της Ευρώπης (όπως Νορβηγία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Αγγλία, Γερμανία κ.λπ.)

(ακολουθεί η Επιστολή)

 

ETUCE

Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση

Ευρωπαϊκή Περιφέρεια της Εκπαιδευτικής Διεθνούς

 

ΠΡΟΣ:

-Τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jos? Manuel Barroso

-Την Ευρωπαϊα Επίτροπο Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Πολιτισμού και Νεολαίας Androulla Vassiliou

-Τον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού Jan Truszczy?ski

-Τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά

-Τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο

 

 

Αριθμ. Πρωτ.: MR/9495

24 Μαϊου 2013

 

ΘΕΜΑ: Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

Εξ? ονόματος της ETUCE, που εκπροσωπεί 10.6 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στην εκπαίδευση σε 45 χώρες, θα επιθυμούσα να εκφράσω τη βαθιά ανησυχία μου σε σχέση με τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ελλάδα και να σας ενθαρρύνω να αναλάβετε προσωπικά δράση ώστε να βοηθήσετε τους εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν τη φυλάκιση ή την απόλυση λόγω της διαφωνίας με τις πολιτικές της κυβέρνησής τους.

Η διαταγή επίταξης που εξέδωσε πρόσφατα η Ελληνική κυβέρνηση αποτρέπει την άσκηση του δικαιώματος των συνδικαλιστικών ενώσεων στην απεργία. Η παρούσα απόφαση διαβρώνει σαφώς τις βασικές πολιτικές ελευθερίες και τα δημοκρατικά δικαιώματα.

Πιστεύω ότι το πολιτικό όραμά σας δεν είναι η απάθεια απέναντι στην αδικία. Σας καλώ να καταδικάσετε το γεγονός ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα υπόκειται σε σκληρά μέτρα τα τελευταία τρία έτη περιλαμβανομένης της μείωσης των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση κατά 33 % (2009-2012) και κατά 47 % έως το 2016 καθώς επίσης και της μείωσης των μισθών των νέων εκπαιδευτικών έως 45 %. Επιπλέον, ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών έχει μειωθεί κατά 12%. Έχουν καταργηθεί σχολεία, έχουν διαλυθεί οι  εκπαιδευτικές δομές υποστήριξης, και υπάρχει απώλεια 32.000 διδακτικών ωρών την εβδομάδα έως το τέλος του σχολικού έτους εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών.

Αυτό το Πάσχα, όταν έκλεισαν τα σχολεία, η κυβέρνηση στην Ελλάδα πέρασε δρακόντεια μέτρα:

  • Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το Σεπτέμβριο
  • Υποχρεωτικές μεταθέσεις  των μόνιμων εκπαιδευτικών σε ολόκληρη τη χώρα,
  • Αύξηση του διδακτικού ωραρίου από 2-5 ώρες με αποτέλεσμα τη δημιουργία υπεράριθμων εκπαιδευτικών που θα είναι υποψήφιοι για απόλυση.
  • Νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων και αύξηση στους αριθμούς των μαθητών στην τάξη.

 

Η Ομοσπονδία των Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης της Ελλάδας (ΟΛΜΕ), που είναι μέλος  μας,  έχει καλέσει δύο φορές την Ελληνική κυβέρνηση σε διάλογο, πριν την ψήφιση αυτών των μέτρων και μετά την ψήφιση τους.

Η ΟΛΜΕ έχει ζητήσει την απόσυρση αυτών των μέτρων έως ότου πραγματοποιηθεί ο δημόσιος διάλογος και ζήτησε από τον Υπουργό Παιδείας να αναλάβει τη δημόσια δέσμευση να σταματήσουν οι απολύσεις. Έως τώρα, η κυβέρνηση έχει αρνηθεί να συμμετάσχει σε οποιονδήποτε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς.

Κύριε Πρόεδρε, πιστεύω ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να λάβει μέτρα για να σταματήσει τη διάβρωση της δημοκρατίας στην Ελλάδα. Η συμμετοχή σας τώρα, και σε αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα, θα μπορούσε να παρουσιάσει στο Ευρωπαϊκό κοινό ότι η Επιτροπή σας ενδιαφέρεται έντονα για τις δημοκρατικές αρχές.

Το μέλλον της Ευρώπης εξαρτάται από την εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τοποθέτησε την εκπαίδευση μεταξύ των πέντε πρωταρχικών στόχων της πρωτοβουλίας «Ευρώπη 2020». Η Επιτροπή σας έχει τονίσει τη σημασία του τομέα της εκπαίδευσης σε πολυάριθμα έγγραφα.

Σύμφωνα με την Ανακοίνωση της Επιτροπής σας σχετικά με τον Ανασχεδιασμό της Εκπαίδευσης, η εκπαίδευση αποτελεί «ένα βασικό στρατηγικό κεφάλαιο για την ανάπτυξη.» Επιπλέον, «η Επιτροπή θα διασφαλίσει ότι η συμβολή της εκπαίδευσης και της επένδυσης σε δεξιότητες για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας λαμβάνεται πλήρως υπόψιν στο Ευρωπαϊκό Εξάμηνο.»

Ως μέλος της «Τρόικα,» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει βαθιά επιρροή στις αποφάσεις που λαμβάνει η Ελληνική κυβέρνηση και συνεπώς είναι επίσης εν μέρει υπεύθυνη για την κατάσταση. Κύριε Πρόεδρε, σας καλώ να πάρετε θέση για την εκπαίδευση διότι οι πολιτικές λιτότητας των κρατών μελών σας θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της Ευρώπης και έρχονται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις της Επιτροπής σας.

Η λιτότητα πρέπει να σταματήσει προκειμένου η Ελλάδα να έχει ένα λειτουργικό εκπαιδευτικό σύστημα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν μπορεί να παραμείνει απαθής ή να παραβλέψει την αδικία. Οι εκπαιδευτικοί ? οι οποίοι βοηθούν να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά και οι μαθητές στην Ελλάδα έχουν μέλλον – δεν μπορεί να υπόκεινται στα σκληρά μέτρα λιτότητας.

Θα εκτιμήσω την προσωπική σας συμμετοχή σε αυτά τα θέματα και τις προσπάθειές σας να αναχαιτίσετε τη διάβρωση της δημοκρατίας σε αυτήν την χώρα.

Με εκτίμηση,

Martin R?mer

Ευρωπαϊκός Διευθυντής

 

για το Αγγλικό πρωτότυπο κείμενο πατήστε … εδώ

Κατεβάστε το σχετικό Δελτίο Τύπου … εδώ

28-05-2013 Support to Greek teachers from Union of Education Norway

Support to Greek teachers from Union of Education Norway

Prime Minister,

Minister of Education

Union of Education Norway (UEN), organizing more than 150,000 members ranging from kindergarten to university level, is as Greek Federation of Secondary Education State School Teachers (OLME) affiliates to Education International (EI), the Global Union Federation representing 30 million teachers and education workers worldwide.

First of all Union of Education Norway will send its regrets and shows hereby the concern about the severe economic situation that your country is living through these days. We are afraid that the austerity cuts imposed to Greece are effectively destroying the welfare state with tragic consequences for education and society as a whole. The heavy wage and pension reductions, the expected mass lay-offs of teachers, the education budget cuts and other measures will probably cause severe problems in the future of the Greeks if not changes are made.  Austerity has undermined trust in joint solutions at European level. Time has come to restore public confidence by reversing austerity and boosting public investment, including investment in education.

Nevertheless Union of Education Norway gives its full support to the Greek teachers and their union in their call to maintain their right to strike. Greek teachers fight to maintain their rights in the workplace for the quality of education. A good quality education system should be considered as the Government of Greece?s most important tool to handle the economic struggle and to secure the welfare of its citizen in the future.

Union of Education Norway believes that recommendations from international institutions such as the IMF, World Bank, European Union or development banks, should take into account the obligations of States concerning International Labour Organization Conventions. Collective agreements must be respected and any economic stabilization measures, particularly in relation to labour standards and wages, are only admissible on condition that they have been subject to prior consultations with workers? organizations and are applied as an exceptional measure and limited in time.

Union of Education Norway therefore urges the Government of Greece to safeguard the basic civil and democratic rights of its people. And we call on you Prime Minister and Education Minister to strengthen democracy by listening to the social partners through improved institutional social dialogue.

Yours sincerely,

Ragnhild Lied Terje Skyvulstad
President Vice President

Copy:

OLME

Education International

You may download the related file on pdf format … here

28-05-2013 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει τη βαθιά οδύνη όλων των εκπαιδευτικών για τον θάνατο του συναδέλφου μας Θανόπουλου Γιώργου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει τη βαθιά οδύνη όλων των εκπαιδευτικών για τον αδόκητο θάνατο του συναδέλφου μας Θανόπουλου Γιώργου Μαθηματικού στο 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου. Ο συνάδελφος ήταν συντονιστής των μαθηματικών στο 35ο Βαθμολογικό Κέντρο του Αιγάλεω. Στις 21-5-13 μετά την προγραμματισμένη ενημέρωση των μαθηματικών, που έκανε ο ίδιος, σωριάστηκε στην αίθουσα μπροστά στα μάτια όλων των μαθηματικών. Αμέσως έγιναν αγωνιώδεις προσπάθειες καρδιοαναπνευστικής άνανηψης μέχρι την διακομιδή του στο Γενικό Κρατικό Νικαίας, όπου δυστυχώς κατέληξε.

Στο βαθμολογικό κέντρο, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα της Ελλάδας, δεν υπήρχε γιατρός για την παροχή πρώτων βοηθειών, που ίσως να έσωζαν τη ζωή του συναδέλφου.

Υπενθυμίζουμε ότι ή παρουσία  γιατρού είναι απαραίτητη τόσο στα εξεταστικά κέντρα που διαγωνίζονται οι μαθητές μας, αλλά και στα Βαθμολογικά που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διορθώσουν τα γραπτά!

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να φροντίσει για την παρουσία γιατρού σε όλα τα εξεταστικά και τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας. Η ανθρώπινη ζωή είναι η υπέρτατη αξία. Ας ασχοληθεί επιτέλους η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και με ένα άλλο θέμα εκτός από το πώς θα χειραγωγεί και θα επιστρατεύει τους εκπαιδευτικούς.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ

28-05-2013 Ενημερωτικό Σημείωμα προς τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου και τα ΔΣ των ΕΛΜΕ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΤΑ Δ.Σ. ΤΩΝ ΕΛΜΕ

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προτείνει στους αιρετούς να καταθέσουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια το παρακάτω κείμενο ? δήλωση και με τη στάση τους να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη σύνταξη των πινάκων με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο.

Καλούμε τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ σε συνεργασία με τους αιρετούς να οργανώνουν κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας στα ΠΥΣΔΕ κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων που αφορούν σε θέματα υπηρεσιακών μεταβολών.

(ακολουθεί το κείμενο ? δήλωση)

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο με το κείμενο-δήλωση … εδώ

28-05-2013 ETUCE to the President of the European Commission Jos? Manuel Barroso

You may download the Letter of  ETUCE to the President of the European Commission Jos? Manuel Barroso… here

28-05-2013 Alter Summit: Εναλλακτική κίνηση των ευρωπαϊκών κινημάτων στην Αθήνα (07-09 Ιούνη)

ALTER SUMMITΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (7-9 IOYNH)

 

Πραγματοποιείται στις 7-9 Ιούνη 2013 στην Αθήνα (εγκαταστάσεις ποδηλατοδρόμιου ΟΑΚΑ, σταθμός ΗΣΑΠ Ειρήνη) η εναλλακτική σύνοδος (Alter Summit) των Ευρωπαϊκών κοινωνικών κινημάτων και συνδικάτων.

Στην Αθήνα θα παρουσιαστεί και ένα κοινωνικό ευρωπαϊκό μανιφέστο. Ολόκληρο το πρόγραμμα στο http://altersummit2013.blogspot.gr/p/blog-page.html. Η σύνοδος θα ολοκληρωθεί με μεγάλη Ευρωπαϊκή διαδήλωση στην Αθήνα, το Σάββατο 8 Ιούνη, το απόγευμα, με θέμα την αντίσταση στα μέτρα λιτότητας και στη φασιστική απειλή.

Η ΟΛΜΕ συμμετέχει ως παρατηρητής στη διαδικασία του Alter Summit που έχει ξεκινήσει από το Νοέμβρη του 2012 στη Φλωρεντία.

Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 Στο πλαίσιο της συνόδου θα γίνουν αρκετές εκδηλώσεις. Μεταξύ αυτών και η Συνέλευση για την εκπαίδευση με τίτλο: «Αντίσταση στη διάλυση της δημόσιας Παιδείας – Υπερασπιζόμενοι το μέλλον των επόμενων γενιών».

Στη συνέλευση αυτή η ΟΛΜΕ θα συμμετάσχει με ομιλητές συμβάλλοντας στον προβληματισμό που θα αναπτυχθεί και στην ανταλλαγή κινηματικών εμπειριών στις χώρες της Ευρώπης ενάντια στις πολιτικές λιτότητας και περικοπών. Στόχος μας θα είναι να οργανωθούν και κοινές δράσεις ανάμεσα στα συνδικάτα και τους άλλους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας σε χώρες της Ευρώπης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στη συνέλευση για την εκπαίδευση, την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΙΟΥΝΗ, 2.30-5 μμ στο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΟΜΙΟ ΟΑΚΑ (Σταθμός Ειρήνη).

Κατεβάστε τη σχετική ανακοίνωση σε μορφή pdf … εδώ

28-05-2013 Πορτογαλία – Συνέδριο FENPROF

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ – ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΦΕΝΠΡΟΦ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΜΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ 24 ΧΩΡΩΝ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ, ΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ
ΕΠΙΣΗΣ, ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ [ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ, ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ, ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ],ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΘΗΚΕ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ
Α. ΦΑΤΟΥΡΟΥ
Κατεβάστε την Εισήγηση στα αγγλικά σε μορφή pdf … εδώ